Én 5000km-enként cserélek olajat. A Motul 3500km után elfekedett. A EVO-s brigád mondta, hogy nekik az Mobil 5W-50 bevált. A 4G63 se épp mai fejlesztésű motor, gondoltam kipróbálom. Ez 5000km-nél is szép arany színű.
De leginkább azért váltottam, mert nehéz Motult beszerezni, nem volt időm rohangálni érte.
Egyébként a cikk elolvasás után én is azt gondolom, hogy azért nem teljesen pontos, nem fogok ezután minden általunk javított autóba vékonyabb olajat tölteni. Azért van egy két jó rész is benne.
Én is igyekszem a gyári előírást követni, de néha felül kell bírálni. A 320d BMW-nek 0W-30-at ajánlanak, de azt nagyon hamar megeszi. Benne van a könyvben az 5W-40 is, azt szoktuk rakni bele.
Sok régebbi Honda megeszi az 5W-s olajat, amit a jót akaró tulajok hoznak bele, pedig azokhoz nem is írják.
Nem, de nem írtam fel, milyen fordulaton mennyi volt. Pedig érdekes lenne. Az olaj használódását is lehet elvileg látni a nyomásmérőn, de ahhoz is jegyzetelni kéne.
Gyárilag nincs benne, az olajgomba helyén van jelenleg. Nekem volt benne Motul 300V Crono 10W-40, most Mobil1 5W-50 van benne.
Régebbi Hondák nem örülnek az 5W-s olajnak sem.
Jó kis cikk, de szerintem a mi motorunk nem örülne a 0W-20-as olajnak. Mindenesetre ha kipróbálod, és van oljanyomás, olajhőfok mérőd mindenképp számolj be a tapasztaltakról.
Én nem éreztem, hogy ezt nézem ki belőled, azért is kérdeztem.
A GT2871R fizikai méretre nem sokban tér el a 2560tól, de az is van 2db eladó, az egyik tuti felújításra szorul.
Azt gondolom, hogy kérj a svéd-től licencet a programjához, meg kábelt, és itthon is meg lehet csinálni az egyedi programot.
Mindenképp olyan helyen, ahol rendesen fel vannak szerelve műszerekkel (komolyabb kopogásszenzor, szélessávú szonda, multi szenzor adat logoló, stb)
Itt a fórumon Kulinpapa vagy akár én is (hirtelen több nem jutott eszembe.) fel vagyunk szerelve.
Sokkal olcsóbban kijössz még pad bérléssel együtt is, és bármit akarsz módosítani, nem kell visszamenni a világ végére.
Másik ECU-nál figyelembe kell venni, hogy az ABS Klíma stb megmaradjon.
Köszi a segítséget.
Mint írtam, gyárilag is elég jól meg van oldva terelőlemezekkel a löttyenésmentes karter, de én biztos akartam menni. Erősebb autóval más g értékeket is el lehet érni, a turbó miatt jobban melegszik az olaj. Jobb a békesség.
Abszolút nem ismerem az Opel motorkarakterisztikáját, így nem tudok csak általánosságban beszélni. Milyen fordulatszám tartományban működik?
A nagyobb nem mindig a jobb. Mindig a az adott konfighoz optimális turbót kell választani. Utcán egy GT2871R sokkal inkább használható 2 literes motoron. Kényelmesen ad 350LE-t, nagyon használható tartományban. Szerintem nagyon kellemes, nyomatékos.
Versenyen használva 400 fölött is tud teljesíteni.
Ha kevés ott van még a 2876.
Szerintem NISSAN is értette mire valók a kis csappantyúk benne. A hűtés azért lesz jobb mert 1000cc-vel nagyobb a gyári kiskarternél a térfogata, és a felülete is jóval nagyobb, bordázott alumínium.
Én mindenképp akartam ilyet, milyen időnként szoktam pályázni hobbiszinten, és szerintem a gyári 4 liter olaj kevés.
A lemezelés nekem is megvan a gyári nagy karterban, nagyon jól ki van találva az is, de én a kis kartert is kicseréltem egy ilyenre. Kis csapóajtók is vannak benne.
Van nekem is a vezérműtengelyhez is olajzócső, de semmiképp sem hagynám ki. Láttam már elkopott SR20DET gyári tengelyt, ritkán cserélt rossz minőségű olaj miatt. (gyári előírás 5000km) Max megmérném előtte az olajnyomást fordulaton, majd beépítés után is, és beállítanám az SR20DET gyári nyomására.
Nekem sincs olajhűtőm, de nem is indokolja semmi, hogy legyen, mivel az olajhőfokom se padon se ringen nem melegedett. Csak a gyári olajszűrős megoldás van.
Igaz nekem nagyobb, löttyenésmentes alukarterem van nem kicsi léghűtő felülettel.
