Már nem akartam súllyal kapcsolatosan írni de csak nem bírom ki.
A mi kategóriánkban (AP5) összesen 2 db autó lett lemérve. Igaz összesen is csak max 5 versenyző volt idén de akkor sem hiszem hogy 2 autó súlya döntő lehetne. így én azt mondanám, hogy azért mert nem volt olyan autó ami könnyebb az nem azt jelenti, hogy ne lehetne könnyebb bisztonságos autót csinálni. Sőtt ha megtehetném anyagilag az én kocsimon is tudnék még minimum 70kg-ot könnyíteni a futómű kerekek, valamint a motorhoz hozzányúlva. Valamint már említettem 2 olyan "utcai" autót lentebb ami bőven könnyebb mint az itt megengedett határ, de persze az angoloknál egy asztal is levizsgázik 4 kerékkel így nem említem ismét őket. Ha az autóversenyt nézzük egyik forma autó sem éri el az itteni minimum súlyt és nem mondanám, hogy nem biztonságosak, valamint ha teljesen a sportban maradunk akkor futnak a Super Comp (Quick Rod) autók 9 alatti időt mindössze 600kg-al... Megfelelnek a bizonsági szabályoknak és könnyűek is. Tehát igenis vannak és nem csak az említett autók amik könnyűek ráadásul minden eddig itthon látottnál könnyebb és biztonságosabb. Azért mert mi még nem láttuk vagy nem lett lemérve nem azt jelent hogy nincs ilyen. Itt most említhettem volna az "UPG Carbon Corsát" még ami ráadásul ismét hozzánk tartozó kategória, vagy ha interneten körbenézünk még találni sok mást is...
Én ha jól emlékszem ez az egéssz súly mizéria onnan indult, hogy az AP7-es kategóriába túl sokféle autó nagyon különböző súllyal beleférne és emiatt bár a motorok közel egyformák voltak mégsem tudtak jó csatákat vívni a nagy súlykülönbség miatt és ezt szerették volna valamilyan módon kiegyensúlozottabbá tenni. Én így emlékszem, hogy csak náluk, miattuk jött szóba ez a probléma másra nem emlékszem hogy panaszkodott volna (de lehet rosszul emlékszem). Persze nem haragszom :P
A súlyhatár egy jó dolog(persze már írtam hogy szerintem csak akkor ha nem ezerféle autó megy együtt) közelebb hozza az autókat egymáshoz, igaz innentől a fejlődés lehetősége egy könnyű biztonságos autóra a kategóriában megszűnik. Bár ez egy technikai sport és mindenki azt mondta még egy másik témával kapcsolatban hogy megöli a sportot mert nem kell fejleszteni és ez egy technikai sport költeni fejleszteni kell bla-bla, na most akkor mit mondjak... Számomra ez olyan mintha megszabnánk fixre minden kategóriában a pillangószelep méretét, mivel ilyen is van az autósportban. Remélem adtam ötletet a legközelebbi szabálymódosításhoz :P.
Még 2 dolog van amit nem értek de csak az érdekesség szempontjából leírom. Kérdem én mitől lesz mondjuk az én autóm biztonságosabb ha most még valahogy nehezítek 25kg-ot és bepakolok még 50kg ballasztot. A biztonsági javulást csak abban látom hogy lassabb leszek jóval a célban . Valamint remélem azzal mindenki tisztában van, hogy 50kg ballaszt egy könnyű relatige kisköbcentis autónál sokkal nagyobb teher mint egy nála jóval nagyobb társánál...
Mivel ez a probléma igazábol rajtam kívül maximum 2 versenyzőt érint itthon még kár is és már késő is róla beszélni ez lesz, valaki kitalálta ezt és ezt el kell fogadnunk és tiszeletben is tartom. Én mint mondtam ott megyek ahol elengednek ha máshol nem akkor megyek teszt kategóriában...
Na ez megint rövid lett bocs
Velem volt a kocsi teli tankkal és én teljes felszereléssel 675kg ti mértétek. azóta csak könnyült mert szereztem könnyű felniket(feleslegesen) amik sokkal könnyebbek... sajnos az én számításom szerint nem férek bele. még ballaszttal sem... marad az AP8 nem baj ott legalább egyedül leszek... Remek.
