Hát ja, elméletileg úgy lenne az optimális, ha picit füstöl, mert a többlet anyag hűt, de a dízelnél a túl sok anyag meg már növeli az EGT-t. Igen, az imap-emap akkor lenne az igazi, ha közel egyformán mozognának, mondjuk ez a geo beállításától is függ. Miért nem dobtok fel egy gt2560r-t? 4 hengeres motoroknál van aki próbálkozik wg-s turbóval?
Lehet pár szonda kelleni fog mire valaki megtalálja az optimális értékeket. Amúgy meg dízeleseknek pénz-ékszer nem számít....nemhogy a szondák száma Kilóra veszik majd
Próbáltam keresni tapasztalatokat, de nem volt senki aki határozottan kijelentené mennyi is az optimális. Az a baj, ha valaki érdeklődött is a dízelesek között az AFR mérés iránt, egyből lehurrogták minek, baromság, holott szemre nem lehet írni! Ezt sose értettem, nyomja neki az állat, a másik nézi....nem füstöl, adj még neki...most nagyon füstöl most vissza.
Még senki nem szánta rá magát, hogy vegyen EGT-t és egy AFR-t aztán elmenjen egy padra.
Ennyi. benzineseken nem "cseresznyemag turbó" van...ide elég a kinder nyomás
Amúgy lenne egy kérdésem hozzád. Csupán kíváncsiságból, mi az optimális AFR dízeleknél? Tudom ez még nagyon gyerekcipőben jár nálatok, de mik a tapasztalatok? Mekkora értéknél van a max. teljesítmény?
Érdekes dolgok ezek. Mostanság elég divatos ez az EBC, viszik mint a cukrot, pedig a konkurenciával nagyjából azonos árban van. Sokan használnak itthon Carbone Lorraine-t, meg Ferrodo Ds-t is. Kinti hobby pályázók Hawk betéteket használnak, ami az itthon elterjedt betétektől kicsivel olcsóbb. Legközelebb ha cserélnem kell, kipróbálom a Hawk HP+ betétet.
Igen, kinek mi a szimpatikusabb, végtelen lehetőségű.
Hallottam, hogy nem igazán lehet az otthon összerakott példányokat legalizálni, az Ukrán úriember nem is tudom, hogy oldotta meg.
Nekem sem biztos, hogy 2xxLe kéne, ez másról szól. Kicsit mintha a motorozás élménye lenne belegyúrva egy 4kerekűbe
Majd 1x, talán...
Beszélek ismerőssel, ha találkozik a tulajjal említse a társaságotokat, hátha kedvet kap hozzá.
Ez valami Robin Hood Sports Cars márkájú. 2.0 Ford zetec motor van benne ITB-vel, állítólag 220le. , Nagyon sajnálom, hogy utasként sem ízlelhettem meg milyen is
Ha tehetném, tuti csinálnék magamnak egy ilyesmit, nagyon megtetszett, itt kezdődhet az igazi vezetési élmény. Mondjuk, én beledobnék inkább egy s2000 motort, nem erőlködnék a ford motorral. ( na most mit kapok Szabytól )
Az tulajt nem ismerem, csak egy kedves ismerősöm segédkezett az építésben, most éppen a kipufogóval variáltak, mert a műszakihoz kellett katalizátor meg suttogós dob, aztán most ezek helyére került egy átmenő dob, így már elég kellemes
A tulajdonosról annyit tudok, hogy Ukrán nemzetiségű, de a hétköznapjait itt Dunaújvárosban tölti, mivel ő a vasmű info igazgatója. Tudomásom szerint nem nagyon tud magyarul, ismerősömhöz is tolmáccsal együtt jár.
Rólad jut eszembe, kb. egy hónapja volt szerencsém egy ilyenhez,sajnos menet közben nem tapasztalhattam meg milyen, de így is felkerült az álom listámra
Egy hétig muszáj volt az r888-kal járnom, persze azon a héten volt olyan felhőszakadás, hogy zabszem nem fért a seggembe, de nem volt vele baj, stabil volt mint a forint Tartósságról nem tudok nyilatkozni, de ha tehetném tuti r888 lenne a nyári garnitúrám.... vagy advan neova ad08.
ja, ott a váltó fogy!! havernak a sarokban kuporog 3 ASD váltó, 2-ből eltűnt az 5., 1-ből pedig a 4. fokozat Féltengelyből egy kerítésre való lenne már ha nem lenne megerősítve
Akkor a honda integra a te autód elől hátul merevítve, gyári sperr, 1.8 benya, recaro, 2+2 szmély stb...
