Én igen sokat olvastam az olajokról, hogy mit hogy kell és mi jó a motornak... 10W 60at szerintem teljesen felesleges ide magyarországra a hondába.. de az az én véleményem.. 5w 40 abba is bőven elég... csak jó minőségű legyen!
Az optimális olajválasztás nagyon fontos.. mivel nem mindegy...hogy egy adott olajhőhöz, milyen olajnyomás tartozik..
azt viszont olvastam, hogy pl a ferrari, amikor az utcai wágent tezsteli afrikába..10-60at használ... de pl norvégiába 5w 40et...
a long life meg az ilyen butaságoknak semmi értelme... 30ezres periódus megintcsak röhej... bár a fene tudja.. ugye a lényeg, hog yminnél hamarabb elérje a motor az optimális hőfokot, ami 90fokos víz és 90fokos olaj.. és itt is tartsa... itt szinte a motornak nincsen kopása ha megfelelő az olaj.. minidg a hidegindításnál és a nem megfelelő használat miatt kopik a motor.. és az olaj is amiatt használódik.. én abban hiszek, hoyg 10.000ként ledobni... rengeteg félét használtam már... és nekem a q8 excel és az aral tronick pd olaja jött be legjobban... de ez is az én motorom... én téleg 5 30al járok azt csipegeti a motult is... 8100x clean plus 10.000alatt megevett kb 5 6 decit... télen..az aral tronicból 10.000alatt nem fogy... de ez is használat függő... mindig meg szoktam nézni.. főleg egy nagytempós autópálya után, vagy ha nagyon nyüstölve van...
egyébként az injektoroknál is lehet gond.. legalábbis dezsőbe úgy van.. ha nem jó egyik elem... vagy porlasztó...az elviszi a többit is... nem egyenletes lesz a befecskendezés...és ahol nem jó ott pl kevésbé terheli a csapágyazást..ahol jó... ott meg erősebben...és ebből adódik egy kiegyensúlyozatlanság..és emiatt is lehet.. dízelnél legalábbis... vagy kell bele ACL RACE... és az meg extra erős! NAh jó kis litániát írtam e! Hátha tudtam írni valami gondolatébresztőt ami végül a probléma okára vezet titeket!
lehet ott lesz a gond... :S castrolból sok sok sok a hamisítvány... én is az enyémbe inkább aral tronic ot, vagy q8 excel használok... 5-40et... de télen 5w 30 at a nagy hidegekben... sztem egy egynyócté mociba 5w30 kellene... és valami jobb mint a castrol.. jah és 10.000ként i csere...
Tudom, hogy ezért raknak wg et.. még a geos csiga mellé, de ez is csak beállítás kérdése...hoygan van állítva a turbó... nekem líneáris a teljesítménygörbém, szóval ilyen gond nincs....vagyis a kisebb cooler miatt némileg változott az autó karaktere.. de így szimpatikusabb...szét nem esett még kergetőzés közben, 200tempomatnál is kibírt 100km ert pályán... szóval úgy gondolom, hogy nem rosz a beállítás!
A Józsi autóját elvihetnétek fékpadra, rohadt kíváncsi lennék mit tud, hány Le hány Nm ezzel a turbóval! Tavasszal én is rászánom magam újra, kíváncsi vagyok mi fán terem a dió!
Mióta van fent ez a turbó Józsinak?
Tehát akkor valószínüleg ott van egy nagy váltás... 2.5bar nal elugrik a ellennyomás.. hát van ilyen!
Nekem most rohadt jó a konfig... ez is elég ütős.. :P Majd meglátjuk mennyire, mindenesetre ki lesz próbálva az évben! Remélem! Mostmár van kisebb cooler, gyári lökhárító... szóval már a szél sem kapaszkodik bele a vasba annyira! Ez is lehet 1 2 tized :P
Volt rá próba...nekem volt fent WG turbó.. és jól is működhetett volna, egyedl egy gáz van vele... hogy előtöltést nem lehet neki adni annyit, amennyire szükség lenne, hiába írják oda neki, fizikailag nem valósul meg.. mechanikusan pedig nem tudsz belenyúlni a PD be legalábbis... de elég sokminden kell ám hozzá... Hengerfejtől kezdve elég sok mindent át kell faragni, hogy jók legyenek a gázreakciók... igazából nekem már csak az előtötöltésen múlt... 3700tól kevés volt..és fehéren füstölt... kb 200 LE lehetett az autó ... sajns a többi bentmaradt... ez van... viszont kisebb wg es turbó jól tud üzemelni szerintem PD .. állítólag van ilyen az országban.. de az nem racséra van.. racséra egyelőre 4hengeres dezsőre jobb a geos! Biturbó is jó lehet.. soros feltöltés.. csak csinálja meg valami vállalkozó szellemű!
