de,ez pont olyan egyszeru,mert ahogy mondta, csak akarni kell,ha vki komoly teljesitmenyt akar,akkor annak nagyon bele kell nyulni a varazskalapba,ez a minimum, egy clioba is belefer az 1.2es motor helyere a 2.0,azert 100%-ig biztos vok benne,h nagyobb kaland nelkul bemegy a 3aroba is. Igen lehet,h tulsagosan nemetautosan gondolkozom,de biztos vok benne,h minden auto lego. Tominak (ezek szerint) anno en is azt mondtam,h ne turbositson,hanem Corolla T-Sport motor,mert a palyazas es korozes sztem sokkal jobban illik egy kihegyezett fasza szivomotor karaktere. Na es persze sokkal egyedibb.en imadok a szellel szembe hugyozni,azert faragom a 5 hengert nem az 1.9est,azert csinalok drag diesel Mercit,ugya hogy eddig a foldon senki,mert sztem ez a kulonleges,beallni a sorba barki tud, turbos Yaro van par, nagy szivomotoros nincsen nagyon...En ezt szeretem, a versenysport a kihivasok miatt olyan amilyen, akinek egy ilyen swap kihivas az hagyja az egeszet...
Azért ez a "nagyobb motort bele es kesz.." elég sokszor nem igaz. Pont ezért kell otthon lenni az adott márkában, hogy pontosan tudd, hogy mit éri meg, mi fér bele fizikailag, mivel mekkora szívás van mire beépül, és papírozás szempontjából sem elhanyagolható a kérdés. Én is tudtam volna linkelni neki egy suprát 24v turboval a Te logikád szerint, de nem tettem, mert ez nem ilyen egyszerű, hogy egy laikus megmondja a tutit, mivel a toyotához vajmi keveset értek, ezért inkább KUSSOLOK, sem mint hülyeséget írjak, és ne adj isten félrevezessem a Tomit.
Én egy tanácsot adtam neki anno: adja el, és vegyen evot!
jahh ertem,az akkor nem ccm veletlenul? azt hittem nagyobb pillangot is tettet ra,azert kerdeztem. Szep eredmeny a palyan,amihez azert vezetni is tudni kell..
miert kell ahhoz otthon lenni benne,h nagyobb motort bele es kesz..?minden bele megy mindenbe csak akarni kell..ezt tudni nem egy nagy kivaltsag(skociaban elo haverom infoja,h kint pl:S4 c4 porsche Cayenne 4.5 V8 turboval.e36 coupe Rx7 wanklerral,akkor tipusazonos miert ne menne)...
Te meg latom a kotegedesben vagy otthon
Picit vastagabb a kipuff, középdob helyett gázgyorsító, a végén 1 sport dob.
Hf gyári. K&N hideg levegő szűrő levezetve a ködlámpa mögé.
1500 cc 40-es pillangóval...
Már régóta nem töröm rajta a fejem, megvan, hogy milyen alkatrész kell a motorba (hajtókar, dugó stb) Már a műanyag szívósorom is cserélődött fémre, hogy majd bírja a nyomást. A turbó fajtája még képlékeny. Kompresszort nem szeretnék.
Sokan mondják a Corolla TS motort, de 1. nem fér el 2. nem nagy durranás (vagyis nekem nem tetszik). Hamarabb lenne benne integra motor, mint CTS. A kincstár üres, de tervek évekre előre megvannak. Nem sok Yaris TS rohangál, nekem meg fontos hogy egyedi legyen, ne "tucatautó". Ha Hondával kezdtem volna, ennyi pénzből nem itt tartanék. A vele elért idők (mind gyorsulás mind pályázás terén) szerintem magukért beszélnek, és mindezt úgy, hogy a motor belseje és az elektronika érintetlen. Ha rámszakadna a bank lenne egy Sunny, de a yaris is megmaradna. Csak megint ott vagyok, hogy belelóg a bilibe a kezem...
