egy ilyen jó szomszéddal mi baj is lenne? (akkor mára meg is volt, a szomszédok közötti egymás fényezése fejezet)
PS: ha folyamatosan buli lenne, mint annó a másiknál, akkor hozzátok is bekopognának Szergejék, megkérdezni mennyi az idő... ők azok, akik már nem laknak itt....
Alapvetően türelmes ember vagyok. Most áprilisban az eső miatt úgy sem menetem ki, így még nem érdekes az eredmény, augusztusig meg csak történik valami.
De most komolyan, kezdjek el itt óbégatni a fórumon, hogy ha már nincs mérés, akkor adja vissza a lét?! Az adatok jobban érdekelnek, mint az, hogy most elbukok-e 2 mozijegy árát. Amúgy kérdeztem Zdoman-t is, hogy vagy van-e valami infója, hogy mikor kerül fel, vagy ő kapott-e vissza már pénzt, de nála sincs semmi, és Leon sem lett okosabb. A 3 mért autó tulaja közül elég, ha egyikőnk havonta rákérdez. Amúgy is kifárasztásos alapon nyomom a témát, aminek vagy az lesz eredménye, hogy felkerül, vagy a Király sorsára jutok és ki-, letiltódok.
Én használtakat szoktam venni, 10-12eFt/ db körüli áron (240/61 R17, 24/64 R18). Ezek ált. 80-90%-os gummák és ha hanyagolom a rázókövekre való oldalirányú rácsúszást, (ergo nem baxom el a kanyart) akkor általában egy szezont ki szokott bírni egy garnitúra. Ez a 3 ringes nyílt napon 10 etapot jelent + 1-2 alkalom ering.
Én használt slick-et szoktam venni (85-95%-at) max. 2 éveseket. Újat venni szinte bármilyen márkából kiba drága legalábbis az én méretemben: 240/61R17, de a kisebb méretekben is olcsóbb mint az új. Ahol érdemes körülnézni: duen.hu, racing-bazar.hu Én vagy Michelin, vagy Yoko Advanokat szoktam venni. De lehet, valaki kapásból fog tudni neked ajánlani.
Bazzz öszinte racevétem!
Kerestünk is mielőtt elemntünk, de nem láttunk sehol. Most már tudom miért.
Én a köröm végén nekiálltam visszaszerelni a felniket, de ott a boxban nem is hallottuk, hogy baleset volt...
A legjobbam 1.34 lett, bár a többiektől nagyon messze voltam. Ez egy nagyon jó kis tempós pálya ahol meg kell tanulni, ki kell tapasztalni az ideális íveket, a féktávokat, mert különben nagyon sok időt el lehet dobni. Lásd engem.
Jó volt a móka, mi nagyon jól éreztük magunkat, sok új arcot ismertünk meg, köszönet a szervezőknek! Az eleje kicsit döcögősen indult, mivel nem voltak bázis idők ami alapján a kategóriákon belül, rangsorolni lehetett volna az autókat. Mivel elég nagy volt a szórás, sok volt az utolérés, a 15-20mp-es indítások ellenére is, így a 4-ről 3-ra lett redukálva a pályán egyszerre tartozkodó autók száma, ez kissé belassította a dolgot. Vagy mikor az elején a 2-es csoport előbb lett behívva mint kellett volna, ez is okozott egy kis időcsúszást. A későbbiekben viszont le a kalappal a srácok előtt, mert részükről flottul ment minden. Sajnos az ő hozzáállásuk sem segített azon, hogy az embereket úgy kellett összetrombitálni, hogy álljanak már fel a boxutcába, annak ellenére, hogy egyes embereket személyesen! kerestek meg a srácok.
Mivel most versenyeztem itt először és a pályát sem ismertem, egész jónak ítélem meg a szereplésem, igaz csak 6. lettem a 8-ból, de mentségemre szolgáljon, hogy 2 csövezett FRT-s Opel Kadett (1.8??) versenyautó, egy szintén csövezett (talán kupás?) Clio, meg a szlalomkirálynő Deák Tündi végzett előttem.
Sanyának racevétem, de végül is ahogy beszélgettünk róla, inkább itt hulljon szét a vas mint máshol és máskor. :S
Zoza, sajnálom, hogy ennyire nem tudtál menni.
