Ezzel is már úgy vagyok mint sokminden mással, tologatom évről évre, de remélhetőleg jövőre én is megmérettetem magam, felmérem a helyzetet, de nem remélek semmit se, mert azért aki gyakorlatban van meg érti is a saját autóját, + eleve tehetségesebb volt nálam, na azok mind előttem lesznek! Megpróbálom a Lottit ütősre összerakni, azt lesz ami lesz.
Gummákkal vagyok meglőve, valami nagyon jó utcai kéne, lehet hogy Yoko AD07 lesz, azt sokan dícsérik, és van spéci Lottira való is!
Áááá, még annyi minden szarság van amit meg kéne csinálni! Sokkal komolyabb rákészülést igényel ez, mint a Drag!
Biztos jó lehetett a verseny, de a videóból ez nem jön át.
Csak Max videóját kezdtem el nézni, de fénylik a szélvédőn minden, az útvonalból alig látni valamit, egyszóval ez nem sikerült, aki ezt felvette...
Kár érte.
Max, jó a kormányváltód, tiszta Trabant feeling!
(amúgy kemény a gép, gratula!)
Bocs, nem foglalkoztam vele eddig, ez hogy van amúgy? Drag előtt van időben?
Mennyi a nevezés?
Hány kört kell menni? 2 mért kör, és a kettőt összeadják?
Alapjában érdekel, bár nagyon fos az elsőgummám, a hátsó érdekesen tartja az oldalfalát, de lesz ami lesz alapon mennék!
Fájó szívvel távol maradtam, de ahoz még nagyon kevés a gépem, hogy egy ilyen rendezvényen részt vegyen!
Kb. nulla fék elöl, hátul is már minimum, szar gummák, gyenge kanyarstabi.
Ezeket még meg kell oldanom, aztán szerintem jövőre már betámadok én is!
Már gyűjtöm a tarcsi karosszériaelemeket, bár remélem nem lesz rá szükség!
Nem arról van szó, csak kompromisszumot kell kötnöm.
Javarészt a mindennapjaimban van bevetésen a gép, nem cserélgetem a gummákat, tehát road legal cucc kell.
Az országúton nem akarok felfordulni, és hát esőben is szoktam közlekedni!
Legalább következetesen követem a vonalat: pályára, dragra, utcára, gyakorlatilag minimális, helyben kevés munkával járó változtatással lehessen használni mindenre!
"...azt eléggé kizártnak tartom hogy ne tudnék jobbat menni ..."
Csak erre írtam!
Én már semmit sem tartok kizártnak/lehetetlennek, hiszem azt ami meg van mérve!
A dragversenyzés egyik alapja az indulás. Ez a körversenyeken eleve nincsen.
A saját példámból kiindulva: utcai gumikkal 0,9g felett indultam el, rendre erősebb gépeket vertem, de akkor sem jelent ez sokat egy körpályán, ahol a rugalmasság sokkal nagyobb úr!
Valamint hiába vagyok könnyű, ha a súly néha pont onnan hiányzik, ahol épp kéne. Kis önsúly miatt elvileg jobban lassulhatok, de ha nem bírom letenni a fékerőt az aszfaltra, megb.szhatom a kevés súlyt. F1-ben kompenzálják szárnyakkal a leszorítóerőt (persze azt is egy bizonyos tempó felett), hétköznapi autóknál a súly teszi ugyanezt.
Lotti csak akkor tud jól menni, ha minden ideális, azaz frissek, melegek és jók a gumik, száraz, tiszta és meleg az aszfalt, meg stimmelnek a guminyomások, futóműbeállítások.
Egy nehezebb gépnél azért szélesebb a tűréshatár, nem burul olyan könnyen a számítás!
Ki kell menni, meg kell mérni!
Kár találgatni, előbb kell egy adat, a peremfeltételekkel együtt.
Aztán tudod hogy mit lehet még alakítani!
Készülj fel a meglepetésekre is!
