Lexus RX400h (Zombi60)
2008. július 11.
Keresek neki egy
virtuális ellenfelet
.
Alapként felhasználom a
futamtervezőben
.
10.52 @ 118 - 2008.07.11.
Tömeg
kg
reset
Időtartam
10 másodperc
13 másodperc
16 másodperc
19 másodperc
Célvonal (és Y skála)
1/8 mérföld (260)
1/8 mérföld (520)
1/4 mérföld (520)
1/4 mérföld (1000)
Rollout
0
1" (2.54 cm)
2"
4" (kb. 10 cm)
6"
8" (kb. 20 cm)
10"
12" (kb. 30 cm)
---------------------
15" (kb. 38 cm)
20" (kb. 51 cm)
25" (kb. 64 cm)
30" (kb. 76 cm)
35" (kb. 89 cm)
40" (kb.102 cm)
45" (kb.114 cm)
50" (kb.127 cm)
mp
0-
0.5-
1.0-
1.5-
2.0-
2.5-
3.0-
3.5-
4.0-
4.5-
5.0-
5.5-
6.0-
6.5-
7.0-
7.5-
8.0-
8.5-
9.0-végéig
Korrekció%
Komment:
Az első hibrid hajtású autó, amit mértünk.
Csak röviden, ha valaki még nem vágná, mi is az, hogy hibrid. Van egy hagyományos benzinmotor, (esetünkben egy V6), illetve egy (esetünkben kettő) villanymotor és egy jó nagy akkumulátor. Az okos elektronika dönti el, hogy mikor melyik motor hajt.
Nagyon mókás volt, ahogy teljes csöndben megfordult és elindult a rajthelyhez. Az utazókat egy remek LCD kijelzőn folyamatosan szórakoztatja az autó azzal, hogy mikor éppen melyik motor éppen mit csinál. (Fékezéskor pl. akkut tölt a villanymotor)
Akit érdekel a dolog, itt egy
flash animáció
, ami szemléletesen elmagyarázza mi is ez az egész.
No de nézzük a mérést! Ez egy power start volt, már a megindulás előtt járt a benzinmotor is, de persze padlógázra mindhárom motor akcióba lép.
A zseniliás bolygóműves fokozatmentesváltó miatt a gyorsulás teljesen egyenletes, az út egyenetlenségei által okozott rezgéseket leszámítva a teljesítménygörbe is szinte teljesen vízszintes.
Csináltunk olyan futamot is, ahol a benzinmotor még nem ment az elinduláskor, hamarosan ezt is közzéteszem.
fotó 1
Az utolsó 10 felhasználói komment
Én is kommentálom!
Csak az ő hozzászólásai
Max-007
válasz erre
előzmények
2008.07.22. 21:08:53
(
1131
)
14.00 @ 157
vmi olyasmiről van szó, hogy a benzines és a villanymotor maximális teljesítménye nem jön ki egyszerre. akkor adódna össze, ha a benzinmotor max. teljesítményéhez tartozó fordulatszámán adná le a villanymotor is a max teljesítményét. a nyomatékcsúcs pl villanymotornál alacsony fordulaton(indulóból) jön ki utána esik folyamatosan, míg a benzinnél tudjuk, hogy más a szitu. a prius, és a civic hybridben is hasonló "fals" adatok jönnek ki puszta összeadással.
Re:
(1129)
Csak az ő hozzászólásai
Zolti
válasz erre
előzmények
2008.07.22. 14:28:21
(
1130
)
13.19 @ 167
Itt is ezek az adatok szerepelnek:
http://www.lexus.eu/range/rx/specifications/technical-data/index.aspx?model=RX
Most már kéne keresni egy fizikust. :-)
Re:
(1129)
Csak az ő hozzászólásai
ave
válasz erre
előzmények
2008.07.22. 13:36:52
(
1129
)
12.88 @ 175
Mar hogyne lehetne osszeadni, ne viccelj.
Miert hova lesz a teljesitmeny??
Ezek a nagy szamok eddig csak magyar nyelven lattam, ezt nem hiszem el.
A vizen evezesnel 10 km/h mellett en meg elhanyagolnam a legellenallast siman, es biza 10-el mennek lefele. (Persze sima, csendes folyasu vizen, amin evezes nelkul tenyleg menne a csonak magatol is 5-tel)
Re:
(1128)
Csak az ő hozzászólásai
Zolti
válasz erre
előzmények
2008.07.22. 12:08:59
(
1128
)
13.19 @ 167
Gondolom ezek nem adhatóak össze.
Szerintem olyan mint amikor folyón evezel. Hiába tudsz álló vizen 5kmh-val evezni és a folyó 5kmh-val visz, akkor sem fogsz evezve 10-el menni.
Re:
(1126)
Csak az ő hozzászólásai
Ivóke
válasz erre
előzmények
2008.07.22. 07:41:17
(
1127
)
Igen ez valóban érdekes. Már néztük mi is, sőt a GS-nél még érdekesebb, ott 200 Le az elektromotor a 3.5V6 teljesítménye meg 296 Le, az összteljesítmény meg 345 Le. Na most akkor, hogy is van ez?
http://www.lexus.hu/Images/GS_NET_0421_tcm249-643043.pdf
Re:
(1126)
Csak az ő hozzászólásai
ave
válasz erre
előzmények
2008.07.22. 00:57:48
(
1126
)
12.88 @ 175
Erdekes dokumentum.
V6: 211 Le.
Hibrid hajtas Összteljesítmény: 272 Le.
Ezek utan hogy a rakban lenne a ket villanymotor 167 + 67 = 234 Le?? Hogy jonne ez ki?
A villanymotorok osszesen lehetnek a 272 es a 211 kozott levo 61 Le. Ez ugy meg realis is.
Re:
(1125)
Csak az ő hozzászólásai
Ivóke
válasz erre
előzmények
2008.07.22. 00:21:48
(
1125
)
www.lexus.hu
http://www.lexus.hu/Images/RX_net_0425_tcm249-176978.pdf
Re:
(1124)
Csak az ő hozzászólásai
ave
válasz erre
előzmények
2008.07.21. 21:38:30
(
1124
)
12.88 @ 175
>elől 167 lóerős elektromotor van
Az kicsit sok lenne. Ezt hol olvastad?
Re:
(1123)
Csak az ő hozzászólásai
Zolti
válasz erre
előzmények
2008.07.21. 18:02:02
(
1123
)
13.19 @ 167
Kicsit én is utánaolvastam, és szerintem elég érdekes, hogy míg elől 167 lóerős elektromotor van, addig hátul csak 68 lovas. Én inkább fordítva csinálnám, hisz előre tud hajtani a 211 lovas benzinmotor is...
Biztos van ennek valami oka, de furcsa. Mindenesetre ezek után terepre biztosan nem mennék vele.
Re:
(1122)
Csak az ő hozzászólásai
ave
válasz erre
előzmények
2008.07.21. 17:40:35
(
1122
)
12.88 @ 175
A villanymotorok ketten egyutt vannak 60 loerosek, es ez egy 2tonnas jargany...
Re:
(1121)
A méréshez tartozó további kommentek listázása
2009
Augusztus 2 Vasárnap
Kis beszámoló
2009. szept.30
Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.
KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat
Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.
Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza
2011 - 2012!