|
Fertõszentmiklós évadnyitó2008.04.29. 00:48 -
ave
Én nem voltam, így igazi race riportot nem tudok írni. R34 GT-R, még ha tök gyári is, de egy igazi legenda. Szerintem Magyarországon gyorsulási versenyen máshol még nem ment. Legjobbja 13.38 @ 170, de ment 174 km/h feletti célvonalit is. Az biztos, hogy A5-ben ment, ahol ha szívó motoros, akkor 2500-3000 ccm között kellett legyen, de lehetett 2 literes turbós motor is. (Opel C20LET motor, mint kiderült.)
A leggyorsabb autó pedig egy Mopar vas volt, 10.95 @ 223, nem rossz! Walter Pulko is indult (szia! ;) 12.58 @ 192 km/h volt a legjobbja. Gratulálok a helyezetteknek, illetve mindenkinek, aki elégedett az eredményével! Kiskunlacháza OB forduló2008.04.20. 22:42 -
ave
Gondoltam, ma kimegyek idõben, hogy még a motoros döntõk elõtt tudok pár jármûvet mérni. Erre nem kis meglepetésemre, pont akkor kedzõdtek az autós futamok, amikor kiértem. :) Na mindegy, azért hasznosan tudtam ezt az idõt is tölteni. Amint megjött Sanyi bemûszereztük az autót, mert tudtam, hogy képes megint valami félelmeteset menni, hisz miután a KoE-t túlélte a váltó, már nem féltette. Jól indult a futama, de sajnos valami gebasz miatt nem tudott végigmenni rendesen, sõt, visszafelé kötélen húzták. Miután megcsinálták ment egy 10.7-es futamot, azt hiszem, azt is megmértük, de mivel a váltások után ki-ki hagyott a motor, úgy nézett ki, egy idõigényes hibaelhárítás következik, így addig elkezdtem más jármûveket mérni. A kék Punto GT-nek immár sikerült 12-es idõt futnia, 12.9 körül sikerült futnia, 180 körüli sebességgel. Sajnos különbözõ problémák miatt a számos mért futamból egy sem volt tökéletes. Illetve volt egy 13.2 körüli futam, ami tökéletes volt, csak olyan mélyen állt be a rajtgépbe, hogy alig 2 centi rolloutot hagyott magának. Mellesleg megvan a timeslip mérések elsõ halálos áldozata: Késõbb megmértük a Boci mobilt is, õ is több kisérletet ment, végül aznapi 12.4-tõl kissé rosszabb, de szintén remek 12.6-os futamot sikerült futnia, úgy, hogy erõsen látszott hol úszott el az a két tized. Sajnos volt egy kb. 60 perces leállás, az idõmérõ rendszer kábelezése zárlatos lett, sajnos nem volt tartalék kéznél, így elõször meg kellett találni a hiba helyét, de végülis sikerült helyrehozni. A gépátvételnél sikerült szemrevételezni azt a hengerürtatalom mérõ berendezést, amivel meglehetõs pontossággal meg lehet mérni DOHC motorok furatát is. (A löket tökegyszerû, azt eddig is tudtak mérni) Vissza a versenyhez. Túl sok idõmérõt nem láttam, de az egyik kiemelkedõ volt. Amikor végetért az egy órás technikai szünet, mindenki elkedzett készülõdni, mondom Sanyinak, most ülj be és menj egy 10.4-et. Nem tudom miért pont ezt mondtam, de szót fogadott, 10.46 @ 234!! Legközelebb szerintem 9.9-et fogok mondani. :) A 234 km/h egyébként abszolút magyar rekord, magyar kasztnis autó még nem ment ilyen gyorsan idehaza. (Javítson bátran aki máshogy tudja!) Az "F1" Audi is kiemelkedõt ment, a nap legmagasabb Audis sebességét produkálta a 10.5 @ 229-es futamában. Láthattuk a BMW turbómotoros kispolszit is, hát nem tudom, én nem ülnek 20 centire egy ilyen motortól az biztos, de