Meg akkor nem veszem meg az Ariel Atomot mert csak kiutálnának a street versenyzők, profiba meg nem mehetnék pedig már pont összejött rá a pénzem és már el is döntöttem hogy ariel atom leesz a 2013 Caterham Seven 485 helyett :P de ugye az sem fér be sehova .
De ez innentől az én bajom, én akkor is menni fogok ha elengedtek valahol, legfeljebb nem lesz igazi döntőm vagy igazi versenyem...
Holnap találkozunk Üdv
Akkor ezek szerint innentől a kategóriám (meg akik hasonlóan vannak) az AP8... jól értem ugye(mivel én 50kg-al ha jól számolom nem érem el a súlyhatárt)? Nagyon szomorú vagyok.
Sajnálom, hogy nem lehettem ott, szerettem volna menni a megbeszélésre.
A súlyhatár érdekelne, hogy végleges-e ezaz elgondolás, mert reméltem, hogy nem lesz ennyire földhöz ragadt. Itt arra gondolok, hogy mivel egy kategórián belül(természetesen profikról beszélek) sokféle autó megy együtt így szerintem egy olyan beosztás ahol az autó gyári súlyához képest lehetne könnyíteni. Itt most azt értem hogy egy gyárilag 1000kg-os autó a mostani szabály szerint lehet 800kg viszont egy gyárilag 850kg-os autó már csak 50 kilót könnyíthet... remélem érthető a felvetés szerettem volna ezt elmondani személyesen de nem tudtam menni. És igen sajnos engem ez érint, és ezért sír a szám, de nem csak engem. A súlyhatárokkal egyet értek olyan kategóriáknál ahol azonos felépítésű autók vannak összesorolva, de mivel ez nem így van hanem sokféle autó megy egy kategóriában így szerintem ez jobb lenne. Lehet elkéstem ezzel, de gondoltam még ezt leírom...
Valamint a profik nem kaphatnának ingyen nevezést? Vagy egy belépőt?
A díjjátadós dologgal én is egyet értek, nekem is tetszik.
Az hogy a profikhoz áttegyünk street kocsit jól meg kell gondolni mert én nem tudok olyan kategóriát ahonnan bármelyik street-es is örülne, hogy bekategorizálod a profiba.
S1 messze sehol nem rúg labdába
S2 14s körüli idők még ez sem férne be sehova eredményesen
S3 12,8-as idő a csúcs de mondjuk ez a kategória azon kevesek egyike ami mindíg rogyásig van akár mikor legyen is verseny.
S4 14,3s-es csúcs. ez besorolható lenne csak nem megy senki olyat hogy mégis.
S5 Talán innen lehetne már tenini ha valaki fejlesztene mivel itt is 2 versenyző jött idén stabilan de a csúcs még mindíg csak 12,4
S6 Radics kolléga biztos szivesen jönne profiba de hova is kerülne ugye a profi 3 lenne a kategóriája de egyel vissza vagy kap egy üres kategóriát vagy egy első kerekest amiból csak az AP1 jöhet szóba ahol jelenleg nincs is versenyző...tehát ide valóba át lehetne kompletten tenni az S6-ot de akkor akár hagyhatnánk is S6-nak.
S7 őket talán reálisan az AP5 kaphatná idő szerint bár nem tudom mennyire fer egy turbóst a szívóba tenni, de legyen valamit ez a kategória is azért átlag 6 versenyzőbel büszkélkedhet de az összes többi profi katban csak a végén kullognának még a legjobb idővel is ami idén ott volt.
S8 Na az ő idejükkel fodítva van baj, mert ők ugye igazán AP4-be felelnének meg, de oda nem akarnak menni pedig tökéletes is lehetne nekik de nem mehetnek mert nem pakolhatnak ki... Nem egyszerű mert igazán sehova máshova nem lehet benyomni se Nórbit se a porschét vagy még valami nagymotoros feltöltöttet... nehéz.
