Egytömegű lendkerék, sachs race szerkezet plussz a hozzá vaól tárcsa.
Az én 450nm-hez bevált, már 10000 km van benne.
Szerintem ua. a motyó kell a 4x4-es 1.8T-be és az R32-be is.
Itt már mindenki tud mindent. :-)
S-max vagy C4 grand a jelölt.
Az S-maxok mind "megkimélt valós 80000-et futott példányok" itthon.
A legigéretesebb egy karcmentes féléves C4 grand picasso.
Alcantara, bixenon, navi, stb. valódi 16000 km-el.
A Citroen Hungaria pénzügyi igazgatójáé volt.
Félévente cserélik alatta az autót.
Megoldódik a probléma.
Árvizkáros volt Franciaországban a kocsi, be kellett volna hogy zúzzák.
A szlovák mafia megvette veszélyes hulladékként, csináltak hozzá papírt, motor és alvázszámot.
Állítólag több száz ilyen autó kering most szlotákiában.
Motorhibásan, sérült tetővel, hamis papírokkal megéri megvenni piaci ár alatt 5%-al?
Meg hááááát!!!
Sziasztok!
Gondolkodom egy 2008-as Peugeot Expert 120 le-s hdi megvételén.
Motorikus gondja van, eszi a vizet.
A szerelő jóslata szerint hf tömítés vagy repedés.
Szerinte nem nagy gond.
Meg lehet csinálni egy ilyen motort normálisan?
Meg szabad venni?
Terveim között szerepelt egy chippelés is rá.
Érdemes belevágni?
HDI-ről semmi tapasztalatom
A váltókat hogyan hozzátok össze?
Nem lehet kispályás mutatvány.
A MTM Bimoto rémlik fel előttem
Nardo-ban hibátlanul működött közel 390km/h-nál.
Azért az egy motor (jó nagy ) talán egyszerűbb eset.
A kotró audikban a 2.5-ös sorötös dízel főtengelyét használják ha jól tudom.
Nem lenne érdemes ezt 2.5-ös 5 hengeres dízelt megépíteni nagy turbóval, adagolóval, meg a többivel?
Elvileg ugyanaz mint a 1.9 tdi plussz egy henger.
Vagy nem?
400 le helyett lenne 500 le kb. ugyanakkora helyen, nem kellene bimoto-zni.
Vagy ez egy teljesen másik motor:?
Az autoxtrem 3-as golfja (1.8T motorral és gyári ME7.5 ecu-val)
9 alját megy kanadában.
Ezt még senki nem tudta megközelíteni sem irható elektronikával.
Nagyon okos a gyári ecu, nem véletlenül nem tudja itthon SENKI programozni!
Jelenleg az unitronic a király 1.8T programozásban.
Az iat-ot nem néztem csak egt-t, az max 850 C° turbo után 10 centivel.
Mi a baj az iat-tal?
Nagy cooler, kintről szívott levegő, sok benzin és jó gyujtás, semmi más nem kell
.64-es AR turbina oldal van fent.
3500-tól 1bar, 4500-tól megvan az 1.8bar egészen 7000-ig
majd csökken 1.4 bar-ra a 7800-as tiltásnál.
28RS-en volt nekem is .84 AR-es ház de nem volt jó.
Nem turbolyuk volt benne hanem turbo szakadék
Neked a 2000ccm-ed már 3000 környékéről töltene 1 bar-t a kissebb turbina.
A motor, váltó,kuplung,difi,kihajtás surlódási veszteségeinek összeségeire értik.
Biztosan van a padnak is, de azt tudják mennyi, és a mérésbe nem számít bele.
A mérés miatt lekötötték a hátsó hajtást, tehát elsőkerekesként mérték.
Elsőkerék hajtásnál mennyi lehet a hajtási veszteség?
Már nem 28rs van rajta, hanem 2871r kb. 1 éve.
Tegnap programozták a seat-ot ausztriában.
Csak első keréken mérték fékpadon (software-sen lekötötték a hátsó hajtást).
350 le lett keréken, és 378 főtengelyen/6700 ford. és 441Nm.
Ha jól számolom kb. 7% hajtási veszteséggel számol.
Reális ez?