Még mindig a turbósításon töröd a fejed? inkább tegyél bele egy T20 vagy ilyesmi motort pl Celicából, szívó 180-200 ló, baszott mód menne vele a kis yaro
Valahol el kell kezdeni... Én is 17.1-el kezdtem a gyorsulást
A lelkesedés maradjon, a többi jön magától
Én szeretek "egyenesen menni" de a pályázás jobban vonz, ezért ha lehet így mondani, arra hegyezem a járgányt. Lassan, de biztosan épülget. Azt lestem, hogy be van csövezve a bömös, meg 1 kerek lámpa hiányzott, gondolom, hogy több levegőt kapjon. Az audi hangja király volt, akármit ment időben, az egyenesbe combos volt
Mindenképp! Az Audi szenvedett ezen a pályán, ugye drag-ra épült és itt a kicsi fék hátrány + evvel a futóművel ide nagyon nem való, nem mérettük, de telós méréssel olyan 1:30 körül mehet.
A BMW mondhatni gyári, E30 1.8 8v M40 motor 110-en lóerővel, gyári fék elől, hátúl dob, kipakolva, csövezve, 2 sport ülés, ide már kapott "sport" futóművet is, a gumik kopott, öreg utcai gumik, lelkesedésből, kicsi pénzből épül
Akkor legközelebb lepacsizunk. Az audinak nagyon durva hangja volt a pályán, azt lehet tudni, hogy mit ment? Az E30-ba milyen motor van mekkora ménessel?
Nekem most S40 van fent, egy nagyon szuper állapotú, nincs szétrúgva, 2001-es civic-ről származik.
Minimálisan hosszabb talán mint az s20. Utcára tökéletes meg akár versenycélra is.
Az említett RM tengelyről közben megtudtam:
10.70mm/10.2mm 216°/220°
Mi a véleményed róla?
A B-s pillangót már kipróbáltam és nem jött be! Nem hiszed el, de bedúsult a keverék (Innovate WB02-t + SSI4-et használok)!!! Számomra ez érthetetlen!!!
Elvileg az esi és az 1.3 16v dual carb( 5.gen) alatt vannak a legrövidebb váltók, nem tudom hozhat-e valamit de lehet megérné egyet kipróbálni Neked. S20-as típus. Elvileg az a legrövidebb d-s motorokhoz. Nem is nagy tétel mert 10-15-ért dobálják ezeket a váltókat. Próbának is megéri, max tovább adja az ember.
Akkor mindenképpen jobb lenne valami komolyabb tengelyt bele. Esetleg még B16 pillangót (60mm) is felrakhatsz, talán hoz valamit. D-s váltókban nem vagyok otthon, de ha esetleg van rövidebb D-s váltó, érdemes lenne lecserélni.
Sperr az változó. Kintről szerintem nem áll meg 100e alatt. Én anno itthon csináltattam 100e-ért Hamza Ernővel a Torsen sperrt, mai napig hibátlanul működik, igaz már Boti ex 4g civic-jében.
Így van, a hf meg van csinálva (Bejó). A leömlőm 4-2-1, 50-es rendszer (Janó).
A szívósor gyári, de fel volt nyitva, polírozva, bővítve, Kakucson vettem egy sráctól, még addig nem volt használva. Boti ismeri az előéletét, németektől hozta anno vki.
A tengelyeim a nagy kérdés:
Gyári tengelyek köszörülve (GAÁL), se adatlap, se semmi nincs hozzá.
Csoki programozta először az autót, akkor nem volt még benne a szívósor. 140 lovat mértek, azt mondták, hogy a gyári tengelyekkel valszeg jobb lenne. A fokolókereket nulla állásban vannak, így volt a legjobb. Alapjáratom nincs, ezer és kétezer között ingadozik.
Megtaláltam a tengelyt a fórumon, amit Dani írt (KÖSZI DANI!):
"108435" számú hsz
Esetleg rápillantanál?
Azt megtudtam, hogy Koczeka hozta neki, beszéltem vele, ezt ő is megerősítette, szerinte a mostaninál jobbnak kell lennie. Itt az a nagy kérdés, hogy a mostani tengelyek milyenek? Próbáltam a Gaáléktól megtudni, sikertelenül...
Valami ütősebb tengely kellene neked. Nem tudom a leömlőd milyen, a hengerfejedről az rémlik ki van túrva, talán még síkolva is van belőle. ( javíts ha baromság ).
Hirtelen nem vagyok benne biztos, de talán Bisimoto-nak, JGE-nek van a motorodhoz tengelye.
Aztán feldobni valami ITB-t had hörögjön
Udvw