fõleg nem egy szál pólóban. Egy egyszerû tömítés probléma súlyos égési sebeket tud okozni, hogy a nagyobb motorproblémákról ne is beszéljünk. Egyébként az folyton emlegetett 500 lóerõ fele továbbra is hiányzik, legalábbis a 17x körüli célvonalikból nehéz másra következtetni. De rajtolni végülis nem rajtol rosszul. A döntõk szerencsére elkezdõdtek idõben, így még sötétedés elõtt végetért a móka. Egy másik újítás is segített abban, hogy kevésbé legyen vontatott a döntõ, amint elhangzott a két versenyzõ neve, akit vártak a rajthoz a kijelzõn elindult egy visszaszámlálás 1 percrõl, és amikor az lejárt aki bújt aki nem, indult a futam. Sajnos rengeteg bye futamot kellett végignézni, nem tudom mi ennek az oka, de nagyon nem volt jó. A profiknál, A1-ben két autó döntõzött, a kis Punto 13.18 @ 176-tal nyert a 13.28 @ 169-et futó turbós Honda elõtt. A2-ben csak ketten versenyeztek, Szabi fantasztikus 11.18 @ 220-as egyéni rekordot ment, de Sanyi 10.495 @ 233-vel szemben ez is csak a 2. helyre volt elég. A3-ban már voltak többen, a döntõben Wunder Tamás Subaruja 12.69 @ 173-mal nyert a kispók 12.71 @ 170-je ellenében. A4-ben az F1 Audi technikai okok miatt már az elõdöntõben elvérzett, így a döntõt slowlow Chevy Caprice-e futotta Schuster Zoltán S2-jével, utóbbi 10.64 @ 216-et nyert 11.33 @ 209 ellenében. A5-ben igazán remek döntõ jött össze, a Boci csoki döntõ. Izé, Boci vs. Tschokker döntõ volt, amit Boci nyert 12.49 @ 184-el, mígy Tschokker 13.17 @ 171-at futott. A6-ban ismét a szokásos BMW E30-as döntõ, ezúttal Ponya bizonyúlt egy picit jobbnak Czirákival szemben. (12.35 @ 189 vs. 12.55 @ 185) A7-ben nem volt induló. A street kategóriák döntõit talán majd késõbb írom le, így se lett rövid ez a poszt. King Of Europe East eredmények2008.04.20. 01:49 -
ave
Elkészültem a King Of Europe East eredménylistájával is. Alább közvetlen linkek a kategória döntõk nézetéhez. Mivel a KoE-n a 3. helyért van futam, kissé módosítottam a fa nézetet, szerintem elég logikus. (Ha nem, akkor leírom: katt a sárga nyilra) ST: Stock Street, a 12.00mp és afeletti eredményre képes autók kategóriája, egyedül itt volt meg a nyolc döntõs jármû. Ezután a fenti négy kategória elsõ két helyezettjét összesorsolták egymás ellen, így alakult ki a Hogy pörögjenek a futamok, egy idõ után bárki indulhatott ingyen, õket a T jelü teszt kategóriába tettem. Nekik nem volt döntõjük, az éremtáblán a három legjobb eredményt elért autós neve szerepel. Futam évadnyitó eredmények2008.04.19. 01:58 -
ave
Feltettem a futam szezonnyitó szombati versenyének eredményeit. Az oldal legalján pár fontosabb tudnivalót kiemeltem, ha valami nem világos, talán ott megtalálható a válasz. KOE update2008.04.15. 20:11 -
ave
Javítottam a tegnapi bejegyzésemen a videó alapján leírtam a szuperdöntõ történéseit is. King Of Europe East2008.04.13. -
ave