Szívóba sem hülyeség, főleg, hogy a tied tuningolt, és hajtod is. A B16-B18 szívó Honda mociban is van.
Szerintem van olajjárat ott, de lehet sajnos fúrni kell a blokkot.
Igen, pontosan ilyen. A csavarja maga egy szelep, ami csak egy adott nyomás után nyit. Az olajpumpa állítható, meg van adva a szerviz limit, meg lehet mérni, hogy változik-e beépítés után. Mindenképp írj, ha megnézted a tartalék blokkot! Alu blokkod van tarcsiba?
Én minden esetben az egyedi programozás híve vagyok. Nagyon egyszerű kis tuningnál, (kipufogó, szűrő, +pici nyomás) vagy széria autón még nagyjából elmegy az sablonprogram, de komolyabb átépítésnél szerintem nem.
Honnan tudja a Svéd ezekből a sebességhez rendelt gyújtásértékekből, hogy az jó úgy ahogy van?
Az egész táblázatot (táblázatokat) végig tisztességesen be kell állítani ugyanúgy mint a benzintáblát. (ebben a konkrét esetben annál azért sokkal jobban. )
Én egy kicsit másképp fogalmaznék. Hozzá kéne írni az ECU-t a direktszűrőhöz. Kicsit több benzint kéne adni neki. Ezek az előreírt szoftverek a gyújtástáblákat is megfelelően megírták vajon?
A leömlőbe szoktam rakni, ha van rá lehetőség, a turbó elé. 800fokot én nem érzek fagyosnak, ha lehetőség van rá, én úgy szoktam belőni az autókat, hogy 7-800fok között legyen az EGT padlógázon.
Persze tartós 5. padlónál ez lehetetlen.
Mindenesetre jól bírta a motor le a kalappal. Kár hogy nem lett felvéve a leömlő és a turbó, kiváncsi lettem volna a színére.
Az enyémet mikor mértük roppant meleg volt, majd 7000-ig mértük. Vörösen izzott a leömlő de közel nem volt ennyi az EGT.
A legutóbbi 200SX amit építettünk 800fokig se ment fel az EGT padon, pedig "picit" több LE.
A Defi Racer sorozatból elég sokat rendeltem már Japánból, azok standalone műszerek, de egyiknél sem láttam ilyen funkciót. Ha valaki egy jó átgondolt rendszert szeretne, akkor a Link jobb választás, főleg a logolási lehetőség miatt.
Meg is őrülnék, ha minden motorféknél sípolna valami.
Én az olajnyomás műszerre szeretnék valami erős hangjelzést, ha hirtelen elkezd esni, de úgy hogy vegye számításba a fordulatszámot is. Ott igen gyorsan kellene reagálni.
A görbén az az ugrás valószínű az lehet, amit a nyomásmérőn is látni kb a 36. másodpercben, hogy 0,8-ról 1,8bar lesz a nyomás. Szerintem kicsit kevés a benzin a spool up-tól végig, és magas az EGT.
Az eredmények szépek, de a mérést kicsit másképp is linkelhetted volna, mert így nem sok látszik. A nyomatékgörbe valóban elég fura az alsó görbén.
A 0,88 lambdával (12,9AFR) azért vigyáznék 2báros nyomásnál. Én a 0.82-t is keveslem.
De mindenestre gratula!
Nekem is VTC-s, mivel S14-em van. Nekem még működik. Kipróbálom majd milyen ha lehúzom a vezérlőt.
Én nem szeretnék másik blokkot, ebben is még rengeteg a lehetőség.
Amit belinkeltél az az SR20DET Red Top modell, azt az S13-ba szerelték. Az A14-ben Black Top moci van. A Black Top-ban VTC, Garrett GT2560R turbó, high port intake, meg más pár apróság van.
A VTC a szívó tengelyt tekergeti fordulatszám függően, de nem ér túl sokat, kis szokták dobálni komolyabb átépítéseknél. Laciéban sincs már.
Ez most hirtelen megoldódott, de két darab csőszorító (kék) vég kellene amivel a fix gyári 8-as fém üzemanyagcsőre csatlakozok (design). Ha rendelsz szólj, és küldöm a pénzt.
De leginkább azért váltottam, mert nehéz Motult beszerezni, nem volt időm rohangálni érte.
Egyébként a cikk elolvasás után én is azt gondolom, hogy azért nem teljesen pontos, nem fogok ezután minden általunk javított autóba vékonyabb olajat tölteni. Azért van egy két jó rész is benne.
Én is igyekszem a gyári előírást követni, de néha felül kell bírálni. A 320d BMW-nek 0W-30-at ajánlanak, de azt nagyon hamar megeszi. Benne van a könyvben az 5W-40 is, azt szoktuk rakni bele.
Sok régebbi Honda megeszi az 5W-s olajat, amit a jót akaró tulajok hoznak bele, pedig azokhoz nem is írják.