Sziasztok mindenkinek!
Ma regisztráltam először.
Nekem lett másodszor is hajtókar csapágyas az autóm.
Holnap tervezem szétszedni a régi olajpumpámat.
Kíváncsi leszek mi lesz benne.
én is csodálkoznék ha olajtól lett volna csapágyas.
azt hogy turbó tengely miatt lett csapágyas én is faszságnak tartottam, ezt a gépműhely mondta neki. ha lóg a turbó tengely akkor biztos amiatt lett csapágyas, ő vett is kapásból egy újat.
nem én szereltem az autót. én most láttam hogy újra csapágyas.
azt mondta nekem, a szerelője minden járatot kipucolt. olajnyomás nem lett mérve(szerelője azt mondta az új pumpa miatt nem mért), ezt javasoltam neki a biztonság kedvéért.
olajspricniket nemtudom.
más fórumon mondták hogy 800km után nem kellett volna elpörgetni ennyire? én ezt is erősnek érzem? csapágy miatt kell egyáltalán ennyit járatni??
Csodálkoznék,ha az olajtól lett volna csapágyas.Ez egy urban legend,hogy aki castrolt használ,az hamisított szar. Amióta autóm van,csak castrolt teszek bele,soha semmi hasonló gond nem volt se az unoval,se az 1.8T-vel,se a tdi-vel.
Az meg pláne egy faszság,ha lóg a turbó,akkor lesz hajtókarcsapágyas.Ugyan mitől? Ha eltöröm a turbó tengelyt és kiveszem a helyéről,még akkor is marad elég nyomás a forgattyús mechanizmusnak.
Olajnyomás meg lett mérve? Hallottam már ilyen olajnyomás gondokról az újabb 1.8T-kben. Ha a pumpa lett cserélve,akkor már csak valami dugulásra lehet gondolni.Szívókosár,főtengely járata (valószínű a bontott nem lehet ugyanúgy szar) illetve a blokk járatai.
Mindegyik olajspricni megvan illetve működik? Elméletileg alapjáraton nemigen vannak nyitva (fejből nem tudom a nyitási nyomást)
Nekem 2008 óta csak castrol 5W40 van a yarisba és hibátlan.
Az eredetivel nincs gond, csak ahogy már mondták, sok belőle a kamu.
Én hordóból kapom, ha jól tudom, akkor csak a kis kiszereléseket hamisítják.
Én igen sokat olvastam az olajokról, hogy mit hogy kell és mi jó a motornak... 10W 60at szerintem teljesen felesleges ide magyarországra a hondába.. de az az én véleményem.. 5w 40 abba is bőven elég... csak jó minőségű legyen!
Az optimális olajválasztás nagyon fontos.. mivel nem mindegy...hogy egy adott olajhőhöz, milyen olajnyomás tartozik..
azt viszont olvastam, hogy pl a ferrari, amikor az utcai wágent tezsteli afrikába..10-60at használ... de pl norvégiába 5w 40et...
a long life meg az ilyen butaságoknak semmi értelme... 30ezres periódus megintcsak röhej... bár a fene tudja.. ugye a lényeg, hog yminnél hamarabb elérje a motor az optimális hőfokot, ami 90fokos víz és 90fokos olaj.. és itt is tartsa... itt szinte a motornak nincsen kopása ha megfelelő az olaj.. minidg a hidegindításnál és a nem megfelelő használat miatt kopik a motor.. és az olaj is amiatt használódik.. én abban hiszek, hoyg 10.000ként ledobni... rengeteg félét használtam már... és nekem a q8 excel és az aral tronick pd olaja jött be legjobban... de ez is az én motorom... én téleg 5 30al járok azt csipegeti a motult is... 8100x clean plus 10.000alatt megevett kb 5 6 decit... télen..az aral tronicból 10.000alatt nem fogy... de ez is használat függő... mindig meg szoktam nézni.. főleg egy nagytempós autópálya után, vagy ha nagyon nyüstölve van...
egyébként az injektoroknál is lehet gond.. legalábbis dezsőbe úgy van.. ha nem jó egyik elem... vagy porlasztó...az elviszi a többit is... nem egyenletes lesz a befecskendezés...és ahol nem jó ott pl kevésbé terheli a csapágyazást..ahol jó... ott meg erősebben...és ebből adódik egy kiegyensúlyozatlanság..és emiatt is lehet.. dízelnél legalábbis... vagy kell bele ACL RACE... és az meg extra erős! NAh jó kis litániát írtam e! Hátha tudtam írni valami gondolatébresztőt ami végül a probléma okára vezet titeket!
lehet ott lesz a gond... :S castrolból sok sok sok a hamisítvány... én is az enyémbe inkább aral tronic ot, vagy q8 excel használok... 5-40et... de télen 5w 30 at a nagy hidegekben... sztem egy egynyócté mociba 5w30 kellene... és valami jobb mint a castrol.. jah és 10.000ként i csere...
az autó motorja gyári. nem tud semmi változtatásról.
a gépműhely mondta neki hogy nézze meg a turbó tengelyét mert ha lóg attól is lehet csapágyas.
lógott neki, ezért vett egy vadi új turbót is, ez még az első csapágyazásánál volt.
most ötlete nincsen mit csináljon.
tippelgetések vannak. hogy olajnyomás probléma. de a szerelője átnézett mindent és kitisztított, dugulás nem lehet, kapott új olajpumpát is, ez szintén a 2. csapágyelkenés előtt történt.
nem tud semmilyen turbónyomás emelésről, nem tudja mennyi a nyomás, sűrítési végnyomást se mértek. én arra gondoltam meg kéne nézni gyári programon fut e, sajnos csak tippelgetek.
akinek van valami ötlete, vagy tud segíteni. az kérem írjon vagy adja meg a telefonszámát, fel fogja hívni. előre is köszönöm.
