Szerintem nincs baja. Múltkor miután elkészült az autóm vittem Horit és ő mondta ,hogy milyen furcsa,hogy váltások után nem húz egyszerre ,hanem egy kicsit megtorpan és csak utána gyorsul.Nekem ez nagyon fel se tűnt,gondoltam ezek a turbós autók ilyenek.Engem nem zavar, de ha ki lehetne küszöbölni ,jobb időt tudnék menni.
Sziasztok!
Van egy olyan problémám,hogy váltások után érzésre nagyot torpanik az autóm.Ez nem új dolog ,nem most jelentkezett,csak kíváncsi vagyok kinek mi az ötlete.Lehet,hogy ez így van jól?Kicsit lassan éled fel talán a turbónyomás?Mivel lehetne ezt csökkenteni,erre jó a lejújószelep?
A motor már össze lett rakva 1600km-van benn és működik.Valószínűleg az utángyártott olajpumpa volt rossz,mert a gépműhely csinált nekem egy videó felvételt a szétszedésről és lehet látni,hogy az olajnyomás fokozatosan gyengül.Nekem a 4-es hajtókar kapja először az olajat,annak semmi baja nem volt,de a többi fokozatosan egyre rosszabb.
Lehet csak a felületet edzeni?Azt nem értem,hogy akkor miért gyártanak túlméreteket ha ilyet nem szabad csinálni.Az a pár ezred miliméter annyira meggyengíti a főtengelyt,hogy eltörhet?
Szeva! Köszi az infót,csak azt nem értem ,hogy a szerelőm se mondta meg a gépműhely se ahová vittem.A gépműhely 14 éve foglalkozik főtengely köszörüléssel ezt neki tudni kellett volna nem?Mondhatta volna,hogy barátom egy ilyen autóba nem szabad köszörülni ,cseréld ki egy újra.
Miért is probléma amúgy hogy be lett köszörülve??
Ma elvittük a kocsit a szerelőmhöz,holnap kiszedjük a motort és valószínűleg Hétfőn felküldjük a gépműhelynek akik csinálták.Garanciális javításban reménykedek,de nem sok esélyt látok rá.
Majd ha lesznek fejlemények leírom ide,addig is mindenkinek köszönöm a segítséget,hozzászólást.
Ha bármilyen autó hajtókar csapágyas lesz valamilyen szinten sérül a főtengely és illik minden esetben beköszörülni vagy beórázni.Ha viszont köszörülni kell és egy biztonságos vastagság alá megy a méret mint nálam ,kénytelen vagy kicserélni a főtengelyt.Most kb.5 km mentem vele és már így se lehet összehasonlítani az egészséges részt a sérülttel,tehát köszörülni kell valószínűleg vagy csak egy érintőfogást,de valamit kell vele csinálni így nem tehetem bele az új csapágyat. Nincs meg az a felület amin kialakul az olajfilm.
Mert a másik három is sérült valamennyire a Csabika szerint,de a gépműhely beórázta őket és még a súlyukat is lemérték,szerintük megfelelő,nem kell cserélni.Most marad a blokk felküldése ismét és hosszú várakozás.
Nem tudom,hogy pontosan mikor szálltál be a beszélgetésbe,de a legelején leírtam,hogy a motorom beállt megállt,vagy már nem tudom pontosan mit írtam.Az a lényeg,hogy bevittem Sopronba a Volkswagenbe ,hogy nézzenek rá mi ez a kalapáló hang és ők ott megállapították,hogy hajtókar csapágyas lett és csak óvatosan mennyek haza vagy egyből a szerelőhöz.Én mint laikus megfogadtam a szerelők tanácsát és elindultam az utolsó utamra haza,de kb.félúton már olyan hangja volt a kocsinak mintha egy vödörbe kavicsokat zörgetnél,na akkor már az 50-et is épp hogy tudtam tartani.Gondoltam most már megállok ,amint beraktam üresbe a motor egyből leállt és úgy húztak haza.
Úgy néz ki,hogy megvan a hiba oka.Beszéltem a nagy volkswagen audi szakival a Csabikával Sopronba.Elmondtam neki az egész történetet és az első kérdése az volt,hogy hajtókarokat cseréltünk-e Újakra ,mert az 1.8T-kben egyszer használatosak vannak.Mi csak azt az egyet cseréltük ki egy bontott darabra ami megvolt hajolva,a többit meghagytuk.Én komolyan mondom már nem tudom mit higgyek,most megint kiadok 100-150.000-et a műveletre és ha így se lesz jó akkor megbolondulok.:- I
Én október végén vettem az autót,és még nem volt időm megcsináltatni rajta a kötelező dolgokat,mert ugye széthullott.
A 480 a következőket tartalmazza:motorfelújítás-212.000(hengerek honolása,gyürük,1db hajtókar,1db főtengely+köszörülés,motor vonalba köszörülése,új csapágyak,munkadíj.
új turbó K03 -103.000
hengerfej felújítás-33.000
egy halom tömítés,vezérlés,vízpumpa,olajszivattyú,-132.000
Igazából a motort kiszerelni és a főtengelyt felküldeni(vagy az egész blokkot) jelenleg az utolsó gondolatom.Valahogy abban bízom,hogy talán a csapágyat rakták bele rosszul vagy fordítva vagy tényleg olajnyomás gond van vagy én hibáztam valamit a járatás alatt,nem tudom,de én nagyon nehezen bírtam azt,hogy dec. 2-ától február közepéig nem volt autóm,ráadásul baráti áron is 480.000Ft-ba került.Össze lesz rakva egy új szett csapággyal,meg lesz mérve minden(olajnyomás,turbónyomás,kompresszió,stb.)Elmegyek valakihez akinek van műszere és megnézzük a komputert is.
Én abból indulok ki,hogy először az 1-es hajtókar csapágy kapja az olajat és utána a többi,akkor hogy lehet az hogy a 2-es 3-as 4-es csapágy nem sérült,akkor mégis csak volt olajnyomás.
Megmértem a 4-es hajtókarnál a főtengely átmérőjét mikrométerrel és kb.47.7-47.8mm volt a vastagsága, a rossz csapágynál is megmértem,de csak minimális különbségek voltak.Arra gondoltam veszek bele egy ACL Race csapágy szettet és megpróbálom újra.
Ma felhívtuk őket,azt mondta az ürge:"Persze semmi probléma vigyük el neki a főtengelyt és leellenőrzi,hogy esetleg ők hibáztak-e"Erre a szerelőm megkérdezte,hogy mi lesz a munkadíjjal ,meg a sok járulékos alkatrész cseréjével.Azt mondta csak akkor derül ki minden ha már ott a főtengely és tud véleményt mondani.Kiszedtem a 4-es hajtókar csapágyat megnézni,hogy milyen van benn,mert nekem elmondása szerint gyárit raktak be.Erre az van írva,hogy Sputter,kicsit nyomoztam és kiderült ,hogy ez a Glyco márkának valamilyen változata.Ha valaki tudja kérem írja meg,hogy a 1.8T-ben mi a gyári csapágy márkája?Köszi.
Sziasztok mindenkinek!
Ma regisztráltam először.
Nekem lett másodszor is hajtókar csapágyas az autóm.
Holnap tervezem szétszedni a régi olajpumpámat.
Kíváncsi leszek mi lesz benne.
Addig is Horinak köszi az infókat.
Re: radics1 (18835)
összesen 39 bejegyzés 1
2009
Augusztus 2 Vasárnap
Kis beszámoló
2009. szept.30
Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.
KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat
Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.
Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
Milyen katalógusból nézted?
Tudnál küldeni valami linket?