Igazából az lenne jó, csak gondoltam ki lehetne használni azt a speciális dolgot, hogy nekem teljesen sík a motorháztetőm, és ez jelentősen csökkentené a gyártási munkát. De így jobban átgondolva üvegszálból is egyszerű a síkot kihozni . Már csak egy jó műanyagos kellene.
Ne VR6-ozzál, inkább azt mond meg nekem, hogy erdemes-lehet e mocitetőt csinálni nekem aluból. Nagyon meleg van a mociterembe, és az eredeti mocitetőt nem vágnám szét.
Nekem most kompresszor van, és 5000-ről toltam el, ahol kötelezően meg kell lennie a nyomásnak. 0,8g felett volt a gyorsulás, és az eredménye, hogy visszafulladtam mint a ..... Igaz nekem csak kb 115whp a gép.
Egyenlőre én nagyon boldog vagyok azzal is, hogy kész van. Te tudod miről beszélek. És biztosan szertném tovább is csinálni, mert 20Le-ért kicsit sokba fájna a dolog. Azt a kevés lovat még belekergetném, amit a nyomásemeléssel lehet.
Hát, amilyen autókkal te foglalkozol, nem a motoromat, hanem az autómat dobnád ki.
Csak tudod a chipses dobozba volt ("Fast&F 2" . Igazából a 2l-es turbósat is szokták bele tolni, de az már nekem extrém.
Egyébként az a vicces, hogy erre a motorra cseréltem a régit . A bontás nélküli végső tervekben 5kg/le szerepel. Ezzel az autóval kanyarodni is kell.
Majd két év szenvedés után benn van a motorom. Kulinpapa beprogramozta.
Szegény finoman próbálta jelezni, hogy gyenge a motor (a sok szenvedéshez mérten), de megnyugtattam, hogy tudom, hogy a legdrágább lovakat tettem az autóba, gyárilag ilyen. Hétfőn megyek érte, nem kicsit izgulok.
Drag-os mércével mérve természetesen nem lesz nagy szám. A cél egy keréken mért 120 Ló (ft:150 ló ) lenne és emellé egy utcai konfigtól nagyon jó 60 láb. Ezután ha ez megbízhatóan megy akkor jön egy kompresszor kerék tuning amivel keréken 160 ló (ft:200ló) lenne.
A 60 lábat nem írom le mert kinevetnek érte .
Szivesen megnézem, de most nincs nállam az autó.
Most van szívátültetésen. Ez annyit jelent, hogy menne bele egy másik motor, de csak annyi jött eddig be hogy én szívok.
De jövő hét pénteken elhozom az autót (akár zacskóba is), mert kicsit sokat állt már ott.
Nem mentem még vele sokat. De remélem március végén be tudok iktatni egy E-ringet, ott lesz komolyabb tapasztalat, bár igazán csak oldal irányba.
M-es és nekem ez az első gumim amivel nem tolja a kisívű kanyarban az orrát az autó (mert nekem ugye az orra nagyon könnyű).
Az S-es biztos jobban tapad, de talikra is szertnék járni így bevállaltam a nagyobb futásteljesítmény miatt. Eddig igazából csak a tökölön autóztattam meg szlalomon egy Toyota talin. Ott csak slik ment jobb időt nállam. Ehhez már kevés a gyári futómű, hogy kihasználljam (így most azt is kellene fejleszteni).
Dragra sajnos még a Yokohama 520-ast sem tudtam rajtnál elforgatni, mert kevés volt hozzá a keréken 100Ló.
Úgy gondolom, hogy ha meglesz a nagyobb teljesítmény azt is ki fogja szolgálni.
Én kéz alól vettem itt a fórumon tavaj 17.000 Ft/db-ért (14"-os. Amúgy csak az agrogumi-t ismerem én is.
Az élet kompromisszum, azért nem rakok nagyobb (15"-os) fenit, mert arra nem győzném kifizetni a gumit. Akkor meg inkább egy 14"-es A048 mint egy nagyobb nehezebb full utcai gumi, ami ráadásul 2x anyiba van.
Csak egy bajom van ezzel, nem találok normális féket alá .
Igen tudom, csak ritkán postolsz róla. Nekem A GZE-m már egy éve ott van a műhelybe. Szét lett szedve, és újra összerakva. Ami illik cserélve (főtengelycsapágy ....), plusz egy kis hengerfej munka. Sajna a kábelköteggel és ECU-val gáz volt így lett VEMS.
Most már össze van rakva a motor és kész a kábelköteg. Autót leadtam, már csak be kell kerülnie a motornak és jöhet a programozás. Alapból gyári konfigra.
Eddig kb. háromszor tartottam ott, hogy viszem a MEH-be az egészet.
A tervem még idénre egy nagyobb tárcsa a kompira, azzal nőne a nyomás kicsit.
Innen lehetne tovább gondolkodni. Lehet egyszerűbb (jobb) megoldás egy komolyabb kompresszor beszerzése netán egy 20V hengerfejjel.
Ide is néha postol egy kollega egy MR2 mk1-el aki 20V turbóba utazik W.Bandi féle gépmunkával és összerakással, kíváncsi leszek arra is. Soma ismeri mert van neki X1/9-is.
Ez csak egy idea a részedről, hogy olcsón csinálod. Mennyibe is kerül neked 1 óra saját munkád? Kérlek ne válaszolj a kérdés költői. Éppen te mondtad, hogy semmi sincs ingyen......
