timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


Fórum - Technikai topic (Motor, futómű, stb...)



 

összesen 19174 bejegyzés
Előző   [...]  3  4  5  6  7  8  9  10  11  [...]   Következő  

Gyorskeresés
válasz erre előzmények 2012.03.05. 14:10:10 (18838
Felhasználói profil
12.56 @ 175
Elb@szta a gépműhely... láttunk már ilyet, nem egyszer, nem kéltszer! 
Re: hori (18823)
válasz erre előzmények 2012.03.04. 20:20:57 (18837
Felhasználói profil
14.68 @ 157
Sziasztok mindenkinek!
Ma regisztráltam először.
Nekem lett másodszor is hajtókar csapágyas az autóm.
Holnap tervezem szétszedni a régi olajpumpámat.
Kíváncsi leszek mi lesz benne.

Addig is Horinak köszi az infókat. 
Re: radics1 (18835)
válasz erre előzmények 2012.03.04. 17:53:27 (18836
Felhasználói profil
13.40 @ 166
ma beszélek vele. majd rákérdezek.
 
Re: radics1 (18835)
válasz erre előzmények 2012.03.04. 17:29:41 (18835
Felhasználói profil
10.97 @ 200
De vajon mitől szorult? Csak megnézném,mit küldött át a motoron. 
Re: hori (18834)
válasz erre előzmények 2012.03.04. 17:14:30 (18834
Felhasználói profil
13.40 @ 166
én is mértem volna nyomást tuti.
nem lett szétszedve. de az volt a baja hogy szorult a kerék rajta, alig lehetett körbetekerni. 
Re: radics1 (18833)
válasz erre előzmények 2012.03.04. 16:53:15 (18833
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Csapágynak sztem tökmindegy,800km után meg aztán pláne.Az új motort a gyárban megjáratják ennél durvábban is,mégse lesz baja.

Én mindenképp megmértem volna a nyomást,hiába új a pumpa. Gondolom szétszedve nem lett,hogy lássátok mi a baja,mert "úgyis az volt a szar". 
Re: hori (18832)
válasz erre előzmények 2012.03.04. 16:30:34 (18832
Felhasználói profil
13.40 @ 166
én is csodálkoznék ha olajtól lett volna csapágyas.
azt hogy turbó tengely miatt lett csapágyas én is faszságnak tartottam, ezt a gépműhely mondta neki. ha lóg a turbó tengely akkor biztos amiatt lett csapágyas, ő vett is kapásból egy újat.

nem én szereltem az autót. én most láttam  hogy újra csapágyas.
azt mondta nekem, a szerelője minden járatot kipucolt. olajnyomás nem lett mérve(szerelője azt mondta az új pumpa miatt nem mért), ezt javasoltam neki a biztonság kedvéért.
olajspricniket nemtudom.
más fórumon mondták hogy 800km után nem kellett volna elpörgetni ennyire? én ezt is erősnek érzem? csapágy miatt kell egyáltalán ennyit járatni??
 
Re: radics1 (18831)
válasz erre 2012.03.04. 15:31:23 (18831
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Csodálkoznék,ha az olajtól lett volna csapágyas.Ez egy urban legend,hogy aki castrolt használ,az hamisított szar. Amióta autóm van,csak castrolt teszek bele,soha semmi hasonló gond nem volt se az unoval,se az 1.8T-vel,se a tdi-vel.

Az meg pláne egy faszság,ha lóg a turbó,akkor lesz hajtókarcsapágyas.Ugyan mitől? Ha eltöröm a turbó tengelyt és kiveszem a helyéről,még akkor is marad elég nyomás a forgattyús mechanizmusnak.

Olajnyomás meg lett mérve? Hallottam már ilyen olajnyomás gondokról az újabb 1.8T-kben. Ha a pumpa lett cserélve,akkor már csak valami dugulásra lehet gondolni.Szívókosár,főtengely járata (valószínű a bontott nem lehet ugyanúgy szar) illetve a blokk járatai.

