timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


Dragracing.hu megbeszélés

2009.10.17. 23:35 - ave

Október 16-án este tartotta rendszeres év végi megbeszését a dragracing.hu csapata. Szép számmal jelentek meg versenyzõk és érdeklõdõk.  Sajnos a helyszín alkalmatlansága eléggé megnehezítette a kommunikációt, a nagy zajban alig hallottuk egymás hangját. De jövõre ezzel már nem lesz probléma! :)
Lássuk mirõl is esett szó.

Nemzetközi vonal

Elõször is megtudtuk, hogy az esti megbeszélést megelõzõen 8-9 közép-európai ország versenyszervezõi tartottak megbeszélést Budapesten.  Közös célkitűzésük 2010-re egy Central European Cup, vagyis egy közép-európai kupa. Az elsõ évben várhatóan 5 országban, 5 fordulóban kerül majd lebonyolításra:

  • Magyarország
  • Szlovákia (Az új pályán, a Slovakiaringen, július 31-én)
  • Lengyelország
  • Románia
  • Horvátország

Ez a versenysorozat a profi, épített autók számára készül elsõsorban.   Az autók kategórizálása még nem eldöntött, lehet, hogy a jelenlegi profi kategóriák lesznek, de az is lehet, hogy a King of Europe-on megismert jóval egyszerűbb beosztás szerint versenyeznek majd. A versenyszervezõk várhatóan decemberig döntésre jutnak ebben is, amint lesz eredmény, a timeslip.hu-n biztos lehet majd olvasni róla.

Amit lehet már most is tudni, hogy komoly díjazást terveznek, és minden szervezõ támogatja a saját legjobb versenyzõinek kijutását a külföldi fordulókra.

A versenyek várhatóan inkább egynapos rendezvények lesznek, de lehetséges, hogy lesz többnapos is.

A fordulók mindig az adott ország bajnokságának aktuális fordulója mellett kerülnek majd megrendezésre. Hasonló módon, mint idén a King of Europe volt Kiskunlacházán.

Hazai vonal

A fórumot olvasók már értesülhettek róla, hogy az MNASZ-ben megalakult a gyorsulási szakág, vezetõje Kohári Zoltán lett. Ezzel a gyorsulási sport egy jóval komolyabb szintre lépett, ami számos elõnnyel, de kötelezettségekkel is jár.

Jövõre csak licenszes versenyzõ indulhat az MNASZ felügyelte gyorsulási versenyeken. Szerencsére sikerült alacsony árszinten tartani az éves licensz díját, ami nagyságrendileg 3000 Ft körül várható. Az éves licensz kiadásának feltétele egy érvényes sportorvosi igazolás, illetve kötelezõ biztosítást is kötni, ez kb. 1100 Ft/év. Mivel a Magyar Bajnokság nyílt, ezért nincs akadálya annak sem, hogy külföldi versenyzõ váltson ki éves licenszet. A licenszes versenyzõk elõzetes bejelentés esetén indulhatnak nem MNASZ felügyelte versenyeken is.  Nagyon fontos, hogy a bejelentést elmulasztók licensze viszont bevonásra kerül!

Az éves licensz névre és autóra szól, tehát ha valakai év közben autót cserél új licenszet kell váltson.

Természetesen van lehetõség napi licensz kiváltására is. Ennek hátránya, hogy csak az adott versenyre érvényes (1-3 nap) és a költsége közel hasonló nagyságrendű, mint az éves. Nem kell viszont sportorvosi igazolás, és a licensz lejárta után semmilyen kötöttsége nincs.

Az éves licensz elõnyei között említhetem még az összes MNASZ rendvezvény ingyenes látogatását, ami alól csak az F1 futam és a gyorsulási versenyek jelentenek kivételt.

A belépõk díja marad 2000 Ft, ahogy a nevezési díj sem változik, 1500/2000 Ft. (street/profi)
Akik idén áltak dobogón, azok ingyenes belépésre lesznek jogosultak. (ha jól értettem)

Alakul a 2010-es versenynaptár is, természetesen még lehetnek változások.

