Leszedtem a hengerfejet és kiderűlt, hogy egy kipuff szelep megolvadt.
Ki volt kopva az összes szelepvezető, lógtak a szelepek, mert kicsi volt a kipuff oldali szelep hézag. de ezt a jónevű audi tuner (aki összerakta az előző tulajnak) nem vette észre.
(hydros a hengerfej, gondolom meg sem fordúlt a fejében, hogy kicsi lehet a hézag)
A motor kb 2-3e km-t futott amúgy, amióta ősszerakták.
Én attól félnék Gmalma helyében, hogy mi lesz, ha valami hiba folytán nem a programban beállított gyújtásérték lép életbe?! Mert azt nem fogja egyből látni az afr-en.
GMalma:
Tudsz adni egy mail címet, amin zaklathatlak?
Haverom vett egy 95-ös 2.0 turbo saabot és elég érdekes dolgokat művel,nem nagyon tudok mit kezdeni vele. Köszi a segítséget.
Én ugyan ezt a konfigomat úgy járattam be, hogy 1000km ig 3e-s limiter, majd 1000-2000-ig 6e-s, de csak néha forgattam el, fokozatosan egyre tovább.
2000e után progizás és azóta tolom neki.
Használni lehet 50-50ben, elfog menni vele az autó. Részterhelésen nem lesz baja, ha nem 14.7es, hanem mondjuk 16os afr van. Arról nem is beszélve, hogy részterhelésnél kompenzál a lambda, így még akár az e85 ellenére is lehet ideális a keverék, ellenben a padlógázzal, amikor előjön az üzemanyag hiánya, és tutira szegény lesz. (feltételezve, hogy benzinnel az ideális keverékkel járt)
Egy suzukival még azt mondom lehet módosítás nélkül kevert e85el járni, de egy turbós autónál rendkívül fontos a megfelelő afr, főleg teljes terhelésnél.
De, el fog szegényedni értelem szerűen. A kérdés a szegényedés mértéke. Ha eddig túl dússal járkált, akkor jó lehet, de én nem próbálkoznék ilyennel, drágább lehet, mint egy szélessávú műszer!
(Ha Bp felé járkáltok, be tudok szerelni egy afr-t pár mérés erejéig)
Múlt héten még volt nekik raktáron. Sztem egy kis kedvezményt tudok is rá intézni (kb 15/db), ha gyorsan szólsz, úgy is megyek hozzájuk 4db injektorért.
Pedig biztos Te voltál, megismerlek!
Hoztad magaddal a gyári 20vt tömítést, hogy ránézzük az egybecsonkos tfsi turbóra, és mindketten megállípítottuk, hogy simán fel lehet faragni.
Még azt is mondtad, hogy a Potzner fogja felrakni neked.
Ha már itt vagy. Végülis a tőlem vett turbo van fennt neked? (lehet akkor még nem ismertük egymást, a westend parkolójában találkoztunk, én egy puntoval voltam)
Mivel az E85-ből többet kell bejuttatni a hengerekbe a megfelelő keverék előállításához, ezért kétségtelenűl többet fogyaszt az autó. Ez főként teljes terhelésen jön ki, részterhelésen lehet kompenzálni a nagyobb előgyújtás állításával, így csak kis mértékben, vagy egyáltalán nem fog nőni a fogyasztás.
Én a civicet használom vele. 1.8 szívó 12+ CR.
Nagyobb befecsi szükséges, és esetlegesen nagyobb AC is kellhet, de ezt az adott konfig/autó határozza meg.
Én ilyenkor 0 fok körüli hőmérsékletnél 20l E85höz 4-5l 98ast tankolok, így viszonylag hamar beindúl, tisztán vagy fél percig szenvedett, mire elkapta.
Azt hozzátenném, hogy a hidegindításom benzinhez van írva+ az emelt (4bar) üzemanyagnyomás.
Semmi speer nem volt.
Nem kell ezt a gumitémát ennyire túlmisztifikálni. Lényeg, hogy új legyen.
Persze, ha az kell, hogy minden körűlmények között átlagon felüli legyen, akkor ahhoz már valami felsőbb kategóriás kell.
Én továbbra is, ha új gumit fogok venni, akkor a legolcsóbb lesz.
A hideg indításra kiváncsi leszek, főleg minuszban.
Én is a csörgés (nomeg az ára) miatt választottam, majd kap gyújtást is legközelebb, de előbb nagyobb injektorokat is be kell szereznem.
Köszi.
Tegnap még ez nem volt világos, ebben a formában senki nem írta le, h ugyan arra az AFR-re kell progizni, mint bezninnél, csak e mellé az AFR mellé fog (x%-al) több üzemanyag tartozni.
(ma, progizásnál jöttünk rá)
Amúgy elkezdtem az e85 használatát. Eddig tetszik.
Lenne egy konkrét e85-ös kérdésem.
Szeretném felprogiztatni a napokban a kocsimat e85-re. Kb 12:1-es viszonyú 1.8as szívó motor.
A pontos AFR érdekelne a benzines 14.7-es részterhelési, és a padlogázas 12.5-ös helyett.
Mindenhol más %-okat olvasok, és szeretnék tisztán látni!
Köszönöm a válaszokat előre is.
Leszedtem a hengerfejet és kiderűlt, hogy egy kipuff szelep megolvadt.
Ki volt kopva az összes szelepvezető, lógtak a szelepek, mert kicsi volt a kipuff oldali szelep hézag. de ezt a jónevű audi tuner (aki összerakta az előző tulajnak) nem vette észre.
(hydros a hengerfej, gondolom meg sem fordúlt a fejében, hogy kicsi lehet a hézag)
A motor kb 2-3e km-t futott amúgy, amióta ősszerakták.