timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


1/8 MÉRFÖLD MÉRÉSEK
Magyarországon főleg az 1/4 mérföldre alkalmas pályák hiánya miatt az 1/8 mérföldes táv terjedt el.
A verseny így nyíltabb, mert a sofőr által elkövetett hibák sokkal jelentősebbek,
mint a hagyományos 1/4 mérföld esetén.

Az adott mérés részletes elemzéséhez kattints a kis grafikonra!
(Az adott jármű korábbi mérései is azon az oldalon keresztül érhetők el.)


Sorrend
Jármű / oldal
  Listázott kategória

összesen 498 jármű
Előző   [...]  25  26  27  28  29  30  31  32  33  [...]   Következő  

  Típus keresés (pl. Honda)
281.

diagram
10.45 @ 115       0-100:  8.20       80-120:  5.63
Alfa Romeo 145 QV 2.0 16v (Satan)
(1 személlyel)  

2008.10.02.

Egészen szép megindulást produkált, amíg bírta erővel egyesben. Gyors határozott váltások, egy egészen jó futam. Ha a negyedmérföldes célvonalig kitartott volna a hármas kb. 2 km/h-val nagyobb célvonalit mértünk volna.
Az első 12 mp után valamiért berezonált a műszer, az addig egészen sima görbék elégge megvadultak.
Természetesen ilyen esetben az rezgések alsó és felső határa közötti átlagot kell leolvasni a görbékről. (Ez már egy simitott görbe)

282.

diagram
10.47 @ 122       0-100:  7.84       80-120:  4.60
Skoda Octavia 1.9 TDI (BuliJoe)
(1 személlyel)  

2006.05.18.

Egy szépen felhúzott kombi dízel, nem túl extrém, nem füstokádó, de azért megy rendesen.
Az átlagosnál alacsony tapadás egyesben ugyan pár tizeddel rontja az idejét, de így is elég jó.

283.

diagram
10.47 @ 119       0-100:  8.05       80-120:  5.02
Honda Integra Type-R
(1 személlyel)    fotó 1

2002.09.18.

Ismét arra a következtetésre jutottam, hogy egy Hondával a gyári gyorsulási adatokat produkálni nem egyszerű feladat! (Erről a későbbiekben az érdekességek oldalon még értekezni fogok.)
Nem kevesebb, mint 9 futamot mértünk, de a kemény futómű miatt egyes fokozatban annyira rázkódott az autó, hogy a műszer többször is elmozdult és tévesen mért.
Ha a lentebb látható Civic Type-R-rel összevetjük, érdekesen tapasztalhatjuk, hogy annak teljesítmény görbéje alacsonyabb. (mindkét autó esetében a forgalmiban szereplő tömeggel számoltunk, ebből adódhat hiba, de az is lehet, hogy valóban gyengébb.)
A mért g értékek viszont nagyon hasonlítanak egymásra legalábbis a 2. fokozattól.

284.

diagram
10.47 @ 116       0-100:  8.08       80-120:  5.36
Ford Escort 2.0 16V 91' (Arnoldxr3i)
(1 személlyel)  

2011.10.15.

Az autóban egy új 2.0 16V szívó motor van és egy hosszú dízel váltó. Érdekes, hogy még így se éri el a 100 km/h-t 2. fokozatban. 3. fokozatban, meg majdnem 150 km/h-t megy. Ez nem tartozik a legjobb konstrukciók közé, valószínűleg a gyári váltóval jobbat ment volna. A körülményekhez képest a rajt jónak mondható és a váltások is jók.

285.

diagram
10.47 @ 112       0-100:  8.04       80-120:  6.21
Suzuki Swift GTI 1.3 16v (BuXY)
(1 személlyel)    fotó 1  _2_     carstyling.hu adatlap

Kiskunlacháza, 2008.09.27.

