Mondjuk az sem lenne baj,ha valaki itthon hozzá tudna nyúlni,de egy Saabos kollégán kívül,nincs olyan programozó aki hozzáférne,de sajna Ő még nem tud a flexifueleshez hozzáférni
Na meg a Trionic szoftver az nem olyan mint egy írható rendszer,itt több ezer mező van és nagyon sokat át kellene rajta írni. Állítólag van egy T7 (trionic 7 ez a motorvezérlő szoftver neve)Suite nevezetű szoftver,ami free és nagyon komolyan lehet vele programozni Saabokat.
Ha esetleg valaki/programozó és ránézne,lehet még itthon is tudna segíteni. Az ECU-hoz viszonylag könnyen lehet kapcsolódni és akkor nem kellene itt szenvednem.
Sőt még vannak alapfájlok is,amiket lehetne progizni! E85re is érvényes!
Itt a szoftver: http://trionic.mobixs.eu/ ,meg hogy miről is lenne szó: http://trionic.mobixs.eu/T7/Trionic%207.pdf
Ha valaki úgy érzi tudna ezzel mit kezdeni,akkor ne habozzon,szóljon nekem
Úgy írja meg,hogy már több száz autót csináltak és azért a Saabnál nincsenek olyan nagy eltérések a hardverban. Persze ettől még Ő is és én is tudjuk,hogy ezt finomhangolni kellene,csak senki nem akar a másikhoz menni.
Én már többször felajánlottam neki,hogy üljön repülőre egy hétvégén (péntek-vasárnap este),eltölt itt kb.3napot amíg belőjük,aztán mehet vissza és természetesen én állom a költségeit.
Én tutira nem fogok oda kimenni,mert 4.000km oda-vissza,rengeteg idő és pénz lenne. Neki meglenne töredékéből és még kényelmes is,de nem karja valamiért..
Nem,de egy ember kivételével itthon bele sem tudnak nézni. Sajna neki sincs ilyen flexifueles szoftvere,így most marad a svéd.
Állítólag volt/van több ilyen autó is kint,ami szinte ugyan ilyen konfiggal (egyiknek 2,3motorja van a másiknak más főtengelye..stb) fut ,mint az enyém,de azért el tudja cseszni így is. Na mert megpróbált átemelni az én előző benzines szoftveremből dolgokat és persze nem mindent sikerült. A legnagyobb baj szerintem hogy ˝trehány˝ és nem figyel oda mit csinál,hanem megpróbálja gyorsan összecsapni egy-két óra alatt.
Ez abból is látszik,hogy nem vette észre,hogy az autó kis fordulattól 4000ig,ugyan annyi levegőt kért és azért nem volt rendes nyomásom. Én fedeztem fel és szóltam neki...
Ja és alsó tartományban is érezhetően erősebb az E85,mint a benzin,csak fent kellene csiszolni rajta.
Szerintetek mit baszott el? Injektor nyitási időket vagy más?
Viszont már van kevés tapasztalatom az E85-el! Ez a svéd nagyon hülye,de ha egyszer be lesz lőve,akkor durván fog menni..
A középső tartományban,amikor megindul érezni a különbséget a benzinhez képest,csak mivel megint elbaszta a szoftvert,elszegényedika e keverék és feljebb elgyengül
Ja és 1. és 2. fokozatban valahogy nincs rendes nyomásom,csak olyan 1 bar körül,de gyanítom,hogy ezt is Ő cseszte el.
A legszebb,hogy kis gázra (kb 30% gázpedál állásban),jobban megy az autó,mintha lepadlózom (akkor elszegényedik a keverék)!
Most persze elment szabira 1 hónapra,hogy hallna éhen!
Azt is nekem kellett megmondani neki,hogy miért nincs rendes turbónyomásom,ez már a vég.
Gondoltam járok addig benzinnel amíg visszajön,de olyan szegény a keverék alapjáraton (fentebb egész jó),hogy kénytelen voltam visszarakni a 630as injektorokat. Most várok amíg visszajön..
Akkor meg mi gond? Szar vagy mi?
Tudod ki megy ki az Euroringre esni-kelni?! Az nem való csak versenyautónak. Nekem nagyon nem jött be az a ¨pálya˝.
Értem én a kérdésed hogy mire vonatkozik de még soha nem volt ilyen gumim,úgyhogy muszáj kipróbálnom
De ez semi slick ember! Lehet vele pályázni is.. Mutassál már olyan gumit,amit hasonló áron lehet kapni..Toyo r888,Kumho V70,mind sokkal-sokkal drágább
Akit érdekel,valószínű ismét eladó lesz 4db Siemens Deka (high) 630cc injektor 2db vadi új,még nem volt használva!
Úgy tűnik a kezdeti nehézségek után,csak sikerül ezt a flexifueles dolgot rendbe rakni és akkor feleslegessé válnak a Siemensek,de amíg nem 100%,addig még tartom őket..
