Ismét elbánt velünk az időjárás, de ez nem rettentette el sem a nézőket, sem a versenyzőket a Rábaringen. Több órán át szitált az eső, hol jobban hol csak picit.
Hiába a tisztességesen lekezelt pálya, ami sosem látott ragasztómennyiséget kapott, de a meleg nélkül semmit sem ért. Kb délután 5.-re kezdett beérni, akkor már tisztességesen megtapadt.
Széles skálán vonultak fel autók-motorok, mindenki odatette magát.
Véleményem szerint a kategóriákat már mindenki megszerette, a profik csak AP4-től felfelé szerepeltek, de most is volt döntő P7-P8-ban is!
Nálunk kicsit másképp van az utcai kategória, mint a dragracing.hu sorozatban, megengedett a drag radiál, és a motor is lehet cserélt, és ez komoly csatákat eredményez, főleg az erős hátsókerekes autóknál.
Már megszokott nálunk a 20 feletti usa felhozatal, ebből sok a kemény gép.
Jó kis döntőt láthattunk az A7-ben, századokon múlt a győzelem.
Az időmérőnk tette a dolgát hiba mentesen, ha esett, ha fújt!
Nagyon nagy megtiszteltetésnek érzem, hogy az autós döntőkön szinte 1-2 emberen kívül mindenki kiállt, a díjkiosztón nem maradt egy kupa sem árván, mindenki kivárta a végét, és megtapsolta sporttársait!
A délelőtti csúszkálós pálya ellenére nem történt baleset, esés, kicsúszás, mindenki ügyelt a biztonságos versenyzésre!
Sajnos a verseny szervezés nekem azzal jár, hogy keveset tudok menni a Novával!
Döntőben tudtam csak nitrózni Fenstermen ellen, rendesen ki is csúsztam, de sikerült megfogni, mint a Novát, mint a 37-es Chevy-t, kb 300 méternél ledolgoztam az egy másodperces driftet.
Nagyon elégedett vagyok a Novával, sosem hagy cserben, engedelmes és bivalyerős!
Aki lemaradt sajnálhatja, de még bepótolhatja a júniusi 5. V8CARS kupán!
Egy biztos, eddig még soha sem látott verseny lesz, sok osztrák is már most feni rá a fogát, itthon meg mindenki, akinek a vérében a drag, a feneke alatt V8!
Köszönjük minden kedves versenyzőnek és nézőnek a tegnapi rendezvényt!
Aki erre a csodára kíváncsi a Tecsó parkolóban nálunk holnap kiélvezheti, viszont aki komoly autókra szeretne látni versenyezni, annak a Rábaringet ajánlanám szombaton.
Kis ízelítő:
37-es Chevy Kupé dragster
69-es Chevy Nova drag
Chevy Kupé Altered dragster
utcai felhozatal:
C5,C6 Vették
Camarók 74-től 2012.-ig, többen tizes időkkel
régen látott Olds Cuttlas 455 nitróval
stb....
Kezelt pálya!
Én ezt már több éve elkönyveltem magamnak, azóta azon vagyok, hogy felrázzam a barátaimat, építsenek, vegyenek autót, és így már vagyunk páran a csapatunkban, fejlesztünk, örülünk egymás sikereinek, jókat megyünk egymással.
Most a közvetlen baráti körben van annyi jó, gyors és látványos autó, ami máshol egész szezonban nem jött össze. Együtt gondolkodunk, egy irányba megyünk!
Azon dolgozunk ezerrel, hogy ehhez megteremtsük a feltételeket, pálya és kellékei, minden pénzt visszatolok, ami befolyik a szervezésből. Sokan gondolkodunk együtt, és ami nekünk jó, jó lesz másnak is, nézőnek, versenyzőnek egyaránt.
A 2013. jobb lesz, mint eddig valaha nálunk, de abbahagyom, mert jön oioio-1 és megint lemarketing szagúzza a hozzászólásomat.
Remélem tudtunk, és tudunk tanulni a hibáinkból ezek után is !
Ha a Te stratégiádat folytatnám, akkor azóta is az lenne, illetve a saját versenyeinken az is, mert indulok mindig, de ez a pontverseny meg OB hidegen hagy, egyre jobban elértéktelenedik, számomra legalább is!
Szia!
Örülünk az autódnak, kitalálunk valamit, nálunk - Rábán és Fertőn - biztosan nem kell egyedül meccselned, én tudom milyen szar, 4 évig nem volt más velem.