Igazán remek idõ fogadta a vasárnap Tökölre kilátogató nézõket és versenyzõket. A megjelent mezõny sajnos végülis elég szûk lett, talán a 12másodperces indexre versenyzõknél volt ki a 8-as tábla. Viszont igen érdekes jármûvek voltak mind. Ma is méricskéltem, elsõnek a szlovén bimoto Scirocco-t. Két turbós VR6-os motor van benne, az egyik az elsõ kerekeket hajtja, a másik a hátsókat. Több rajtjánál is elõfordult, hogy az elsõ kerekek elforogtak, a hátsók meg tapadtak és befulladt a motor. De késöbb egész jókat ment, azt hiszem 11.9 körüli futamot mértem neki. Végülis még csak 0.5 bar körüli nyomással megy, nem rossz eredmény. De mindenképpen látványos volt. Úgy volt, hogy Szabyk Fordját is megmérjük, de aztán közbeszólt a technika ördöge. Errõl részletesen majd nála olvashattok, elég kalandos volt a versenye. Az egyik 12.1 körüli eredményeket húzó K motoros Civicet is mértem, csakúgy mint a horvát Opel Astra Coupe-t. Nála sikerült is a nap legjobbját megmérni, 11.7 körül. A szûk mezõny miatt a rendezvény elég pangósan indult, sok futam nem volt. Egy idõ után a szervezõk úgy döntöttek, hogy a nézõk szórakoztatására bárkit engednek versenyezni, ha jól tudom ingyen, természetesen a KoE-n kívül, csak úgy. Az amatõrök a KoE dontõk után még folytathatták a versenyzést, ahogy néztem, éltek is a lehetõséggel. Sanyi már korán megfutotta a valaha ment legjobb utcai gumis futamát, 11.11 @ 221 km/h-t. Mondtam is Bencének, a speakernek, hogy most láttuk Sanyit utoljára a döntõkig. :) Persze ez fõleg a váltó kimélése miatt volt, de nem is nagyon lett volna értelme ezen javítani, hiszen a második legjobb is csak 11.8 körül futott. Õk végülis öten lettek a végére, miután egy 12mp-s kategóriába nevezett autó jobb idõt futott 12.00-nál, így õt áttették a nagy FWD-be. Szabinak a sok küzdés után végül sikerült végül egy 11.7-et futnia, amivel 2. helyre került, így volt rá esély, hogy tiszta magyar döntõ legyen az FWD-knél. AWD-ben Grzegorz futott egy könnyed 9.2-es idõmérõt, mögötte 11.7-tel volt négy autó is! (11.700, 11.703, 11.730, 11.734) Meglehetõsen kilóg a sorból ez a Vette, meg kell hagyni. RWD-ben összesen három induló volt, egy olasz kompresszoros Trans Am, 11.67-es idõvel, a második a Porsche 911 GT2 12.07-tel, a harmadik pedig egy 300ZX volt, de õ sajnos az idõmérõk folyamán elvérzett valamilyen technikai hibával. A 12mp-s osztály volt a legnépesebb, itt 11 indulót számoltam meg. 12.005-ös idõvel az olasz R5 jutott elsõ helyen a döntõbe, második Schuster Zoltán RS2-je volt 12.086-tal. Harmadik idõvel Gregor Tus a kék Civiccel kvalifikált, Ács Andris az E30-as BMW-vel pedig a 6. helyen jutott be. Nézzük a döntõket sorban, egyelõre sok helyen még nevek nélkül, bocsesz. Amint lesz hivatalos eredménylista, majd korrigálom.
Futam évadnyitó2008.04.12. 22:45 -
ave
Megvolt az elsõ idei MGYSZ-es rendezvény. Tökölön ismét sokan voltak, nézõk is, de a nevezõk is. A Fire King 2 jetcar hangos volt, látványos, meg perzselõ, de nem túl gyors. Jópofa volt egy ukrán V6-os turbós Audi, amivel a tulaja azt hiszem talán 13mp-s futamokat produkált, majd beült Grzegorz Staszewski (õ az összkerekes Corvette pilótája) és futott gyorsan egy 11.1-et. Hm. Witold Karalow elhozta megmutatni az új szerzeményét, ami egy igazi csöves hotrod, Civic coupe arcra formálva. Motorral, váltóval mindennel együtt kb. 600kg. És gyönyörû. Elõször állítólag május 1-én fog versenyen bemutatkozni, Taszáron.