Amúgy én nem vennék előre-hátra erősebb kanyarstabot. Csak hátra vennék, az alulkormányzottság csökkentése érdekében
Akkor mindenképpen jobb lenne valami komolyabb tengelyt bele. Esetleg még B16 pillangót (60mm) is felrakhatsz, talán hoz valamit. D-s váltókban nem vagyok otthon, de ha esetleg van rövidebb D-s váltó, érdemes lenne lecserélni.
Sperr az változó. Kintről szerintem nem áll meg 100e alatt. Én anno itthon csináltattam 100e-ért Hamza Ernővel a Torsen sperrt, mai napig hibátlanul működik, igaz már Boti ex 4g civic-jében.
Valami ütősebb tengely kellene neked. Nem tudom a leömlőd milyen, a hengerfejedről az rémlik ki van túrva, talán még síkolva is van belőle. ( javíts ha baromság ).
Hirtelen nem vagyok benne biztos, de talán Bisimoto-nak, JGE-nek van a motorodhoz tengelye.
Aztán feldobni valami ITB-t had hörögjön
Gyilkolni én inkább b18c4-5-6-t vennék. Ezeknek jobb a geometriája, a b18b b20b/z annyira nem csipázza a magas fordulatot ami szinte elengedhetetlen.(persze hüvellyel NASA karokkal + dugókkal megoldható ) Legjobb lenne egy b18c4 + dög nehéz fos b16b dugóval. Erre rádobni egy ITR tengelynél nagyobb konfigot körítéssel. Egy ilyennel meg mernék kockáztatni 13 alját, de nem kizárt a 12 teteje. Ha az injektor a mániád, ehhez már esetleg egy garnitúra Prelude injektort vehetsz
Amúgy fölös, hacsak nem etanolozol a magas komp. miatt.
Papírozás? Ugyan már...történik egy kis baleset, pontosabban mikor emeled ki az akkumulátort az autóból, véletlen kilöttyen pár dl sav és pont a motorszámra folyik, amit te nem is veszel észre egyből, hanem egy pár hét múlva amikor meg már sajnos nem lehet vele mit kezdeni
Komolyra fordítva a szót, az egy tévhit, hogy 20L+++ egy turbós. Én ha finoman és nőiesen vezettem átlag 7.5-8L volt. Egy verseny nap: odaút ésszel, ott kirúgtam a belét, haza megint csak ésszel, ez 11-12L átlag volt. Mindig a lábadtól függ.
Azt nem mondtuk, hogy a B-s tuning olcsóbb mint a D-s, csak azt hogy ár / értékben tuti nyerő a B. Mindenképpen úgy jársz a legjobban, ha veszel egy komplett autót.
Az tény, hogy egy jó szívó sem 100e ft. Kérdés mi a cél vagy melyik a szimpatikusabb.
Így van, már a hengerfej port + tengely rugó árából vesz egy komplett b18c4-et.
Tény, hogy B18b vagy B20 jobb lenne, csak ahhoz még vtec kit + egy vtec hengerfej körítéssel mindennel az már húzósabb
Még lehet gondolkoznék egy H22-ben is. Igaz kicsit kell flexelni, de beledobna egy ATR motort váltóval, szépen lépegetne, egy nyomaték tenger lenne
Akárhogy is fáj, a D-be nem érdemes ölnie a pénzt, ha versenyeken labdába akar rúgni.
Az a baj, ott olyan emberek adnának neki tanácsot akik még az olajat is mással cseréltetik
Akiknek a szavára lehetett adni és le is tettek valamit az asztalra, azokat ez előbb említett internet tunerek finoman szólva is elküldték a pics@ba, hogy nem az a leömlő, szívócső, tengely... a jobb, mert kint az ek9 forumon vagy a honda-tech-en azt írták
Az lényegtelen, hogy megy 14.5-t egy millióból, akik meg leülnek, számolnak, reszelgetnek, tesztelgetnek és futnak egy figyelemre méltó időt, észre sem veszik, vagy feledésbe merültek.