Mekkora átmérővel érdemes számolni a kipufogó rendszert ennél a teljesítménynél?
Valószínüleg alul van méretezve, 68-al indul, a közepétől 76-os.
Ha összeáll kimegyek a következő versenyre...
Ma egy kicsit kivittem a gépet játszani a hóba.
Produkált valami furcsát.
Lepadlóztam, váltás, majd gyorsítás helyett dadogás, rángatás, lelassult.
Ha alapjáraton megy vagy pici gázt adok megy, de nagyobb gázra torpan.
Kb. fél perc múlva abbahagyja és utána megint megy rendesen.
Nagygáz, pörög, mejön a nyomás és kezdődik megint előröl.
Nekem is ez van, szintén ott vettem.
Az ember sokat beszél , de nagyon érti a dolgát!
A Walbro jó pumpa, csak kicsit hangos, mert fogaskerekes és nem membrános.
Viszont ha kell tud 6 bart is ...
Az osztrák emberről jókat mondott a Gábor.
A Ferrari challenge autóiból párat ő programozott.
Nagy műhelye, eszközei és fékpadja is van.
Ez itthon kevés chipselőről elmondható.
Kicsi lesz a TT ház.
2876-ról azt hallottam hogy nagyon szűk tartományban dolgozik. Német ismerősök lebeszéltek róla, alul nagyon lukas, felül alig jobb mnt a 2871.
Saját tapasztalatom nincs vele.
A 3071 nem jó?
2000-es motorra én azt tenném.
Az 1.8T-nél bevált módszer.
A dizelhez lövésem sincs, de lehet hogy működne ott is.
Miért nem kérdezed meg a turbomotor.hu-s Gábort?
ő jó progamozásban...
Mechanikára meg vannak sokan: Saybor, Krézi, Gyulaturbo, stb.
1.9tdi nem unikum, sokan értenek hozzá itthon is.
Nem szeretnék rossz tanácsot adni.
1.8T-nél a gyári szenzort áttettük a VR6-os házába.
Karakterisztika maradt, de egész tartományban 30%-al kevesebbet mér, nem akad ki.
Viszont a programot hozzá kell írni.
Az elv a dízelnél is hasonló?
Ha igen, tessék rajta elgondolkodni...
Gyári szenzor a 2.5 v6 vagy 3.0 v6 házába?
Formula-1 BMW Turbo 1500 ccm 3 bar 10000 fordulaton 1200 le
Mindez a 80-as évek elején....
Milyen teljesítmények lennének manapság ha nem tiltják be őket a B csoporttal együtt?
Turbotechnika fejlődött 20 évet és ehhez jönne még a 19000-es fordulatszám....
Ezt a szállitott levegő mennyiség dolgot sokan félreértik.
A nagy turbo úgy tud többet szállitani hogy magasabb fordulaton is tudja azt a bizonyos nyomást (1.8bar).
A kicsi is tudhatja ezt a nyomás értéket, de csak alacsonyabb fordulaton.
Fordulatszám x nyomás = szállitott levegőmennyiség
3000 ford x 1 bar = 6000 x 0,5 bar = 9000 x 0,3 bar
Ez igy "kis" túlzással pontos.
Program hozzá lett igazítva?
A nagyobb nyomáshoz van megfelelő mennyiségű petróleum?
Sztori:
Ugyanilyen tüneteket produkált nekem az 1.8T (benzin). Utólag kiderült hogy a "tehetséges" programozó nem írta meg jól a programot. A software-ban két táblázat van turbonyomásra. Az "elvárt" és a "csinált". A "csinált" túlnyomta, az "elvárt" meg visszahúzta a nyomást. Nem együtt futott a kettő, egymás ellen dolgoztak.
Az "elvárt" értéket később kiütötték a maximumra, amit még a map szenzor értékel, így többé nem korlázozta a "csinált" értéket. Azóta tudom a nyomást külsőleg szabályozni és nem kell hozzá a gyári elektromos N75 szelep.
Az "elvárt" és "csinált" kifejezések helyett biztos van jobb és szakszerűbb, tőlem ennyi futja...
Az én 450nm-hez bevált, már 10000 km van benne.
Szerintem ua. a motyó kell a 4x4-es 1.8T-be és az R32-be is.