És egy kicsit másról, ami az elmúlt hetekben belémszorult, és most van ok hogy megosszam a gondolatomat.
Óriásit téved az aki azt hiszi, hogy itthon úgy megy az erős autó építése, hogy:
a, becsengetem a lét (modjuk apu adja) oszt egy hétmúlva átveszem az erős autót
b, leülök a e-bay elé, megrendelem a stuff-ot két hét múlva csönget a postás, leviszem a garázsba és berakom az autóba
és kész is a 10sec Car.
Igen csapos.
Természetesen 200Ló feletti turbó csak akkor megy ha dugó és hajtókar csere lesz (meg még egyéb apróságok az injektoroktól a szeleprugókon át ........). Ezért ez egy "kicsit" nagyobb project. A HKS-nek van Twincharger stuff-ja csak az saját (HKS) ECU-val van.
Annak is nagy esélye van, hogy ha összeáll és üzembiztos, konstans, akkor nem lesz szívem többet bántani.
Köszi a sok tanácsot.
Kicsit elszálltunk a motorcserével. Sajnos olyan vezérlési gondok voltak, hogy VEMS lesz a megoldás. Így viszont azt érzem, hogy parlagon hever a gyári motorral a VEMS. Igazából csak kezdem továbbgondolni a dolgokat.
Falco: Tök igazad van, megtartom a fokozatosságot eslő lépcső 160Ló 2. lépcső 200Ló és csak ez után jönne a turbó, természetesen csak akkor ha szükségesnek érzem.
carlosracing: Az autó már nem napi használatú. Tudom, hogy a turbólyuk "ránk" nézve igen veszélyes, de megmaradna a kompresszor, és "alul" az töltene.
ave: Nem csak gyorsulni akarok, az igazi egy kettős feltöltés lenne, aminek a lényege nem a nagyobb boost, hanem az egyenletes boost lenne (Kompi+turbo).
rafi: Valóban, miért ne? Soma sokkal több. Az én autóm felépítése olyan mint Soma és carlosracing autói.
Összeségében valóban megvárom hogy meglegyen a 160Ló és utánna a 200. Ezután döntök a továbbiakról. Mivel most kb 1000Kg a gép a 200Ló nem tűnik "megülhetetlennek".
Remélem Kulinpapa nem követ el harakirit, ha ezt olvassa .
Köszi, akkor utánna olvasok ezeknek. A gt30r nagyon jó megoldás lenne, csak az ára egy kicsit húzós. Még számolgatok, hogy a többi cuccal mibe lenne a projeckt. Ha kifutok, akkor a t3/t04e 50trim lesz a szimpatikus.
Nekem M-es van és egyenlőre elég a tapadás (RWD-100 Ló keréken), remélem elég lesz erősebb motorhoz is.
Ha tudnék kereket cserélni én is S-t vettem volna, de sajnos nekem utcán is azzal kell járni és ott nagyon gyorsan elfogyott volna az S-es. SS valóban nincs itthon.
Na basszus. A keresztnevemet most már tényleg "lúúúúzer" re változtatom. A motoromhoz nem jó a kábelköteg, és az ECU se 100%-an biztos hogy jó. Sajnos csak előre tudok menekülni így lehet VEMS lesz egyedi kábellel.
A Yaris Ts-be meg egy ökör a zebra előtt hátulról nekemtolt egy Megant. Nem kicsit, nagyon.....
Egy kompresszoros 1.6-os motor. Most gyári konfig lesz összerakva egy kis hengerfej munkával. Ha minden OK és jön a gyári 160Ló akkor megy rá egy nagyobb kompesszor kerék és ezzel emelődik a nyomás 8-ról 12-14 psi-re. Remélem meg lesz a 200 ló. Aztán meglátjuk hogyan tovább. Hogy lesz e turbó rajta, az még a jövő zenéje.
Hár nem egy drag gép . De talán nem is ez a szerepe az első középmotoros japán lassan Young timer autónak.
Azért mégis ideírom: 4AGZE
Szombaton viszem a szerlőhöz az autót végre 1 év után nyélbeütjük a szív transzplantáziót. Kicsit félek a komplikációktól és a kilökődéstől, de elszánt vagyok.
Megbeszéltem a szerelősráccal akinél áll a GZE motorom 3/4 éve, hogy amennyiben nem lessz kész a verda júni 1-re. Átcuccolom az egésszet egy másik szerelőhöz, aki elvállalta a melót. Utánna nagy valószínűség szerint eladó lesz a mostani motorom. Az első terv az volt hogy átkerül egy öreg starletbe (játszósgépnek), ami még hátsókerekes és nagyon könnyű, de erre nem lesz energiám.
Engem is érdekel a VEMS<->MSII kérdés. Csak a "nullponti" vezérlés kérdése és az tántorít el, hogy úgy érzem nehezen kezelhetőek a különböző munkapontok kezelése pl. alapjárati, városi, használat és padlógáz. Gondolom ide kell nagyon sok programozási munka, ami jelentősen drágít.
összesen 50 bejegyzés 1
2009
Augusztus 2 Vasárnap
Kis beszámoló
2009. szept.30
Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.
KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat
Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.
Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
Itt találod a képeket:
http://aw11.hu/kepek/mk2_arminus/img_1920.jpg
persze a 1920-at növeld 53-ig egyesével és szedd le a képeket.