A mókát egy 350Z (ha jól tudom talán kompis) nyerte a DCS Evo elött. Ha jól tudom valami 18.xxx lett a legjobb köre. A 19.0xx még láttam, a 18-as kört már csak hallottam, szóval ezt majd a szervezők jól megaszondják.
A hangorkán kupát sztem a Whistler feliratos Lancia vitte (van róla videó, majd feltöltöm), a legnagyobb lángcsóva díja a DCS Evo-nak jár.
Sajna fastcar csúnyán megpördült, bár mint kiderült szerencsésen megúszta:
Sajna gyári tartozék a búrám, reklamációt meg már nem fogadnak el az ősök.
Csak azért kérdeztem, mert a Hringen nem kő, ill 1x voltam az Euroringen, és akkor sem kellett. Amúgy nem bánom és nem is probléma, hacsak azért nem, mert neki kell állnom levakargatni a bogarakat a plexiről.
még a múlt héten regisztráltam a minirally-n, de nem jött meg az e-mail-es visszaigazolás.
Mi a teendő? Beérkezett egyáltalán a regisztrációm, regeljek újra?
Üdv:
Nagy István Ivó
Honda Civic 1.8
1. Hunevo Evo 6
2. Bunker Evo 8
3. BuliJoe Seat LEON FR TDI
4. CCH Honda
5. CCH+ Honda
6. KisAtti Bmw E36 M3
7. Attila Evo 7
8. Kameleon Passat B6 TDI
9. Hatvani Róbert Mercedes vagy Porke,vagy Lambo.
10. fastcar Alfa GTV6
11. BSZ Evo 6 TME
12. Bandi Honda
13. Berkes Evo 6
14. Lukacs E Seat Ibiza
15.Sanci Evo X
16.Ricsimae Subaru Sti
17.F1 Pisti BMW E30 325
18.Karkus Tamás Audi
19.Aronmatic S2
20.Giczi A Audi S2 vagy E46 M3
21.Farago Asaff porke 997
22.DCS BMW
23.ttop Evo7 vagy Clio
24.RT Audi S2
25.Miki Evo 6
26.pnanassy Audi tq
27.firewall Audi tq
28.sti720 subaru sti
29.zso subaru sti
30. Keskeny Laci S2
31. Zsolti 540i
32. Cziráki Karcsi BMW 328
33. Benya Tomi BMW M5
34. Rusher Tompi Golf II 1.9 TDI
35. Zolti Ford Fusion 1,6
36. Kocsomba K. EVO
37. Hazai I BMW COMPAKT M3 4X4
38. TéZé Toyota Corolla A86 1.6
39. Hegedűs Zoltán Ford Sierra Xr4i
40. Krauth Balázs Opel Astra 1.6i(kupás) vagy e30 325i
41. Kovács Márton Opel Astra 1.6i (kupás) vagy e30 325i
42. DNS Attila Subaru Impreza 2.5
43. Albin DCS Audi S4
44. Ivoke Honda Civic 1.8
45. Leon Nissan Primera 2.0
Köszi, igyekeztem, bár kissé enervált voltam, a javulás ellenére, elég sokat hibáztam még mindíg, ráadásul a keréknyomást is rosszul állítottam be. A GTI nem volt pite, ömlött belőle a benzin rá a szélvédőmre. :S Szerencsére sikerült megelőzni, de erre a következő kanyarban meg lecsúsztam az ívről, így megint kaptam a "mannát", de a végére csak begyűrtem.
A videó alapján elvileg 2:27 lett a legjobb, de nem baj, van még idő és erre az évre 2:25 a kitűzött cél.
Szervezés 1-es alá. Több, mint 1 órát álltunk sorba a regisztrációnál. Nem akarom bántani szomszédainkat, de az nonszensz, hogy beállítanak egy magyarul tudó csajt a sorba, majd egyesével kb 15-20 reg. lapot adnak neki "feltünés nélkül". A többi 60-80 ember meg áll és csodálkozik miért nem megy a sor. Az külön kritikán aluli volt, hogy az kiküldött levél ellenére, melybe leírták, hogy elba.. sokan jelentkeztek már előzetesen, mindössze 1 embernél lehetett regisztrálni. Ezek után kicsit lanyhult a kedvünk, de azért sikerült ismét 1 mp-et javítani az időmön. Sajnos a bal első gummám megadta magát két menetet után, így hamar véget ért a móka. Leonnak sem volt sokkal több sikerélménye, mert az ő egyik slick-je is elfosta magát.