A dízelt fogalmam sincs hova lehetne tenni mert tutti kilennének hogy ez dízel az menjen dízellel, és igazuk is van valamint mindíg kivan a 8-as tábla és ha jól tudom ott a vereny is mindíg szoros.
Szóval ezt kimondani könnyebb mint megvalósítani szerintem sajnos. Csak gondoltam megnézem milyen idők is voltak idén és ebből az eszmefuttatás lehet ezt többen nem szeretnék mint akár mi mást, nagyon nehéz.
És sajnos azt kell mondjam még hogy a baj igazából a Profi kategóriákkal van, mármint ott vannak inkább lyukas kategóriák... ezeket a kategóriákat nehéz így összekeverni mivel jók.
Eleve volt szó hogy 2 tized csúszás beleférne, ez megengedné neki is hogy ott csúszkáljon egy 10-es körüli katban. Engem az motivál hogy a legtöbbet hozzam ki a kocsimból de magamnak(persze szeretek nyerni vagy közel lenni de ezt csak szerencsés plussznak veszem) én akkor is kemintem versenyezni ha tudtam hogyha nem tojik be velaki(vagy több valaki) akkor dobogó közelébe sem jutok, és én szoros versenyben szeretek nyerni, lehet én gondolom rosszul.
Egyébként 9-es gépből nagyon ritka hogy összejön 8 vagyis tavaj ritka volt, de még a 10-esekből is döntős szinte mindenki...
Igen mint írtam valóban egyet értek azzal hogy egy ilyen beosztással nem KELL fejleszteni hogy valaki nyerjen, és ez bizonyos szinten rossz fényt vethet a sportra, de a döglött kategóriák és a nygon ritkán izgalmasak döntők egy két kategóriában sem valami fényes látvány...
És mint mondtam igen Az lenne a legjobb ha maradhatna minden ahogy van, de az is egy szégyen hogy év végén fel tudsz egy összesítésben úgy állni a dobogóra hogy OB-t nyertél igaz végíg egyedül voltál a kategóriádban. És mint mondtam ez nem annak a hibája aki megy és jól megy, de szerintem nem is dicsőség neki. Én így gondolom.
Még annyi hogy szerintem aki fejleszt az akkor is fog akár milyen kategória lesz aki meg nem annak csinálhatsz akár milyen kategóriát (de akkor legalább legyenek telei, izgalmas döntők)...
Én még mindíg nem értem miért nem fogsz fejleszteni, vagy miért írjátok, hogy nem fogtok fejleszteni. Senki nem akadályoz meg, hogy fejlődjetek vagy fejlesszetek, a lehetőség adott ki nem akar gyorsabban menni??? Nem értem. Ha nem akarsz, akkor nem kell fejleszteni valóban lehetőséget megadná egy idő alapú kategória erre is és így is nyerhetsz, ezzel egyet értek. DE kérdem én ki az aki szereti ezt a sportot meg a gyorsan menést és azt mondja, hogy ja akkor én nem hozom ki az autómból a maximumot, mert nem kell... szerintem ilyet csak az mond aki különben sem fejlesztene. Nekem fura ilyet hallani .
Egyébként Zoli is ezt írta hogy a street autókat az idejük alapján lehetne besorolni egy reális profi kategóriába(mondjuk ez kicsit ha belegondolsz olyan mint egy idő alapú kategória).
Szerintem senki nem akar igazán bracketelni, én is örülnék inkáb ha tele lennének a kategóriák, de csak kíváncsiságból megnéztem hánysor és hány kategóriában voltak ki a 8-as táblák (KKL versenyeken meg ob-n) és azt láttam hogy 3 azaz három kategóriában van teljes 8-as tábla rendszeresen a többiben átlagosan 4 de inkább 3 ember döntőzik, szerintem azért jött föl ez a téma mert ilyen létszámra nem lehet kategóriákat alapozni vagy fenttartani, mert fölösleges (de lehet tévedek és más idok miatt jött föl a téma). Én minden megbeszélésen azt veszem észre, hogy ígérgetés hogy ide is oda is épül kocsi, meg jönnek és ezzel szemben ha megnézzük nagyon sok kategória épült le teljesen az évek során, nem hogy fejlődött volna. Az hogy messziről is eljönnek szerintem ahogy hallottam a külföldiektől annak köszönhető, hogy jó szervezéssel vannak a varsenyek, és van verseny, de nagyon sok külföldi is eltűnt a sorozatból akik régebben rendszeres látogatók voltak most csak meg meg jelennek, én sajnos ezt látom...