Sz     Március 27. Kiskunlacháza
V Április 25. Kiskunlacháza
Sz Május 15. Kiskunlacháza
V Május 30. Kunmadaras
Sz Június 12. Kiskunlacháza
Sz Július 17. Kiskunlacháza
Sz Augusztus 21. Kunmadaras
Sz Szeptember 11. Kiskunlacháza
Sz Október 9. Kiskunlacháza

Ezeken kívül is lesz még MNASZ felügyelt verseny egyéb helyszíneken. A Magyar Bajnokság várhatóan három helyszínen, 5-6 fordulóban fog bonyolódni. Kiskunlacháza és Kunmadaras mellett a harmadik helyszín egyelõre nem tisztázott.

Kategóriák

A street kategória szigorodik. Az autóknak teljesen papírozottnak kell lennie, tehát a stroker motorok esetén át kell vezetni a lökettérfogatot a forgalmiban. Utólagos turbósítás is csak akkor engedélyezett, ha ez is papírozva van. (Ezt pontosan hogy lehet megállapítani, nem tudom)
Nem lehet E-s (és más hasonló) rendszámmal versenyezni. Érvényes forgalmi engedély kötelezõ. Üléseket lehet cserélni, de csak E-s, vagy DOT-os jelölésüre, tehát street autóban kisipari sportülés nem lehet! Az ülések számának egyeznie kell a szállítható személyek számával. Víz, metanol, nitró vagy bármilyen egyéb anyag befecsendezés tiltott a street kategóriákban.

S1 kategória határa lejjebb tolódik 1550ccm körülre, tehát az 1.6-os v-tec Hondák S2-ben fognak jövõre menni. A többi street kategória marad, ahogy volt.

Megszűnik a teszt kategória. A street szabályainak meg nem felelõ, eddig teszt kategóriában indult autók automatikusan a profik közé sorolódnak.

A profik rövidített sorbanállására továbbra is lesz lehetõség, de valamilyen más formában kell majd megváltani a jogot, mint idén.   Tehát nem jár minden profinak automatikusan. Valószínűleg lesz piros, fekete meg kék rajtszám (színek hasraütve) és az határozza majd meg kinek mire van joga.

Fontos új szabály még, hogy semmilyen dízel autó nem versenyezhet a pályára lefelé irányított kipufogóval. Mivel a teljesen gyári dízel kipufogók is ilyenek, ezért gépátvételnel lesz lehetõség egy terelõlapot kölcsönözni.

A profi kategóriáknál annyi változás lesz, hogy az AP4 kategória teljesen nyitott lesz, oda bármilyen járművel be lehet nevezni, idõmegkötés, stb. nélkül. (A speciális dragster gépek kívételével AP7/AP8)

A tavalyi utolsó versenyen előfordult, hogy egy autó két kategóriában is indult két pilótával. Jövőre ez már nem lesz lehetséges.

Hát, nagyjából ennyit bírtam lejegyzetelni.   További részletekről a fórumban tájékozodhattok.

Ja, még egy fontos dolog: Az idei bajnokság díjátadója várhatóan november 21-én lesz, de még nem kõbe vésett az idõpont, helyszín pedig egyelõre többesélyes.

 


Játék eredményhirdetés

2009.09.28. 00:27 - ave

Véget ért a modellexpressz.hu és a timeslip.hu közös játéka, aminek fődíja egy 1:10-es arányú elektromos modellautó volt.

Az év folyamán nyolc fordulóban lehetett három-három, főleg gyorsulással kapcsolatos kérdésre tippelni. Mivel az utolsó, King of Europe fordulóban hat kérdés volt, így összesen 27 tippet vártunk.

Telitalálatos szelvény nem volt. :) Öten adtak 18 jó választ, hárman 19-et. De a legjobban tippelő, tehát a játék győztese egyedül tudta 20 kérdésre a választ.  Ő pedig nem más mint...

