Sziasztok Valaki használ esetleg 195/50 15 Toyo R888 7" felnin? mennyi annak a pontos szélessége, tudom 195mm...de nem éppen mindig, hol tudok normális áron nem több éve betárolt ilyen gumit venni? Vagy elsőkeres autóra más E semi slick gumiból lenne esetleg jobb alternatíva?
Ma elvittük a kocsit a szerelőmhöz,holnap kiszedjük a motort és valószínűleg Hétfőn felküldjük a gépműhelynek akik csinálták.Garanciális javításban reménykedek,de nem sok esélyt látok rá.
Majd ha lesznek fejlemények leírom ide,addig is mindenkinek köszönöm a segítséget,hozzászólást.
Ha 5km után lett csapágyas,akkor ott 100% hogy nincs nyomás. Nem a maradék 3 hajtókar szar.Ha a pumpa nyomja rendesen,akkor valahol elmegy a nyomás. Spricnik megvannak?
Ha bármilyen autó hajtókar csapágyas lesz valamilyen szinten sérül a főtengely és illik minden esetben beköszörülni vagy beórázni.Ha viszont köszörülni kell és egy biztonságos vastagság alá megy a méret mint nálam ,kénytelen vagy kicserélni a főtengelyt.Most kb.5 km mentem vele és már így se lehet összehasonlítani az egészséges részt a sérülttel,tehát köszörülni kell valószínűleg vagy csak egy érintőfogást,de valamit kell vele csinálni így nem tehetem bele az új csapágyat. Nincs meg az a felület amin kialakul az olajfilm.
Nekem volt hajtókar csapágyas az evó, 1db hajtókarnál, 1db hajtókarcsere és ment tovább...az még a gyári siklócsapágyas volt de 460LE nél lecsapágyasodott 2x ....elkenődött a siklócsapágy csésze...eltűnt...elkopott :-) második után lett stroker.
Ha a főtengely nem sérült, elég 1-et cserélni, tengely marad...bár hameg van rá keret akkor mind a 4-et de erősebbre....
Mert a másik három is sérült valamennyire a Csabika szerint,de a gépműhely beórázta őket és még a súlyukat is lemérték,szerintük megfelelő,nem kell cserélni.Most marad a blokk felküldése ismét és hosszú várakozás.
Nem tudom,hogy pontosan mikor szálltál be a beszélgetésbe,de a legelején leírtam,hogy a motorom beállt megállt,vagy már nem tudom pontosan mit írtam.Az a lényeg,hogy bevittem Sopronba a Volkswagenbe ,hogy nézzenek rá mi ez a kalapáló hang és ők ott megállapították,hogy hajtókar csapágyas lett és csak óvatosan mennyek haza vagy egyből a szerelőhöz.Én mint laikus megfogadtam a szerelők tanácsát és elindultam az utolsó utamra haza,de kb.félúton már olyan hangja volt a kocsinak mintha egy vödörbe kavicsokat zörgetnél,na akkor már az 50-et is épp hogy tudtam tartani.Gondoltam most már megállok ,amint beraktam üresbe a motor egyből leállt és úgy húztak haza.
Hát ez bármire igaz lehet,attól függ meddig hajtották csapágyasan.Lehetséges,hogy eldeformálódik a furat,de azért elég extrém eset.
A régi Fiat-om csapágyas volt,amikor vettem,főtengely és csapágycsere után tökéletesen ment még 80ekm-t mire eladtam (azóta 4 év telt el és még mindig megy).Ott is azt mondták,a csapágyas hajtókar ki,mert nem lesz jó.Hát jó lett,csak az olajcserét nem szabad elbliccelni.Mivel később nem lett csapágyas,más hiba nem lehetett.
Mit jelent nála az,hogy egyszer használatosak? Ez nekem elég homályos. Egyszer lehet összerakni? Ez f.szságnak tartom,semmiben sem speciálisabb ez a hajtókar,mint akármelyik másik VW-Audi,amit ezerszer is összerakhatsz.
