timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


Fórum - Technikai topic (Motor, futómű, stb...)



 

összesen 598 bejegyzés
Előző  1  2  3  4  5  6  [...]   Következő  

Ez most egy szűkített nézet
az összes hozzászolás
válasz erre előzmények 2010.07.28. 23:04:46 (16502
lehet, egy jó széles mt vagy ilyesmi mégis hozna valamit a konyhára? 
Re: Demó (16500)
válasz erre előzmények 2010.07.28. 22:41:46 (16497
amindenit, 9.78, gratulálok! egy fordtól nem is rossz..... Széles vigyor Széles vigyor van még növekedés a gépben mostanság, vagy ezt most akkor kiautóztad koppig?

demó papa, a 11-es idődet én is látni akarom, úgy hogy kösd magad a szabi mögé! Mosolyog yokohama 048 vagy valami ilyesmi ez a gumi, amivel nyomultál? 
Re: szabyk RST (16491)
válasz erre előzmények 2010.07.22. 08:43:43 (16479
én láttam 450, sőt 650 pacis kocsit (gyárilag mindkettő 200 paci ugye), amiben gyári az ecu, és dragra használják, és teljesen jó. mondjuk én csak annyit tudok, hogy 11-est megy 450 lóval az egyik, 9-est a másik, hogy mennyire használható ez így, arról senki se mesél, ez ugye mindig titok. arról sincs fogalmam, hogy hogy csinálják, mert, az én ugyanolyan ecummal nem jutottunk sokra. biztos lehet a gyári ecu-t is nagyon jól programozni, csak akármelyik ecu programozása külön tudomány. talán. vagy akkor mi az oka, ha nem ez?

ha elkészült a váltóm, megyek ki a géppel oda, ahol garanciával programozzák az autót a gyári ecu-val (az én esetemben németország). lehet, egy jó kis skandináv túra kéne neked is! oké, tudom, előbb akkor a skandináv lottón nyerni. Széles vigyor Széles vigyor  
Re: GMalma (16475)
válasz erre előzmények 2010.06.03. 17:00:10 (16233
szerintem még ennek a SENKI-nek sem megy.... Kacsint Mosolyog  
Re: gt28rs (16226)
válasz erre előzmények 2010.06.01. 18:51:32 (16165
mind1, egy ideig még úgy se kell. vettem váltót  a minap, a tyúxaros gépemhez pont jó lesz. addig meg álmodok egy ilyen ótómatyikról amíg ez is ketté törik.

mizu a gépeddel egyébként? jól műxik a drysump? látom, hogy nem blogolsz. szóval csak ha nem kérdek olyat, amitől fáj a tikszem...... 
Re: szabyk RST (16164)
válasz erre előzmények 2010.06.01. 18:14:41 (16163
vettél is már? 
Re: szabyk RST (16162)
válasz erre előzmények 2010.06.01. 18:12:01 (16161
nem nyusziülafűben meló meg kell hagyni! mennyi évig kalapáltad a gépet, amíg ilyen lett? nem vagyok egy nagy dragista, de mintha pár éve még 11-es időket tologattál volna a géppel.

ezek az 1000 paci evő váltók persze nem léteznek FWD, keresztben fekvő motorhoz, ugye nem tévedek? 
Re: slowlow (16134)
válasz erre előzmények 2010.05.30. 01:08:27 (16121
"vezérlésem hidraulikus..." Mosolyog na jó, késő van már... Mosolyog  
Re: voszi (16119)
válasz erre 2010.05.30. 01:05:07 (16119
impozáns, minden elismerésem! 4 db motorom kijönne belőle, és még mindig maradna pár robogóra való köbcenti. Széles vigyor

mennyi lehet a rendszer maximális leadott teljesítménye? ez is hidrotőkés, azért írod, hogy mechanikus hengerfejjel ment volna a 8000 rpm is? 
válasz erre 2010.05.28. 17:35:37 (16112
Ja, persze azt elfelejtettem, hogy a hirdetésben ott az e-mail cím, ahova írhattok! Mosolyog  
válasz erre 2010.05.28. 17:34:41 (16111
Bocsi, hogy ilyet írok ide, de fontos!

Bemásoltam egy ismerősöm hirdetését ide, mert megkért rá. De NEM ÉN VAGYOK a hirdető, ezért kérem, hogy ne engem keressetek ha véletlenül, mert gőzöm sincs róla, nem ismerem a taligát! Köszönöm szépen! 
válasz erre előzmények 2010.04.18. 12:03:18 (15781
detonált? az én dugóimnak is a szoknyája repedezett le (pontosabban az egyiké). milyen turbód van? ezt nem figyeltem eddig. nem számoltam össze, de kb. 5 kiló volt a motorom újjáépítése valamikor 2,5 évvel ezelőtt, most már biztos kevesebb. a te motorod gyárilag el van látva alsó olajsugár spricnikkel? 
Re: radics1 (15778)
válasz erre előzmények 2010.04.17. 15:10:12 (15774
igen, ez így van. a nyomatékot könnyebb mérni, a csúcsnyomást tényleg nehéz kiszámolni. a nagyobb nyomatékhoz elsősorban nagyobb töltőnyomás kell ugyanazon fordulatszámon, és abból nagyobb csúcsnyomás lesz ugyanott. 
Re: Bandi (15773)
válasz erre előzmények 2010.04.17. 09:07:33 (15771
Mosolyog hát ez tényleg jó lett! használd egészséggel, és tegyél közzé cserébe a blogodban egy kis cikket, hogy kiálltál ellenem, és döntetlen lett az eredmény, pedig én voltam fekete bábukkal. Széles vigyor Széles vigyor Széles vigyor  
Re: GMalma (15757)
válasz erre előzmények 2010.04.17. 09:05:53 (15770
ez mekkora nyomaték mellett jött össze? az én gépemben a hajtókarok a 460Nm-t simán vitték, de a dugók....... Szomorú Szomorú  
Re: radics1 (15766)
válasz erre előzmények 2010.04.05. 12:16:07 (15740
szép tervek! összkerekes lesz ez a "lapos", vagy hátulhajtós? 
Re: Turboá (15738)
válasz erre előzmények 2010.04.04. 11:06:14 (15732
idén lesz újabb 10-es időt toló bimmer? 
Re: Turboá (15731)
válasz erre előzmények 2010.04.04. 09:52:24 (15730
a kocsival együtt vihető el. Mosolyog anélkül nem kerek az opc. a másik garnitúra meg a nikié a korzára télre. most fényeztettem le, gyakorlatilag olyan, mint ha új lenne. nem szeretném azt se eladni. 
Re: Demó (15728)
válasz erre előzmények 2010.04.03. 21:02:34 (15727
ma kellett volna összekaparni a cuccot ezexerint. Szomorú holnap már nincs pofám hívogatni se az atit, se a lacit. hét ez van, szorri. azért ha kell 15-e után, szólj!

neked is kellemes ünnepeket! Kacsint  
Re: GMalma (15726)
válasz erre előzmények 2010.04.03. 18:36:39 (15725
akkor ez sima ügynek tűnik. hívj fel kedden napközben, háromszázkilenc-hétszázhárom-héttizenhárom. ha nem veszem fel, írj egy sms-t, annyit tolj bele, hogy felni, hogy tudjam, te voltál!

saab opc Széles vigyor  
Re: GMalma (15722)
válasz erre előzmények 2010.04.03. 18:27:09 (15724
nem. Mosolyog  
Re: Demó (15720)
válasz erre előzmények 2010.04.03. 12:57:22 (15719
nekem van két garnitúra opc hópihém, de az et47. megpróbáljuk rá? nekem is a fék miatt fekszenek szegények. 7,5 col szélesek, nem tudom az et41 mihez tartozik, de ha 7"-hez, akkor még éppen jó lehet. 
Re: GMalma (15716)
válasz erre 2010.01.23. 00:45:13 (15413
akkó' ezt félreszívtam, bocsesz. Mosolyog  
válasz erre előzmények 2010.01.22. 18:24:47 (15411
1 bar absz nyomásból ha kiszívtál volna 0,7-et, akkor 0,3 maradt volna...... Széles vigyor mondjuk nekem is inkább az jött le a mondókádból, hogy 0,6...0,7-re tudtad leszívni a légköri nyomást. Széles vigyor Széles vigyor komoly szívóágakon járkáltok, azért azt meg kell hagyni..... 
Re: Turboá (15399)
válasz erre előzmények 2010.01.19. 20:31:49 (15377
vettem. a 3,6-os és 3,8-as motorokat nem nagyon ismerem, az m-es motorok azok még nekem is rögtön lejönnek. 
Re: powered (15375)
válasz erre előzmények 2010.01.19. 17:53:09 (15373
a 306 pacis 3 literes duplaturbós benyást is ebbe a jó katba tennéd, vagy az már az aluáras cucc? 
Re: powered (15360)
válasz erre előzmények 2010.01.19. 17:51:38 (15372
köszönöm. nem dragra kell, utcai használatra mennyire oké egy ilyen motorral szerelt taliga, ez érdekelt. sajnos azokat a béemvéket, amikbe ilyen motor van, nem alu árban adják, én nem vágom a béemvéket egyáltalán ráadásul. 
Re: powered (15359)
válasz erre előzmények 2010.01.19. 14:09:47 (15356
van is egy ilyen verseny, ahol csak ilyenekkel lehet indulni! Mosolyog ott mostanában nem fogsz 11-es időt futni, legfeljebb 0-100-on Széles vigyor  
Re: powered (15347)
válasz erre 2010.01.19. 14:08:36 (15354
és miért sz@r a V8-as? ez is érdekelne! 
válasz erre előzmények 2010.01.19. 14:07:56 (15353
ez a beszéd! Mosolyog köszi! és melyik a jó motor? 
Re: powered (15348)
válasz erre előzmények 2010.01.19. 07:53:26 (15346
evezzünk tecccnikai kérdésekre. Mosolyog

tisztelt bájerisse szakértők, a 4,5-ös 333pacis motor mennyire megbízható, jó motor? (annyit tudok, hogy az év motorja volt párszor) vannak széria hibái? mire kell figyelni? tuning? (lájtos) köszi! 
Re: powered (15343)
válasz erre 2010.01.18. 18:07:22 (15328
sokáig = 50-100 év, vagy még tovább. még mindig több olajat fedeznek fel, mint amennyi fogy. gyerek koromban (70-es évek közepe) azt mondták, 2015-re elfogy az olaj. Mosolyog tévedtek. azonkívül olajat lehet csinálni szénből is pl., ami meg sokszáz évre való van még. 
válasz erre 2010.01.18. 18:03:12 (15327
sokáig. a kérdés az, hogy mennyibe fog kerülni. 
válasz erre 2010.01.18. 13:43:26 (15320
már megint kezdi. Mosolyog  
válasz erre 2010.01.18. 13:42:35 (15319
nagy előrelépés van az anyagtechnológiában. a 90-es évek legelején az egyetemen nekem még azt tanították, hogy rövidesen elérjük az atomi rétegek szintjén mozgó felületi megmunkálást (leveszem a legefelső réteget, vagy sem), most ez már komoly gyakorlat.

az általános anyagi paraméterek - homogenítás, izotrópia, belső súrlódás, rácshibák, stb. - tekintetében hatalmasat léptünk előre. simán biztosíthatóak ipari szinten olyan feltételek, amit régen még labor körülmények közt se nagyon lehetett előállítani.

a felületi megmunkálás, kezelés, szintén mind-mind hihetetlen előrelépést mutat.

a szilárdság, alaktartóság, méretpontosság, mind-mind olyan szinteket ért el, amit 90 évvel ezelőtt álmodni se lehetett volna.

de. a spórolás, a sz@rrágás, a mímelés, a nyílt vagy burkolt becsapása a vevőknek, a méltánytalan, mérnökileg indokolatlan degradáció, devalváció, ez is mind-mind felerősödött az utóbbi időkben.

de sztem a jó munka még mindig értékes, és van rá vevő. sajnos sok a rossz példa. régen nem volt ennyire szembetűnő a svihákoskodás. a nagypapám élete végéig vállalt garanciát a bútoraira (műbútor asztalos volt). ő még éppen megtehette, '92-ben, mikor beadta szegény a kulcsot, épp összeomlott az egész kis világa, amit egy életen keresztül nyomatott: tisztesség, minőség, megbízhatóság. kb. ez volt a jelszava, és tök jól élt belőle. 
válasz erre 2010.01.18. 13:42:34 (15318
nagy előrelépés van az anyagtechnológiában. a 90-es évek legelején az egyetemen nekem még azt tanították, hogy rövidesen elérjük az atomi rétegek szintjén mozgó felületi megmunkálást (leveszem a legefelső réteget, vagy sem), most ez már komoly gyakorlat.

az általános anyagi paraméterek - homogenítás, izotrópia, belső súrlódás, rácshibák, stb. - tekintetében hatalmasat léptünk előre. simán biztosíthatóak ipari szinten olyan feltételek, amit régen még labor körülmények közt se nagyon lehetett előállítani.

a felületi megmunkálás, kezelés, szintén mind-mind hihetetlen előrelépést mutat.

a szilárdság, alaktartóság, méretpontosság, mind-mind olyan szinteket ért el, amit 90 évvel ezelőtt álmodni se lehetett volna.

de. a spórolás, a sz@rrágás, a mímelés, a nyílt vagy burkolt becsapása a vevőknek, a méltánytalan, mérnökileg indokolatlan degradáció, devalváció, ez is mind-mind felerősödött az utóbbi időkben.

de sztem a jó munka még mindig értékes, és van rá vevő. sajnos sok a rossz példa. régen nem volt ennyire szembetűnő a svihákoskodás. a nagypapám élete végéig vállalt garanciát a bútoraira (műbútor asztalos volt). ő még éppen megtehette, '92-ben, mikor beadta szegény a kulcsot, épp összeomlott az egész kis világa, amit egy életen keresztül nyomatott: tisztesség, minőség, megbízhatóság. kb. ez volt a jelszava, és tök jól élt belőle. 
válasz erre 2010.01.18. 00:12:46 (15306
Click to see full size!

az asztrám alig erősebb nála Mosolyog  
válasz erre előzmények 2010.01.18. 00:02:38 (15305
akkor még kicsi volt a max rpm. pl. 2200rpm volt az 1920-as években készült 260 lóerős "über" opel versenyautónak (16 hengeres Mosolyog ). 
Re: hobizoli (15303)
válasz erre 2010.01.17. 23:57:32 (15304
tényleg félreértettelek, abban 1et értünk, hogy a parasztvakítás ipari méreteket ölt magyarországon. a tisztességes szaki baromi ritka, a hozzáértő tózse, a kettőt együtt megtalálni meg a majdnem lehetetlen esemény....

de azért ettől még a végső centrírozás központi fontosságú én úgy gondolom. az általad említettek, tehát a gondos vizsgálat/eljárás, a szakmai gyakorlat/tapasztalat, mind szintén nélkülözhetetlen.

mi a véleményed, a mocskok eltávolítása nélkül is eredeti képességeire visszahozható lenne egy turbicsekk? 
válasz erre előzmények 2010.01.15. 21:57:35 (15284
miért gondolod, hogy a centrírozás parasztvakítás? semmiképpen sem az. 
Re: Turboá (15281)
válasz erre előzmények 2010.01.13. 21:40:19 (15260
ha a darabok külön nullásak, összeszerelve még simán lehet nem nullás a keletkező idom (excentrikus összeszerelés - ami majdnem tuti meg is történik). sztem is fontos a centrír. 
Re: ave (15257)
válasz erre 2010.01.13. 21:37:27 (15259
bocs, ezt Nasreddin-nek szántam. 
válasz erre előzmények 2010.01.13. 21:36:33 (15258
menjen fel az opelforum-ra, ott keresse ki a "Tuning" szekciót, azon belül pedig az E85-ös topic-ot. abban minden le van írva, jó páran furikáznak c20xe-vel, hogy nem csak a sofőr alkesz, lehet tőlük kérdezgetni. Széles vigyor

javaslom opel16v-vel külön vedd fel a kapcsolatot, ő foglalkozik etanolos átépítéssel (többek közt) 
Re: GMalma (15254)
válasz erre 2010.01.11. 22:39:35 (15248
elvileg, ha lamináris az áramlás, akkor a kereszt csőben a két főág nyomáskülönbségének megfelelő áramlás alakul ki. ez valami lengés lesz, mivel a nyomás a két oldalon szintén leng. ha pont fázisban vannak épp (mindig pont azonos a nyomás), akkor meg nincs is áramlás.

nem tűnik jó helynek ezek alapján, de majd a konkrétszakik megmondják, hogy mi a tapasztalat. 
válasz erre előzmények 2010.01.11. 15:35:48 (15236
kezdetnek jó így.

a kompresszor map használatához segítség: ki lehet számolni (pl. az ekszcellel, amit adtam), hogy adott fordulaton mekkora a légnyelés (és a teljesítmény) a motorod esetén. a számításnál a fő nehezítés, hogy a VE, BSFC, stb. értékek is fordulatszám/állapotváltozó függőek - ezt nem találod meg az ekszcellben, mert motoronként változó, de vannak irányadó értékek megadva, azokat kezdetnek vedd fel, konstansnak. egyébként van mód arra, hogy megtudd mik a te motorod helyes VE, BSFC, stb. értékei: ismered a motorod gyári tulajdonságait, vagyis tudod, hogy névleges teljesítménye mennyi, azt milyen nyomáson adja le, valamint milyen fordulaton. ebből kiindulva a tablicskával kifilózhatod a gyári VE, BSFC, stb. értékeidet egy kis iterációval: amit tudsz beírsz, majd addig játszol a többi paraméterrel, amíg a névleges fordulaton éppen névleges teljesítményhez nem jutsz. az állapotváltozókat add meg helyesen, van IAT-od, MAP-od, stb., mérd meg.

