Mitsubishi EVO VIII (Fapuma8)
Kiskunlacháza, 2008. szeptember 27.
Keresek neki egy
virtuális ellenfelet
.
Alapként felhasználom a
futamtervezőben
.
8.47 @ 145 - 2008.09.27.
Tömeg
kg
reset
Időtartam
10 másodperc
13 másodperc
16 másodperc
19 másodperc
Célvonal (és Y skála)
1/8 mérföld (260)
1/8 mérföld (520)
1/4 mérföld (520)
1/4 mérföld (1000)
Rollout
0
1" (2.54 cm)
2"
4" (kb. 10 cm)
6"
8" (kb. 20 cm)
10"
12" (kb. 30 cm)
---------------------
15" (kb. 38 cm)
20" (kb. 51 cm)
25" (kb. 64 cm)
30" (kb. 76 cm)
35" (kb. 89 cm)
40" (kb.102 cm)
45" (kb.114 cm)
50" (kb.127 cm)
mp
0-
0.5-
1.0-
1.5-
2.0-
2.5-
3.0-
3.5-
4.0-
4.5-
5.0-
5.5-
6.0-
6.5-
7.0-
7.5-
8.0-
8.5-
9.0-végéig
Korrekció%
Komment:
Még gyári forgórésszel, de már pöckölt technikával*, nagyobb turbóval futotta ezt az eredményt.
A hivatalos mérés
12.516 @ 178
km/h volt, ez alapján úgy tűnik nagyon mélyen állt a rajtgéppe, alig
8" rollout
esetén jönnek ki a fotocellához közeli eredmények a log szerint.
0 rollout beállítás mellett jól látható, hogy nagyon óvatosan guritotta meg az autót, és csak utána engedte rá a nyomatékot a hajtásra, majd innen is szép finoman kúszott fel a gyorsulás. Egész szép csúcsokat ért el, igaz nem tudom az semi-slick Matador gumikon ment-e, vagy sima utcaival.
Mindhárom váltás előtt láthatóan megkongatta egy kicsit a limitert. Ennyire nem érdemes elhúzni a fokozatokat, a hosszú váltásokkal tizedek úsznak el.
A teljesítménygörbe magassága és jellege is igen szép. Ahhoz képest, hogy teljesen kihasználta a használható fordulatszám tartományt, nem konyul jelentősen.
* Az autóról és pilótájáról bővebben a
fapuma8.com
oldalon olvashattok.
fotó 1
_2_
Az autó adatlapja a carstyling.hu-n
Az utolsó 10 felhasználói komment
Én is kommentálom!
Csak az ő hozzászólásai
carlosracing
válasz erre
előzmények
2008.10.11. 10:13:53
(
1396
)
13.20 @ 166
Egy neves gyártó a sok közül.
Re:
(1394)
Csak az ő hozzászólásai
carlosracing
válasz erre
előzmények
2008.10.11. 10:13:31
(
1395
)
13.20 @ 166
Rendszer válogatja. Ezt így általánosságban nem lehet megmondani, hogy mindig ott a szűk keresztmetszet! Nagyon sokszor a váltó tudna többet is, csak az addig vezető út a "rögös", mert azt a gyártók sokszor elnagyolják.
Babra meló, el kell kezdeni végigjárni az utat, hol mi lett elfusizva, hol nem stimmel az illesztés, a felületi minőség, hol akad valami, stb...
Én is ezt csinálom most, mert nem a váltómmal van a baj...
Re:
(1393)
Csak az ő hozzászólásai
gt28rs
válasz erre
előzmények
2008.10.10. 22:53:58
(
1394
)
12.54 @ 175
valahogy igy gondoltam én is, csak tudtam magam ilyen szakszerűen kifejezni.
B&M márkáról tudtok valamit?
Re:
(1392)
Csak az ő hozzászólásai
ave
válasz erre
előzmények
2008.10.10. 22:06:25
(
1393
)
12.88 @ 175
A lenyeg az, hogy a szuk keresztmetszet a valtohazon beluli dolgok mozgatasa, nem a valtokare.
Legalabbis nekem ez a tapasztalatom.
Re:
(1392)
Csak az ő hozzászólásai
carlosracing
válasz erre
előzmények
2008.10.10. 21:44:39
(
1392
)
13.20 @ 166
Ejj, hát ha rövidebb úton tolod a "gombot", akkor nem érsz hamarább A-ból B-be? DE, ezért (is) lesz gyorsabb a váltás!
Azaz még attól is lehet gyorsabban váltani, ha levágsz a váltókarod hosszából.
De egy short shifter nem ennyiből áll, ott arányok változása a lényeg, azaz sokszor a rövidebb váltókarhoz egy hosszabb mozgatórész társul, így a mozgatórész lényegesen gyorsabban fog ugyanazon karmozdulatra mozogni, mivel az nem fog megtenni hosszabb utat, viszont ugyanazon mozdulatra mint amit a régi váltókar tett, hosszabbat tehetne, de le van határolva.
A váltás részét képezi a kar másik pozícióba tolása, ez nélkül sajna lehetetlen.
Maga a váltás sebessége nem pusztán a váltó belsejében történő retesezlés, hanem az egész úgy ahogy van. Ennek egyik része a mech-human connection.
Csak hogy jobban értsed: Féktávot sem csak azzal lehet csökkenteni, hogy erősebb fékeket szerelsz a gépedre! Sőt, ha beleveszed hogy az előtted hirtelen fékező után kell megállnod, akkor még az előző emberke esetleg LED-es féklámpái is be fognak segíteni!
Re:
(1386)
Csak az ő hozzászólásai
Sanyi00
válasz erre
előzmények
2008.10.10. 11:10:45
(
1391
)
14.63 @ 151
Sztem előbb egy tökéletes futamra törekedj, mert így úgyse lehet megtudni, hogya mit javult a verda, hogyha ilyen 80 %-os futamokat tolsz. :-)
Re:
(1361)
Csak az ő hozzászólásai
ave
válasz erre
előzmények
2008.10.09. 22:37:31
(
1388
)
12.88 @ 175
Ha nincs valami nagy vilagfelfordulas, akkor igen.
Re:
(1387)
Csak az ő hozzászólásai
Fapuma8
válasz erre
előzmények
2008.10.09. 22:10:09
(
1387
)
10.01 @ 219
Ne keverjük a szezont a fazonnal?
Jövőre fogsz menni a rönóval?
Re:
(1386)
Csak az ő hozzászólásai
ave
válasz erre
előzmények
2008.10.09. 22:02:13
(
1386
)
12.88 @ 175
A valtogomb utjat rovititi. Ettol nem lehet gyorsabban valtani, ha a valto ugyanaz. A valtas nem a kar masik pozicioba tolasat jelenti.
Re:
(1383)
Csak az ő hozzászólásai
carlosracing
válasz erre
előzmények
2008.10.09. 21:40:34
(
1383
)
13.20 @ 166
Pedig de, máskülönben mire való?
Amúgy tök egyszerű mechanizmus, ha lemodellezed, rájössz hogy gyorsítja a váltást, mégha nem is világmegváltás!
Re:
(1369)
A méréshez tartozó további kommentek listázása
2009
Augusztus 2 Vasárnap
Kis beszámoló
2009. szept.30
Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.
KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat
Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.
Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza
2011 - 2012!