timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


Fórum - Technikai topic (Motor, futómű, stb...)



 

összesen 93 bejegyzés
Előző  1  2  

Ez most egy szűkített nézet
az összes hozzászolás
válasz erre előzmények 2009.05.23. 13:53:07 (13961
Felhasználói profil
11.85 @ 188
Nem mérem, számolom.
Látom nagyon felkavarta a "bandát" ez a kis elméleti anyag. Az IC méretezését be sem merem írni. 
Re: civiccoupe (13956)
válasz erre előzmények 2009.05.23. 13:40:04 (13959
Felhasználói profil
11.85 @ 188
Kérdezni végülis nem kérdezte senki, igaz. 
Re: szabyk RST (13949)
válasz erre előzmények 2009.05.23. 13:32:45 (13952
Felhasználói profil
11.85 @ 188
Azt nem tudom, passz. Úgy tanultam ezt, hogy ...ne legyen gyorsabb a hangsebesség 40%-ánál, azaz kb 135m/s-nál. 
Re: NISSAN (13947)
válasz erre előzmények 2009.05.23. 13:21:35 (13944
Felhasználói profil
11.85 @ 188
"nemértem hogy minek a száraz tudomány amikor vannak jól bevállt megoldások"

Ez tök igaz, én a kérdésre válaszoltam, ami úgy szólt, hogy hogyan kell méretezni. Erre nem válasz az, hogy ami bevált. 
Re: civiccoupe (13939)
válasz erre előzmények 2009.05.23. 13:18:35 (13941
Felhasználói profil
11.85 @ 188
Aki programozta neked, ő biztos tud. 
Re: Atommanó (13938)
válasz erre előzmények 2009.05.23. 13:15:52 (13940
Felhasználói profil
11.85 @ 188
Pedig ez így van...

Te hogyan méreteznéd akkor? 
Re: szabyk RST (13936)
válasz erre előzmények 2009.05.23. 13:01:35 (13934
Felhasználói profil
11.85 @ 188
A nyomócsövet a turbo (legnagyobb) légszállításához kell méretezni úgy, hogy a levegő ne legyen gyorsabb 135m/s -nál. 
Re: NISSAN (13923)
válasz erre előzmények 2009.05.23. 12:56:06 (13933
Felhasználói profil
11.85 @ 188
Szerintem ezt a 4. fokozati történéseket rögzítsétek egy map/rpm táblába, mellé még jöhet az egt adat is. Ebből elég sok minden látszódni fog. 
Re: Atommanó (13899)
válasz erre 2009.05.22. 22:27:17 (13895
Felhasználói profil
11.85 @ 188
Utcai autóval sztem elég jó a 174 km/h. 
válasz erre 2009.05.22. 22:15:46 (13893
Felhasználói profil
11.85 @ 188
Az ACDC az jóó Mosolyog
Én hőtágulást mondtam, nem "hőállóságot". Kacsint

Más:
Voszi: hogyhogy nincs mért időd még? Erős autód van, nem? Kb. milyen célvonalit saccolsz magadnak? 
válasz erre 2009.05.22. 22:00:36 (13891
Felhasználói profil
11.85 @ 188
Általában AlSi12CuNi ötvözetet használnak, ez 12%-os szilícium tartalmú. Minél magasabb a szilícium tartalom, annál nehezebb a megmunkálás, cserébe
- kisebb a hőtágulás,
- kisebb a kopás.
Ez természetes egy átlag benzines autó, átlag dugattyújára értendő.
 
válasz erre 2009.05.22. 21:35:39 (13888
Felhasználói profil
11.85 @ 188
Nem ismerem az Opel és a Mahle dugattyúkat, de kizártnak tartom, hogy vasból készülnének, kovácsolással. Magas fordulaton kb széttépné a hajtókart, olyan nehéz lenne.
Nagyvonalakban alumínium és szilícium ötvözetet használnak, általában öntik, majd forgácsolják, a jobb/drágább típusokat kovácsolják, majd forgácsolják.
 
