|
Tesztnap Kiskunlacházán2008.02.23. 18:45 -
ave
Idén elõször Kiskunlacházán nyilt lehetõség a téli reszeléseket kipróbálni ma, a zártkörû tesztnap keretében. Hatalmas hátszél várt minket a pályán, így akinek a tapadással nem volt problémája az remek idõket autózhatott. Mondjuk ilyen nem sok volt, ahogy néztem. :) A dragracing.hu csapata fejlesztett az idõmérõ rendszeren is, immár a fotón látható konzol rögzíti a fotocellákat. Az alapzata egy viszonylag nehéz acéllemez, amire az aluminium konzol szegecsekkel van rögzítve. A konzolt a négy kúpos végû csavarral lehet precízen szintezni, ill. stabilizálni. Igényes munka, most már legalább tudom, miért nincs még kész a szivósorom, ugye yasec? ;) A pontos rögzítést a gravitáció és a sorlódás oldja meg, magyarul nincs se leragasztva, se lecsavarozva. Reméljük sem szél, sem menetszél nem fogja tudni elmozdítani õket. Nekem egyedül azzal van problémám, hogy bizony ez elég masszív darab, ha valakinek sikerül telibe találnia a pálya közepén a ötbõl valamelyiket, elég nagy kárt okozhat. A korábbi habszivacs megoldással szemben ez mindenképp hátrány. Bár az ember azt gondolná egy habszivacsba, vagy hungarocelbe ágyazott fotócella könnyebben elmozdul, a valóságban azzal nincs gond, azt ugyanis egyszerûen le szokás ragasztani. A szervezõk beszereztek egy lézeres távolságmérõt is, ami az adatlapja alapján 1.5 mm-es pontossággal mér akár 200 méteres távolságot is. Azt hiszem, ez elég pontos, erre nem lesz panasz. Nagyon jópofa ketyere, egy kamera is van benne, így pontosan meg tudja mutatni a kis LCD kijelzõjén, hogy minek a távolságát fogja megmérni. Fejlesztettek az versenybonyolító, idõmérõ szoftveren is. A Race America hardvert immár egy saját fejlesztésû program vezérli, ennek finomítása még tart. Kisérletképpen ezen a napon "mért" a rendszer sebességet féltávon is. Valójában nem volt 20 méteres csapda, hanem a 330, 660 és 1000 lábas fotócellák eredményeibõl sacccolta meg a kép a sebességet. Egyes autónál a saccolás egészen jónak bizonyult a g mûszeres méréssel összevetve, de volt jármû, ahol több mint 5 km/h differencia jött ki. Nem is lehet pontosabb eredményt várni, hiszen a 200 méteres vizsgált szakaszon ezerféleképpen lehet gyorsulni. Az új fejlesztésû sw. segítségével biztosan jóval hatékonyabban fognak bonyolódni idén a döntõk, ami a kategóriák megnõtt száma miatt is fontos. Hát kb. ennyit az infrastruktúráról.
Szabyk új motorral erõsítette, ill 100 kg-val könnyítette a kis Fiestát. Jól megy a vas, erõsen félkész állapotban, tapadás nélkül is simán 200 feletti célvonalikat húzott, ezt utasként volt alkalmam megtapasztalni is. Audiból most sem volt hiány, nem is tudom hány öthengeres quattro volt, de a legtöbben úgy láttam, még fejlesztési fázisban vannak. A leglátványosabb jármû kétségtelenül ez a Corsából átalakított nemtudommi volt. Nem is ment rosszul, azt hiszem 150 km/h feletti célvonalikat produkált, 2 literes 8 szelepes szívó motorral. Pár autót mértünk is, pl. a mérés alapján kiderült, hogy FM2000 benzinrendszere még nem tökéletes, mert elgyengült negyedikben. A legjobb mérés azonban kétségtelenül az alábbi videón látható, egy Brabus GL420 luxusterepjáró. Nem mondok semmit, csak nézzétek meg. MGYSZ kontra MNASZ és én2008.02.20. 11:10 -
ave
Akit érdekel a gyorsulás valószínûleg már hallott a Magyar Gyorsulási Szövetségrõl. Igazából tavaly év közepe után aktivizálták magukat, de már több éve létezõ szervezetrõl van szó. Tavalytól viszont elkezdtek bekeményíteni, olyan lépéseket tettek, ami jogilag lehetetnné teszi a szövetségen kivüli rendezõknek a versenyek szervezését. Az MGYSZ honlapjáról származó információ alapján jelenleg a tököli "futam", illetve a fertõszentmiklósi "dragrace" versenysorozat tartozik a szövetség felügyelete alá, pár egyéb versennyel egyetemben, amelyekrõl jelenleg én nem sokat tudok. (Lásd a versenynaptárukat) Érdekeiket védendõ a két másik jelentõs versenysorozat, -a fõleg kiskunlacházán bonyolított "Dragracing.hu", ill. a Hungaroringes G1- közös erõvel a nagy múltú MNASZ (Magyar Nemzeti Autósport Szövetség) keretein írt ki bajnokságot. Az MGYSZ meglehetõsen szigorú kereteken belül versenyeztetne, a versenyzõket érintõ sok megkötés közül a legellenszenvesebb az a kitétel, hogy a szövetség által nem felügyelt versenyeket illegálisnak minõsítik, az ott indulók pedig elvesztik MGYSZ licenszüket, ill. az adott évben eltiltásra kerülnek. Az ilyen szabályok sosem voltak népszerûek. Az MNASZ ezzel szemben jóval megengedõbb, mind mûszaki követelményekben, mind a máshol versenyzést illetõen. Természetesen az MGYSZ törvénytelennek tartja, hogy az MNASZ is akar gyorsulási bajnokságot kiírni. Elõbbi véleménye szerint korábban már jogerõsen megállapításra került, hogy a gyorsulás önálló sportág és ilyen módon csak az MGYSZ írhat ki bajnokságot. Az, hogy kinek van igaza, az minden bizonnyal az elkövetkezendõ idõben fog jogi úton eldõlni.