Mindegyik olajspricni megvan illetve működik? Elméletileg alapjáraton nemigen vannak nyitva (fejből nem tudom a nyitási nyomást) 
válasz erre előzmények 2012.03.04. 13:30:48 (18830
Felhasználói profil
15.58 @ 140
Nekem 2008 óta csak castrol 5W40 van a yarisba és hibátlan.
Az eredetivel nincs gond, csak ahogy már mondták, sok belőle a kamu.
Én hordóból kapom, ha jól tudom, akkor csak a kis kiszereléseket hamisítják. 
Re: hori (18828)
válasz erre előzmények 2012.03.04. 13:28:04 (18829
Felhasználói profil
12.80 @ 173
Én igen sokat olvastam az olajokról, hogy mit hogy kell és mi jó a motornak...  10W 60at szerintem teljesen felesleges ide magyarországra a hondába.. de az az én véleményem..  5w 40 abba is bőven elég... csak jó minőségű  legyen!  
Az optimális olajválasztás nagyon fontos.. mivel nem mindegy...hogy egy adott  olajhőhöz, milyen olajnyomás tartozik..
azt viszont olvastam, hogy pl a ferrari, amikor az utcai wágent tezsteli afrikába..10-60at használ... de pl norvégiába 5w 40et...
a long life meg az ilyen butaságoknak semmi értelme... 30ezres periódus megintcsak röhej... bár a fene tudja.. ugye a lényeg, hog yminnél hamarabb elérje a motor az optimális hőfokot, ami 90fokos víz és 90fokos olaj.. és itt is tartsa... itt szinte a motornak nincsen kopása ha megfelelő az olaj.. minidg a hidegindításnál és a nem megfelelő használat miatt kopik a motor.. és az  olaj is amiatt használódik..  én abban hiszek, hoyg 10.000ként ledobni... rengeteg félét használtam már... és nekem a q8 excel és az aral tronick pd olaja jött be legjobban... de ez is az én motorom... én téleg 5 30al járok azt csipegeti a motult is... 8100x clean plus 10.000alatt megevett kb 5 6 decit...  télen..az aral tronicból 10.000alatt nem fogy... de ez is használat függő... mindig meg szoktam nézni.. főleg egy nagytempós autópálya után, vagy ha nagyon nyüstölve van...
egyébként az injektoroknál is lehet gond.. legalábbis dezsőbe úgy van.. ha nem jó egyik elem... vagy porlasztó...az elviszi a többit is... nem egyenletes lesz a befecskendezés...és ahol nem jó ott pl kevésbé terheli a csapágyazást..ahol jó... ott meg erősebben...és ebből adódik egy kiegyensúlyozatlanság..és emiatt is lehet..  dízelnél legalábbis... vagy kell bele ACL RACE... és az meg extra erős! Széles vigyor NAh jó kis litániát írtam e! Hátha tudtam írni valami gondolatébresztőt ami végül a probléma okára vezet titeket! 
Re: hori (18828)
válasz erre előzmények 2012.03.04. 12:56:31 (18828
Felhasználói profil
13.40 @ 166
az erős lenne ha az olajtól lenne neki csapágyas.
azóta megkérdeztem castrol 5w40 volt benne és úgy rémlik amikor megvette a kocsit is azt vett bele.

én a hondába castrol 10w60-at használok. az is szar olaj lenne??? Hö?  
Re: Master3v (18827)
válasz erre előzmények 2012.03.04. 12:44:28 (18827
Felhasználói profil
12.80 @ 173
lehet ott lesz a gond... :S   castrolból sok sok sok a hamisítvány... én is az enyémbe inkább aral tronic ot, vagy q8 excel használok...  5-40et... de télen 5w 30 at  a nagy hidegekben... sztem egy    egynyócté mociba 5w30 kellene... és valami jobb mint a castrol..    jah és 10.000ként i csere... 
Re: hori (18826)
válasz erre előzmények 2012.03.04. 11:19:42 (18826
Felhasználói profil
13.40 @ 166
de asszem az 5w40
 