Hori feltenné azt a kérdést milyen leömlőt vegyen előre tudom a válaszokat!! EREDETI Toda, Bisi, Vibrant.....csak mert ha olyat veszel mindenki a te rudadat copppkogggya.
Úgy kezdem ez az én véleményem, majd a tapasztaltabbak megmondják.
Greddy: Ismerősömnek volt, 185LE lett vele a b16b dugon kivül ugyan olyan átalakításokkal mint a tied. B16-ra tuti jó, de azt már nem merem mondani hogy B18-ra is elég lesz. Ismerősnek nagyon kulturált egyenletes, nyomatékos lett a gépe ezzel a leömlővel. Ára nekem horror, ennyiért új Hytech triy copy jön kintről, vagy OBX triy, esetleg csisszesen RMF narrow copy, DC... is kijön, de jelenleg van aki árul 45ért triy leömlőt, ha jól emlékszem használtan. Lehet tévedek de Daninak is lehet akad a polcon.
Toguchi: B16-ra nagy. Nekem jelenleg 4-1 ebay van (hasonlo mint a toguchi) a B16-on, alul gyengült, felül hozott. B18-ra már talán jobb választás lenne, ára baráti.
Szonda téma: ki kell kapcsolni a programban a szondákat, (gondolom BRE-t használtok) a helyüket ledugózni azt kész. vagy ha egyre szükséged van akkor csak az egyiket
Én is ezt javasolom, hogy 1.8-ra gyúrjon inkább, ha 12es időket dédelget. Ha jól emlékszem 13 alja volt anno a legjobb B16 idő, de majd kijavítanak ha f@szságot beszélek. Norbi futotta a Toda vti-vel. 220Le volt, ITB-vel, toda D tengely, Toda dugók, triy leömlő...de egy vagyon volt. Ezt követően ő is inkább egy B18c-be tette át technikát.
Jelenleg én is B18c fűzött blokkot vadászok értelmes áron. Ha esetleg b18b, b20b/z akad azzal is kibékülök
Leömlő annyi van a hondákhoz mint égen a csillag. Kérdés mennyit szánsz rá és milyen konfigról is beszélünk.
Van aki az ebay 4-1-et tartja jónak, volt akinek hytech copy, toda copy, rmf narrow...stb. jött be inkább.
Ha nem akarsz egy vagyont költeni én az ebay 4-1re vagy a hytech triy copy-ra szavaznék. Ha pénz ékszer nem számít, akkor toda, rmf, skunk2, tegiwa, bisi.....
Házi portolással csak óvatosan. Polírozni meg felesleges...bár ezzel van aki nem ért egyet.
Síkolni lehet még egy pár tizedet belőle, nő a comp.
A házi leömlő felejtős, akkor inkább egy ebay 4-1, de jobb lenne egy komolyabb 4-2-1, 4-2-2-1.
Igen, a b18c kompatibilis a b16-al. 81mm a furat és a hengerfej is rámegy. Egy b18c + b16b dugó már közel 13:1, de 1-2 tized síkolással már szinte biztos megvan a 13:1.
Amúgy mellékesen, ha nem ITB, akkor a Cai-t vagy a short ramot részesíted előnyben? Tapasztalataid szerint melyik a fontosabb, hossz/átmérő vagy az hidegebb Iat?
"első gyorsulás után a belseje volt csak kipakolva, úgy volt 965kg. utoljára 875kg lett mérve. abból jön le -18kg tetőablak és a könnyű motorháztető.
840-850kg az autó kb plusz én 85kg."
Horit idézve, tévhit az, hogy a 4gen civic annyira könnyű! Ha Daninak nincs kipakolva (fullos), akkor ő is 900, de inkább fölötte van, még akkor is ha az övé nem Ivt.
Vagy venni kell Velocity stack-ot, lámpát kivenni és kivezetni.
Van aki pl. egy rossz lámpáról leveszi az üveget, kicsit alakítgatja és összeköti a szívócsővel. Ezek inkább ahogy mondtátok idő mint pénz.