Köszi, de nem az én művem, egy nagyon ügyes srác készítette ezt a képet
Ahogy a gyorsulásban, itt is csak építéssel lehet eredményeket produkálni. Egy darabig tudsz te magad fejlődni (reakció, váltások), majd elérsz egy konstans eredményt, és onnan már csak az autó fejlesztésével lehet tovább lépni.
Talán a gyári állapottal annó elértem és/vagy közelébe kerültem a saját és talán-talán az autó határainak, most a fejlesztések után megint van bőven fejlődésre lehetőségem. Jópofa dolog ez, mert mész-mész több száz kört, majd úgy gondolod, na igen itt a határ. Majd egy pici változtatás és lám, megint kiderül, hogy mind benned, mind az autóban van még...
Mint írtam is fogalmam sincs, hogy ez egy egyáltalán GSI-volt-e, vagy csak a olyanra lett-e optikailag átalakítva. Ezért is írtam, hogy Astra. De a komment lényege az, hogy attól mert erősebb és jobban gyorsul az autód mint egy másik, az a pályán még semmit sem jelent.
Hasonló autók esetén szerintem inkább a gumi, a fék és a futómű, ami dönt ebben az esetben.
Ha az fejlődésemet nézzük akkor teljesen gyári állapotában, kb 2.37-et ment, majd az ültetéssel (-3cm) és peres (225/40) gumikkal már 2:33, slick-el 2:30, nagyobb fékekkel és nyomtáv szélesítéssel (15mm oldalanként és csak elöl) 2.28. És a teljesítményem változatlan maradt. Szóval az erő nem minden, legalábbis a Hringen semmiképpen.
Így tehát gyorsulhat az autód jobban, ha a kanyarokat képtelen vagy normálisan bevenni, illetve nem tudsz jó féktávokat venni. Pont most a legutolsó nyílt napon volt az, hogy az MX-5-k hiába léptek el a célegyenesben, a kanyarok előtt már utolértem és a kanyarokban körbeautóztam őket.
Pl. utcai gumival ez az Astra (nem tudom, hogy GSI-e) kb. 2.34-35-t tudott, erről videóm is van, és látszik rajta, hogy a srác nem elöször volt kint. Slick-el ugyanez max. 2.30 körül lehet.
2.28??? Ne máááá.. bazz és pont arról lett videjó? Király. Jut eszembe, vasárnap szeretettel várunk, egy videózással egybekötött dumapartira, nálunk. Vélemény?
sajnálom, hogy nem jött össze, de örlök hogy találkoztunk. Nekem ma, a nagy forgalom miatt tiszta köröm nem sok lett, viszont ami összejött, abban sikerült bő 1mp-et lefaragni az időmből. 2:29.re. Az új fék brutál, csak a 7. kör végére kezdett el gyengülni. Cserébe még szokni kell a (jóval) rövidebb féktávokat. 1 mp talán még össze lehet szedni.
A jó idő és a munkaszüneti nap sokakat vonzott, sajnos sok amatőr is volt, némely esetben minimális vezetési képességel. Pozitívumként említeném a Nissan Skyline R35 GT-R-t aki rendesen alázta a kikönnyített, csövezett GT3 porkékat. A Porkék védelmérben azért annyi, hogy ők szívók voltak, a GTR pedig biturbó ugyebár, igaz az R35 most volt először kint és már az első körökben is ott volt a nyomukban. Mindenesetre gyönyőrű hangja volt, és brutális a megjelenése.
Sajnos sok törés is volt, köszönhetően a reggeli vizes pályának, mi is vártunk két-két etapot mire felmerészkedtünk. Összeségében nagyon jó kis nap volt rengeteg ismerőssel.
PS: ha folyamatosan buli lenne, mint annó a másiknál, akkor hozzátok is bekopognának Szergejék, megkérdezni mennyi az idő... ők azok, akik már nem laknak itt....