Ha mennék boltba én is úgy mennék érte, hogy egy raklap AFR szondát kérnék!!! Egyébként az éppen füstölő konfig a legjobb, mert ott kb a boost és a kipuffgáz ellennyomás még azonos... és nem feszíti a tengelyt... azt mértem anno.. ha nagyon füstöl...és nagyon korán megvan a teljes boost .. akkor 2.5ös töltőnyomásnál 4bar a kipuffgázellennyomás..
az ideális ami jó utcára is.. az a lineárisan növekvő teljesítménygörbe....alig füsttel...
Nekem van EGT az autómban és minden rendes dízeles betette már... nekem nem lépi túl a 850fokot soha!!! 1200tól indul 2000nél lök..és szól 5500ig a motor!!! és 3900-5500közt megvan a legnagyobb töltőnyomás!!!
A fentebbi komment amit Lizard írt az színigaz!!! Össze kell, hogy kopjon a tárcsa és a betét... ekkor kissé súrolós hangja van...amit hallasz bentről... volt egy nagyon okos CS user..azért fikázta, mert hogy ő 5000km után is hallotta a súrolást... na persze 105Le nagy alugenyók 1300kg os kasztni.. nyugdíjas vezetési mód... mi a fasznak vett akkor ilyet? Jaszkarizni? so so... nekem kb 2000km ert ment mire bejáratódott, normál és normálatlan használat mellett!!! Amit utánna tud, az nekem bizonyított!!!
Jah, ha egyéb kérdésed van... akkor nyugodtan hívj a nullahat70három14tizen707 es számon!
EBC red kurva jó betét..nekem bejött utcára nagyon...de legközelebb a sárgát veszem...az mégütősebb...a pirosnál fékpor szinte nincs is.vagy csak minimális.nem dzsuvázza össze a felniket sem.. kerámiaszemcsés a teét..szakirodalom szerint 750fokot bír...
ha szólsz nekem..és megvan az elhatározás.. akkor tudok neked kedvezményt belőle, mert ismerem a magyarországi forgalmazóját... azt tudom, hogy ha EBC tárcsát hazsnálsz EBC betéttel, akkor gari si van rá...ha überhamar elkopna vagy gríz van vele... nekem is így volt...mondta Laci, ha elfogy hamar vagy fos lesz...adjam vissza kicseréli.. De nem votl baj, hanem kurva jó lett az egész! Nagyon meg vagyok elégedve vele! Igaz nem volt olcsó a turbo groove tárcsa előre hátra meg a red betétek előre hátra, de tudha a dolgát!
Jah negyed óra... de úgy negyed óra, hogy közben Nyíregyházál kimegyek Tokajba, eszek egy jó pizzát is... és mire leüti az stopper a 00:15:00 át....pont végzek! :P
Egy fajtát tudok, ami fixen soha nem fog elfogyni...és nekem sem sikerült elmelegítenem... 3x egymás után 0-200-0 és egyéb ökörködés a városban.. ...nos ez a gyári AP Racing betétem egy laza 4 óra esti ökörküdés után is jól fogott.... viszont másnapra a 60%a elfogyott! Az első betétpár meg 60forint! Aranytartalékban van 1 szett polcon..de nem volt szívem még beakni aóta ..azért van EBC Red!
Akkor már az Ariel Atom! Én vezettem kipróbáltam...és annak is őrületes kanyarsebessége van... annyi, ogy kordában kell tudni tartani..meg kell szokni!
Jól van Marco.. látom hülyébb vagy mint a sokéves átlag!!!
Kérdezd talán meg Lizardot, hogy milyen idő a 15.8 egy Yarisnak.. főleg DÍZELNEK! és hányan szárnyalták túl már.. ... és hogy mennyi áldozat árán jutott el Lozard 15.58ig...
Ezzel nem értek egyet.... Nekem a federal SS595 el rendszeres 2.1 2.2es 60'bat húztam.. a Toyo R888al pedig 2.0 konstansan és az 1.9es sem volt ritka!!! Pirelli P zero nero val 2.3kat húztam....
Fontos a futómű beállítása, a szilentek is és a gátló rugó páros sem elhanyagolható!