jajj jajj...itt ilyen linket ne,mert itt egy egy 1.5os motor helyere egy 2.0 motort tenni is egy eletrevalo teljseithetetlen kihivas,amit csak igazi orultek mernek....
Ez meg mi ez? Ki tud erről bővebbet, pontosabbat? Kohári Úr! felhomályosítana minket?
"...A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség – továbbiakban MNASZ – január 7-én a Hungaroringen megtartotta közgyűlését, amelyen elfogadták Gyulay Zsolt elnöki beszámolóját, és többek között arról is szó volt, hogy az autósport kifehérítése érdekében április 1-től bevezetik az úgynevezett sportrendszámot...
...Ezen kívül az autósport kifehérítése és a rend megteremtése céljából április elsejétől bevezetjük az úgynevezett sportrendszámot a Nemzeti Közlekedési Hatóság támogatásával. A vizsgabázis az említett dátumtól itt a Hungaroringen kezdi el a működését, ahol a rendszám odaítélésén kívül az autók műszaki vizsgáztatását is elvégzik..."
Nem az én autómról van szó, ilyet pedig sosem mondtam, de tény,h 50 V10 TDi-t tettek 200asba...Te ilyen kötekedős gyerek vagy, amúgy vagy csak elfelejtettél pár -t beledobni?
Sztem dobjál bele egy W12 Phateon motort, hisz Te emlegetted, hogy a legnagyobb köbcentivel kell kezdeni! Nem lehet nehéz, hisz konszern, simán rácuppan a gyári bakra!
Köszi Robi, nem versenyre épülne, csak menjen vhogy egy szép, restaurált élményautó, és viszonylag könnyű, gondoltuk olyan 300 lóval már haldósabb lenne, az alul leírt kis recepttel. igen, a 20vt biztos sokkal jobb, de abba a kocsiba nem korhű, és sok komoly teljesítményt találok a neten a 10VT neve alatt is...
Farkas Isti csinált nemrég egy ilyet, a 10V sok konstrukciós hátrányát nem lehet kiküszöbölni, de sokon lehet javítani. Erőre nem tudom, mit lehetett kihozni belőle.
Utána jártam a neten, és beigazolódott amit gondoltam,h a K-Jetronikot olyan 15-20 méteres távolságba kell elhajítani rögtön a kiszerelés után...akkor 10VT motronic, akkor viszont mehet a ló feljebb..
Akkor a következő kérdés...
mit bír a 10VT full felújított motor? 300?
Egy barátom épít egy gyönyörű 81es Coupet. 10VT motor kerül bele, de azért ne 165 lovas legyen (azt hiszem akörül van gyárilag). szóval olyan 220-250 ló lenne a cél... A "szokásos" fogásokat végre lehet hajtani rajta? hf portolás, csőleömlő, nagy cooler, kipuff, ilyenek...de ott van az a csodás K-Jetronic..hogy lehetne több anyagot bejuttatni? tudom Nánássy Petiék tettek fel anno dupla Jetronicot, ezt azért nem akarom, de vmi kellene..
Mert ahogy Tomi is mondta már még lehet optimalizálni, a leömlőt is, és akkor nem menne fel az ellennyomás. egy keresztmotoros kisautó soha nem lehet rendes leömlőt csinálni a tűzfal felé meg főleg nem, ez egy örök hátrány a hosszmotorosokkal kapcsolatban...na igen a kisebb cooler is kell, nekem is a gyári 115 lovas cooler kerül most vissza nagyobb bemenetekkel meg egy vízburokkal, majd én is benne lennék egy méregetésbe a sok változtatás után március április környékén, mehetnénk együtt páran, mint már párszor..
2-3 verseny napon volt vele lényegesen javúlt az autó hamarabb indúl meg de szerintem még kellene coolert cserélni fele ekkora is elegendő lenne.12.1 vele eddig csúcs. De még áttétel gondok is vannak.
Tudom, hogy ezért raknak wg et.. még a geos csiga mellé, de ez is csak beállítás kérdése...hoygan van állítva a turbó... nekem líneáris a teljesítménygörbém, szóval ilyen gond nincs....vagyis a kisebb cooler miatt némileg változott az autó karaktere.. de így szimpatikusabb...szét nem esett még kergetőzés közben, 200tempomatnál is kibírt 100km ert pályán... szóval úgy gondolom, hogy nem rosz a beállítás!