Volt kijelzõ, de hát hol... Errõl a képrõl nem biztos, hogy mindenki felismeri, hogy bizony a rajtvonal környékétõl hátrafelé fényképeztem. Jobb, mint ha nem lenne, persze, de a két pálya kijelzõi a pálya két szélén voltak, az egyik ráadásul valami teherautó takarásában. A döntõk elõtt ugyanúgy regisztrálni kellett a versenyezni kívánoknak, mint tavaly. Újdonság volt azonban, hogy a döntõk megközdése elõtt az összes versenyzõt behívták a rajtvonalhoz, ahol mindenki megkapta a kategória beosztást. Ez elvileg arra szolgált volna, hogy mindenki tudja, hogy majd kivel kell párban mennie. Hát gyakorlatban ez semmit nem segített, úgy vettem észre. A döntõk továbbra is lassúak és nyögvenyelõsek. De eleve, miért kell negyed 8-kor kezdeni az év elején, amikor ilyen hamar sötétedik? Arról nem beszélve, hogy miért tartott 9-ig. Utolsó autós döntõ futam: 20:54. Természetesen voltak motorosdöntõk is, még az autósok elõtt, gondolom rajtam kívül mindenki örült ennek. De az, hogy amikor a fehér Supra váltótörése miatt egy rövid idõre megálló "pörgést" egy "zseniális" ötlettõl vezérelve, hogy hát akkor addig csináljunk motoros díjátadót alapon sikerült tovább húzni a döntõt, hát... Persze már régen visszaért a technikai mentõ a Suprával és még mindig a maroknyi motoros díjátadója ment, az autósok meg remélték az épp szemerkélni kezdõ esõ nem kezd neki jobban. A nap legérdekesebb eseménye mindenképpen az volt, amikor a Chevrolet Chevelle-lel versenyzõ norvég Morten Carlsten gumimelegítés közben átugratta saját hátsó kerekét! Nagy szerencse, hogy nem futam közben, nagy sebesség mellett történt ez. Az ilyen szerencsés balesetek remélem felhívják mindenki figyelmét arra, hogy mennyire nem veszélytelen ez a sport. Viszlát holnap, a King Of Europe East-en! Drukkoljunk együtt a magyar indulóknak! Hajrá fiúk!! :) Beteg dugattyú2008.04.10. 22:29 -
ave
Ma lefotóztam a beteg dugattyút és a perselyt is. Beteg henger2008.04.08. 19:43 -
ave
Elkezdtem szétszedni a tavaly utolsó versenyen tönkrement motorom. Sajnos ennél a központi karbis motornál a szélsõ hengerek mindig is problémásak, ráadásul okt 28-án kicsit húztam még a töltõnyomáson, hisz a sebességrekordhoz kevesebb, mint 0.5 km/h hiányzott. Jay Leno garázsa2008.04.06. 00:39 -
ave
Ma böngészés közben rátaláltam Jay Leno hobbi projectjére, a www.jaylenosgarage.com -ra. Emberünknek hihetetlen mennyiségû jármûje van, köztük elképesztõ ritkaságok és extremitások. Párat kiemelnék: 1932 Duesenberg SJ8 literes, sor 8-as motor, hengerenként négy szeleppel, DOHC szelepvezérléssel, superchargerrel, 210 km/h végsebesség.
1909 Baker ElectricTeljesen elektromos autó, 180 km-t tudott futni egy töltéssel. Hm... Mintha mostanság se tartanának elõbbre a villanyos autók hatótávolság terén.
1989 Ford ShogunÖsszesen hét darabot csináltak ebbõl az egyedi átépítésû Fordból.
De nem hétköznapi a wankel, vagy gázturbina hajtású motorkerékpár sem. Mindez Jay profi tálalásában. |
GyorskeresésArchívum2009. október (1)2009. szeptember (1) 2009. június (1) 2009. április (1) 2009. március (1) 2009. január (2) 2008. december (2) 2008. november (3) 2008. október (1) 2008. szeptember (1) 2008. augusztus (3) 2008. július (1) 2008. június (5) 2008. május (2) 2008. április (11) 2008. március (4) 2008. február (3) Cimkékblog (3) dugattyú (1) dvd (3) elsõ (1) fertõszentmiklós (1) fia (1) futam (3) gyorsulási_verseny (8) henger (1) hengerfej (3) how_to (1) hungaroring (2) jay_leno (1) játék (1) king_of_europe (16) kiskunlacháza (3) magyar (1) megbeszélés (2) mgysz (1) mnasz (1) mozi (3) mérés (1) off-topic (1) persely (1) santa_pod (1) szegény_keverék (2) technikai (4) tököl (6) video (6) videó (1) vihar (1)
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.
KISKUNLACHÁZA OB ZÁZÓ FUTAM PART 1 Frissítve : 2010.09.11 Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function mysql_query() in /data/webhosting/timeslip.hu/www/jobboldal.php:327 Stack trace: #0 /data/webhosting/timeslip.hu/www/keret_vege.php(16): include() #1 /data/webhosting/timeslip.hu/www/blog.php(1128): require('/data/webhostin...') #2 /data/webhosting/timeslip.hu/www/404.php(282): include('/data/webhostin...') #3 {main} thrown in /data/webhosting/timeslip.hu/www/jobboldal.php on line 327 |