timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


1/8 MÉRFÖLD MÉRÉSEK
Magyarországon főleg az 1/4 mérföldre alkalmas pályák hiánya miatt az 1/8 mérföldes táv terjedt el.
A verseny így nyíltabb, mert a sofőr által elkövetett hibák sokkal jelentősebbek,
mint a hagyományos 1/4 mérföld esetén.

Az adott mérés részletes elemzéséhez kattints a kis grafikonra!
(Az adott jármű korábbi mérései is azon az oldalon keresztül érhetők el.)


Sorrend
Jármű / oldal
  Listázott kategória

összesen 498 jármű
Előző   [...]  12  13  14  15  16  17  18  19  20  [...]   Következő  

  Típus keresés (pl. Honda)
151.

diagram
 9.52 @ 126       0-100:  6.48       80-120:  4.07
Audi S8
(1 személlyel)    fotó 1

2005.03.16.

Hiába az aluminium váz, sajnos nagyon nehéz az autó, részben ennek is köszönhető, hogy ilyen hamar befullad a rajt után. Sajnos mindhárom rajtkisérlet körülbelül így végződött, csak századok voltak a futamok között. Talán egy kuplunggyilkos csúsztatással lehetett volna kicsit jobb eredményt elérni, de azt nem próbáltuk.
Kettesben nagyon jól látszik az egyenletes nyomaték, a gyorsulás szinte alig csökken a sebesség növekedésével. Érdekesség még, hogy a negyed mérföldes célvonalba érkezéskor már pont leszabályozott a motor. Ki van centizve.

152.

diagram
 9.53 @ 131       0-100:  6.36       80-120:  3.78
BMW E36 M3
(1 személlyel)    fotó 1

2003.08.29.

A meglehetősen rövid verseny difijével a versenypályán nagyon jó eredményre képes slick gumikkal.
Az utcai papucsok a kissé szemerkélő eső után azonban érezhetően gyengébben tapadtak.

153.

diagram
 9.53 @ 130       0-100:  6.26       80-120:  3.66
BMW E46 330Cd
(1 személlyel)    fotó 1

2008.10.02.

2004-es csippelt 330Cd, egyéb tekintetben teljesen érintettlen motor. M futómű, 18-as kerekek, sper nélkül. A gyári 204 lóerőnél sokkal erősebb, majd 100 lóerővel. Az időeredmény sem piskóta, majd 13 mp a tök utcai 255-es gumikon! Versenypályán ez a futam 14.1 körül lett volna a fotocellák szerint, ami jobb, mint a mostani egyéni rekordja. (14.21 @ 164 km/h)
A teljesítménygörbe az oly gyakori húzott gyári turbó efffektust mutatja, magas fordulaton esik.
De hát van honnan esni...

154.

diagram
 9.53 @ 124       0-100:  6.59       80-120:  4.11
Mitsubishi 3000 GT VR 4
(1 személlyel)    fotó 1

Rábaring, 2002.08.25.

3 liter V6, biturbo, négykerék hajtás.
Elég ütős paraméterek, az egyedüli negatívum az autó meglehetősen nagy tömege.
Nem rossz menet, bár a kulpungot kevésbé kímélve nem lenne az a nagy visszaesés 1.5 mp-nél.
Érdemes nézni, pont az 1/8 vonalon kapcsolt 3. fokozatot, 124 km/h-nál! Nem semmi.

155.

diagram
 9.54 @ 123       0-100:  6.64       80-120:  4.63
Audi 200 quattro
(1 személlyel)    fotó 1  _2_

2003.05.25.

A motor ezúttal is a híres 2.2 literes 5 hengeres 20v turbo, ezúttal kb. 270 Le-s állapotban.
Így fest, amikor egy motor túl erős az autó egyéb részeihez. Alapvetően kétféle rajtot tudott bemutatni: befulladósat, és csúszos kuplungosat. (Ez egy befulladós) És így is remek időeredményt produkált!
Ha rajtot nem forszírozzuk, akkor semmi gond, a hatalmas hajót igazán dinamikusan mozgatja az erős motor.