Fõleg nekem. Ugyebár én nyertem meg tavaly az MGYSZ által felügyelt futam.hu sorozatot abszolútban, aminek díjazása egy 2008-as szponzori szerzõdés. Persze voltak hangok, hogy ezt úgy se látom majd sosem. Hát nem így lett, bizony a MGYSZ egy igen tisztességes támogatási szerzõdést kínált nekem 2008-ra. Anélkül, hogy konkrét számokat mondanék legyen elég annyi, hogy az autóm éves költségvetését jóval meghaladó támogatásról szólt. Sajnos én azonban nem csak egy versenyzõ vagyok, hanem ennek a gyorsulási oldalnak is a gazdája, és mint ilyen nem engedhetem meg, hogy egy vita alatt áló szövetséget támogassak. Sokáig azt gondoltam, lehet a két szerepemet függetlenül kezelni egymástól, de rá kellett jöjjek, hogy sokak számára ez nem hiteles. Márpedig a timeslip.hu független marad, nem fogok senkit támogatni a másikkal szemben. Meccseljék le bátran egymás között. A felkínált támogatást pedig, hogy azért ne vesszen el, felkínálom az MGYSZ irányába már elkötelezett versenyzõk számára, a három magyar válogatottnak. (Ács András, Szász Csaba, Varga Péter) Remélem ezzel hozzá tudok járulni az õ és általuk a sport fejlõdõséhez. Ezúton is szeretném megköszönni barátaimnak, akik segítettek a döntésem meghozatalában. Indul a blog2008.02.20. -
ave
SZiasztok! A mai nappal útjára indítom a timeslip.hu frissen elkészült blogmotorját, elsõként a saját web naplómmal. Hamarosan jön három másik is, bízom benne, hogy érdekes tartalmakat fogtok tudni itt olvasni. Délelõtt jön majd egy hosszabb regény, de most már megyek alukálni. Total 3 entries |
GyorskeresésArchívum2009. október (1)2009. szeptember (1) 2009. június (1) 2009. április (1) 2009. március (1) 2009. január (2) 2008. december (2) 2008. november (3) 2008. október (1) 2008. szeptember (1) 2008. augusztus (3) 2008. július (1) 2008. június (5) 2008. május (2) 2008. április (11) 2008. március (4) 2008. február (3) Cimkékblog (3) dugattyú (1) dvd (3) elsõ (1) fertõszentmiklós (1) fia (1) futam (3) gyorsulási_verseny (8) henger (1) hengerfej (3) how_to (1) hungaroring (2) jay_leno (1) játék (1) king_of_europe (16) kiskunlacháza (3) magyar (1) megbeszélés (2) mgysz (1) mnasz (1) mozi (3) mérés (1) off-topic (1) persely (1) santa_pod (1) szegény_keverék (2) technikai (4) tököl (6) video (6) videó (1) vihar (1)
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.
KISKUNLACHÁZA OB ZÁZÓ FUTAM PART 1 Frissítve : 2010.09.11 Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function mysql_query() in /data/webhosting/timeslip.hu/www/jobboldal.php:327 Stack trace: #0 /data/webhosting/timeslip.hu/www/keret_vege.php(16): include() #1 /data/webhosting/timeslip.hu/www/blog.php(1128): require('/data/webhostin...') #2 /data/webhosting/timeslip.hu/www/404.php(282): include('/data/webhostin...') #3 {main} thrown in /data/webhosting/timeslip.hu/www/jobboldal.php on line 327 |