válasz erre előzmények 2009.05.13. 16:42:30 (13774
Felhasználói profil
11.85 @ 188
Nekem felfelé, de nem izgat különösebben, referenciának jó.
A feszültségmérő (szintén Pilot Cartman ) is pontatlan, az kevesebbet mér, de kb-ra az is jó.
Én még nem értem meg arra, hogy ilyen "jelentéktelen" dolgok mérésére drága műszerem legyen. Mosolyog
 
Re: Atommanó (13772)
válasz erre előzmények 2009.05.13. 14:00:55 (13770
Felhasználói profil
11.85 @ 188
"Pilot-ot es tarsait kerulni!!   (Boost merom 2 tizeddel el van tevedbe 1.5 bar korul.)"

Ezt megerősítem, nálam is ez a helyzet, csak alacsonyabb értéken, de az eltérés aránya ua. 
Re: ave (13758)
válasz erre előzmények 2009.04.27. 10:12:19 (13632
Felhasználói profil
11.85 @ 188
9-10-nél már jelentkezhet a lemosás problémája. Ami adatokat összeszedtél, szerintem kb jók. A legmagasabb EGT-t mondjuk nem értem és talán egy picit dúsabbra tenném a best powert is. Szal terhelésfüggően 12 és 16 között jó vagy. 
Re: carlosracing (13631)
válasz erre előzmények 2009.02.06. 22:03:35 (13233
Felhasználói profil
11.85 @ 188
Körtvélyesi tanúr úr említett a csütörtöki előadásán. Mosolyog  
Re: carlosracing (13231)
válasz erre 2009.02.03. 23:28:43 (13202
Felhasználói profil
11.85 @ 188
Alumínium benzintank készítésben tud valaki segíteni nekem JÓ áron? 
válasz erre előzmények 2009.01.15. 23:42:49 (12881
Felhasználói profil
11.85 @ 188
Igen, nem rossz ár értük.
Nem, a vitara nem kovácsolt, "sima" öntött cucc. Külföldi tapasztalatok szerint az NPR gyártmányok 300Le-ig, 1.5 bar-ig jól működnek, más márkákról nekem nincs infóm. Jó gyűrűvel, persze. 
Re: ave (12879)
válasz erre 2009.01.15. 23:14:13 (12878
Felhasználói profil
11.85 @ 188
Neeem, szett. 
válasz erre előzmények 2009.01.15. 18:54:36 (12876
Felhasználói profil
11.85 @ 188
+ szállítás
hajtókarok:
Eagle 319 $
Scat 299 $
TT 249 $

NPR Vitara dugó 140-160 $

Inkább email-ben beszéljük meg, én nem tudom a tiédet, az enyém: bandi.mail@freemail.hu
 