Zolti (profil)

Gratulálunk!
A mai díjátadáskor készült fénykép alapján biztos vagyok benne, hogy jó helyre került a nyeremény. :)

Ma, vagy holnap némi statisztikával is szorakoztatom még a nagyérdeműt! :)


Dragracing.hu megbeszélés

2009.06.24. 22:27 - ave

Az alábbiakban megpróbálom összefoglalni a ma este tartott Dragracing.hu megbeszélésen elhangzottakat.

Pár valószínű változás jövőre:

  • Street kategóriákban engedélyezettek az utólagosan turbósított motorok is.
  • Új street kategrória, várhatóan 1500ccm alatti szivó motorokkal szerelt autóknak.
  • A diesel kategória megszűnik, a benzinesekkel mennek együtt. A kétkerékhajtású turbódízelek a lökettérfogatuknak megfelelő kategória feletti kategóriában fognak menni, az összkerékhajtású turbódízelek két kategóriával lépnek feljebb.   Tehát pl. 1.9-es FWD TDI a mostani S3-ban (2500-3800) indul, egy 1.9-es AWD TDI a mostani S4-ben (3800 felett) indul.
  • E jelölésű semi slick gumik használata továbbra is engedélyezett marad.

Persze amíg nincs meg a jövő évi kiírás, addig ebben még lehet változás.

 

Megismerhettünk egy nagyszabású tervet a jövő évre vonatkozóan, egy kelet-európai versenysorozatot, 4-5 fordulóval. A résztvevő országok várhatóan Magyarország, Románia, Szlovákia, Horvátország, de ez még bővülhet. Minden országban lenne forduló, itthon talán kettő is. Fontos lépés a profizmus felé, hogy kategóriánként az adott ország két legjobbjának versenyautóit a szervezők szállítják és a versenyzők szállását is biztosítják.  Természetesen a helyezettek a ma idehaza megszokottnál jóval komolyabb díjazásra is számíthatnak.

A versenysorozaton a profi kategóriákon kívül 2-3 bracket kategóriában lenne lehetőség versenyezni. A bracket versenyzés ugye ahol mesterségesen teremtik meg az esélyegyenlőséget a versenyzők között. Számomra még nem világos pontosan milyen rendszer lesz, de valószínüsíthetően fix indexre kell majd lőni, vagyis a 12.0, 13.0 nettó idő (ET) minél jobb megközelítése a cél, minél jobb reakcióidővel. Tehát egyszerre indulnak a versenyzők, nem hendikep rendszerben. Aztán ki tudja, majd kiderül idővel.

Nagyon igéretes tervek, ha sikeres lesz, biztos vagyok benne, hogy a régió többi országa is csatlakozni fog a sorozathoz.  Remélem sikerül sikerre vinni a terveket.

Jövőre a gyorsulás szakág lesz az MNASZ-ben.  Ez rangot ad a sportágnak, de bizony azzal jár, hogy a profi versenyzők licensze jóval komolyabb lesz, sportorvosi vizsgálat, talán még szabályismereti vizsga is.

Említést érdemel még, hogy azt is megtudtuk, hogy Nyíregyházán jövőre nem lesz Dragracing.hu verseny.

 


Végre gyors szerveren a timeslip.hu!

2009.04.01. 17:28 - ave

Tavaly októberben, amikor költözni kellett a tuti szerverről, úgy volt, hogy csak ideiglenesen, pár hétig leszünk gyenge vason. Meg kell hagyni kicsit hosszúra nyúlt ez az átmeneti időszak.

De végre, újra gyors szerveren vagyunk, hasít a szájt!    Köszi, Ricsi! :)

Akit a technikai részletek érdekelnek:
1U Intel blade szerver, Intel D 3.4MHz, 4GB RAM,  2x300GB HDD RAID1
SUN Solaris 10 op. rendszer, Apache 2.2.9, PHP 5.2.6, MySQL 5.0.67
1Gbit/s BIX,  külföldet nem tudom pontosan, de az se kevés.

A lehetőség tehát megvan pár új funkcióhoz, már csak időt kell rá találnom.


Elindult a 2009-es szezon!