Meg tudja vki mondani,hogy mennyi RC 750 (high) injector constantja? Olvasgattam utána és olyan 550 körül írják egyes fórumokon..Ez lehetséges? Nekem egy pontos szám kellene
Nem arra írtam..Még várok a szoftverre,de ha minden igaz, az is készenlétben van már. Szombaton kimegyek Lacházára,ha olyan kedvem lesz,lehet megyek egyet-kettőt. Majd meglássuk
Ez a rugó kitámasztó meg azért lenne jó,hogy ne üljön meg hátra annyira és akkor talán lenne vmi tapadásom elől. De gumim sincs..szóval így nem érdemes vele próbálkozni,mert a 60 lábam jobb nem lesz,akkor meg sokat nem tudna javulni.
Ennek az autónak 100ról kellene kezdeni a gyorsulást vagy legalább gurulásból ,na akkor nagyot ütne!
Nekem nincs GPS-es telóm,viszont van gyorsulásmérőm Azt tudom,hogy még a régi konfiggal,ilyen 14,1 körül mért 171-172 célvonalival..
Érzésre viszont jó vagyok )
Nem tudom mire gondolsz a fejleményekkel kapcosltban,mert ez szigorúan csak utcai használatra lesz. Lehet majd futok vele egyet-kettőt kíváncsiságból,meg leméretem talán,oszt annyi.
Erről jut eszembe,nem tud vki ilyen rugó kitámasztó szart,mint ez?
Akkor talán el is tudnék egyszer rajtolni az életben és lehet hogy lenne egy normális 60 lábam..
Erről van szó: http://www.amazon.com/Superior-18-1601-Rubber-Spring-Booster/dp/B000AMBOFS/ref=pd_bxgy_auto_img_b
Itt egy kép is
Hello! Most derült ki,hogy E85 átalakító elektronika sem kell majd,csak kicserélem az injektorokat,megkapom az új szoftvert és használom benzinnel vagy E85-el,ahogy akarom!
Szóval az ECU maga tudni fogja mi van benne és nem kell semmi hókusz-pókusz még külön hozzá!
Királyság
Én nem mondtam hogy kell bele,csak leírtam hogy csinálják a Saabnal. Ott gyári ECU (ezt át lehet írni) mellé kell még egy E85 átalakító elektronika..Ha neki úgy működik ezzel a megasquirttel.akkor okés
Figyelj,gőzöm nincs róla hogy ez technikailag hogy műxik,te ezekhez jobban értesz,de amit tudok,hogy így fog működni és másnál ís így műxik hibátlanul!
Itt ez a Saab ez is így van megcsinálva,de mintha a multkor már belinkeltem volna (de lehet nem ide)
Az enyémnek szinte ugyan ez a konfigja,nem kell majd sokat szenvedni a szoftverrel
Ha a Saabnál tuningolt autókban működik,akkor nálad is kellene. Nem ma kezdték ezt a dolgot..De te tudod,én csak elmondtam hogy csinálják ezt az E85 úttörői
A gyáriak igen olyan 2007-2008 óta lehet kapni biopoweres verziót,de az enyém nem az Enyém még 2002es modell,akkor még nem volt ilyen,de mostanra már megoldották az átalakítást.Ezeket pedig így oldják meg..De a gyári E85ök is mennek benzinnel ugyanúgy,csak nem tudom hogy ott mi a trükk. Valószínű azokban már alapból benne van ez a cucc
Akkor hogy akarod használni?? Ezért nem is értem..Ha nincs átalakítód,akkor vagy ez vagy az nem?! A Saabnál (meg gondolom másnál is) ugy van megoldva,hogy van ez az átalakító elektronika és tudja mit tankoltál bele,ahhoz állítja a dolgokat. Nekem ezt majd még külön be kell köttetnem,de neked is ajánlom,különben lesz vele gondod..
Nekem gyárilag NGK 6 (PFR6H10) volt benne és most 7H10et használok. Volt 8as is.de az ES sorozat volt,de azzal sem volt gondom.
Neked van Bioetun vagy más átalakító elektronikád?
Akkor megmondom neked a frankót! Én még nem vagyok biopoweres (de már nem kell sok),de a svéd csak injektort cseréltet velem az új szofthoz! Tehát maradhat az a gyertya amit eddig is használtál..
Viszont tuti egyedül rendelek az USA-ból,mert így nagyobb sansz,hogy megúszom a vámot. Ha ketten vagy többen rendelnénk,akkor az összeg nagysága miatt szinte sansztalan lenne..
Köszi az infót! A svéd azt mondta 0.86-os házzal kérjem,az kell nekem. A 2860RS is így kezdte és lecseréltem aztán 0.64esre,igaz akkor nem tudtam még mi a dörgés,de most a svéd nagyon határozottan mondta a 0,86ot.
Nekem így 4.200 körül van max nyomásom,de épp most akarok belőle visszavetetni,mert ahogy melegszik az idő,úgy megy egyre feljebb az IAT,meg a nyomás is,ha elkezdem folyamatosan terhelni.
Szóval úgy néz ki,nem a turbó volt a ludas az AIT problémában. Nálad milyen IAT-k vannak,folyamatos terhelés alatt?
