Pótkereket, elakadásjelzőt, emelőt, kerékkulcsot ki lehet venni. Belsőnek benne kell lennie, tehát kárpit nem hiányozhat...de ha valaki pl. lehámozza az alsó filcréteget a gyári szőnyegről, az rendben van.
Ismételten csak azt tudom mondani, hogy nincs a meglevő kategóriákkal különösebb gond...itt-ott némi finomhangolás esetleg kellhet, de semmi komoly. Nekünk pl. nagyon is bejött a Westdragrace street-ben a lökettérfogat alapján besorolás forgalmi nézegetése nélkül és a Drag Radial engedélyezése. A7-ben atom csaták voltak, általában 1-2 tized döntött a helyezésekről, de volt sok olyan nap, hogy századokon belül voltak az autók....és már most bejelentkeztek új autók, akik kimondottan az A7-re fejlesztenek. Ha vannak üres profi kategóriák, hát vannak, az sem a világ vége. Majd idővel megtelnek. Szerintem pl. a P4 jövőre egész akciódús lesz, pedig senkit sem tolunk át oda a street-ből. Hülyeség lenne ezeket felborítani, csak mert páran bracketelni akarnak. A magyar drag azért tart itt, mert heads up verseny van, ahol a gyorsabb nyer. A világ faxáról eljönnek ide versenyezni, mert verseny van, nem pühapöcs bohóckodás.
Vannak egyéb dolgok, amelyekben lehetne javítani dolgokon, zömüket szintén felsoroltátok, de a kategóriákat speciel nem kéne baxtatni. Ez a TTech csapat hivatalos álláspontja. A többit majd lemeccseljük élőben a megbeszélésen.
Szerény véleményem szerint van elég versenyző, főleg street-ben...profi kategóriák vannak néhol üresen, de majd feltöltődnek azok is. Pl. ha majd valaki nem akar/tud űrsiklót venni/építeni, hogy versenyképes legyen P7-ben, akkor még mindig ott van számára a P4, ami szintén egy ütős kategória, de még emberi léptékű technikával és költségvetéssel lehet benne rajthoz állni...ezek a most hanyagolt kategóriák fel fognak értékelődni a következő szezonokban.
Szóval a versenyzőszámmal nincs gond, sőt, már a kezelhetőség határán van az indulók száma. Nézőből van kevés...és nézőt nem fog tudni vonzani egy bracket verseny (vagy hívjuk, aminek akarjuk, de nem heads up).
...sőt, szerintem lehessen olyat, is, mint az usákoknál, hogy van double entry bracket, ha kiesel, akkor újra becsengetve a nevezést, versenyben maradhatsz. Na ? Tudok ám én is okosakat kitalálni.
A lényeg, hogy elég megnézni, hogy hány néző van egy bracket estén és hány néző van pl. egy X275 vagy grudge napon. Egyértelmű, hogy a heads up a verseny, a bracket meg a töltelék szar, mert visszahangolt autókkal egyformákat menni nem drag racing.
Szóval akkor majd lesz az embernek egy autója, amit visszabutít a versenyre, de azért majd mehessen versenyen kívül is, hogy megnézze, mit is tud valójában. Fasza.
Nem tudom, mit szívtok, de kérek én is.
...és ugye ha én néző lennék, nem azért vennék belépőt, hogy lássam pl. Brekit vagy Wattson-t az Impalával (ha egyáltalán kimenne bracketelni) csökkentett töltőnyomással menni, vagy Kaldy-t vagy Fenstermen-t visszavenni a nitróból vagy throttle stop-al lassított autókat nézni....én ezeket úgy akarnám látni, hogy mindent beleadva gyilkolják egymást a pályán oda-vissza.
Nekem már az sem tetszik, hogy legtöbbször egyedül mennek az autók az időmérőkön. Micsoda bullshit az már ? A néző versenyt akar látni, legtöbben meg sem várják a döntőket, mert az időmérők alatt már halálra unják magukat. Ha rajtam múlna, lenne olyan szabálymódosítás, hogy érvényes kvalifikációs időt csak kategóriabeli autó ellen menve lehessen szerezni. (már ha van kivel, persze, de legtöbbször azért van). A nézőknek verseny kell, nem a semmiért ácsorgás egész nap, hogy aztán majd talán látnak pár jó meccset még sötétedés előtt.