Igen, pont ugyanabba a kategóriába, ahol eddig is voltál. Pont ez a lényeg, hogy az épített autókat emeltük ki az utcaiak közül, ott minden a régi, de hogy meg jobban kedvezzünk az igazi nagy köbcentis vasakat is kivettük a 3000 feletti katból.
Úgy tűnik jó döntés volt a drag radiálok engedélyezése az utcai kategóriába. ( Fertőszentmiklós-Rábaring )
Napi szinten jelentkeznek versenyzők, hogy egyeztessünk gumitípust, mert készülnek.
pl A7 kategóriában, ami 5000+-os autóknak szól, már 6-7 komoly utcai autó jelentkezett, Camarók, Viper, Vették, AMG CL63, Olds, Birdek, Porche, S2, akik mind kihasználják a gumi adta lehetőséget, ezzel esélyt adva az autónak, hogy letegye a teljesítményt az aszfaltra.
Kisebb kategóriákból is folyamatos a pozitív a visszajelzés.
Persze vannak akiknek nem igen tetszenek az új kategóriák, - főleg kétkerekűek közt, próbálnak lobbizni meg zsarolni, sajnáljuk, nálunk nem jön ez be.
Ami nekem kifejetetten jó dolog, lassan ki lesz nálunk még a dragster kategóriában is a 8-as tábla, - a négyes csak saját autókból összejön!
Egy dolog felett nem kéne elmenni, és ez kevésbé került be a köztudatba eddig:
Street versenyzőknek is kell licenc 2013.-ban!
C licenc
Jogosít: az Országos Bajnokság, illetve az ország területén megrendezett nemzetközi drag versenyeken versenyzőként való részvételre
Érvényes: Street kategóriában történő indulásra
Jogosultak: azok a versenyzők, akik
Érvényes jogosítvánnyal rendelkeznek
Napi licenc
Jogosít: az Országos Bajnokság versenyein versenyzőként való részvételre
Érvényes: Valamennyi kategóriában történő indulásra
Jogosultak: azok a versenyzők, akik
az adott versenyen a licenc-kérelmet kitöltve, valamely Nevező által benyújtva rajtengedélyért folyamodnak.
Nem vagyok egy Derrick, de ezt az ügyet könnyen fel lehet göngyölíteni:
Kolléga mondta, 80 liter/ futam, sokat akar menni, ez a mennyiség csak 250 menetre elég!!!
Nem pont ez hangzott el tőlem, csupán annyi, hogy baromi ronda lett az orrmaszk, és a gépátvételen hogyan ment át kívülről a nem nyitható ajtóval, meg a kaszniba futó üzemanyag vezetékkel!!!
Gondolom a jóakarók már azt tálalták, hogy leszaroztam, mert a Káldy amúgy is egy bunkó, elfér rajta!
Ezt mind értem, de akkor miért 6 szor annyian szavaznak rá, mint ellene?
Annyira nem lehet összeesküvés elmélet.
Ki fogunk valamit találni, hogy elkerüljük az érdektelenséget, nem a belépővel együtt akarjuk átadni a kupákat is.
A motoros kategóriákon és ezen ok miatt változtattunk!
Köszönjük a temérdek szavazatot a szombat-vasárnapi versenynappal kapcsolatban!
Újabb kérdés, amiben szívesen fogadjuk a véleményeket!
A kategóriák változtatásában kérjük mindenki szavazatát, akit érdekelhet! www.facebook.com/gyorsulas
Addig, míg kisebb volumenű versenyről van szó, elég a köbcenti szerinti kategória. Viszont mihelyt kezdi kinőni magát a bajnokság, megjelennek a gyors autók, másodperceket vernek kategória társaikra, persze komoly fejlesztés eredménye kép. Kinek jó ez? Nem élvezetes megverni a sokkal gyengébbet, viszont a gyengébbet is elriasztja a versenyzéstől, ha örökké alul marad egy célgéptől.
Valamit tenni kell, én nem mondom, hogy az MNASZ street-profi szétosztás az igazi, de valahol a helyes út az, ha a célgépeket kivesszük az utcán is használatos, vagy csak minimálisan átalakított kategória társaikból.
Komoly bajban vagyunk mi is Fertőszentmiklós-Rábaring tekintetében, naponta órákat beszélünk a kategóriákról, külsősökkel is, versenyzőkkel pláne. Nincs még végleges verzió, de valamit tennünk kell, mert sokaknak elvesszük a kedvét a versenyzéstől, ha ez így marad.
