Ez szabad áramlás,vagy a nyomás is bele van kalkulálva? Szvsz ha van 3 bar nyomás a kipu oldalon,akkor kivezeti a felesleget.Kérdés mennyire rontja ezzel az áramlást.
Az még esélyes lehet.Bár én jártam szétszakadt motortartó bakkal,úgy vettem a kocsit.Már a próbakör alatt mondtam a tagnak,hogy egyik motortartó szakadt,de csak a váltókar rándulásából lehetett észrevenni.
Ezt így nem könnyű diagnosztizálni,de a kuplungot kizárnám...
Hát az a baj,hogy az injektorok szórásképét is meg kellene nézni,kiszerelve nem fogod látni,hogy kopott-e vagy sem.
Vezérlődugattyút a fejből ki tudod szedni,azt érdemes megnézni.Nagyon finoman megmunkált,tükörsima felületűnek kell lennie.Ha berágódás van rajta,akkor már át fogja engedni a nyomást egyik térből a másikba.
1kg hidrogén égéshője 131MJ, 1 kg benziné 43MJ,mondjuk kb hidrogén 3x akkora.
Tehát egy olyan autónál ami eszik 9l benzint,ami kb 6 kiló,ahhoz hidrogénből kell 2kg.
1kg vízben 111g hidrogén van (H2O hidrogén moltömege 1g,oxigén 16,így 1 mol víz 18g =>2g h2)
Magyarul ha a 2 kg-ot elosztod 0,111kg-al,megkapod,hogy 18kg víz kellene,csodás.
1 mol víz bontásához 282kj energia kell.Kiszámoltam az említett példát,kb 272MJ energia kell a víz bontásához,az elégetésével nyersz 265MJ energiát,meglepően jó hatásfok,de még mindig 100% alatt van.
Jó ez a dugócsere dolog,minden benzines turbós is ezzel jön.Kérdem én,ha magas az egt,akkor olvad a dugó? Szvsz ha magas az egt,akkor a hengerben kisebb a hőmérséklet,mintha adok még előgyújtást,és a hengerben ég el az összes anyag.Dieselnél nem tudom mivel lehet játszani.Előtöltés?
Az a vicces,hogy rohadtul nem vettem észre,hogy ez a turbó megolvadt. Úgy szedtem le a kocsiról,hogy ez jó,nem volt se rezonancia érezhető,se semmi.Töltött ugyanúgy,mint előtte.
Persze logikus,de ott nem tudom mérni. Rövid ideig elvisel magasabb hőt is egy csiga,ha látom,hogy még mindig emelkedik,akkor tudok tenni valamit.Másik,hogy ha túl kicsi az előgyújtás,akkor is lehet túl magas az EGT. Valószínűleg ez okozta a hibát is.
Számítottam erre a válaszra,sőt leginkább erre.Mi az,hogy semmit nem ér?
Azért,mert post turbo,vagy azért mert egt? Sajnos az egybecsonkos fosomat nem volt kedvem leszedni,megfúrni,hegeszteni rá,aztán 1 hét múlva meg faszán elreped a feszültség miatt.
Majd ha lesz nagyobb turbóm,akkor előtte lesz,egy normál leömlőbe bele lehet applikálni.
Ezt szeretném elkerülni a jövőben,esetleg egy drágább turbóval: