Általában AlSi12CuNi ötvözetet használnak, ez 12%-os szilícium tartalmú. Minél magasabb a szilícium tartalom, annál nehezebb a megmunkálás, cserébe
- kisebb a hőtágulás,
- kisebb a kopás.
Ez természetes egy átlag benzines autó, átlag dugattyújára értendő.
Nem ismerem az Opel és a Mahle dugattyúkat, de kizártnak tartom, hogy vasból készülnének, kovácsolással. Magas fordulaton kb széttépné a hajtókart, olyan nehéz lenne.
Nagyvonalakban alumínium és szilícium ötvözetet használnak, általában öntik, majd forgácsolják, a jobb/drágább típusokat kovácsolják, majd forgácsolják.
Nekem felfelé, de nem izgat különösebben, referenciának jó.
A feszültségmérő (szintén Pilot ) is pontatlan, az kevesebbet mér, de kb-ra az is jó.
Én még nem értem meg arra, hogy ilyen "jelentéktelen" dolgok mérésére drága műszerem legyen.
9-10-nél már jelentkezhet a lemosás problémája. Ami adatokat összeszedtél, szerintem kb jók. A legmagasabb EGT-t mondjuk nem értem és talán egy picit dúsabbra tenném a best powert is. Szal terhelésfüggően 12 és 16 között jó vagy.
Igen, nem rossz ár értük.
Nem, a vitara nem kovácsolt, "sima" öntött cucc. Külföldi tapasztalatok szerint az NPR gyártmányok 300Le-ig, 1.5 bar-ig jól működnek, más márkákról nekem nincs infóm. Jó gyűrűvel, persze.
Ha jól informálódtam, egy V6-os, 2.3-mas Granada motor van benne 4es váltóval. Ez 130 lóerő, mindek hozzá bevásárlókocsikerék?
Ezt leszámítva frankó, grat hozzá!
Frankó! Csoki pont azon kevesek egyike, akinek adok a szavára. Majd személyes megbeszéljük. Az a "baj", hogy a futamokból ítélve is simán meglehet a 280 Le.
Hozzáteszem, nem tudom, hogy mit beszéltetek az említett 1 percben.
A gyári benzinpumpát le kell cserélni mindenképp, a Walbro, mit említettél, az jó. A 680as injektotok is jónak tűnnek 45-50 psi körül. Block guard is kell, igen. Az Eagle hajtókar, CP dugó kombóval, és a többi alaktrésszel bírnia kell, nem csak rövid távon, ha ésszel használod.
Erről az e-bay-es, 8x0 dolláros cuccról lebeszelnélek, mert nagy valószínüséggel nem lesz jó. Sajnos kb csak a turbo és az intercooler kerül ennyibe, jó minőségben.
Minden a matekon mulik, jelen esetben a rászánt összegen. Egy ilyen komoly művelethez szerintem elösszőr a célokat kellene pontosan kitűzni:
- mindegy az ár, 300Le-t szeretnél stabil működés mellett, vagy
- van rá pl. 800.000 forintom, és ebből szeretnék egy erős és stabil motort.
Jó a GT28 is, de azt ne feledjük, hogy ezen belül rengeteg típus van, így ez a megfogalmazás, hogy gt28-as turbot szeretnék, nem működik.
A másfél bárrol én spec. a pénz miatt beszélnélek le, illetve ennek a megépítéséhez nagyobb tapasztalat kell.
Sziasztok. A kérdésem inkább a turbós Hondásokhoz szegezném.
Adott egy D16A6 SOHC 1590ccm. van egy 450-es injektorszett, Cometic 3 rétegű vékony pléh hengerfej tömítés, Eagle H hajtókarok, CP 9,0:1 dugók és megy rá egy T3/404 amit 1,5 bar nyomásra szeretnék tekerni.
Meg tudnátok mondani, hogy ezzel a konfiggal kb milyen teljesítményre számíthatok?
Köszönöm.
Válaszom:
A másfél bárral már 300 Le környékén járnál, ehhez édes kevés a 450es injektor. A másfél bárról én is lebeszélnélek, mint ahogyan Boti is tette.
ja, és a benzinnyomás 45psi azért legyen.
Semmi extra: marad 1.5 a masina, a motor alja lesz új, ehhez magasabb töltőnyomás, új leömlő+kipuf, új levegő csövezés és a legjobb; lesz elöl szép gyári lökhárítóm.
Nem kell szerintem nagy dologra számítani, 11 nagyon tetejét és 190 körüli sebességet szeretnék/várok, illetve ami fontosabb lenne nekem, hogy stabilabb szereplésre törekszem, mint ami idén sikerült.
Ha nagyon tudományos akarok lenni, akkor :
tudni kellene a turbod legnagyobb légszállítását. Ezzel ki lehet számolni a kívánt csőátmérőt úgy, hogy a levegő áramlási sebessége ne legyen nagyobb 135 m/s-nál (a hangsebesség 40%-a).
Sokat számít az is, hogy milyen a teljesítménygörbéd. Nem mindegy, hogy a max teljesítményt, és mondjuk annak 90%-át 5-7000 között végig tudja, vagy csak 6800 és 7000 között... ez persze egy hasraütésszerű példa csak.
Van, hogy a gyengébb az erősebb.
Időmérőn nagy rollout, tehát amint felvillan a másod lámpa, rögtön megállni. Így, mikor elindítod az időmérést, akkor már van kezdő sebességed.
Döntőn jobb kis rollout.
A csapágybolt, amit mondtam:
Gördülő Kft.
1117 Budapest, Hunyadi János u. 3.
A honlapjukon is fent van, hogy tartanak bilincset, csak még nincs kép róluk. De ha gondolod, megveszem neked őket. Van vékony és vastag is, sztem elég a vékonyabb fajta is.
Látom nagyon felkavarta a "bandát" ez a kis elméleti anyag. Az IC méretezését be sem merem írni.