Ok. Akkor vagy a szolenoid, vagy a vezerlese (program), esetleg vakumcsovek lehetnek a bunosek.
Ha van stabil 1.5-os nyomasod, utana keresd a magas IAT problema megoldasat, mivel valoszinuleg a tul nagy nyomas okozza.
>mi az oka az 1,8-1,9 turbónyomásomnak az 1,5-1,6 helyett.
>Ami meg lehet annak az oka,hogy tul meleg az IAT..
No hat valamiert gyanus, nem, hogy ez a ketto osszefugg? Nyomas szabalyozas nem valami ordongos dolog. Ha nincs csorepedes, es a drukklabda is jo -ezt irtad- akkor a rudon lehet allitani.
Bar azt nem tudom, hogy sikerult 1.5-re felvinni a turbo nyomasat az elejen, van valami allito szelep?
A Splitfire az marketing gyertya.
Ugyanakkor ez most erdekes eset, mert nem tobb penzert igernek tobb loerot, hanem olcsobban.
Artani nem arthat a Split sem, de jobb nem lesz tole, a tartossaga pedig meg nem biztos, hogy azonos az NGK-val.
Helyedben enbelevalot vennek, amit az Alfa eloir. (vagy ekvivalenst a nagy nevektol)
Mert szerinted nincs igaza?
Es eleve hogy lesz a hibas WG-tol sokkal nagyobb a toltolevego homerseklet?
Ha nyitva marad, akkor nem tud betolteni rendesen, illetve ha igen, akkor is erezhetoen lassabban.
Ha nem nyit rendesen, akkor szetporgi magat a csiga, nagyobb nyomas epul, mint kellene.
Talan ha nagyon a hataron van a turbo, akkor hiaba probal nagyobb nyomast csinalni tulporgessel, egyszeruen nem megy.
Marmint ha itt "felső része megy a szívócsőbe.." -ben a szivocso a nyomocsot jelenti.
Szoval ha a felso kepen levo azt mutatja ahogy a motorterrol keszult kepeken is volt.
Igy is mukodik persze valamennyire, mert vegulis a dugattyut a kis vakuumcsovon keresztul mozgatja a vakuum/nyomas.
(*: Nemi fentartassal irom ezt persze, mert a konkret szelepet nem ismerem, de altalaban a toltonyomas mindig alulrol tolja a dugattyut es felulrol tart ellen a kis vakuumcsovon jovo nyomas.)
A lefujo szelep levetele azt jelenti, hogy leveszed, es a megjeleno lyukakat ledugozod.
(A 3-4mm-es vakumcsovet, illetve a nyomocsovon kb. 30-40 mm-es lyukat.)
Ranezesre ez egy membranos szelep, ezek neha elrepednek, es engedik el a levegot.
Ahogy szabyk is irta, ha valahol elszokik a levego, akkor a turbo sokkal tobbet forog, nagyon gyenge hatasfokon mukodik, vagyis a normalisnal is forrobb levegot tol az IC-be.
A multimeteres homerod, ha kepes nagyon meleget is merni, akkor tedd be az IC ele is.
Vilagos, hogy 10mp-s szintig nem kell gondolkodni. Minden megy polcrol.
De ez nem jelenti, hogy nem erdemes szamolgatni, ugye mindig van jobb, mint az eppen hasznalt.
Ne kelljen mar belinkelnem 2-3 eves kepeket borzaszto megoldasokrol, meg penztarcas meretezesrol.
Oke, en mar nem tudom ki akart poenkodni, vagy tevedett, de zaraskent szogezzuk le:
A belsoegesu motorok dugattyui aluminium otvozetek, nem acel vagy vas.
Igen, logikus magyarazat lenne, epp ezert kerdeztem megy-e rendesen.
Azert nem tul valoszinu, hogy egy viszonylag kis turbo kepes 1.7-et tolteni lukas csobe is. Aztan ki tudja.
Az osszes gumicsot levenni, atnezni. Millimeteres repedesek alig latszanak, de nyomason remekul eresztik el a nyomast. Szoval a helyekon tipikusan ezeket nem venni eszre.
Ha van lefujoszelep, azt is ellenorizni, zar-e rendesen.
Elso feladat: Megmerni az IC elott is a homersekletet, latszodjon mennyit hut az IC.
B ut: Jozan paraszti esszel megoldani, hogy jo sok menetszelet kapjon az IC. Ha kap, akkor kizart, hogy ne hutson. Az sem art, ha mogotte is van hely, kulonben nem fog az IC-n keresztularamolni a hutolevego.
Hat a Forge az nagyon jo kis cucc, semmi mechanikus lezaro, amire gondoltam, hogy lehetne esetleg.
Szerintem kizart, hogy hutes utan 100+ fokos legyen.
Nincs esetleg az IC-ben megkerulo ut? Mondjuk marhasag lenne egy injektoros autoban, de az R5-ben ha nem eleg meleg a levego, akkor kikeruli az IC-t a levego.
Ja most nezem, hogy Forge... Akkor ez tutira fals meresi ertek lesz. Menj egy hosszabb darabon rendes terhelessel, allj meg es nezd meg kezzel az IC kimeneti agan milyen meleg. Azert ovatosan! Mindig tok jol lehet erezni, max. kezmeleg lesz, mivel a nagy tolas utan ugy sem tudsz egybol megallni.
Tenyleg szepek.
Kar, hogy ezek nem tomegtermekek, mint pl. egy merevlemez. Precizios motor azokban is van, hogy csak a legertekesebb alkatreszet nezzem ezeknek a muszernek, de megis ~8000 Ft-tol kaphatoak HDD-k.
Persze ezt global ertem, nem az STRi-re, nehogy felreerste valaki!
Pilot-ot es tarsait kerulni!! (Boost merom 2 tizeddel el van tevedbe 1.5 bar korul.)
Hm, talan a nagyon keves uzemanyagbol mar nem lesz nagyobb ho, barmennyi oxigent is kap? Vagy csak nagyon gyorsan lehul, es az EGT meresi ponton mar joval hidegebb?