Látom pang a fórum..Akkor egy jó hír! Kivittem Érdre BMS-hez (injektor.hu) és 1nap megtalálták a problémát. Ahogy itt páran tippeltek elektromos gondjai voltak az autónak. A főrelé a kormány alatt szarakodott és ahogy nőtt a hő meg a terhelés, az úgy csökkentette a feszültséget és a régebben problémát okozó ECU földkábelein is kellett javítani. Most rózsaszín a világ ismét,bár még nem teszteltem
Kimentem,adtam neki,toltam egyik pillanatban szar volt a másikban nem.. Jobbra kanyarra elég érzékeny,ahogy fordultam be az utcámba,megint elkezdte és csinálja. Ilyenkor amikor ez van az alkohol tartalma az üzemanyagnak eléggé ugrál,ami nem normális és ugye a lambda szintén.
Az is eszembe jutott már,hogy mivel a lambda figyeli hogy mennyi az alkohol az üzemanyagban,lehet az csinálja a fesztivált..Mindjárt megyek oszt kicserélem. Ha semmi sem jön be,Szerdára be van jelentve Érdre,Bms-hez..Majd csak kitaláljuk valahogy
Végre dobott hibakódot ez a buzi komputer Úgy tűnik az injektor vagy injektor kábel lesz a bűnös. Azt nem mondta meg melyik injektornál van a gond,de így azért már kicsit könnyebb lesz megtalálni a problémát..Köszönet a segítségekért!
Csak én már voltam Érden (BMS mesternél az ilyen hibák diagnosztizálásában Ő a király) és mértek ott feszültségeket,meg jeleket a gyújtásvezetéken,meg az injektorok vezetékén és minden okés..Valahol hibádzik a dolog az biztos,de miért mindig velem történik ilyesmi..
Na akkor az én problémámhoz visszatérve,ha csapágyas lenne a motor,akkor ugye ez mindig,folyamatosan jelen lenne ugye? Csak mert ma simán indult,nem maradt ki henger,nem torpant meg,gázon is jól ment,semmi jele a hibának..
Akkor hogy is van ez? Tanácsot kérnék..Köszönet!
Szerelőm nincs,ha nagyobb dolog van,akkor Saab szervíz vagy ha olyan nehezen diagnosztizálható hiba,akkor BMS Érden. Kis dolgokat,megcsinálom magamnak.Sajna nincs emelőm,meg nem is értek hozzá ugye,de gyorsan tanulok
Olaj mindig rendesen cserélve van,most legutóbb amikor a hengerfej le-fel volt rakva..Ez a hiba utána jött be pár nappal,amikor az első alkalommal meghajtottam kicsit. Most éppen már az alapjárat is nagyon szegény (1.1x felett) és az ECU megint ilyen 48% alkoholtartalmat mutat az E85ben..
És ha járó motornál egyesével elkezdem lehuzni az injektorokat,hogy derül ki melyik henger a rossz? mI kell történjen? Gondolom ha lehuzom,nincs üzemanyag és akkor nem jár..
Beszéltem egy rallys emberrel. Azt mondta azonnal,hogy ez azért van,mert nem elég erős a szerkezet,hogy odanyomja a tárcsát a lendkerékhez és mivel lassan engedem fel,fém a fémmel találkozik és mivel megcsúszni nem tud rajta,ezért van. Azt mondja le kell ugrani a kuplungról,akkor nem fogja ezt csinálni.
Jöttem hazafelé kipróbáltam párszor és tényleg nincs daralás,ha gyorsan engedem fel,csak nyikkan és ˝ugrik˝ egyet az autó.
Vagy le kell még köszörülni a lendkerék felületéből,hogy nagyobb legyen az előfeszítés. Szerinte ha így járok vele dadogósan,akkor tönkre fogja tenni a váltót,nyelestengelyt (akkor valószínű múltkor is ezért ment tönkre gyorsan..)