Megint egy marketing szagú dolog, de talán mégis csak közérdekű:
Melyik nap lenne szerencsésebb gyorsulási versenyt rendezni? Szombat? Vasárnap?
Kíváncsi vagyunk a véleményére mindenkinek, akár versenyző, akár néző.
Kérlek szavazz a facebookon:
Ezt a saját facebook oldalunkon kezdtük el tárgyalni kb 2 hete, onnan hoztam át ide is, gondolva érdekes lehet más számára is, aki esetleg nem tartozik a facebook lájkolóink közé.
Ez sem nem az MNASZ, sem nem a Dragracing.hu fóruma, nem ott "dicsértem a kis versenyünket".
Talán a mai versenyzői társadalmat úgy kellene nézni, hogy mindenki az, aki ma Magyarországon gyorsulási versenyre jár, legyen az bármilyen rendezés, a versenyzőnek pont mindegy,ha az van közel, oda tud elmenni, ott érzi jól magát.
Azt sem felejthetjük el, hogy hozzánk külföldről nem a NAGYOK járnak, hanem a hobbiból gyorsulgatók Ausztriából, Szlovákiából szép számmal és azt sem tudják mi az az MNASZ.
Érdekes így 6 hónappal a versenynap előtt marketingre asszociál ni...
Kicsit félre csúszott a dolog.
Én nem akarok sehol igazságot tenni, itt a nyugati oldalon (Westdragrace) tisztában vagyok a viszonyokkal, Lacházára versenyezni megyek, nem nagyon van rálátásom a dolgokra.
Nagy a nyomás rajtunk évek óta, hogy vegyük át a kategóriákat. Most meglépjük, nem mindenhol, de ahol kiélezettebb versenyek várhatóak, megtesszük.
Nekem ez a street történet sántított mindig is.
Van nekünk egy sorozatunk, V8CARS KUPA, itt rendbe tudtuk tenni a gyári, kistuning, nagytuning, dragster kategóriákat, és én ebben élek, ha utcairól van szó.
Szerintem a street autók fele profiba való.
Még egyszer is, nekünk másként kell gondolkodnunk, a mi viszonyainkat kell szem előtt tartanunk, a mi versenyzőinknek és nézőinknek kell megfelelnünk, és van mit javítani.
Mi Westdragrace maradunk, szerencsére egyre növekvő versenyző és nézőszámmal. Nem akarunk megfelelni senki másnak, csak a versenyzőknek és a nézőknek.
Feltételezem, hogy az osztrákok a pl Hondáikkal rohadtul nem ismerik az MNASZ szabályokat, nem is készítik az autóikat, azok meg vannak, küldjük haza őket tűzálló overálért?
Nem egy egyszerű eset, tudom.
A streetbe nagyon be kell keményíteni, mert mondom még egyszer, szerintem vicces autók vannak, nem kevesen.
Igen, ha mondjuk nem fér be a streetbe, mert pl 3 elem üvegszál, mehetne profiba, akkor tűzálló overáll + sisak + liszenc+biztosítás.
Biztos, hogy be akar férni a profiba?
Viszont versenyezni és döntőzni akar, hisz nem bámészkodni jött ki.
Eszem ágában sincs fikázni.
Még egyszer, hogy teljesen tiszta legyen a kép:
A Rábaringen átvesszük az MNASZ kategóriákat, tehát 9 profi és 9 street kategóriát.
Nem kívánjuk azokat a versenyzőket előnytelen helyzetbe hozni, aki eddig befért nálunk valahova, és döntőzhetett is, így nekik alternatíva a "teszt" helyett az időalapú kategóriákba nevezés. Ezzel senki semmit nem veszíthet, sőt.
A streetről meg csak annyit emlékeztetőül az MNASZ szabályzatból:
"- Amennyiben az autó valamilyen szempontból nem felel meg a forgalmi engedélyében
szereplő adatoknak, úgy vagy teszt, vagy a profi kategória megfelelő osztályába kell
besorolni"
Vagyis:
alváz-motorszám/kód
ccm
évjárat
szín
sebességváltó
környezetvédelmi osztályba sorolás
teljesítmény
önsúly
A mai steet kategóriákban induló autók nagy része megbukik, ha ezt a szabályt betartjuk.
Ha meg nem tartjuk be, mi a fenének kell egyáltalán bármi szabályt megalkotni?
