Urak, ha valaki tudna küldeni egy általunk kiadott timeslip fényképet megköszönném az info@dragracing.hu emailra, mindegy mikori és mindegy milyen adatok vannak rajta.
1mm csapadekot ír , szerintem az nem eső , de mindenképp lesz verseny magyarokkal, szlovákokkal , lengyelekkel es osztrákokkal egy nagyon jó tapadasú pályán
Amit pedig külön kiemelve írok, külön köszönet a DSM és a Yankee Cars Clubok szervezőinek és tagjainak, mert nélkülük nem lett volna ilyen színes ez a nap :-)
Nagyon sok gondunk volt ezen a napon az időméréssel, de délután lett mire rájöttünk az okára. Legyen elég annyi, hogy megjavult magától, csak egy 220 csatlakozót kelet kihúzni az aggregátorból.
Nagyon sok Big blokkos és Dsm autó gyűlt össze a klubtalálkozóra, rengeteg érdekes és még érdekesebb öreg, fiatal autó látványával és hangjával lettünk gazdagabbak. Csoda szépek voltak az oldtimerek és az igazi erőgépek is. Az osztrákok is szép számmal megjelentek illetve a szlovénok se voltak kevesen, de a legtöbben a szlovákoktól jöttek, hiszen nekik is Ob volt ( június 01 Trencsényben viszonozzuk majd nekik ) Az osztrákok is és a szlovákok is ódákat zengtek a Kiskunlacházi pálya tapadásáról, aminek azért volt alapja, hiszen közülük szinte mindenki megdöntötte az egyéni rekordját. Akár a szlovák honda akár az osztrák altered itt mente élete eddigi legjobb eredményét, de mondhatnék még pár embert sorba. A nap fénypontja még is Breki volt a Bömössel, folyamatosan javúlva a nap végére elérte a 9.31 @ 237 időt és sebességet, ami mindenképpen tiszteletre méltó.
Mi is készülgettünk szépen az utolsó verseny óta a Dragacs kapott 8 db egt és az ehhez tartozó kijelzőt, illetve kapott szép digitális kijelzőt na meg adatrögzítőt és egy teljesen új komputert, reménykedtünk egy kicsit mi is, hiszen a múltkori kunmadarason okulva előrébb jutottunk az autó megismerésében. Elkövettük ugyan azt a hibát még egyszer az első futamban a rajtot 3200 fordulatról indítottuk és ez ugyan azt eredményezte, hogy el kellett venni a gázt többször is, hiszen nem tapadt be. A második futamban már felemeltük a rajtfordulatot 3500 ra és lás csodát az autó elindult és habár kipörögtek a kerekek, de egyenesen ment egészen a kettes váltásig amikor is egy nagy csomó dolog összeadódva azt eredményezte, hogy az autó leállt. A probléma a következő volt, nagyon szépen elindult az autó és egész 6000 fordulatig dinamikusan emelkedett a fordulat, majd ezen a fordulaton egy picit több mint fél másodpercig kitartottam a gázt és utána odaléptem neki, de két tized másodperc múlva el is vettem a gázt. A probléma mi szerintünk az volt, hogy 6000 ről 7000 re szinte azonnal felment a fordulat és valószínű érezhettem, hogy a kerék túlpörög és ezzel a lendülettel visszavettem a gázt, de az autó is ebben a pillanatban váltott 1 ből 2 be és ez azt eredményezte, hogy ugyan üzemanyag volt, de levegő nem volt elég hozzá és így belefulladt a metanolba a váltás pillanatába. Ahogy Peti is mondta múltkor a tanulság az, hogy nyomni kell a gázt
A rendezvény tekintetében minden stimmelt akár az idő akár pedig a pálya vagy említhetném a résztvevők számát is.
Meghívást kaptunk kunmadarasra, hogy menjünk le és csináljunk pár bemutató futamot.