Lehet nem tökéletes az idő alapú besorolás de tökéletes sosem lesz és én is úgy gondoltam ez kevésbé fájdalommentes mint telejsen új kategóriákat csinálni, vagy megszűntetni jelenlegieket, mert itt mindenki megtalálhatja a helyét a jó versenyhez és a fejlesztéshez is. Ötletelni kell mi lenne a megoldás, mert az hogy majd megtelnek egyszer a jövőben az sajnos nem megoldás. Csatlakoznék viszont néhány társamhoz, akik már elmondták előttem, én akkor is fejlesztem a kocsim és elmegyek minden versenyre és tövig nyomom a gázt amikorcsak időm pénzem energiám engedi és lehet akármilyen kategória, nem érdekel én menni akarok és egyre gyorsabban akarok menni....
Én nem tudom ezt a versenyrendezőktől kell megkérdezni, hogy mégis mennyire vonza a nézőket ez a sport, mert szerintem egyáltalán nem, ez egy monotón, és csak kevés látványos autóval rendelkező verseny. Nem tudom mennyire csábítja ez a nézőket, hogy kijöjjenek, de szerintem (és most lehet hogy tévedek) azért jön ki mert ismerőse, barátja megy éppen. Nyilván van olyan is aki kijön egy jó programra a családjával, de szerintem ez a kevesebb(ismét mondom lehet tévedek). Egy laikus nézőnek viszont teljesen mindegy hogy milyen szabályok mellet futnak az autók, sok és érdekes futamot akarnak látni. Én emlékszem olyanra hogy a kispolszkinál sikított a tömeg amikor elvert egy porschét anno, a nézőnek ez kell a só, és egy ilyen vegyes autókból álló kategória szerintem pont szórakoztatóbb is, mert az emberek ezt szeretik(szerintem). Itt most írhattam volna a most hétvégi Skodát aki suporfinalba jutott és csak a nagy dragok tutták éppenhogy elverni. Thát én azt mondom az itteni néző tojuk rá, hogy hogyan csak menjen a versen.
Radics1:
Ezek a szabályok pont engednének is a megkötéseken hiszen mindenki együtt menne, tehát nyilván Zoliék is úgy gondolták, hogy innentől olyan gumival, olyan motorral mész amivel akarsz, írta is hogy csak a biztonsági feltételeknek kell megfelelni, bizonyos autóknak...
Valamint szerintem legtöbben a féltve kuporgatoot vagyuninkat tettük a kocsijainkba ugyan úgy mint te, de ismét elmondom itt az a lényeg, hogy ahoz hogy jót döntözz vagy hogy nyerj ezeknél a kategóriáknál nem kötelező beletenni. Gondolom te is annyit tudtál ebbe a sportba beleölni(mint sokan mások, én is ) amennyit megengedhettél magadnak és akkor amikor volt erre lehetőséged, ez sok áldozattal jár tudjuk, de mégis megtehetted, de szerintem ezt te is mint mindenki magának csinálja. Egyrészt mivel nem lehet máshogy mivel sponzorunk nagyon kis esélyel lesz, tehát igazából azért építetted, építettük, hogy mit is tudsz/tudunk kihozni a dologból nem pedig azért mert köteleztek hogy márpedig az eredményeket hozni kell. Szerintem a legtöbben maguknak építenek autót, mert megnézik hogy ők maguk mit tudnak építeni milyen gyorsak, most az csak egy plussz ha olyan a kategória hogy abban nyerni is tudsz, és ezzel az új ötletekkel ezt sem veszi el tőled senki. Még azt is figyelembe kell venni, van akinek csak egy autója adott, és imádja szereti de se lehetősége sem extra pénze nincs tuningra és így most neki is lehetősége nyílt versenyezni, ezt kell megérteded.