Azt tudja,hogy jobb a futóműve,jobb gumik voltak rajta és erősebb is valószínűleg,nem beszélve,hogy nagyobb motorja és kisebb turbója van,ami hamarabb tölt be. Ja, és neki lehet volt rutinja,én meg kezdő vagyok
Ja,FWD. Ha RWD lenne,nem ennyit futna az tuti. Valószínű ezt az időt is le lehetett volna vinni,több gyakorlással,meg jó gumival.
Jó az a 0.86os ház,azzal nincs gond,de mondom,amikor 1ből kettőbe váltok,ott nagyon nagy a lyuk.
kb 55-nél van ez egy vége és olyan 70től van nagy nyomás. No meg váltani sem lehet ezzel gyorsan.
Kéne ehhez 7500 fordulat,de én lét ebbe,meg a gyursulásra nem áldozok már.
Nem való oda.
Azt ne is nézzed,mert az csak mesél,én nem tudom azt az űridőt kivitelezni (lehet más se tudná ezzel az autóval),amit számol. Nincs gumim,nincs tapadásom,nincs futóművem hozzá. Ennyi
Na ja. Azon 0.64 A/R volt ezen meg 0.86os No meg hát nagyobb a turbinakerék is..
Az enyém 2.700-2.800-ig nem nagyon csinál semmit,csak utána kezd el tölteni,amikor nálad rég keni-vágja. Nálam 6.500 a limit,de nem szoktam beleforgatni..Szóval mindenben előnyben vagy,csak
powerben maradsz alul!
Egyébként kösz hogy válaszoltál,ugyan nem neked címeztem Most már tudok mindent..
Lenne esélyed,mert nem tudok elindulni és olyan turbólyukam van 1ből kettőbe,hogy addig meg is kávézhatsz,de gyorsan mert utána azért megindul majd,főleg ha lesz E85ös ECU-m nemsoká!
Nem lesz olyan erős,mint a belinkelt példány,de olyan 430ló és 550Nm körül kellene lennie..Végül is te is E85 használsz,szóval az is közös..
Akkor még olyat kérdeznék,hogy neked mikor tölti be a maxot a turbó és milyen nyomással mész? Meddig tudod húzatni? Nálam 4.200 körül tölti ez a 2871R a 2860rs viszont egy ezressel hamarabb már maxon volt..Ekkora a különbség a két turbó között?
Mi a manó??!! Ez is papírból van,mint a rizsrakéták? Nem hittem volna.. Ezért ilyen gyors mindenki hozzám képest,mert nincs anyag bennük..Azért ha majd összeáll a technika szólj és megyünk egyet együtt. Okés? A mi autónk valamelyest közel van egymáshoz,de azt a 250 kiló hátrányt majd ellensúlyozom erővel
Itt van egy hasonló konfig,mint az enyém 2871R turbóval E85el 98as benzinnel 400-410ló volt és jóval kisebb nyomaték. 486 Hp/628 Nm.Ennyit tud a svéd technika
Ebből sokat nem értettem ) Hogy jön most ide hogy a Svédeknél milyen paddal mérnek?! Lehetne bármilyen,de a pad is máshol ,nem csak nekik van ilyen. Csak azért szúrtam be,mert ők ezzel mérnek.
A másik,hogy jön ide az,hogy nem lehet semmit kapni az autómhoz (mikor itt teljesítménymérésről beszéltünk),no meg ki az az IS??
Remélem nem az Audira gondoltál,mert a tunerjeikből Dunát lehetne rekeszteni..
A 3. ˝meg semmit nem fogad le˝ hogy értetted ezt?
Tud vki helyet ahol lehet emberi, jó áron kapni RC 750cc injektort?
Egyet már találtam a tuningáruház.hu..Máshol? Esetleg van valakinek elfekvőben (4db kellene) Elindul az E85 projekt!!
Passzolom a kérdést,azóta nem lett mérve amióta fent van az új turbó (február közepe). Ami tény,hogy érezhetően jobban megy,mint előtte. Viszont mivel ez gyári ECU,ezért nehéz kihozni belőle a maxot. Gondolok itt ara,hogy a Trionic 7 is adaptív elektronika és alkalmazkodik a vezetői stílusodhoz.
Tehát mérés közben nem biztos hogy rá fogja adni a 100%-ot,hiába van benyomva tövig a gáz,ha előtte nincs megtanítva rá! Egyszer azért majd elviszem méretni..
Na meg a Trionic szoftver az nem olyan mint egy írható rendszer,itt több ezer mező van és nagyon sokat át kellene rajta írni. Állítólag van egy T7 (trionic 7 ez a motorvezérlő szoftver neve)Suite nevezetű szoftver,ami free és nagyon komolyan lehet vele programozni Saabokat.
Ha esetleg valaki/programozó és ránézne,lehet még itthon is tudna segíteni. Az ECU-hoz viszonylag könnyen lehet kapcsolódni és akkor nem kellene itt szenvednem.
Sőt még vannak alapfájlok is,amiket lehetne progizni! E85re is érvényes!
Itt a szoftver: http://trionic.mobixs.eu/ ,meg hogy miről is lenne szó: http://trionic.mobixs.eu/T7/Trionic%207.pdf
Ha valaki úgy érzi tudna ezzel mit kezdeni,akkor ne habozzon,szóljon nekem