Gyengébb autó, ráadásul ami még nehezebb is, el tud lépni, ha eleve jobb a súlyelosztása (ami szerintem többet számít mint az hogy most éppen 10%-al nehezebb nálad valaki), vagy a motor jelleggörbéje, váltó áttételezése arra a pályára, stb...
Kurrvasok dolgon múlik, aki még nem próbálta, ne találgasson előtte, mert ez tényleg nem olyan.
Én eddig 1x voltam, akkor sem a saját autómmal, hanem egy MK2-es Exige-vel (Toyota moci 192LE elvileg...), Yoko A048.
100kg-os instruktor mellettem , meg azért próbáltam vigyázni, meghívott voltam...
Talán 2:40-eket mentem, vagy mennyi.
Mondjuk az az autó sokkal lassabnak érződött mint az enyém, valahogy máshogy jön a nyomaték a Toyotából. Váltója is hosszabb volt, meg szerintem úgy fogalmam sem volt a Yoko gumik határáról.
Sokmindent faragtam az elmúlt hónapokban a gépen, aminek jórészét inkább a pályán tudom majd hasznosítani. Azt viszont tudom, hogy ha 1x végre ott leszk hogy kipróbáljam, semmiféle űber időt nem fogok autózni elsőre, mert sem kifejezetten tehetségesnek sem érzem magam, valamint a tapasztalatom is nulla.
Majd ha jön a rutin, majd meglássuk hogy mire lesz elég! Műanyag autómat nem akarom még a kavicságyba se tenni, elég már az üvegszálazásból!
Gumit meg majd tavasszal veszek rá, valami friss semislickeket, ami úgyahogy még esőben is műxik!
Igaz nem 888 hanem T1R, de annak nagyon sok idő kell, mire jó lesz végre!
Ezzel más is így volt eddig, meg Angliából is ez az infó jött.
Pl. most hogy 1,5 évig állt a gumma, iszonyat szar volt, mintha valami kéreg nőtt volna rá!
Kellett neki vagy 3000km hogy legyen végre valami!
Bár olyan szerintem sosem lesz már, mint fiatal korában!...
Na várjál, ESI-nél rezeg a léc, főleg ha trackday-ról van szó! Drag esetében már más a helyzet, bár idén már fantasztikusan 2 versenyen részt vettem, úgyhogy már én sem vagyok a régi!
Jövőre jó lenne trackdayozgatni, de az ilyen csatáktól fosok, prológ jelleggel meg nehéz pályán menni. Mind1, majd megoldjuk valahogy!
"de azt gondolom hogy utcai gumival,2személlyel a 2,15 igen jó eredmény. "
Na várjál, a 2 személy nem biztos hogy hátráltató tényező ilyenkor nálad!
A gyors balansz eléréséhez néha egy egyszerű húzás, én is csináltam ilyet 1x az egyik szlalomon!
Ca. 50kg-os kölköt beültettem a jobb1-be, aztán menten eltűnt az alulkormányozottság!
A te motorpowerednek aztán pont tökmind1 az az 1 ember
Ja, valaki kérdezte azt a GAZ telót hogy milyen...
Twintube, és azt írják hogy azt kerülni kéne, ha már...
"Avoid dampers that use the twin tube design, and only consider monotube dampers. LEDA, Spax, Protec, GAZ are all twin tube dampers and are all cheap as well.... They don't perform as well as a monotube damper because a twin tube damper has a tube within the damper body and a monotube doesn't. This give the monotube more space internally for the shims (that provide the damping by running through the oil within the damper) and oil (more oil means that the dampers will perform for longer before overheating the oil and making it thin, and also the oil won't degrade as fast so the dampers will perform as designed for longer, giving longer rebuild intervals)."
I had Hankooks on a BMW coupe years and years ago. Changed them in the first 24 hours
They were appalling, the worst and most scary tire I'd ever experienced. Zero wet grip and tram-lined like a trammy thing following lines. Awful, just awful, dangerous, horrible things which were removed post hast and confined to growing potatoes.
When you consider the only thing between you and certain death are 4 postcard sized patches of rubber you want make sure those "patches" are good. A lot of money gets spent on engine mods, brakes etc and all too often the "important" bit gets missed.