Nem értem mi a baj, építed az autódat igen, valóban a döntőknél taktikáznod kell de eredményed is lesz, fejleszthetsz hogy egy magasabb ketba juss. Ebben pont ez az előny, hogy viszont ha nem akarsz fejleszteni akkor tökéletes az autód most is arra hogy nyerj.
A 2 tized valóban előfordulhat írtam is és a szabályok nem véglegesek ezt persze el kell dönteni, bár nem tudom hogy mi értelme ha eleve futottál jobb időt csak te a rosszabba soroltatod a kocsid ebben az esetben viszont nem látom értelmét a 2 tizednak.
Azt kell megértsd, hogy igen a mostani kategóriák jók, régóta finomítva alakultak ki, és igazságosak montható is, viszont üresek kevés kategóriában van kia a 8-as tábla és ha kivan akkor ott is óriási különbségek vannak, szerintem ezért látják sokan értelmét a változtatásnak, és ez egy olyan változtatás ami senkit nem sértene ugyanis tud versenyezni, fejleszteni, nyerni minden lehetséges, ez a jó benne. Nem elfeledendő az sem hogy talán új vagy régi embereket csábítana vissza akik eddig azért nem versenyeztek mert nem volt elegendő pénzük, hogy értékelhetőek legyenek egy kategóriában.
Nem tehetjük meg, hogy ha az embernek nincs hatalmas vagyona erre akkor ne versenyezzen mert ez egy ilyen sport, technikai sport, és bár lehet hogy éppen az az ember sokkal jobb reakció idővel tudna rajtolni mint te, vagy gyorsabban pontossabban vált, de ne versenyezzen, mert nincs elég anyagi háttere. Meg kell adni nekik is a lehetőséget hogy kijöjjenek és megszeressék ezt a sportot. Szerintem nekünk régi versenyzőknek pont az a célunk hogy ezeket az embereket becsábítsuk megmutassuk, lehetőséget adjunk nekik is egy élvezetes izgalmas versenyre, amit ezek a felosztások lehetővé tesznek. Ez pont minket is szolgál mert nem kell változtatni senkinek a kocsiján úgy hogy annak anyagi vonzata legyen, hogy nyerhessen(persze ha akar akkor az dícséretes és hajrá ha megteheti), viszont meghaggya a lehetőséget a fejlődésre emelett jó teli kategóriákban próbálhatjuk ki magunkat. Ebben a versenyzési formában inkább az emberi tényező lesz fontosabb, mint az hogy kinek erősebb a kocsija ez lehet negatívum is valóban...
Remélem érted amit mondani szeretnék.
Sziasztok, Kútsági bálint vagyok 7éve gyorsulok, amikor/ahova tudok megyek. Fórumokat rendszeresen olvasom bár írni nem szeretek, viszon az idő alapú kategóriát én már rég óta támogatom és sok versenyző társamnak mondtam hogy jó lehet...
Nekem tetszik az idő alapú besorolás, mivel többek közt mindenki megtalálhatja a neki megfelelő kategóriát anélkül, hogy tulajdonképpen változtatnia kelljen az autóján, és mégis egy izgalmasat versenyezzen.
A mostani kategóriák valóban jók, régóta vannak és csiszolódnak de sajnos nagyon sok üres kategória lett az évek során vagy talán soha nem is telt meg csak ígéretekkel. Itt azt értem, hogy 4, jó esetben 5 autó versenyez több kategóriában, de van üres vagy egy-két emberes kategória is. Ez sajnos azt kell mondjam nem verseny. Egy idő alapú besorolásban a 8-as tábla kilenne ahol a versenyzők akár százados különbségekkel állhatna rajthoz. Én mint versenyző ilyen verenyben szeretek versenyezni, nyerni. Valamint nem utolsó sorban mivel alacsony költségvetéssel lehet döntőzni egy ilyen felosztásban talán több ember kap kedvet a versenyzéshez és egyre többen szeretik meg és próbálják ki ezt az érdekes sportot.