Több kérdésem is van.
1. Miért nem jó a mostani rendszer, ami már évek óta csiszolódik és működik ? Ebben a sportban a szabályrendszer állandósága a minden, ez határozza meg, hogy mik épülnek akár 2 év múlva.
2. Handicap nélküli index racing, amit felvázoltál, simán eredményezheti, hogy egy 9.7xx-re képes autó együtt döntőzzön a 10.99-es autókkal....tudjuk, mi lenne ennek a vége, jönne a papírforma, aztán meg a nyekergés, hogy ez nem fair, legyen handicap is...onnantól meg egy szaros bracker race lenne az összes kategória.
3. A 9.6xx-re képes autó sandbaggelne végig, hogy maradhasson a 10-es bracket-ben, mert ott király lehet, a 9-es bracket-ben meg lehet, hogy küszködne a 8-as tábláért.
4. Innentől ugyanaz az autó fejleszteni sem fog, mert egyszerűbb az élete a 10-es bracket élmezőnyében, mint a 9-es bracket lassúbb harmadában. Szóval a fejlesztést felváltaná a taktikázás. Kell ez nekünk ?
Vannak, akiket érdekel, és vannak, akiket nem érdekel...viszont akiket nem érdekel, azokat a bracket vagy index racing vagy whatever sem fogja érdekelni. De megint csak a magunk nevében beszélek. Mi heads up versenyt akarunk, és nem fpgunk bracketelni. Mindenki más meg azt csinál, amit akar, ahogy eddig is.
Megint csak hát, de ja, mi így állunk hozzá....hogy más hogy áll hozzá, azt meg majd a más elmondja. Egy dolgot tudok...ma idehaza nincs versenyző létszám probléma, sőt tumultus van (most a mennyiségről beszélek, nem a minőségről, de a minőség miatt sincs okunk kétségbeesni) Ma idehaza nézőszámprobléma van (vagyis nézőszám hiánya probléma) Bracket racinget pedig nem lehet eladni fizető nézőnek (szponzorról nem is beszélve) , mert a nézőknek műsor kell, nem pedig az, hogy valakik milyen ügyesen dekáznak a gázzal, hogy a 12-es bracketben egész nap 12.001-et tudjanak menni. Azon kívül, hogy nyilván az sem egyszerű mutatvány, a kutyát sem érdekli ez.
Háttal nem kezdünk mondatot, de az van, hogy a V8-asok közül mindenki telibe leszarja a bracketelést. Mi versenyezni akarunk, és győzzön a jobbik, mert azért hívják ezt dragracingnek és nem breakoutnélkülegyformákatmenésnek. A kategóriák közül pedig amelyikek sikeresek, azok teli vannak, (vagy majd idővel megtelnek) amelyek nem, azok pedig majd mennek tovább úgy-ahogy, és majd megtelnek akkor, amikor a sikeresek közt már akkora harc lesz, hogy páran inkább lehetőséget látnak üresebb kategóriába átvándorolni. Most inkább egy ideig nem kellene bántani a kategóriákat (a minimális finomításokon ill. további összehangolásokon túl) és hagyni, hogy támpontot adjanak a jövőbeni fejlesztések irányához.
Hát, evvan...köcsögök vagyunk, ha lefújjuk, köcsögök vagyunk, ha megtartjuk. Egész egyszerűen csak köcsögök vagyunk, oszt jóvan. Szerintem a megoldás az lesz, hogy mi maradunk köcsögök, te pedig nem jársz a rendezvényeinkre, hanem jársz pl. angliába, és akkor majd mindenki örül.