Én asszem nem mernék beülni egy ilyenbe mint utas.
1x volt olyan,. hogy az új Lotus Exige-vel vittek a Hringen. A 2. kör után már fájt a fejem, nem vagyok túl jó az ilyen dolgokra.
Utána én mentem, és az addigi sofőr (instructor) ült mellettem. Akkor úgy jól voltam, de az instructor nem akart tovább körözni.
Szóval 1 kör erejéig lehet, de valahogy más az ha az ember maga vezet.
Bár a Nordschleife sokáig tart...:o)
Hidd el, tudom miről beszélek. Egyszer tévedésből rossz nyerget adtak el nekem, ami 280-as tárcsához volt jó max., nekem meg 300-as kellett. Sehogy se passzolt rá, mert a tárcsa rádiusza nem passzolt. (azaz az átmérője, de az a nyereg szempontjából rádiusz, ugye)
Nem arról volt szó, hogy milyen autóra lehet hogyan felrakni, hanem hogy melyik tárcsával kompatibilis. Ha már jó a tárcsa-nyereg kombináció, akkor jön az hogy hogyan rakod fel az autóra.
Na akkor jön a csonkállvány.
Elhiszem hogy tudod a saját dolgod, de itt most összekeverted a fogalmakat!
Szili, ezt benézted!
Nem a csonkállványtól függ, hanem hogy mekkora rádiusz van a nyeregben. Ez határozza meg a -tól-ig tárcsaátmérőt.
Ha erre nagyobat teszel mint pl. 320mm, akkor a pofa teteje lehet 1 ponton nem is fog kopni!
Most van neki 4x100-a, nem?
5x120 volt.
Adott a felni 5x120-a, ha csinálsz egy agyat 5x100-ra, akkor legalább már a felni se lesz jó, meg a 4x100 nem kicsi választékától is elesik.
4x100 mellé sokkal könnyebb befúrni az 5x120-at, mint az 5x100-at. (Amennyiben a flanschni engedi)
Remélem nem én tehetek róla.:o)
Amúgy meg változásokat vezetek be én is (magamnál), néhány szélmalomharcnak eleve neki se állok.
Lehet hogy ezek a jelei az öregedésnek, amikor már nem veszed fel a kesztyűt minden esetben.
???
Mi van veled?
Nekem meg mostanság a derekam szaraxik. Rohadt egy feeling, hogy lábbal, kézzel bírok frankón mindent, a derekam meg olyan sunyin beszarik. Ha nehezet, meg főleg nem rendesen emelek, akkor másnap szopás. Bár szerintem erre az építkezés befejezése pontot fog tenni.
Jaja, volt ott minden! Menet közben a legszebb a F1-es gép! Még azt is elnéztem neki, hogy megelőzött! Mondjuk megelőzött még egy öreg Jaguar is, fószer olyanokat driftelt a virsli gummákon hogy csak lestem! Annak minden kanyar túlélési verseny volt!
Szerintem azért jóval 1:30 fölött voltam. Forgalom is volt, meg az első megmérettetés, meg haddmagyarázzammáki!
Úúúbazz, nem tudom már...
Valaki mérte akkor, közös ismerősünk, de már azt is elfelejtettem hogy ki volt...
Nem mentem valami nagy időt, akkor útáltam meg azt a Toyota motort. Komoly, döglassúnak tűnt, vagy a fószer 100+kilója tűnt soknak...
Valami angol pályabarátok klubja bérelte a pályát, és a Lotus Hungary kapott lehetőséget hogy mehessenek az új Exige-vel. Ezek meg nem bízták a véletlenre, csupa Lotus usert hívtak meg a rendezvényre, talán épségben akarták megtartani a gépet!
Gratula ESI!
Jövőre asszem benevezek én is ilyen mókákra, remélem nem kell majd szégyenkeznem!:-)))
...bár asszem az Exige-s időm elég borzasztó volt, mentségemre szolgáljon hogy először voltam ott, meg dögnehéz instruktor a pax seaton.