timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


1/8 MÉRFÖLD MÉRÉSEK
Magyarországon főleg az 1/4 mérföldre alkalmas pályák hiánya miatt az 1/8 mérföldes táv terjedt el.
A verseny így nyíltabb, mert a sofőr által elkövetett hibák sokkal jelentősebbek,
mint a hagyományos 1/4 mérföld esetén.

Az adott mérés részletes elemzéséhez kattints a kis grafikonra!
(Az adott jármű korábbi mérései is azon az oldalon keresztül érhetők el.)


Sorrend
Jármű / oldal
  Listázott kategória

összesen 498 jármű
Előző   [...]  27  28  29  30  31  32  33  34  35  [...]   Következő  

  Típus keresés (pl. Honda)
301.

diagram
10.52 @ 118       0-100:  8.02       80-120:  5.06
Lexus RX400h (Zombi60)
(1 személlyel)    fotó 1

2008.07.11.

Az első hibrid hajtású autó, amit mértünk.
Csak röviden, ha valaki még nem vágná, mi is az, hogy hibrid. Van egy hagyományos benzinmotor, (esetünkben egy V6), illetve egy (esetünkben kettő) villanymotor és egy jó nagy akkumulátor. Az okos elektronika dönti el, hogy mikor melyik motor hajt.
Nagyon mókás volt, ahogy teljes csöndben megfordult és elindult a rajthelyhez. Az utazókat egy remek LCD kijelzőn folyamatosan szórakoztatja az autó azzal, hogy mikor éppen melyik motor éppen mit csinál. (Fékezéskor pl. akkut tölt a villanymotor)
Akit érdekel a dolog, itt egy flash animáció, ami szemléletesen elmagyarázza mi is ez az egész.
No de nézzük a mérést! Ez egy power start volt, már a megindulás előtt járt a benzinmotor is, de persze padlógázra mindhárom motor akcióba lép.
A zseniliás bolygóműves fokozatmentesváltó miatt a gyorsulás teljesen egyenletes, az út egyenetlenségei által okozott rezgéseket leszámítva a teljesítménygörbe is szinte teljesen vízszintes.
Csináltunk olyan futamot is, ahol a benzinmotor még nem ment az elinduláskor, hamarosan ezt is közzéteszem.

302.

diagram
10.52 @ 115       0-100:  8.01       80-120:  5.49
Honda Civic VTI (R.Z.)
(1 személlyel)    fotó 1

2004.12.12.

Amolyan elpörgetős rajt, csak az egyes végére sikerül a benchmark 0.5 g-t elérni, sőt kicsit túl is szárnyalni. Utána már szépen megy minden.

303.

diagram
10.55 @ 118       0-100:  8.04       80-120:  5.18
Seat Ibiza 1.5 Horag turbo
(1 személlyel)    fotó 1

2008.04.05.

Egy igazi ritkaság, állítólag alig 100 darab készült ebből a turbósított Ibizából. Kissé túl óvatos megindulás után tudja szépen a 0.5g-s szintet.
Mind kettesben, mind hármasban van egy kis torpanás a váltások után, négyesben viszont már nem igazán jelentkezik ez a probléma. Egész szép teljesítménygörbéje van végülis, egy picit ugyan esik a fordulatszámtartomány vége felé, de nem vészes.

304.

diagram
10.56 @ 109       0-100:  8.83       80-120:  7.25
Suzuki Swift 1.3 8v (robogofigh)
(1 személlyel)    fotó 1     carstyling.hu adatlap

2007.11.03.

Nagyjából gyári Swift, hangos kipufogóval, kipakolt belsővel. A rajt fantasztikus, főleg, ha figyelembe vesszük, hogy ezt 155-ös Marangoni gumikon produkálta. A váltások is gyorsak, ennél többet ezen a pályán nemigen lehetne kihozni az autóból.

305.

diagram
10.57 @ 113       0-100:  8.52       80-120:  5.90
Rover 200 Vi
(1 személlyel)  

2003.09.13.

Egy Magyarországon elég ritka márka még ritkább típusa, a híres 1.8-as K sorozatú motorral. Ez az egyik kurrens tuningmotor alap a szigetországban.
Végülis egész jó indulást tudott produkálni, egész sokáig sikerült 0.5 g fölött tartani a pillanatnyi gyorsulást. Az első váltás kissé visszafogott, de a harmadik fokozat kapcsolása már egész gyorsan ment.

306.

diagram
10.57 @ 112       0-100:  8.45       80-120: -
Fiat Bravo HGT (stee)
(1 személlyel)  

2004.04.23.

Egy újabb Bravo HGT, ez is igen szépen teljesített.
Érdekesen jó a tapadás egyesben, ilyen szép vizszintes vonalat ritkán látni. A váltások is gyorsak, jó futam.

307.

diagram
10.57 @ 108       0-100:  9.35       80-120:  7.41
Skoda 120L (Versenygép)
(1 személlyel)    fotó 1

2003.03.01.

A verseny előtt, utcai gumikkal mértük a versenygépet.
Az utolsó mérés óta két fekvő karbit kapott az autó.
Úgy tűnik, ez sokat segít, érdemes összehasonlítani ezt a futamot a régebbi mérésekkel.
Kegyetlen jó indulás ez, kár, hogy a Hungaroringen ezt nem tudta bemutatni. (főleg a nedves aszfalt miatt)
Ha a 3. fokozat váltását nem rontja el, 10.4 körüli időre lett volna képes, és 100-ig elég lett volna 8.8 mp!
Ne felejtsük, ez egy 1.3-as szívómotor!
A 9 mp környékén látható "gödröt" valószínüleg az út egyenetlensége okozta.
Erről a futamról is készült videó, érdemes letölteni.
Az autóról itt olvashatsz bővebben: Versenygép

308.

diagram
10.58 @ 124       0-100:  7.75       80-120:  4.38
VW Golf TD (tuning)
(1 személlyel)    fotó 1

2001.09.23.

A gyorsulási versenyek egyik nagy menője a Ferrari-verő füstokádó sárga I-es Golf. Ennél lényegesen jobb időkre képes, itt a vizes aszfalt lassította. Az első 3 másodpercben 3x csúszott meg jelentősen a hajtott kerék. (Ezt a piros vonalban a visszaesések mutatják)

309.

diagram
10.58 @ 113       0-100:  8.37       80-120:  5.93
Renault Clio 1.8 16V (xkutya)
(1 személlyel)    fotó 1     carstyling.hu adatlap

2007.07.12.

Kipufogórendszer és kuplung csere után mértük meg újra a 16szelepest. Már nem csúszik a kuplung, így aztán a gumik forognak el, az eredmény egy elég rossz rajt, igaz az egyes vége egészen rendben van. Mivel a motor is erősebb lett, a rajt ellenére is sikerült javítani az időeredményeken, nem is kevéssel. Érdemes megnézni a virtuális versenyt a két mérés között.

310.

diagram
10.59 @ 117       0-100:  8.33       80-120:  5.93
Fiat Punto GT (Tsoi)
(1 személlyel)  

2003.03.28.

A kis olasz zsebrakéta 1.4-es 8 szelepes turbós motorjának képességeit nem egyszerű kiaknázni.
Először is a 4 indulási kisérletből csak 2 esetében volt jónak nevezhető a rajt. Mivel viszonylag nagy töltőnyomással dolgozik a motor, a turbólyuk is elég érezhetően jelentkezik. A váltások után 1 mp is eltelik, mire a motor eléri a teljes erejét. Pedig semmi tuning!

összesen 498 jármű
Előző   [...]  27  28  29  30  31  32  33  34  35  [...]   Következő  




                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!