A Józsi autóját elvihetnétek fékpadra, rohadt kíváncsi lennék mit tud, hány Le hány Nm ezzel a turbóval! Tavasszal én is rászánom magam újra, kíváncsi vagyok mi fán terem a dió!
Mióta van fent ez a turbó Józsinak?
Tehát akkor valószínüleg ott van egy nagy váltás... 2.5bar nal elugrik a ellennyomás.. hát van ilyen!
Nekem most rohadt jó a konfig... ez is elég ütős.. :P Majd meglátjuk mennyire, mindenesetre ki lesz próbálva az évben! Remélem! Mostmár van kisebb cooler, gyári lökhárító... szóval már a szél sem kapaszkodik bele a vasba annyira! Ez is lehet 1 2 tized :P
Ezzel a kipuff gáznyomás állítással vitatkoznék.
Spinyónak a GT3076R 2.4bar boost 2.1bar kipuff gáznyomással .Légnyelés-öblítés -megfelelő keresztmetszetek-irányok És a turbo megfelelő méretezése nem utolsó sorban.
Ezért raknak ugye WG-t geós turbhoz még pluszban.
Ja és 2.5 bar boost hoz már 2.8 bar gáznyomás párosul.
Illetve módosítsuk úgy a kijelentést,h PD-nek nem, villanyosnak nehéz, mechanikusnak lehetne adni annyit, én most GT3071R tervezek feltenni, Józsinak már az van fent és fenomenális!!!!!!
Volt rá próba...nekem volt fent WG turbó.. és jól is működhetett volna, egyedl egy gáz van vele... hogy előtöltést nem lehet neki adni annyit, amennyire szükség lenne, hiába írják oda neki, fizikailag nem valósul meg.. mechanikusan pedig nem tudsz belenyúlni a PD be legalábbis... de elég sokminden kell ám hozzá... Hengerfejtől kezdve elég sok mindent át kell faragni, hogy jók legyenek a gázreakciók... igazából nekem már csak az előtötöltésen múlt... 3700tól kevés volt..és fehéren füstölt... kb 200 LE lehetett az autó ... sajns a többi bentmaradt... ez van... viszont kisebb wg es turbó jól tud üzemelni szerintem PD .. állítólag van ilyen az országban.. de az nem racséra van.. racséra egyelőre 4hengeres dezsőre jobb a geos! Biturbó is jó lehet.. soros feltöltés.. csak csinálja meg valami vállalkozó szellemű!
Hát ja, elméletileg úgy lenne az optimális, ha picit füstöl, mert a többlet anyag hűt, de a dízelnél a túl sok anyag meg már növeli az EGT-t. Igen, az imap-emap akkor lenne az igazi, ha közel egyformán mozognának, mondjuk ez a geo beállításától is függ. Miért nem dobtok fel egy gt2560r-t? 4 hengeres motoroknál van aki próbálkozik wg-s turbóval?
Ha mennék boltba én is úgy mennék érte, hogy egy raklap AFR szondát kérnék!!! Egyébként az éppen füstölő konfig a legjobb, mert ott kb a boost és a kipuffgáz ellennyomás még azonos... és nem feszíti a tengelyt... azt mértem anno.. ha nagyon füstöl...és nagyon korán megvan a teljes boost .. akkor 2.5ös töltőnyomásnál 4bar a kipuffgázellennyomás..
az ideális ami jó utcára is.. az a lineárisan növekvő teljesítménygörbe....alig füsttel...
Lehet pár szonda kelleni fog mire valaki megtalálja az optimális értékeket. Amúgy meg dízeleseknek pénz-ékszer nem számít....nemhogy a szondák száma Kilóra veszik majd
Az csak a baseboost ember! Ne szivass már..Egyébként nem én mondom,hanem a Garrrett!!
De ha nekem nem hiszel,akkor itt van,tessék: 743347-1 features a high boost actuator adjustable down to 12 psi 743347-3 features a low boost actuator adjustable down to 6 psi