Ez a fajta kategória egy valóban sokkal nagyobb taktikát, és embert igénylő felosztás és valóban kevésbé számítana a technika. Igen mindenki abban a kategóriában versenyezne ahol az autója stabilan a besoroláshoz közeebb lenne még akkor is ha az messze rosszabb mint a saját legjobb ideje. Rossz-e ez? Szerintem verseny szempontjából egyáltalán nem az, mivel izgalmas lenne mind néző mind versenyző szemmel. Itt most lehet azt mondani, hogy az ember akkor nem fejleszt és megöljük a sportot. Azt kell mondjam, NEM. Szerintem nagyon kevés versenyző van aki nem magának építette fejlesztgette a kocsiját, tehát ő, ők ígyis-úgyis fejleszteni fognak ha jobbat akarnak menni(és szerintem mindenki jobbat akar menni) viszont ahoz hogy egy jót versenyezzen ez a fejlesztés nem kötelező számára ahoz, hogy akár nyerjen. Most nyilván sokan mondhatják joggal, hogy akkor minek épített autót minek fejlesztett... erre csak azt tudom mondani hogy lesz ellenfele ha eddig volt akivel szorosat csatázott az most sem változik akkor, csak lehet gyengébb vagy más beállítással fog futni a döntőben, és reméljük egyszer eljutunk arra hogy olyan sok hasonló autó lesz hogy ismét elő tudjuk venni a mostani besorolást és ugyan olyan teli kategóriák lesznek mint egy idő alapúban. A néző is verenyt akar látni méghozzá szorosat, izgalmasat és nem egyedül lefutó és ebböl nyerő autókat.
Én nem engednék semmilyen ingadozást viszont, vagy hogy pár tizeddel mehet döntőbe jobbat mint a limit idő. Ez pont erről szól hogy a döntőben pontosan kell menni, ha belecsúsztál akkor mintha beugrottál volna. Erre szerintem azért van szükség mivel nyilván mindenki az autójához mérten gyengébb kategóriában fog futni. Szerintem a besorolás úgy kéne történjen, hogy a versenyző szabja meg, melyik mért ideje alapján sorolják be egy kategóriába, viszont ezzel vállalnia kell azt hogy ezt a döntőben is hozza, nagy rizikó, de ebben a versenyformában nem a döntőben kell a leggyorsabb időt megfutni hanem ott pontosan kell menni. Gondolom ez nem felel meg sok embernek és nem tetszik, de ha egy kicsii kedvezmény is van az szerintem semmi képpen nem lehet nagy(max0,2s mert annál többet ne javuljon már hirtelen) és így én a nullát tartom igazságosnak, mert így lesz igazságos verseny egy akár gyengébb autóval...
Ha ez a vesenyzés megvalósul akkor szerintem ami nagy probléma lesz a rendezők vállán, hogy ez akkor jó ha valaki tényleg sok futamot tud menni és kitapasztalhatja, hogy hol tud majd a döntőben érvényesülni, viszont nem lehet elvenni tőlük azt sem hogy maxra járatva kipróbálják mit is tud a gépük, mondjuk ezeket a futamokat meg lehetne jelöltetni akár utólag teszt ként és ezek nem számítanának bele a besorolás idejeibe (ez csak egy ötlet). Ha emlékeim nem csalnak akkor igazán nem sok olyan verseny volt mondjuk ahol ne tudtunk volna annyit menni amennyit akartunk, kivételt igazán csak a Honda Opel vagy Alfa találkozós versenyek jelentettek.
Ezek az én tapasztalataim, amiket főleg a Kiskunlacházi versenyeken szereztem, láttam.
Még annyit, hogy lehet akármilyen kategória vagy besorolás aki szereti az megy versenyre ahogy már mások is írták akár milyen körülmények közt. Aki csak azért ment eddig mert nyert mert mondjuk vakok közt a félszemű volt vagy mert nem volt más a kategóriájában az azt kell mondjam nem igazi versenyző és ő joggal fél mivel itt nem egyedül versenyez...