A bakok egy próba erejéig ki voltak cserélve vadi újra és ugyan úgy csinálja akkor is..Egyértelmű,hogy amikor engedem fel és el kezdene megtapadni,akkor csinálja ezt,ahogy azt Radics kollégának is leírtam. A hang az egy másodlagos dolog,de az érzés az iszonyú
Addig hallani,amíg el kezd fogni és fel nem engedem teljesen,akkor el is múlik..Nem a hanggal van a gondom,hanem rázza az egész motort,autót! Mintha szét akarna esni. Indulásnál egyesben és hátramenetben csinálja ezt durván,néha a váltásoknál meg nyekken egyet,de nem mindig.
Tudtok olyan embert ajánlani,aki meg tudja mondani,hogy mi a lófasz baja lehet a kuplungomnak??
Mert most már kicsit sok,hogy 4.csere után is jön ez dadogás. Közben már volt Whistlernél és Szabinál is,nem hiszem,hogy bármelyikük is rossz munkát végzett volna!
A szervízben meg gőzük nincs róla..csak ez így nem állapot és már sokba fáj
Na akkor most jövök én Nekem volt/van mind a három gyártó kuplungja 228mm-es
A tuning után kezdtem a SPEC stage3-al szinter,mentem vele úgy 12.000km-t és nagyjából el is kopott
és városban iszonyatos nehéz volt vele közlekedni,mert nem lehetett felengedni rendesen,úgy ugrott fel és harapott,szinte kilőtt az autó.
Aztán jött a Sachs racing organikus tárcsával az ment vagy 60.000km-t.hibátlan,minden szempontból,le lett véve a váltó,meg lett csinálva a felülete és vissza,hibátlanul futott.
Átálltam ugye e85-re és jött a nagy gondolat,hogy nem lesz elég erős (kb 500-550nM kéne átvinni) és kicseréltem egy gyári nyomólapra és clucthmaster tárcsára,800km alatt elfogyott!! és a lendkerekemből is ledarált..Tény,ha felpörgettem tapadt mint állat. Be lett rakva egy spec stage 2+ szinter,valami miatt az is nyekergett és leszedtük,de nem kopott olyan mértékben,majd vissza fel lett csiszolva a lendkerék,de így sem a maradt abba. Most pár napja rakattam vissza egy vad új SPEC lendkereket felcsiszolva a régi SACHS racing nyomólappal és a SPEC szinterrel,de most sem okés a dolog. A lényeg,lehet hogy nem a kuplungokkal van a gond ( 4csere volt pár hónap alatt),de a SACHS racing nyomólap és egy SACHS organikus tárcsa volt az eddigi legjobb párosom! A SPEC kuplung van akinek bejön,de vannak akik nem ajánlják! Nekem mind a kettőre van példám és tapasztalatom is,amint látjátok (sajnos)
Csak lejutottam vele Egerbe,normális tempóban,de az alapjárat még mindig nem oké,várom hogy ürüljön ki és soha többet Auchan! Az Agip eddig bevált és az Üllői ut végén a kis Avia kut is rendben volt eddig. MÉg1x köszönet mindenkinek a segítségért!
Most járattam még egy ideig,úgy tűnik az a vizes rész eltűnt és most már 78-79%ot írkál,de az alapjárat még néha bedadog simán. Kicsit meghajtom,meg rátankolok majd..
Köszönet a segítségért!!
A tank az 65 liter,de hát félig van és ezt a motorral nem fogom benyeletni,mert akkor motorcsere lesz az tuti
Felháborító,hogy a 80-85% helyett 22% alkohol van benne!! Gondolom a többi víz..de ezt nem hagyom annyiba az tuti
Na most segítsen valaki gyorsba,hogy mi a szart csináljak??! Elsején tankoltam az Aucahnnal 37liter E85öt és tegnap már dadogott az autó,ahogy jöttem vele hazafelé,de még észrevehetetlen volt,ma viszont amikor indítanai akartam,csak csattog és köhög a kipufból inkább víz jött,mint gőz és 22% az alkoholtartalma a kompueterem szerint.
