ezexerint az egy tüske lenne ott? simán lehet, csak épp az egyes végére elért gyorsulással szinte azonos az értéke, azért tűnik első ránézésre olyannak, mintha az nem tüske lenne, hanem télleg tol annyit a járgány a kettes elején egy pici ideig.
Akkor ez olyan mint amikor rárúgsz a kuplungra és ránt egyet rajta, de valójában nincs benne akkora kraft ezért visszaejti a fordulatot rögtön ahogy megkapja a terhelést?
Az nem leesés. Kemeny kuplunghasznalat eseten minden auto rant egyet a kuplung felengedesekor, attol van a tuske, meg harmas elejen is van ilyen.
Kettesben azert nem olyan magas a zold tuske, mert a kerekek egy picit el is forogtak. Emiatt a piros tuske nem olyan hegyes, a teljesitmeny (zold) ugye meg ahhoz kotodik eleg szorosan.
A GT váltóáttételezése nem volt ideális ehhez a konfighoz. Hosszabb egyes és rövidebb kettes kellett volna, 2. elején nagyon visszaesett a fordulatszám.
vótam már ott is...
Csak ott sem volt egyértelmű, hogy mi alapján számolnak, ha csak simán 4-ben végigtolják...aztán mondanak egy számot...
lehet, hogy nekem egy 2-es fokozat fogaskereke van a négyes helyén...akkor szóval minél rövidebb a váltód annál több lóerős a mocit...mekkora tunying már...
Hát amit én tok, hogy ilyenkor több verzióban kell mérni...5-ben végsebesség, meg 4, ben húzatva végig...kell valami jó pár mérés, hogy ezt meg lehessen állapítani...de hol menjek én végsebességet sima egyenes úton...ezért ezt hanyagolom...
Ha G-mérővel kifejezetten a HP-ra vagy kiváncsi, nem kell rajtolni meg egyebek. 4-ben szépen nagyon alacsony fordulatról eltolod neki, hadd pörögjön föl, így nem szól bele ez sem.
Most persze csak belekotyogok, visszaolvasás nélkül
Jó, de én arra lettem volna kiváncsi, hogy ha jobb a tapadás, akkor ugye nagyobb a mérhető G, és ezáltal a gyorsulás is...magyarul a kütyü is több lóerőt fog írni???
tapadáson semmi sem múlik, így van. a teljesítmény az erőből számolható, az meg a tömeg és a gyorsulás szorzata, tehát pusztán a tömeg és a "G érték" ismeretében a teljesítmény számoható. (nagyon heurisztikusan.)
Ez ebben a topicban egy kicsit off, de ha mar a kerdes itt van, megvalaszolom.
Race Tech cuccom van, ket muszert hasznalok egyszerre.
Tapadason nem mulik semmi teljesitmenymeresnel.
Amikor en szoktam neha valakinek teljesitmenyt merni, kifejezetten kerem, hogy ne is induljon nagyot, kb. 40-nel 3-asba es onnan padlo. Igy megvan az egesz teljesitmenygorbe mintha gorgospad lenne. Nem tokeletes pelda, de valami hasonlo: http://timeslip.hu/img/pic_BMWbenzingaz.gif
Tapasztalatom szerint minel tovabb kell huzni a fokozatokat. Persze csak addig, amig legalabb akkora gyorsulasra kepes mint kettesben lenne. Ez tipikusan azt jelenti az eros FWD autoknal, hogy egyest kettest addig a sebessegig erdemes huzatni, amig tart az adott fokozat.
pl. Ha kis gazzal mondjuk egyesben 64 km/h az 7200 rpm, es 7200-nal mar tilt, akkor 60 korul erdemes valtani.
Ave!
Te mivel mérsz? Mi mostanában elég sokat próbálkoztunk a MRDynoval...
Tulajdonképpen a kérdésem annyi lenne, hogy ugye az időmérések az 1X okés, de a teljesítménymérésnél azon felül, hogy megadunk páratartalomtól kezdve pontos súlyt, légnyomásértéket stb...elég sok múli a tapadáson... mert ugye ezek a kütyük G értékkel számolnak..ezt ki lehet küszöbölni szerinted valahogy?
A másik kérdésem már inkább gyakorlati jellegű:
Melyik a jobb? Ha tiltásban még megvárja az ember a tapadást itt inkább az egyes és kettes érint engem a 3-kat már tudom kezelni valahogy...vagy ahogy eléri a nyomatékcsúcsot váltás...?
Hű de jó kis mérés volt és az akkori konfighoz képest nem is ment rosszul a gép.
(0.8bar + kis intercooler + gyári map + katalizátor + UTCAI GUMI!)
A kocsi bruttó súlya helyesen (a későbbi mázsálás alapján) nem 1070kg, hanem 1100kg !
összesen 27 bejegyzés 1
2009
Augusztus 2 Vasárnap
Kis beszámoló
2009. szept.30
Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.
KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat
Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.
Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
10.6-most a legjobb Tesla id?,amit találtam.