Re: glo (12875)
válasz erre előzmények 2009.01.15. 15:12:15 (12874
Felhasználói profil
11.85 @ 188
Ha gondolod hozzácsaphatom a cuccaidat az én rendelésemhez, sztem mindketten jól járnánk. Jövő héten intézem, szólj, ha érdekel. 
Re: glo (12873)
válasz erre előzmények 2008.12.15. 20:17:30 (12567
Felhasználói profil
11.85 @ 188
Ha jól informálódtam, egy V6-os, 2.3-mas Granada motor van benne 4es váltóval. Ez 130 lóerő, mindek hozzá bevásárlókocsikerék?
Ezt leszámítva frankó, grat hozzá! 
Re: FM2000 (12564)
válasz erre 2008.11.17. 12:31:17 (12271
Felhasználói profil
11.85 @ 188
Frankó! Cartman Csoki pont azon kevesek egyike, akinek adok a szavára. Majd személyes megbeszéljük. Az a "baj", hogy a futamokból ítélve is simán meglehet a 280 Le.
Hozzáteszem, nem tudom, hogy mit beszéltetek az említett 1 percben. 
válasz erre előzmények 2008.11.16. 19:18:58 (12262
Felhasználói profil
11.85 @ 188
Korrekt! Kár, hogy nem csúszott bele a 12-be.
Ki az a zseni, aki szerint szar a mérés. Zokog  
Re: Pelyvi (12260)
válasz erre előzmények 2008.11.15. 23:16:56 (12259
Felhasználói profil
11.85 @ 188
A gyári benzinpumpát le kell cserélni mindenképp, a Walbro, mit említettél, az jó. A 680as injektotok is jónak tűnnek 45-50 psi körül. Block guard is kell, igen. Az Eagle hajtókar, CP dugó kombóval, és a többi alaktrésszel bírnia kell, nem csak rövid távon, ha ésszel használod.
Erről az e-bay-es, 8x0 dolláros cuccról lebeszelnélek, mert nagy valószínüséggel nem lesz jó. Sajnos kb csak a turbo és az intercooler kerül ennyibe, jó minőségben. 
Re: LACI_ED7 (12258)
válasz erre előzmények 2008.11.14. 18:39:58 (12253
Felhasználói profil
11.85 @ 188
Hello!
Nem próbáltam, sőt, egész évben csak S210-el mentem. 
Re: Kaméleon (12252)
válasz erre előzmények 2008.11.14. 17:42:57 (12251
Felhasználói profil
11.85 @ 188
Minden a matekon mulik, jelen esetben a rászánt összegen. Egy ilyen komoly művelethez szerintem elösszőr a célokat kellene pontosan kitűzni:
- mindegy az ár, 300Le-t szeretnél stabil működés mellett, vagy
- van rá pl. 800.000 forintom, és ebből szeretnék egy erős és stabil motort.

Jó a GT28 is, de azt ne feledjük, hogy ezen belül rengeteg típus van, így ez a megfogalmazás, hogy gt28-as turbot szeretnék, nem működik.
A másfél bárrol én spec. a pénz miatt beszélnélek le, illetve ennek a megépítéséhez nagyobb tapasztalat kell. 
Re: LACI_ED7 (12250)
válasz erre 2008.11.14. 01:10:46 (12246
Felhasználói profil
11.85 @ 188
Laci_ed7 kérdése:
Kérdés!

Sziasztok. A kérdésem inkább a turbós Hondásokhoz szegezném.

Adott egy D16A6 SOHC 1590ccm. van egy 450-es injektorszett, Cometic 3 rétegű vékony pléh hengerfej tömítés, Eagle H hajtókarok, CP 9,0:1 dugók és megy rá egy T3/404 amit 1,5 bar nyomásra szeretnék tekerni.

Meg tudnátok mondani, hogy ezzel a konfiggal kb milyen teljesítményre számíthatok?

Köszönöm.  