8 szelepes motorból épített GTi, ráadásul piszkálva is van. A nap legjobb futamát, sikerült megmérnünk, alig két ezreddel elmaradva az egyéni rekordtól.
A hivatalos mérés szerint 15.81 @138 km/h, ezt körülbelül 12" rollout mellett közelíti a log.

286.

diagram
10.48 @ 120       0-100:  7.93       80-120:  5.25
Seat Leon 2.0 16v TFSI
(1 személlyel)  

2006.03.26.

Meglehetősen új a típus. Úgy tűnik a VAG is rájött, hogy felesleges 5. szeleppel bénázni, az új motor, csak 16 szelepes, de mégis erősebb egy kicsi.
Sajnos egy kicsit már csöpögött az eső, amikor ezt a futamot mértük, a későbbi javítási kisérletek pedig a már kifejezetten nedves aszfalton nem lehettek jobbak.

287.

diagram
10.48 @ 119       0-100:  7.92       80-120:  4.83
Ford Thunderbird SC
(1 személlyel)    fotó 1  _2_

2007.07.13.

3.8 liter, V6, kompresszor, papíron 230 lóerő, ezt túl is teljesíti. A puha automata váltóval nem nagyon lehet gumit füstölni rajtnál, szép egyenletes a gyorsulás, de nem túl intenzív.

288.

diagram
10.48 @ 118       0-100:  7.93       80-120:  5.08
Opel Vectra 2.5 V6 automata
(1 személlyel)    fotó 1  _2_

2003.03.13.

Egy újabb automata váltós Opel.
Egész meglepő a produkciója, de több mérés után is ugyanez az eredmény jött ki.

Utólag felidézve a mérés körülményeit és elemezve a videófelvételeket arra jutottam, hogy talán az erős hátszél is elősegíthette a mért magas teljesítményt.
Mindenképpen újramérjük.

289.

diagram
10.48 @ 118       0-100:  7.78       80-120:  5.00
Mercedes Benz GL420 CDi Brabus
(1 személlyel)  

Kiskunlacháza, 2008.02.23.

2007-es GL 420-es Merga Brabus tuninggal. A gyári 306 lóerőből lett vagy 350, és a 700 Nm-ből is kapott egy újabb 100-ast. (Brabus tuninglap)
Nagyon erős hátszélben mértünk, ezért a teljesítmény értékeket fentartással kell kezelni.
Ennél az autónál a hipermodern 7 sebességes váltót nem lehet úgy megfékezni, mint a klasszikus autómatákat. Próbáltuk megemelt fordulatszámról elengedni, de mint látható a Mercedesnél nem szeretnék, ha esetleg megillyednének az utasok egy nagyon rántástól. Nagyon finoman és lassan kúszik fel a gyorsulás 0.6g fölé, ami végülis nem rossz érték, de ezt csak nagyon rövid ideig tudja.
A túl finom megindulás miatt hatalmas a rollout idő, több mint 5 tizedbe telt az első 30 centi megtétele.
A nagy visszaesések a váltásokat jelzik.
A mérés mókás videófelvétele a blogomban.

290.

diagram
10.48 @ 114       0-100:  8.25       80-120:  5.73
Fiat Punto HGT
(1 személlyel)    fotó 1

2003.03.13.

Egész szép indulás. Különösen érdekes rész, hogy a második fokozat elején egy rövid ideig még tudja tartani a 0.5 g-s húzóerőt, majd megtapadnak a pörgő kerekek és a pillanatnyi gyorsulás visszaesik 0.3-ra.
Aztán itt vannak a villámgyorsak váltások! Főleg a 3. fokozat kapcsolása gyönyörű. A videón is élvezhető.
Ráadásul veri a régi Punto GT-t! Pedig a turbós gép minden fokozatban jobban húz, csak a nagy túrbólyuk miatt nem ilyen egyenletesen és kitartóan.

összesen 498 jármű
Előző   [...]  25  26  27  28  29  30  31  32  33  [...]   Következő  




                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!