Nem kezdődött jól a nap mert induláskor belefutottunk egy balesetbe ami fél órával megnövelte a menetidőt, de félóra késéssel leértünk madarasra. A szokásos nagy tömeg fogadott kerestünk egy parkolóhelyet és elkezdtünk kicsomagolni illetve levenni a Dragacsot. Előző nap cseréltünk egy komputert, biztonsági öveket és fékezőernyőt. A komputer beállításokkal még voltak gondjaink, de az autó beindult vele. Megnéztem a pályát illetve kérdezősködtem a pálya aznapi állapota nem nézett ki rossznak, habár nem volt felgumizva rendesen ( csak motorok mentek előző és ezen a napon is ) az elmondások arról szóltak, hogy tegnap nagyon csúszott, de ma már jobb. Gondoltuk megyünk egy bemelegítő futamot és majd meglátjuk. Az első futamban 3200 ról rajtoltam és így sikerült 1.1 hatvan lábat húznom, Szentesi Pistiék kicsit feljebb vették a kitámasztó kerék magasságát és vagy 20 centit feljött a rajtban az első kerék, mivel bennem volt a Szabyk balesetének látványa és nem tudtam hogyan fog tapadni már a hatvan láb előtt elvettem a gázt. Na ez a húzásom kihatott az egész futamra, mert vagy 6 szór elkellett vennem és vissza kellett adnom a gázt a futam alatt, hiszen az elejét elszúrtam a gázelvétellel. A végén olyat éreztem, amit még soha, meghúztam a fékezőernyő karját és kisvártatva olyat fogott rajtam a fékezőernyő, hogy azt hittem kiszakadok az ülésből ( ez a fékező ernyő jóval nagyobb mint az előző ). aztán jöttek a Pistiék és kezembe kaptam a timeslipet aminek nem nagyon örültem, hiszen mivel nem mentem jól így csak 8.40 @ 245 időt és sebességet abszolváltam. Visszamentünk és elemeztük a futamot, megnézve a logokat 4000 – 6000 között volt a futamom 6x gázelvétellel, hát mit mondjak nem örültem , de a tapasztalatokat és Szürszabó Levi segítségét is igénybe véve ( pontos Angol fordítás ). Készültünk az újabb futamra, Ebben a futamban kicsit jobban szerettem volna összerakni magam és az egész futamot, lent volt Roland is és segített, na mondom akkor egy kis plusz súly és egy jobban összerakott futam meghozza a várt eredményt. A jett car után mi jöttünk és fejbe teljesen koncentráltam a megfelelően összerakott futamra, beálltunk a rajba és megcsináltuk a gumimelegítést, de a végén valamitől leállt az autó, elkezdtem volna újraindítani, de látom szalad Pisti és integet, hogy ne, fogalmam se volt mi lehet a baj, de aztán megtudtam azonnal, elszakadt a kompresszor ékszíj, a legerősebb volt ami kapható. A depóban aztán meglett a baj okozója, a kerékmelegítésnél felkapott egy kavicsot ami a kompresszor tárcsa és a szíj közé beszorult és eltépte azt. Szóval tapasztalatokkal gazdagabban, de nem az elvárt eredménnyel összepakoltunk és elindultunk haza. Eredmény 1.1 hatvan láb 5.3 @ 206 kétszáz méter és 8.40 @ 245 négyszáz méter lett ezen a napon. Úgy látszik, hogy a Dragacs nem adja könnyen magát, de előbb utóbb én fogok győzni és nem az autó. Találkozunk Május 18. Kiskunlacházán ahol ismételten megpróbálunk felülkerekedni az eddigi eredményeken.
A Hungaroring Sport Zrt ezévben is lehetővé teszi az MNASZ arcképes igazolvánnyal rendelkezők részére a magyar WTCC futam sportszakmai tanulmányozását.
Feltételek:
- a belépésre naponta kell regisztrálni (pénteken, szombaton és vasárnap külön), ugyanazon személy természetesen mind a három napon élhet a lehetőséggel, de regisztrálni naponta külön szükséges;
- belépésre jogosító karszalagot csak bármelyik érvényes MNASZ arcképes igazolvánnyal rendelkező személy kaphat, az igazolványt a regisztrációnál fel kell mutatni, ahol rögzítik annak számát;
- a karszalag át nem ruházható, az a nézőtéri területre, valamint a depó területére való egy napi belépésre jogosít;
- a karszalagok száma naponta maximum 150 db, amennyiben elfogy, az adott napi regisztráció lezárul, további karszalag az érintett napra nem kerül kiadásra;
- a regisztráció a Hungaroring főbejárat mögötti sátorban kap helyet, itt lehet jelentkezni pénteken 12-15, szombaton és vasárnap 8-13 óra között a kijelölt helyen,
- külön gépkocsi parkoló nem kerül kijelölésre, az autókat a nézők számára kijelölt helyeken lehet hagyni.
2 futamot mentem ma az elsőről ne beszéljünk 9.0 és 238 körüli sebességgel, nagyon sok volt az erő és egyszerűen nem volt vezethető az autó.
A második futamban kb 3500 ról rajtolva borzasztó 60 lábbal (1.3 volt, de eddig 1.0 és 1.1 között volt. Elvett gázokkal a táv második felében már félig rálépve a gázpedálra, és 6 fokot elvettünk a gyújtásból. Így lett 285, szerintem ez jól példázza mi van még ebben a motorban, ja és a 200-400 ig terjedő távon 75 km/h gyorsult a gép igy.
véleményem szerint semmi köze nincs a szélnek ehhez, de mostanáig csak részben tudom mi okozta a problémát azt meg semennyire se tudom, hogy mitől borult fel.
Vadász kutya legyek, ha értem mi történt, semmi se indokolja a borulást, 3 kamera állásból is megnéztem, de nem értem mitől borul fel. Nekem ez rejtély.