Válaszom:
A másfél bárral már 300 Le környékén járnál, ehhez édes kevés a 450es injektor. A másfél bárról én is lebeszélnélek, mint ahogyan Boti is tette.
ja, és a benzinnyomás 45psi azért legyen. 
válasz erre előzmények 2008.11.09. 20:23:52 (12148
Felhasználói profil
11.85 @ 188
Semmi extra: marad 1.5 a masina, a motor alja lesz új, ehhez magasabb töltőnyomás, új leömlő+kipuf, új levegő csövezés és a legjobb; lesz elöl szép gyári lökhárítóm. Mosolyog
Nem kell szerintem nagy dologra számítani, 11 nagyon tetejét és 190 körüli sebességet szeretnék/várok, illetve ami fontosabb lenne nekem, hogy stabilabb szereplésre törekszem, mint ami idén sikerült. 
Re: quadrifoglio verde (12145)
válasz erre előzmények 2008.11.09. 20:10:13 (12144
Felhasználói profil
11.85 @ 188
Jó is, hogy szóba jött:
nekem a k04-023 0.5 báron működött. A nagyobb nyomáshoz már nyom.szab. kellett.
Ötlet, hogy miért? 
Re: Atommanó (12142)
válasz erre előzmények 2008.11.09. 20:04:51 (12143
Felhasználói profil
11.85 @ 188
A honlapjuk alapján nem szar hely, köszi! 
Re: quadrifoglio verde (12140)
válasz erre 2008.11.09. 19:44:26 (12139
Felhasználói profil
11.85 @ 188
Bp-en tud valaki olyan vastelepet, ahol leömlőhöz frankó íveket, csöveket kapok? Janódobot leszámítva persze. 
válasz erre előzmények 2008.11.09. 19:42:50 (12138
Felhasználói profil
11.85 @ 188
Gépésztuning Kft.
Sztem tuti tudnak adni. 
Re: Jugo (12123)
válasz erre előzmények 2008.10.17. 00:50:02 (12066
Felhasználói profil
11.85 @ 188
Re: ave (12063)
válasz erre előzmények 2008.10.12. 21:15:32 (12042
Felhasználói profil
11.85 @ 188
Janóéknál egész jók vannak. jano-dob.hu, vagy valami hasonló. 
Re: Robi-ka (12041)
válasz erre előzmények 2008.10.08. 00:16:14 (12023
Felhasználói profil
11.85 @ 188
Ha nagyon tudományos akarok lenni, akkor Mosolyog :
tudni kellene a turbod legnagyobb légszállítását. Ezzel ki lehet számolni a kívánt csőátmérőt úgy, hogy a levegő áramlási sebessége ne legyen nagyobb 135 m/s-nál (a hangsebesség 40%-a). 
Re: Atommanó (12022)
válasz erre előzmények 2008.09.29. 23:51:55 (11878
Felhasználói profil
11.85 @ 188
Igen. Az első motor konfiggal (legjobb: 12.8) azonban van itt is egy mért futam. Kb. 1 másodperccel szarabb, mint a mostani Mosolyog  
Re: glo (11877)
válasz erre előzmények 2008.09.29. 23:37:02 (11876
Felhasználói profil
11.85 @ 188
Sokat számít az is, hogy milyen a teljesítménygörbéd. Nem mindegy, hogy a max teljesítményt, és mondjuk annak 90%-át 5-7000 között végig tudja, vagy csak 6800 és 7000 között... ez persze egy hasraütésszerű példa csak.
Van, hogy a gyengébb az erősebb.
 
Re: glo (11875)
válasz erre előzmények 2008.09.29. 23:24:32 (11874
Felhasználói profil
11.85 @ 188
Nekem meg 13.1-et kellene mennem...
Szerintem a célvonaliból, tömegből egész jól számolnak teljesítményt. Az időnél a rajtkésség zavar be nagyon. 
Re: glo (11873)
válasz erre előzmények 2008.09.29. 19:37:54 (11871
Felhasználói profil
11.85 @ 188
Navégre, megtaláltam: érdemes megnézned a Kiskunlachaza20060819_DivX videót. Ave nagyon szépen elmondja a működését. 
Re: Atommanó (11867)
válasz erre előzmények 2008.09.29. 19:35:41 (11869
Felhasználói profil
11.85 @ 188
Időmérőn nagy rollout, tehát amint felvillan a másod lámpa, rögtön megállni. Így, mikor elindítod az időmérést, akkor már van kezdő sebességed.
Döntőn jobb kis rollout.
 
Re: Atommanó (11867)
válasz erre előzmények 2008.09.29. 19:19:09 (11866
Felhasználói profil
11.85 @ 188
A rollout kérdésedre: az én autóm esetében pl. 2-3 tizedet számít egy jobb beállás a rajthoz. 
Re: Atommanó (11861)
válasz erre előzmények 2008.06.19. 22:50:44 (10914
Felhasználói profil
11.85 @ 188
A csapágybolt, amit mondtam:
Gördülő Kft.
1117 Budapest, Hunyadi János u. 3.
A honlapjukon is fent van, hogy tartanak bilincset, csak még nincs kép róluk. De ha gondolod, megveszem neked őket. Van vékony és vastag is, sztem elég a vékonyabb fajta is.
 
Re: glo (10907)

összesen 93 bejegyzés
Előző  1  2  





                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!