Úgy néz ki,hogy megvan a hiba oka.Beszéltem a nagy volkswagen audi szakival a Csabikával Sopronba.Elmondtam neki az egész történetet és az első kérdése az volt,hogy hajtókarokat cseréltünk-e Újakra ,mert az 1.8T-kben egyszer használatosak vannak.Mi csak azt az egyet cseréltük ki egy bontott darabra ami megvolt hajolva,a többit meghagytuk.Én komolyan mondom már nem tudom mit higgyek,most megint kiadok 100-150.000-et a műveletre és ha így se lesz jó akkor megbolondulok.:- I
Ha megforog a csapágy,a hajtókartól vesznek le anyagot,ahol a kar és a csésze össze van csavarozva,így nem lesz tökéletes kör alakú a furat.Ezután kialakítják újra a furatot,így már használható a kar. Asszem.
A fül nélküli csapágy sem fordul át, befeszül a helyére és kész...
A fül csak a szerelés miatt van, azzal illeszted a hajtókar közepére.
Ha átfordul, akkor az tapadt a tengelyre, melege volt, kenése nem.
Az ilyen hajtókarok egyből kukák, vagy javítandók
(nekem ilyen van a Clio-ban 4 éve, 2 tizeddel rövidebb lett)
A főtengely meg vagy lilul vagy nem, de mindenféleképpen kopik.
A gépműhely meg nem fog semmit elismerni. Lehet nem hibáztak.
Egyébként pár jól irányzott makró, és nem kell itt találgatni!
Én október végén vettem az autót,és még nem volt időm megcsináltatni rajta a kötelező dolgokat,mert ugye széthullott.
A 480 a következőket tartalmazza:motorfelújítás-212.000(hengerek honolása,gyürük,1db hajtókar,1db főtengely+köszörülés,motor vonalba köszörülése,új csapágyak,munkadíj.
új turbó K03 -103.000
hengerfej felújítás-33.000
egy halom tömítés,vezérlés,vízpumpa,olajszivattyú,-132.000
Igazából a motort kiszerelni és a főtengelyt felküldeni(vagy az egész blokkot) jelenleg az utolsó gondolatom.Valahogy abban bízom,hogy talán a csapágyat rakták bele rosszul vagy fordítva vagy tényleg olajnyomás gond van vagy én hibáztam valamit a járatás alatt,nem tudom,de én nagyon nehezen bírtam azt,hogy dec. 2-ától február közepéig nem volt autóm,ráadásul baráti áron is 480.000Ft-ba került.Össze lesz rakva egy új szett csapággyal,meg lesz mérve minden(olajnyomás,turbónyomás,kompresszió,stb.)Elmegyek valakihez akinek van műszere és megnézzük a komputert is.
ha tényleg nem húzott a verda (de ha még csippelve is van) a gyárinak bőven kéne bírnia...belerakhatod az ACL-t....csak nehogy úgy járj, hogy azt is kinyírja a meg nem oldott hiba és többszörösébe került a csapágy bele...ez csak egy tipp...
Én abból indulok ki,hogy először az 1-es hajtókar csapágy kapja az olajat és utána a többi,akkor hogy lehet az hogy a 2-es 3-as 4-es csapágy nem sérült,akkor mégis csak volt olajnyomás.
Megmértem a 4-es hajtókarnál a főtengely átmérőjét mikrométerrel és kb.47.7-47.8mm volt a vastagsága, a rossz csapágynál is megmértem,de csak minimális különbségek voltak.Arra gondoltam veszek bele egy ACL Race csapágy szettet és megpróbálom újra.
Ma felhívtuk őket,azt mondta az ürge:"Persze semmi probléma vigyük el neki a főtengelyt és leellenőrzi,hogy esetleg ők hibáztak-e"Erre a szerelőm megkérdezte,hogy mi lesz a munkadíjjal ,meg a sok járulékos alkatrész cseréjével.Azt mondta csak akkor derül ki minden ha már ott a főtengely és tud véleményt mondani.Kiszedtem a 4-es hajtókar csapágyat megnézni,hogy milyen van benn,mert nekem elmondása szerint gyárit raktak be.Erre az van írva,hogy Sputter,kicsit nyomoztam és kiderült ,hogy ez a Glyco márkának valamilyen változata.Ha valaki tudja kérem írja meg,hogy a 1.8T-ben mi a gyári csapágy márkája?Köszi.