Régről emlékszem hogy itt páran ismerik és építettek is komoly 1.8t-t.
haveromnak van egy seat leon cupra 1.8t 20v 180le
az autóval ment 2000km-ert és most lett másodszor hajtókarcsapágyas.
megvásárlás után 1200km után ment tönkre. motor ki. gépműhelybe lett felújítva a blokk
2. henger lett hajtókarcsapágyas. de mondták neki hogy a főtengely már volt köszörülve szóval már volt csapágyas, kitudja hányszor. most viszont már nem lehetett köszörülni. ezért főtengely csere és a 2. hengernél hajtókar csere. mivel csapágyas motorral addig ment míg meg nem szorult, hajtókar ferdült. szóval kapott bontott főtengelyt, hatókart, új csapágyak hengerfalakat hónolták és új gyürük.
azóta ment 800km-ert járatta. 800km nél elpörgette jobban kb 5000ig és újból kopogás. most az 1. henger hajtókar csapágyát kente el.
nyomtávszélesitőt hirdetett itt valaki többször is.. Nem tudjátok ki volt az? Látom azért sokan foglalkoznak vele...5mm vastag kellene 5x110 osztóval 65,1 aggyal.
Lehet,de furcsállanám,mert ha jól tudom 2010es felni és darabja olyan 90-100ezer forint körül volt akkor. Nem hiszem hogy egy Polora ekkora beruházást fordítottak volna..Igen az első talán szebb,de jóval drágább is,mivel az az új modell. Találtam képeket is,hasonló autón:
Megvan BBS CS alternatívája,ráadásul házon belül! BBS RX. Igaz hogy 2010-es modell,de ki nem sz@rja le Ez most nagyon jóárasítva van. 40ért meg lehet kapni. Itt van ni:
ha kilövöm a BBS-t az ára miatt akkor számomra a MAM a nyerő...bár ha jobban meggondolom, a szép lila féknyergeid miatt még akkor is a MAM...de ha hű akarok lenni az oldal szelleméhez akkor dobd mérlegre őket és legyen a legkönnyebb..
Nem az a gondom, hogy 2200-tól nem áll rendelkezésre max nyomaték, hanem h komoly felújítás ide vagy oda, a teljesítménymérés görbéiből jól látható, hogy 3200 alatt semmit nem változott a karakterisztika!
Frissen összerakott a motor, a gyűrűzés + friss turbó miatt is nagyobb nyomások realizálódnak.
A kartergázszellőztető rendszerre azt mondta egy ismerősöm, hogy el lehet tömődve, dzsuvásodva. Finoman használva is nyomja fel az olajat, de még alapjáraton ketyegve is megfigyelhető, tehát a használattól független. Tény hogy valamivel nagyobb a töltőnyomásom.
Kopott a moci, nagy a kartergáz, szellőztesd meg rendesen, bele kell vezetni egy olajlecsapatóba aztán vissza a karterba, összes húzott 5 hengeres audin van ilyen cucc, nagy töltőnyomásnál még a frissen összerakottak is nyomják fel az olajat.
nekunk is volt ilyen, sztem mar mondtam, ez a motor ott indul meg.alatta nem fog tudni kezdeni sajnos semmit,ezt el kell fogadni,nem talalkoztam meg olyannal ami 3000 alatt ment volt gyari adat ide v oda...
Volvo 850 2.0 T5 kombi:
Elkészült az erősen kopott motor regenerálása. Kapott egy kevesett futott turbót, 13G helyett 13T-t
Az első 30km-en megette a bosch gyertyákat, a mezei 1000ft-os NGK-t viszont szereti.
Jártam vele padon: 270Le@6000, max358Nm, 3400-6200 300Nm felett. (35Le és 30Nm növekmény)
Ami viszont kellemetlen, hogy továbbra is felül indul meg kb 3000től, holott ez már tényleg gyári konfig-szerű. Wastegate?
Másik, hogy az olajbetöltő környékén a hengerfejen itt ott (pl csavar mentén) tolja ki az olajat. Van egy ujjnyi méretű talán szuszogó furat a 3. és 4. gyertyapipa között, ott lassan de biztosan jön fel az olaj, pedig nem is vagyok dzsoki jújing:-) Ha nem itatgatom fel 10km-enként, befolyik a 3. 4. gyertyákhoz. Félsiker.
Félreértetted amit írtam. . . Én arra gondoltam hogy ha már legszebb kockaautót írod akkor gyári 200-as audit kellett volna írni nem egy másik építettet, aminek az elején ott figyel a nagy cooler. de ha már teljesen gyári kinézetű akkor nem szóltam.