156.

diagram
 9.54 @ 123       0-100:  6.67       80-120:  4.44
BMW X3 3.0sd (Gergo)
(1 személlyel)  

2008.07.11.

Ez egy rendes powerstart volt, féken állva felpörgetve a motort, illetve ezáltal a kisebb turbót is a rajt előtt. Így jelentősen jobb rajtot produkált, mint a sima "padlót neki" módszer. (Hamarosan látható lesz az összevetés is)
0.8g persze nem világcsúcs, de ez már igen kellemes ülésbe szorulás a bent ülőknek.
A hatfokozatú automata elég feltünően teszi a dolgát, hatalmas lyukak láthatóak a fokozatok között, az amerikai automatáktól nem ezt szokhattuk meg. Nem kizárt, hogy a sport fokozat direkt csinál ilyen gödröket, hogy érezze is a sofőr a sportosságot.

157.

diagram
 9.55 @ 140       0-100:  6.10       80-120:  2.83
Autobianchi A112 nitro
(1 személlyel)    fotó 1  _2_  _3_

Rábaring, 2004.08.29.

Egy kis olasz méregzsák első és egyben utolsó vendégszereplése a Rábaringen. Fiat Uno 1.3-as motor, hengerenkénti nitrórendszerrel. Elsőre ment egy 13.708-t 170 km/h-s célvonali sebességgel, majd a második kisérletét mértük, de itt már láthatóan gyengült a cél felé közeledvén. (1/4 mérföld!)
A 3. futamban már csak 140 km/h-ig jutott, ami a féltávnál elért 136 km/h-hoz képest gyakorlatilag nem jelent gyorsulást.
Mint kiderült egy dugattyú megolvadt, a tömítés is átégett, szóval ennek a motornak "annyi".
Kár érte, jókat meccselhettünk volna, a rajtja ugyanis kicsit gyengébb volt az enyémnél. Na mind1.

158.

diagram
 9.55 @ 126       0-100:  6.34       80-120:  4.20
Honda Integra Type-R (Timpi)
(1 személlyel)    fotó 1

2006.09.30.

Sima aszfalton mértünk, így a remek tapadás csakis a Toyo R888 semi-slick gumiknak köszönhető, no meg az Integra gyári sperrjének. A hatalmas tüskék is ezeknek köszönhetőek a váltások után, még hármasban is nyikkan szépen.

159.

diagram
 9.55 @ 125       0-100:  6.25       80-120:  4.01
BMW M roadster
(1 személlyel)    fotó 1

2003.08.29.

Sajnos mire megérkezett az autó a mérés helyszínére, egyből szemerkélni kezdett az eső, ezért van feltéve a tető is.
Ez úgymond gyári állapotú mind motorikusan, mind erőátvitel szempontjából, utcai gumikkal mégis majdnem ugyanazt az időt hozza mint az E36 M3. Igaz a célvonali sebessége jelentősen alacsonyabb, de ez annak is köszönhető, hogy a 3. fokozatban már nem adott teljes gázt a pilóta.

160.

diagram
 9.56 @ 123       0-100:  6.49       80-120:  4.67
Skoda S100 (normanrls)
(1 személlyel)    fotó 1  _2_     carstyling.hu adatlap

2009.03.08.

Igazán remek rajt ez, főleg ha figyelembe veszzük a hideg pályát és azt, hogy ezt "fapados" Dayton gumikon produkálta. Az autó némileg könnyebb lett, többek között a hátra került vízhűtő miatt. A motor egyébként nem volt toppon, a gyújtáselosztó rendetlenkedett.
(Az erős hátszél persze itt is segített.)

összesen 498 jármű
Előző   [...]  12  13  14  15  16  17  18  19  20  [...]   Következő  




                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!