2009.03.30. 00:33 - ave

Idén az év első versenyét Kiskunlacházán rendezte a Dragracing.hu csapata március 21-én, szombaton. A kora tavaszi időpont mindíg kockázatos az időjárás miatt, ugyanakkor már mindenki türelmetlenül várja, hogy versenyezhessen, így sok érdeklődőre lehet számítani.

Két óra kerül érkeztem ki Lacházára. Hideg, szeles, de száraz idő fogadott. És hatalmas tömeg.  Nagyon impozáns hatást keltett a tele parkoló, meg kell hagyni.

Amikor kiértem a motorosok már végeztek.  Sajnos nemcsak a döntővel, de az időmérővel is.
Persze nincs összefüggés, egyszerűen pont akkor döglött be a rendszer. Egy órán át állt a rendszer, sajnos hiába lett idénre mindenből tartalék, ez sem gyorsította fel a javítást.
A kényszerszünet alatt kézi indítással azért lehetett feszültséget levezetni.

Hatalmas sort kellett kivárni ahhoz, hogy sorra kerüljön az ember.  Hát persze, hogy sokan ezt nem tették meg. Meg is lepődnék ha egyszer mindenki magától oda állna, ahova kell. Remélhetőleg azért valamennyire ez majd rendeződik.  A Hungaroring sok hátránya mellett annak azért volt némi előnye, hogy a sor egy részét egyszerűen nem lehetett megkerülni senkinek sem.  Talán valami hasonló megoldást kellene találni itt is?  Bár tudnám a tutit..

Több, korábban még nem látott gyors autó jött Romániából, de a magyar felhozatal is nagyon színes volt, számos ritkaság, drága és gyors autók is.

Komolyodtak elvileg a biztonsági szabályok, de ezek betartása azért hagy némi kivánnivalót maga után. Igaz, a főszervező sem igazán járt elől jó példával akkor, amikor egy katicabogarat mintázó játék bukósisakban nyomta a futamokat.

Egy autót mértem csak, Kaméleon Fiat Coupe-ját. Sikerült az eddigi legjobb futamját mérni, pedig picivel a cél előtt már elvette a gázt.  Elég vicces volt, ahogy az oldalkipufogó elfújta az indító elektronikát, és a rajt fotocellát is.  Persze csak ha az ember emlékszik, hogy ez miért is vicces. :)

A profi kategóriák nagyon foghíjasak voltak, igaz, ezt lehetett tudni előre, több gyors autó inkább a street kategóriában kíván versenyezni. Nézzük hogy alakultak a döntők: 


A1
-ben pl. Hetényi András egyedül "küzdött meg" a győzelemért.
A2-ben hárman neveztek, de Horváth Pál CRX-je még az időmérők alatt hengerfejes lett, így Vogelsinger Sándor egy futammal lett győztes, Bondár Gábor Coupéja előtt.
A3-ban ketten voltak, szintén egy futamból megvolt a kategóriagyőztes, Csergezán Geoffrey szoros versenyben nyert Turza László előtt.
A4-ban hárman indultak, de az időmérők alatt Boldizsár István autójában elment a hajtás, így a döntőben a verseny szervezője Kohári Zoltán (Dodge Viper) küzdött meg Zólyomi Péterrel (Pontiac T/A turbo). Nem igazán értettem miért, de Peti 9 mp-s reakcióidőt vett, így verseny ebben a kategóriában nem volt.
A5-ben öt induló volt, de szerencsétlen módon sikerült úgy bonyolítani a döntőt, hogy 3. helyen senki nem jutott döntőbe, így az elődöntőben már csak hárman voltak. Kútsági Bálint Samarájával előgször Botit szorította a dobogó 3. fokára, majd a döntőben nagyon szoros csatában kapott ki Pelyvás Dániel Civicjétől. 0.07 mp volt a különbség a célvonalon!
A6-ban három autó nevezett, mindannyian döntőztek is. Groll Róbertnek (Alfa GTV) egyéni rekordot futott az elődöntben, de így sem volt szoros a futam, Szklenár Tamás (Golf TDI) jutott a döntőbe, ahol Ponyiczki Gábor BMW-jétől kapott ki.