ha megkaptad a nyomáshoz és fordulatszámhoz a légnyelést, akkor azt a pontot szépen beikszeled a MPA-on, és figyelsz ki az arcodból, hogy bent vagy-e az ujjlenyomatban, vagy kifutottál valamerre. sok fordulatszámra ha megcsinálod, megkapod a teljesítménylefutási görbédet ebben a koordináta rendszerben. lehetőleg ne felfelé fuss ki, mert akkor az azt jelenti, hogy a csiga "surge"-ol - nem tud akkora nyomást betölteni, mint amit akarsz. jobbra ha kifutsz, akkor csak túl sokat szeretnél a turbódtól.

nagyjából ennyi jutott eszembe. ja és 1etértek radics1 kollégával, arra valóban figyelni kell, hogy a légnyelő képességet a motor alapméretei mellett a szívó, vezérmű és kipuff oldal közösen határozza meg. ez csak puszta számolgatás, lehet, hogy köze nem lesz a valósághoz a gépednél, mert valami nem kerek (pl. cakkos a csigalapát Széles vigyor ). 
Re: GMalma (15230)
válasz erre 2010.01.10. 20:18:12 (15222
a regal honlapon közölt eljárás is benne van, de az nem tűnik annyira korrektnek. 
válasz erre előzmények 2010.01.10. 20:16:17 (15221
anno, mikor a garrett lapot olvastam, csináltam belőle magamnak egy egész tűrhetetlen ikszelest, itt van vedd le (esetleg másnak is jó lehet):

http://www.adeptnet.hu/images/misc/other/TurboTervezo.xls

belenéztem, és 10 fokos bemenő hőmérséklet, 1,7bar, meg a többi díszek mellett 142 fokot mond (Celsiusban) az ő számításuk [Garrett-es lapon a Tout mező]. 
Re: GMalma (15216)
válasz erre előzmények 2010.01.10. 20:06:17 (15219
meg lett véve, de nem volt a kezemben, a szerelőnél van. bízom benne, hogy meg volnánk ezzel is, 1 éve vettem ezeket a fékeket, és akkor úgy hittem, hogy márciusban már ezzel fékezgetek a valahol ringen. ez be is jön, csak 1 évet tévedtem. Széles vigyor a te d2racsingod sokkal olcsóbb és hamarabb megoldás lett volna, párszor gondoltam már arra, hogy miért vagyok ilyen vadbarom, de most már ez van, és hogy elkészült nem is bánom már.

antinak van igaza, szubárut kell venni Széles vigyor  
Re: GMalma (15215)
válasz erre 2010.01.10. 19:22:38 (15212
ha megnézed a kompresszor map-odat, akkor látszik, hogy a 2,5bar absz nyomás (1,5bar töltőnyomás) vízszintes vonala valahol 320 lb/min-nél éri el a csiga névleges fordulatszámát. tehát ilyen nyomáson gyakorlatilag el se fogod érni a 350 pacit. ehhez ellentmondásosnak tűnő módón kisebb nyomás kell (az ábráról leveheted, hogy kb. 2 bar absz nyoms - 1 bar töltőnyomás). nyilván ez úgy teljesíthető, hogy a fordulatszámot kell megnövelni megfelelő szintre.

2007 őszén emiatt olvadt el a motorom, mert a boos-tot toltuk egyre feljebb, hogy jöjjenek a pacik. 280pacinál kifeküdt a dugó. aztán 330pacit is meg lehetett csinálni - akár gyári dugókkal is, csak a fordulatszámot kellett elengedni - amihez persze sokkal nagyobb beruházás kellett, mint a nyomás megnövelése persze. 
válasz erre előzmények 2010.01.08. 20:06:35 (15175
te is besegíthetsz akkor, meg én is, meg mindenki itt komplettosz..... Széles vigyor Széles vigyor  
Re: szabyk RST (15173)

összesen 598 bejegyzés
Előző  1  2  3  4  5  6  [...]   Következő  





                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!