Re: Master3v (18825)
válasz erre előzmények 2012.03.04. 10:03:49 (18825
Felhasználói profil
12.80 @ 173
akkor pumpa kilőve.. milyen olaj megy bele? :S remélem nem castrol... 
Re: hori (18823)
válasz erre előzmények 2012.03.04. 10:01:47 (18824
Felhasználói profil
12.80 @ 173
lehet hülyeség...de olajpumpa.... vagy az olaj minősége? :Selsőkörben ilyen tipp... 
Re: hori (18822)
válasz erre előzmények 2012.03.04. 09:42:57 (18823
Felhasználói profil
13.40 @ 166
az autó motorja gyári. nem tud semmi változtatásról.
a gépműhely mondta neki hogy nézze meg a turbó tengelyét mert ha lóg attól is lehet csapágyas.
lógott neki, ezért vett egy vadi új turbót is, ez még az első csapágyazásánál volt.

most ötlete nincsen mit csináljon.
tippelgetések vannak. hogy olajnyomás probléma. de a szerelője átnézett mindent és kitisztított, dugulás nem lehet, kapott új olajpumpát is, ez szintén a 2. csapágyelkenés előtt történt.

nem tud semmilyen turbónyomás emelésről, nem tudja mennyi a nyomás, sűrítési végnyomást se mértek. én arra gondoltam meg kéne nézni gyári programon fut e, sajnos csak tippelgetek.

akinek van valami ötlete, vagy tud segíteni. az kérem írjon vagy adja meg a telefonszámát, fel fogja hívni. előre is köszönöm. 
Re: hori (18822)
válasz erre 2012.03.04. 09:35:50 (18822
Felhasználói profil
13.40 @ 166
Régről emlékszem hogy itt páran ismerik és építettek is komoly 1.8t-t.
haveromnak van egy seat leon cupra 1.8t 20v 180le
az autóval ment 2000km-ert és most lett másodszor hajtókarcsapágyas.
megvásárlás után 1200km után ment tönkre. motor ki. gépműhelybe lett felújítva a blokk
2. henger lett hajtókarcsapágyas. de mondták neki hogy a főtengely már volt köszörülve szóval már volt csapágyas, kitudja hányszor. most viszont már nem lehetett köszörülni. ezért főtengely csere és a 2. hengernél hajtókar csere. mivel csapágyas motorral addig ment míg meg nem szorult, hajtókar ferdült. szóval kapott bontott főtengelyt, hatókart, új csapágyak hengerfalakat hónolták és új gyürük.

azóta ment 800km-ert járatta. 800km nél elpörgette jobban kb 5000ig és újból kopogás. most az 1. henger hajtókar csapágyát kente el.
 
válasz erre előzmények 2012.03.02. 12:03:10 (18821
Felhasználói profil
18.20 @ 120
ok 
Re: GMalma (18820)
válasz erre előzmények 2012.02.29. 20:24:46 (18820
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Már nem kell köszi! Megoldódni látszik a dolog...Lassan de biztosan! Mosolyog  
Re: Belfegor (18819)
válasz erre előzmények 2012.02.29. 15:59:40 (18819
Felhasználói profil
18.20 @ 120
bár nem én voltam, de ha gondolod szívesen...almazkukacenternetponthu él még?
 
Re: GMalma (18818)
válasz erre 2012.02.29. 10:41:25 (18818
Felhasználói profil
14.25 @ 173
nyomtávszélesitőt hirdetett itt valaki többször is.. Nem tudjátok ki volt az? Látom azért sokan foglalkoznak vele...5mm vastag kellene 5x110 osztóval 65,1 aggyal. 
válasz erre előzmények 2012.02.27. 18:04:33 (18817
Felhasználói profil
12.56 @ 175
Amúgy  Jugo a Red Sun Service-nél most elég jó árban adja a felniket valami akció keretén belül, sztem nézz szét nála is, hátha. 
Re: GMalma (18816)
válasz erre előzmények 2012.02.27. 17:18:00 (18816
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Most már mindegy is. BBS RX kilőve,mert nem megy fel az autóra,beleüt a féknyeregbe! Szomorú ( Pedig azt vettem volna meg...Ezzel  a kérdés eldőlni látszik 
Re: GMalma (18814)
válasz erre 2012.02.27. 11:29:10 (18815
Felhasználói profil
15.58 @ 140
Én fehéret vennék rá.
Jól áll a feketa autónak a fehér felni. Íme egy példa:
 