Üdv mindenkinek
összesen 13 bejegyzés 1
2009
Augusztus 2 Vasárnap
Kis beszámoló
2009. szept.30
Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.
KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat
Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.
Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
A mi kategóriánkban (AP5) összesen 2 db autó lett lemérve. Igaz összesen is csak max 5 versenyző volt idén de akkor sem hiszem hogy 2 autó súlya döntő lehetne. így én azt mondanám, hogy azért mert nem volt olyan autó ami könnyebb az nem azt jelenti, hogy ne lehetne könnyebb bisztonságos autót csinálni. Sőtt ha megtehetném anyagilag az én kocsimon is tudnék még minimum 70kg-ot könnyíteni a futómű kerekek, valamint a motorhoz hozzányúlva. Valamint már említettem 2 olyan "utcai" autót lentebb ami bőven könnyebb mint az itt megengedett határ, de persze az angoloknál egy asztal is levizsgázik 4 kerékkel így nem említem ismét őket. Ha az autóversenyt nézzük egyik forma autó sem éri el az itteni minimum súlyt és nem mondanám, hogy nem biztonságosak, valamint ha teljesen a sportban maradunk akkor futnak a Super Comp (Quick Rod) autók 9 alatti időt mindössze 600kg-al... Megfelelnek a bizonsági szabályoknak és könnyűek is. Tehát igenis vannak és nem csak az említett autók amik könnyűek ráadásul minden eddig itthon látottnál könnyebb és biztonságosabb. Azért mert mi még nem láttuk vagy nem lett lemérve nem azt jelent hogy nincs ilyen. Itt most említhettem volna az "UPG Carbon Corsát" még ami ráadásul ismét hozzánk tartozó kategória, vagy ha interneten körbenézünk még találni sok mást is...
Én ha jól emlékszem ez az egéssz súly mizéria onnan indult, hogy az AP7-es kategóriába túl sokféle autó nagyon különböző súllyal beleférne és emiatt bár a motorok közel egyformák voltak mégsem tudtak jó csatákat vívni a nagy súlykülönbség miatt és ezt szerették volna valamilyan módon kiegyensúlozottabbá tenni. Én így emlékszem, hogy csak náluk, miattuk jött szóba ez a probléma másra nem emlékszem hogy panaszkodott volna (de lehet rosszul emlékszem). Persze nem haragszom :P
A súlyhatár egy jó dolog(persze már írtam hogy szerintem csak akkor ha nem ezerféle autó megy együtt) közelebb hozza az autókat egymáshoz, igaz innentől a fejlődés lehetősége egy könnyű biztonságos autóra a kategóriában megszűnik. Bár ez egy technikai sport és mindenki azt mondta még egy másik témával kapcsolatban hogy megöli a sportot mert nem kell fejleszteni és ez egy technikai sport költeni fejleszteni kell bla-bla, na most akkor mit mondjak... Számomra ez olyan mintha megszabnánk fixre minden kategóriában a pillangószelep méretét, mivel ilyen is van az autósportban. Remélem adtam ötletet a legközelebbi szabálymódosításhoz :P.
Még 2 dolog van amit nem értek de csak az érdekesség szempontjából leírom. Kérdem én mitől lesz mondjuk az én autóm biztonságosabb ha most még valahogy nehezítek 25kg-ot és bepakolok még 50kg ballasztot. A biztonsági javulást csak abban látom hogy lassabb leszek jóval a célban . Valamint remélem azzal mindenki tisztában van, hogy 50kg ballaszt egy könnyű relatige kisköbcentis autónál sokkal nagyobb teher mint egy nála jóval nagyobb társánál...
Mivel ez a probléma igazábol rajtam kívül maximum 2 versenyzőt érint itthon még kár is és már késő is róla beszélni ez lesz, valaki kitalálta ezt és ezt el kell fogadnunk és tiszeletben is tartom. Én mint mondtam ott megyek ahol elengednek ha máshol nem akkor megyek teszt kategóriában...
Na ez megint rövid lett bocs