A profi kategória döntők után került sor a szuperdöntőre. Ezt most rendezték először a dragracing.hu versenysorozatban, és mondhatom nagy sikere volt. A legjobb nyolc időeredményt elérő autó került a superdöntőbe, ahol hagyományos módon felépített fa szerint versenyeztek. Nagyon izgalmas volt, számos futam igen szoros csatában dőlt el. Ezt nem is részletezném írásban, itt van videóban a teljes szuperdöntő.

Egyetlen probléma volt a mégpedig az, hogy az adott kör győztesének egyből kellett a következő kör futamára készülnie. Főleg az elődöntő győztes autóinak ad ez komoly megterhelést, hiszen két teljes negyedmérföld között alig telt el 2 perc. A profi, húzott motoroknak meglehetősen nagy megterhelés már egy futam is, könnyen túlmelegedhetnek. A jó hír az, hogy a szuperdöntőt a következő versenyen már a street kategóriák döntői közé illesztve fogják megtartani, jóval több időt hagyva mindenkinek két futam között. Ez persze nem kis szervezést igényel majd, hiszen a street kategóriából sem lehet valakit a saját kategóriájának fordulója után egyből a szuperdöntő fordulójára hívni. Ráadásul vigyázni kell, hogy még sötétedés előtt vége legyen a szuperdöntőnek, hiszen a profi autókon nincs világítás.

A street kategóriák (S1,S2,S3,S4,S5,S6,S7), illetve a teszt kategória döntője jelentősen népesebb volt, így a vége már sötétben zajlott.  Egyedül az S4 fát felesleges nézni, ott teljesen felrúgták a rendszert, foglalmam sincs milyen alapon jutottak tovább a versenyzők.  Kár.

De összefoglalva azt gondolom, egy jó versenyt láthatott a szépszámú érdeklődő. (4/5)
Legközelebb Április 19-én (Vasárnap!) lesz gyorsulási verseny Kiskunlacházán..

kapcsolódó anyagok:
Fotók (dragracing.hu) , videó (XPROVID Films)


King Of Europe 2007 DVD megrendelés

2009.01.26. 00:50 - ave

A 2007-es lengyelországi King of Europe-on készült film DVD változata már megrendelhető.
A versenyről készült beszámoló itt olvasható: http://timeslip.hu/cikkek/King_Of_Europe_2007/

A lemez tartalma:

- Tudom mit nyertél tavaly nyáron (68 perc):
  - Vogelsinger Sanyi összes futama
  - A legjobb autók időmérő futamjai
  - A teljes döntő, minden kategóriában
  - Séta a depóban, autók közelről
  - Interjú két külföldi menővel
  - És persze a magyar csapat kalandjai.

- Eredeti Dolby 2.0 hangsáv
- Kommentár hangsáv (Sanyi, Szabyk, ave)
- Jelenetválasztás
- Számítógépen lejátszható HD változat (720p XviD)
- Igényes nyomtatott lemez és borító
- A borítót úgy terveztem meg, hogy legyen helye
  hősünk autógrammjának is. :)

A lemez ára 2000 Ft.

A vásárlással Vogelsinger Sanyi idei Santa Pod-i versenyzését támogatod, a gyártási költségek feletti részt teljes egészében ő kapja!

Ha szeretnél vásárolni a DVD-ből töltsd ki az alábbi megrendelő űrlapot!
Ha regisztrált felhasználó vagy itt a timeslip.hu-n, akkor kérlek a kitöltés előtt jelentkezz be!

MEGRENDELÉS

Neved:
E-mail címed:
Telefonszámod:
Kiszállítási mód:



DVD típusa:
   * A legtöbb mai DVD játszó mindkét típust játsza. Csak akkor válassz konkrét tipust, ha tudod, hogy neked csak az jó.
Példányszám:
Megjegyzés:

A DVD ára 2000 Ft, amit minden esetben készpénzben kell az átadónak/szállítónak kifizetni, posta esetén a szállításí díjjal növelt mértékben.