válasz erre előzmények 2012.02.26. 21:22:01 (18814
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Na ja,ebben igazad van hogy BBS-el volt szerelve,csak ez 15coll és nem 17! Árban van egy ˝kis˝ különbség.. 
Re: GodRat (18813)
válasz erre előzmények 2012.02.26. 20:44:51 (18813
Felhasználói profil
18.45 @ 115

ennyire nem értek hozzá, csak nekem elsőre hasonlónak tűnt Széles vigyor

 
Re: GMalma (18808)
válasz erre előzmények 2012.02.26. 17:25:48 (18812
Felhasználói profil
12.80 @ 173
ats komoly felni.... 
Re: Robi-ka (18811)
válasz erre előzmények 2012.02.26. 13:21:11 (18811
Felhasználói profil
12.56 @ 175
Vedd ezt a BBS-t, a többi elég cica felni, nem való rendes autóra! 
Re: GMalma (18808)
válasz erre 2012.02.26. 10:51:33 (18810
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Lehet,de furcsállanám,mert ha jól tudom 2010es felni és darabja olyan 90-100ezer forint körül volt akkor. Nem hiszem hogy egy Polora ekkora beruházást fordítottak volna..Igen az első talán szebb,de jóval drágább is,mivel az az új modell. Találtam képeket is,hasonló autón:




 
válasz erre előzmények 2012.02.26. 09:14:17 (18809
Felhasználói profil
18.45 @ 115

talán a VW Polo GTI-ket szerelték ilyen felnivel.
(18804-ben az első BBS better, szerintem Nyelvet ölt )

 
Re: GMalma (18808)
válasz erre 2012.02.25. 23:54:11 (18808
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Megvan BBS CS alternatívája,ráadásul házon belül! BBS RX. Igaz hogy 2010-es modell,de ki nem  sz@rja le Mosolyog Ez most nagyon jóárasítva van. 40ért meg lehet kapni. Itt van ni:

 
válasz erre előzmények 2012.02.25. 21:04:32 (18807
Felhasználói profil
18.20 @ 120
ha kilövöm a BBS-t az ára miatt akkor számomra a MAM a nyerő...bár ha jobban meggondolom, a szép lila féknyergeid miatt még akkor is a MAM...de ha hű akarok lenni az oldal szelleméhez akkor dobd mérlegre őket és legyen a legkönnyebb.. Széles vigyor Kacsint  
Re: GMalma (18804)
 ave
válasz erre előzmények 2012.02.25. 20:56:56 (18806
Felhasználói profil
12.88 @ 175
Ezt igy ember legyen a talpan aki megmondja.
fotosoppold ra az autodra. 
Re: GMalma (18804)
válasz erre előzmények 2012.02.25. 19:12:39 (18805
Felhasználói profil
14.25 @ 173
A BBS kicsit kilóg,mert elég drága Szomorú pedig fajtája büszkesége.. 
Re: GMalma (18804)
válasz erre 2012.02.25. 19:09:41 (18804
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Egy kis közvélemény kutatás. szerintetek melyik felni menne a legjobban az autóra? Ami biztos,hogy fekete lesz vagy így vagy úgy Mosolyog

A jelöltek:





 
válasz erre előzmények 2012.02.12. 19:18:44 (18803
Felhasználói profil
12.87 @ 164
Nem az a gondom, hogy 2200-tól nem áll rendelkezésre max nyomaték, hanem h komoly felújítás ide vagy oda, a teljesítménymérés görbéiből jól látható, hogy 3200 alatt semmit nem változott a karakterisztika!
 