Nekem ez a fő problémám, és az első óvásnál, mikor valaki azt mondja, az Ő autója gyári teljesítményű, kategória társa meg az időeredményből adódóan 30%-al több, zárjuk ki, mit csinálunk?
Vagy látszólag baszottul füstöl, megóvom, mert a forgalmijában 5-ös környezetvédelmi osztály van, és ez baszottul okádja a füstöt mi van?
Adjak még tippet?
Helyszínen nem tudjuk megmérni sem a lóerőt, sem az emissziót, tehát megbukott a dolog, vihetjük tréleren az első emisszió mérésre, vagy padra. És ha igaza lesz az óvónak, még bukjuk a költségeket is!
Akkor kinek is jó ez a gumicsont street?
Ha lenne bármi ráhatásom a dologra, ez nem működne, mert ez csak a szabályok és az ellenfelek kijátszásáról szóló kategória.
Tudom, mi sírtuk ki a streetben a nitrózást is, de azért én röhögök azóta is rajta, lehet ha fluxuskondenzátorért lobbizunk, engedélyezett lenne ma az is.
Ne felejtsük, egy versenyen az autók 60%-a tényleg gyári, utcáról, rendszámmal, napi használatból, nem hagyhatjuk ezt figyelmen kívül.
Elemezd nekem kerlek,mi az a steet. Nalam az,ami utcai legal, tehat barmikor vegigmegy a vizsgasoron. A tobbi az epitett,nyomokban tartalmaz utcai jegyeket.
Ha kemeny lenne a gepatvetel, ritkulna rendesen a street.
Ritkán értünk egyet, de most nagyon!
Ez az egész STEET dolog sántít, bárhonnan is nézem. Nekem pláne nem érthető.
Versenyezni gyors autóval akar mindenki, kihasználva az autó és pénztárcája lehetőségeit.
Sok a lehetőség a csalásra steetben, és a szabályok is sokak számára érthetetlen, mitől utcai is? Látunk tréleren street autót nemegyet.
Így, hogy jövőre átvsszük az MNASZ kategóriákat a Rábaringen engem is sokat foglalkoztat a kérdés. Agyaltam rajt eleget, mire rájöttem, hogy okosabbak ezt hogyan is csinálják. Adjunk már esélyt tényleg mindenkine, ha full gyári, ha szénné tuningolt és könnyített, indulhasson, döntőzhessen.
Tehát amit mi jövőre bevezetünk, és tovább fogjuk fejleszteni az évek során, az az időalapú kategória.
Nem lesz teszt kategória - minek is, senkinek sem jó, helyette időalapú kategóriába nevezteht aki csak akar, indulásnak 3-4, később több. Mindegy mi az, mindegy hol hajt, mindegy mivel megy, mindegy slikk, mindegy a kipakolás. Alapszabályoknak feleljen meg, biztonságos legyen - mint most is a teszt kategóri.
Járnak számok a fejemben, amik kb 11alatt, 11-12,5, 12,5-14, 14-16, 16 felett. Erre még alszunk párat persze. Lesz döntő, dobogó, kupa stb. Bárki beesik, nyerhet, nem kell az utcai autót szétszaggatni, tehet fel slikket, kipakolhat tetszés szerint. Sok múlik majd az ügyességen is, nem csak az autót. NEM, nem breket, ez heads up, lásd Európában sok helyen.
Véleményem szerint ez a megoldás, a street kategóriákat meg nem firtatom, aki oda akar menni, és befér a kocsija, menjen, ha lesz majd kivel.
Rettentő éles és színes futamok várhatóak, pl díze egyes golf vs Corvette, vagy Porke döntőzés?
Ugye erre mindenki gerjedne!
Véleményem szerint, kizárólag magán véleményem persze, csak így lehet egyenlő esélyt teremteni, nem lehet, főleg a streetben igazságot tenni. Persze kérdés pl profiban is igaz, hiszen vicces a lengyel Corvett a 8.0-val az öthengeres Audik ellen, elvesszük az emberek kedvét csak a versenyzéstől.
Mindegy, ki mit mond, ezt elindítjuk mi a Rábaringen, a többi az idő dolga.
Részleteken már dolgozunk, bár csak át kell vennünk a kinti szabályokat, nincs nagy okosság, más már régen gyártja a melegvizet, nem kell feltalálni.
Ez a Street dolog sehol sem működik jól, csupa konfliktus az egész.
2013.05.18 16:45 311 1 888 P4 VANO GÁBOR 3,631 2,109 3,129 8,479 104,20 8,480 1324,02