1 métert sem tettem meg vele,egy kis idő után leállítottam.
Hogy lehet kiszívni az üzemanyagot a leggyorsabban az autóból és mi legyen a jogi teendőm ezután?? Ilyen a mesébe nincs..Beszéltem a köcsög Auchan biztonsági szolgálattal,akik üzemeltetik a kutat és azt merte mondani,hogy írjak be a panaszkönyvbe vagy az oldalra és majd elkezdik kivizsgálni..
Szerintetek?
A Fogyasztóvédelem azt mondja,hogy az üzemanyag nem hozzájuk tartozik.. ((
Még az én gondjaim sem oldóttak meg a kuplunggal kapcsoltaban, viszont nekem van mindenem (szerkezet,tárcsa és lendkerék is), rá tudnál nézni? Átugranék hozzád,ha bent vagy?!
3x volt már leszedve a régebbi szett volt a Whistleréknél és azóta is csinálja Nem csak a hang a gond,hanem az érzés és hogy nem lehet vele gyorsan elindulni,mert befullad,mindegy milyen fordulatszámon pörög..
Nem,gyorsak nagyon! Ha megjön,másnap már kapod az értesítést,hogy mehetsz érte. Attól függ mekkora a csomag és mivel küldik. Ez nem egy nagy tétel,lehet simán elhozza a posta és átcsúszik,nekem már jöttek így injektorok,meg más is
Nem tudom hová lett állítva,pont pár napja kérdeztem rá a svédnél,hogy mennyi,mert tesztelés közben folyton 6.500fölé mentem,ami ezelőtt nem volt normális. Válasz nem jött,most már utánanéz,persze már baszhatom Valószínű belebegtek a szelepek, a kompresszió a 2-es,4-es hengerben 0 volt..
Szeleprugókat lehet nálunk kapni valahol? Ma jól megszívtam,mert 6.500nál fel akartam rakni 4ből -5be,kicsit gyorsan akartam és visszadobta,de ráléptem a gázra kajakra és elszálltak a szelepeim..
Akit érdekel,itt vannak képek a genfi kiállításról: https://picasaweb.google.com/108769749284981559840/Autokiallitas2011_GENF?authkey=Gv1sRgCOis9rTYn_LoCw#
Mennék,de nem leszek itthon..A kocsit odaadom,nem gond,de vigyázzál,mert ebben erő is van
Ha minden jól megy a második futamon már kint tudok lenni,majd keressük egymást..Köszönet a nagylelkű felajánlásért
Kérdés,van-e benne váltás?! De hát a Saabnál sosem az erővel volt gond,hanem nem tudtam levinni az útra. 1-2. fokozat nem lenne,akkor egész jó 1/4 időt tudna futni. Azért az utcán megállja a helyét
Köszi a segítséget,de nem igazán értem én ezt..Inkább mondanék adatokat,nektek biztos könnyebben megy. Szóval 100-150km/h az 3,5X és kb 1500kg (attól függ,mennyire van feltankolva) az autó súlya velem együtt.
Tudtok olyan oldalt vagy szoftvert,ahol gyorsulásból lehet teljesítményt számolni? És most nem 1/4-es időre gondolok,hanem mondjuk 100-150km/h gyorsulásból..
Ki lett cserélve egy teszt erejéig a 3 három motortartó bak,de semmi Viszont az a megfigyelés,ha normálisan vagy lassan engedem fel a kuplungot,akkor csinálja,ha viszont kicsit (2.500-3.000ford) felpörgetem a motort és gyorsan vagy hirtelen engedem fel,akkor alig észrevehető vagy egyáltalán nem csinálja és kilő!
Csak hát az ember a vadi új cuccokat nem szívesen bántja,ugye kéne neki összekopni,de lehet pont erre van szüksége,akkor megkapja