King of Europe DVD rendelés

2009.01.15. 12:05 - ave

A gyártás már folyamatban. Meg kell hagyni, elég dolgos nagy mennyiségben DVD-t írni, nyomtatni, csomagolni.

De kis feleségem is segít, napközben babázás mellett cserélgetni a lemezeket az íróban, szóval lassan megleszek mindennel.

Még a borítón variálok egy kicsit, de holnap azokat is kinyomtatom.

A kiszállítás tervezéséhez viszont már szükség van a pontos címekre is.

Update: A megrendelő űrlapot kissé módosítva áttettem egy új post-ba, ide.


King Of Europe 2007 DVD

2008.12.30. 14:04 - ave

Végre elkészültem a 2007-es King of Europe-on forgatott filmem DVD változatával!
A filmben magában nincs nagy változás a mozis premier óta, de Sanyival és Szabival közösen felvettünk egy extra hangsávot is, amiben kommentáltuk a futamokat, felelevenítettük emlékeinket.

Az első példányt Sanyi anyukája kapta meg karácsonyra.

A borítót úgy terveztem meg, hogy legyen helye hősünk autógrammjának is. :)

A lemez tartalma:

-Tudom mit nyertél tavaly nyáron 1 óra 8 perc:
  A King of Europe 2007 verseny legjobb futamjai, a teljes
  döntő,  séta a depóban, interjú két külföldi menővel,
  és persze főként a magyar csapat kalandjai.

-eredeti Dolby 2.0 hangsáv
-kommentár hangsáv
-jelenetválasztás
-Számítógépen lejátszható HD változat (720p XviD)
-igényes nyomtatott lemez és borító

A lemez ára 2000 Ft.

Mindenki, aki vásárol a lemezből Vogelsinger Sanyi versenyzését támogatja, mert a gyártási költségek feletti részt teljes egészében ő kapja!

A sorozatgyártás januárban indul az igényeknek megfelelő mennyiségben.
Ha szeretnél egy példányt, kérlek az alábbi űrlap kitöltésével jelezd igényedet.
Ez egyelőre nem megrendelés, csak igényfelmérés!

Update: Az igényfelmérű űrlapot levettem, mert volt, aki ezt töltötte ki a megrendelő helyett.
A megrendelő űrlap itt találtható.


Kényelmesítünk

2008.12.10. 11:57 - ave

A szerver költözés óta egy bejelentkezés után, ha nem frissítetted az oldalt, 20 perc után automatikus kijelentkeztetett a rendszer.  Ezt most felvittük 2 órára, így ha nyitva hagyod az oldalt, akkor kevesebbszer kell majd bejelentkezned.

A böngésző bezárása továbbra is a session azonnali végét jelenti.
Ha azonban csak a tabot (fül) zárod be, a böngészőt nem, akkor ugyanúgy a 2 órás limit él.


Gyorsítunk

2008.11.30. 23:11 - ave

Ma sikerült az egyik leglassabban betöltődő oldalon jelentősen gyorsítani.
A versenyzők oldal korábbi átlagos 6-8 másodperces betöltődése helyett 1 mp-n belül megvan az eredmény.

Módosítottam a megadott 1/4 mérföldes eredmények kijelzését is, ha nincs megfelelő sebesség megadva, csak ET, akkor is megjelenik az eredmény az avatar alatt, valamint a versenyző listán.






összesen 43 bejegyzés
1  2  3  4  5  Következő  





                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!


Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function mysql_query() in /data/webhosting/timeslip.hu/www/jobboldal.php:327 Stack trace: #0 /data/webhosting/timeslip.hu/www/keret_vege.php(16): include() #1 /data/webhosting/timeslip.hu/www/blog.php(1128): require('/data/webhostin...') #2 /data/webhosting/timeslip.hu/www/404.php(282): include('/data/webhostin...') #3 {main} thrown in /data/webhosting/timeslip.hu/www/jobboldal.php on line 327