Igazából nincs is bizottság. ...és a szervezők közül tudtommal mindenkinek van legalább 2 dízel autója. Meg kell oldanunk valahogy ezt a füstbomba problémát, mert nem csak a mérőnek zavar be, de a pályát is tönkreteszi. Bazi nagy koromfoltokat raktak le sokszor a ragacsra, arról meg ugye utána nem jó elrajtolni. Nyilván füst mindig lesz valamennyi, de kezelhetővé kell tenni a dolgot. Majd télen kitaláljuk, hogyan.
Idén nem nyúlunk hozzá, majd jövőre kitalálunk valamit...még nem tudni mit, de a dolgok jelenlegi állása szerint a bizottság többsége azt a megoldást támogatja, hogy a dízelfüstöt az utastérbe kell bevezetni.
"Az összkerék meghajtású autókat minden esetben 1 kategóriával feljebb soroljuk A turbós, nitrós vagy kompresszoros autókat 1 kategóriával feljebb soroljuk. Három feltöltő közül bármelyik kettő használata esetén 2 kategóriával feljebb soroljuk a járművet. (ezen szabályok alól kivétel az AUTO1400 kategória, ott egyedi szabályok lépnek érvénybe)
Wankel motor esetén 1,7-el szorozzuk a köbcentit!"
Nem vitába szállva Zolival, inkább csak magyarázva mi a logika a döntésünk mögött...azért döntöttünk a DR engedélyezése mellett, mert reménykedünk benne (lehet, hogy tévesen, de ez majd kiderül) , hogy idehaza is kifejlődik pár hasonló utcai autós kategória amely a DR adta lehetőségekre épül. Sportunk hazájában, az USA-ban robbanásszerűen terjedt el és elképesztően népszerű, nem csak a nagy felügyelő szervezetek, mint az NHRA vagy IHRA vagy NMRA de kis helyi pályák kupasorozaként is. A legnagyobb számú autót megmozgató kategóriák a DR osztályok, gyakorlatilag hazavágták a bracketelést és társait. Nyilván kis hazánk nem az USA, de azért hosszú távon be szoktak gyűrűzni ide is a trendek, legfeljebb némi késéssel. Adunk neki esélyt gyökeret verni idehaza is. A biztonság kérdése...szerintünk nagyságrendekkel biztonságosabb egy erős autó a pályán, ha DR van rajta, mint sima utcai gumival.
Továbbá lehetőséget akarunk adni a gyors utcai autóknak megmaradni utcai kategóriákban, és nem odapréselni őket a profikhoz, ahol valóban versenyautók ellen kellene menniük, és esélyük sem lenne, csak kikapni járnának ki (kivételek persze vannak/voltak, de a kivétel erősíti a szabályt, mint tudjuk)....azt meg hosszú távon senki sem szeret, tehát a profi kategóriákból így is úgy is kikopnának ezek az autók, és ha a street kategóriákba sem engedjük be őket, akkor egyszerűen nem fognak kijönni, el fogjuk veszíteni őket a sport számára, pedig nekik kellene adni a derékhadát ennek az egésznek.
Szóval adunk neki egy esélyt, aztán meglátjuk, hová fejlődik, vagy fejlődik-e egyáltalán.
Rábaringen idén megdupláztuk a pályakezelésre szánt keretet, tehát ismét lépünk egy nagyot előre a pálya minőségében. Eltökélt szándékunk, hogy felhozzuk minimum Lacháza szintjére a rendezvényt. Nyilván nem ebben az évben, de arrafelé haladunk folyamatosan. Idén még a depót építjük ki jobban, hogy jobban elférjen mindenki és még pár dolgon javítunk. Ötletek vannak bőven, majd szép sorban rátérünk mindenre, ahogy az időnk és az anyagiak engedik. Lesz például saját készenléti gyors reagálású műszaki mentő autónk is, ami azonnal indul, ha valami gond van és fel lesz szerelve a szükséges dolgokkal a mentéshez/kármentesítéshez. Tehát az alapokat akarjuk megteremteni,. amire aztán majd lehet építkezni. Rajtunk nem fog múlni.