Re: ave (18799)
válasz erre előzmények 2012.02.12. 19:03:27 (18802
Felhasználói profil
12.87 @ 164
Frissen összerakott a motor, a gyűrűzés + friss turbó miatt is nagyobb nyomások realizálódnak.
A kartergázszellőztető rendszerre azt mondta egy ismerősöm, hogy el lehet tömődve, dzsuvásodva. Finoman használva is nyomja fel az olajat, de még alapjáraton ketyegve is megfigyelhető, tehát a használattól független. Tény hogy valamivel nagyobb a töltőnyomásom. 
Re: Bruni (18800)
válasz erre előzmények 2012.02.12. 14:25:13 (18801
Felhasználói profil
14.77 @ 157
ez igy van, meg a dieselnel is. Nincsen benne membrán a lecsapatonal amit ki lehetne utni,h konnyebben levegozzon... 
Re: Bruni (18800)
válasz erre előzmények 2012.02.12. 14:04:53 (18800
Felhasználói profil
12.49 @ 176
Kopott a moci, nagy a kartergáz, szellőztesd meg rendesen, bele kell vezetni egy olajlecsapatóba aztán vissza a karterba, összes húzott 5 hengeres audin van ilyen cucc, nagy töltőnyomásnál még a frissen összerakottak is nyomják fel az olajat. 
Re: FM2000 (18797)
 ave
válasz erre előzmények 2012.02.12. 13:05:14 (18799
Felhasználói profil
12.88 @ 175
En tovabbra sem ertem, hogy a gyarinal nagyobb nyomatekot miert varod a gyari maxhoz tartozo fordulatszamon?   Mosolyog  
Re: FM2000 (18797)
válasz erre előzmények 2012.02.12. 11:31:53 (18798
Felhasználói profil
14.77 @ 157
nekunk is volt ilyen, sztem mar mondtam, ez a motor ott indul meg.alatta nem fog tudni kezdeni sajnos semmit,ezt el kell fogadni,nem talalkoztam meg olyannal ami 3000 alatt ment volt gyari adat ide v oda... 
Re: FM2000 (18797)
válasz erre 2012.02.11. 20:39:22 (18797
Felhasználói profil
12.87 @ 164
Volvo 850 2.0 T5 kombi:
Elkészült az erősen kopott motor regenerálása. Kapott egy kevesett futott turbót, 13G helyett 13T-t
Az első 30km-en megette a bosch gyertyákat, a mezei 1000ft-os NGK-t viszont szereti.
Jártam vele padon: 270Le@6000, max358Nm, 3400-6200 300Nm felett. (35Le és 30Nm növekmény)
Ami viszont kellemetlen, hogy továbbra is felül indul meg kb 3000től, holott ez már tényleg gyári konfig-szerű. Wastegate?
Másik, hogy az olajbetöltő környékén a hengerfejen itt ott (pl csavar mentén) tolja ki az olajat. Van egy ujjnyi méretű talán szuszogó furat a 3. és 4. gyertyapipa között, ott lassan de biztosan jön fel az olaj, pedig nem is vagyok dzsoki jújing:-) Ha nem itatgatom fel 10km-enként, befolyik a 3. 4. gyertyákhoz. Félsiker. 
válasz erre előzmények 2012.01.27. 18:28:54 (18796
Mosolyog  
Re: Fapuma8 (18794)
válasz erre előzmények 2012.01.27. 18:27:14 (18795
ok 
Re: MarcoR5 (18793)
válasz erre előzmények 2012.01.26. 00:09:32 (18794
Felhasználói profil
10.01 @ 219
kocka lada :-) 
Re: zsolap406 (18792)
válasz erre előzmények 2012.01.25. 22:43:08 (18793
Felhasználói profil
14.77 @ 157
Természetesen én is az eredetire gondoltam.... 
Re: zsolap406 (18792)
válasz erre előzmények 2012.01.25. 18:02:54 (18792
Félreértetted amit írtam. . .   Én arra gondoltam hogy ha már legszebb kockaautót írod akkor gyári 200-as audit kellett volna írni nem egy másik építettet, aminek az elején ott figyel a nagy cooler. de ha már teljesen gyári kinézetű akkor nem szóltam.  
Re: MarcoR5 (18791)
válasz erre előzmények 2012.01.24. 14:59:48 (18791
Felhasználói profil
14.77 @ 157
Mert az a "neve" 
Re: zsolap406 (18788)
válasz erre előzmények 2012.01.23. 10:33:52 (18790
Oks. 
Re: szabyk RST (18789)
válasz erre előzmények 2012.01.23. 09:12:42 (18789
Felhasználói profil
9.78 @ 238
nem az eredeti autora mondtam,hanem az epitesre.... 
Re: zsolap406 (18786)

összesen 19174 bejegyzés
Előző   [...]  3  4  5  6  7  8  9  10  11  [...]   Következő  





                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!