Szóval, hogy érdemben is válaszoljak...nem sorolja senki Profi 4-be az autódat...ha megfelel a street kategória egyéb feltételeinek, akkor a lökettérfogat szerinti besoroláshoz (ami ugye A5 lenne)
képest a turbó is és az összkerék is emel egy-egy kategóriát, tehát A6-ban indulhatsz vele.
Nem tudom, milyen hosszú, sosem mértem le....annyit tudok, hogy 125" funny car szabvány tengelytáva van, ami már sehol sem fér be a doorslammer kategóriába. Pl. a Pro Mod max 115" tengelytávot engedélyez. Meg ugye nincsen nyitható ajtaja sem, ami megint csak alapkövetelmény a doorslammer kategóriában. Ha lesz 3 autó a kategóriában, az már egész jó...legalábbis volt már ennél gyérebb mezőnyű kategória is idehaza, meg biztosan lesz is. Majd alakul. Ha meg valaki zsúfolt kategóriában akar versenyezni, akkor induljon kasztnis autóval. A dragsterek amúgy sem nagyon versenyeztek eddig, mivelhogy össz. 1 darab volt belőlük, úgy meg nehéz....inkább show elem volt az eddig is...most majd ez is változhat, csak idő kell ennek is.
Nem Péter vagyok, de ez az én asztalom amúgy is, én fogom átvenni a gépeket Fertőn és Écsen.
Igen, külön lesznek a csőrösök. Miért ? Egyrészt mert idén átvesszük az MNASZ profi kategóriákat, hogy kompatibilesek legyenek a profi osztályok, és itt már évek óta így van, külön van a P7 és a P8.
A logika mögötte az, hogy a P7 az egy kasztnis autóknak fenntartott kategória, az ún. doorslammer
osztály. Kasztnis autók, nem nyújtva egy bizonyos mértéken túl és csukható ajtókkal rendelkeznek, egyebek mellett. A P8 meg a dragstereké. Ide sorolandó a tiéd is és Erdőséké is, és pl. az én 23T Altered-em is, ha egyszer az életben elkészül. Szerintem ez így teljesen rendben van. Erdőséké is egy visszafogottabb motorral fog menni idén, 1000Le alatt lesz, és Zoli fog vele menni. Jókat meccselhettek majd, amikor eljönnek.
Hát, ha ez 270-el fog menni, akkor felgyújtom a gecibe. Ez egy homológ top alcohol funny car váz és futómű, csak nem a funny car bódé van rajta, hanem a 23T altered, mert a funny car bódé egy klausztrofób rémálom...szóval ezekkel azért szoktak úgy elvétve menni 270 felett.
Ugyanmá, kit mindenhez van...extrém kit is, és überextrém kit is...ha van pénzed...megfelelő összegért van olyan kit, amihez adnak kamiont, benne mindennel, 10 fős szerelőcsapatot, tunert, fejlesztőmérnököket, komplett autót, tartalék autót és mindenből plussz tartalékot, sőt, még pilótát is. Píz van, minden van.
Így van...amúgy azért nem kell C, mert a B vagy C szükségességét a vontató jármű határozza meg...tehát, ha van egy autód, amit szólóban vezethetsz B-vel, akkor azzal vontathatsz is B-vel, nehézpótot is, ha van mellé E....B-vel pedig ugye vezethetsz 3500kg-ig...ha 3500 felett van a vontatód, akkor C kell hozzá...ha vontatsz, ha nem...szóval a lényeg, hogy ne keverjük össze a vontató összsúlyát a járműszerelvény összsúlyával.
Ennyi...ott sincs várakozás, hogy akkor esetleg majd a versenyző úr méltóztatik turbót spanolni.
Sőt...most már van 7 másodperces szabály is...miután az ellenfél stagelt, 7 másodperced van stagelni, ha túlléped, automatikus red light.
Ezt a stage-től delay-t meg lehetne szabványosítani idehaza pl. 3 másodpercben, annak elégnek kell lenni mindenkinek, és a transbrakes autók sem főzik meg a cuccot. Akinek meg az sem elég, stageljen elsőnek.