timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


King Of Europe East

2008.04.13. - ave

Igazán remek idő fogadta a vasárnap Tökölre kilátogató nézőket és versenyzőket.
Én például frankón leégtem az arcomon.

A megjelent mezőny sajnos végülis elég szűk lett, talán a 12másodperces indexre versenyzőknél volt ki a 8-as tábla. Viszont igen érdekes járművek voltak mind.

Ma is méricskéltem, elsőnek a szlovén bimoto Scirocco-t. Két turbós VR6-os motor van benne, az egyik az első kerekeket hajtja, a másik a hátsókat.  Több rajtjánál is előfordult, hogy az első kerekek elforogtak, a hátsók meg tapadtak és befulladt a motor. De késöbb egész jókat ment, azt hiszem 11.9 körüli futamot mértem neki.  Végülis még csak 0.5 bar körüli nyomással megy, nem rossz eredmény.  De mindenképpen látványos volt.

Úgy volt, hogy Szabyk Fordját is megmérjük, de aztán közbeszólt a technika ördöge. Erről részletesen majd nála olvashattok, elég kalandos volt a versenye.

Az egyik 12.1 körüli eredményeket húzó K motoros Civicet is mértem, csakúgy mint a horvát Opel Astra Coupe-t. Nála sikerült is a nap legjobbját megmérni, 11.7 körül.

A szűk mezőny miatt a rendezvény elég pangósan indult, sok futam nem volt. Egy idő után a szervezők úgy döntöttek, hogy a nézők szórakoztatására bárkit engednek versenyezni, ha jól tudom ingyen, természetesen a KoE-n kívül, csak úgy. Az amatőrök a KoE dontők után még folytathatták a versenyzést, ahogy néztem, éltek is a lehetőséggel.

Sanyi már korán megfutotta a valaha ment legjobb utcai gumis futamát, 11.11 @ 221 km/h-t.  Mondtam is Bencének, a speakernek, hogy most láttuk Sanyit utoljára a döntőkig. :)  Persze ez főleg a váltó kimélése miatt volt, de nem is nagyon lett volna értelme ezen javítani, hiszen a második legjobb is csak 11.8 körül futott.  Ők végülis öten lettek a végére, miután egy 12mp-s kategóriába  nevezett autó jobb időt futott 12.00-nál, így őt áttették a nagy FWD-be.

Szabinak a sok küzdés után végül sikerült végül egy 11.7-et futnia, amivel 2. helyre került, így volt rá esély, hogy tiszta magyar döntő legyen az FWD-knél.
A harmadik időt azt hiszem a szívó Civic birtokolta, negyedik volt a horvát Astra, ötödik pedig egy turbós Civic.  (harmadik és ötödik lehet fordítva volt)

AWD-ben Grzegorz futott egy könnyed 9.2-es időmérőt, mögötte 11.7-tel volt négy autó is! (11.700, 11.703, 11.730, 11.734) Meglehetősen kilóg a sorból ez a Vette, meg kell hagyni.

RWD-ben összesen három induló volt, egy olasz kompresszoros Trans Am, 11.67-es idővel, a második  a Porsche 911 GT2 12.07-tel, a harmadik pedig egy 300ZX volt, de ő sajnos az időmérők folyamán elvérzett valamilyen technikai hibával.

A 12mp-s osztály volt a legnépesebb, itt 11 indulót számoltam meg. 12.005-ös idővel az olasz R5 jutott első helyen a döntőbe, második Schuster Zoltán RS2-je volt 12.086-tal. Harmadik idővel Gregor Tus a kék Civiccel kvalifikált, Ács Andris az E30-as BMW-vel pedig a 6. helyen jutott be.
A többieket nem tudom milyen sorrendben voltak, de szerepelt itt még egy Subaru Impreza, egy Audi S3 és egy RS4, valamint "Kuki", a megmért K motoros Civic-kel.

Nézzük a döntőket sorban, egyelőre sok helyen még nevek nélkül, bocsesz. Amint lesz hivatalos eredménylista, majd korrigálom.

 

12sec, első forduló:

Gianni Santi R5 vs. S3
Az R5 könnyedén nyert.

Schuster Zoltán RS2 vs. Subaru Impreza
Az Impreza nyert, de 11.9-es időt futott, így a bracket szabályok szerint az Audi jutott tovább.

Gregor Tus Civic vs. Ács András BMW E30
Andris eléggé beragadt a rajtnál, Gregor nyert.

"Kuki" Civic vs. Audi RS4
Kuki nyert.

12sec, második forduló:

Gianni Santi R5 vs. Gregor Tus Civic
Szoros csatában Gianni nyert.

Schuster Zoltán RS2 vs. "Kuki" Civic
Schuster jutott tovább.

12sec, döntők:

3. helyért:  Gregor Tus Civic vs. "Kuki" Civic
Kukinak, csakúgy mint a nap folyamán folyamatosan, ismét gondja volt a benzinrendszerével. Leállt az autó és nem tudta újraindítani. Kiszállt és gyakorlatilag feladta.  Aztán a csapata meggyőzte, hogy próbálják meg megcsinálni. Sikerült is légteleníteni a benzinrendszert, ami ugyan papíron kizárást vont volna maga után, de igazán szép jelenet volt, mindenki drukkolt nekik, hogy sikerüljön, még az ellenfél is mondta, hogy csak nyugodtan, nem kell kapkodni.  Sikerült is beindítani, de a kettest nem sikerült váltania így Gregor lett a harmadik a kategóriában.

1. helyért: Schuster Zoltán RS2 vs. Gianni Santi R5
Nem sok pénzt tettem volna a spagettire a töltött káposzta ellenében, hogy a speakereket idézzem, de Gianni ezt a győzelmet is behúzta. Rajtnál borzasztóan lemaradt, de erőből most is fantasztikusan feljött. Nem voltak igazán jók az idők, valószínüleg egyiküknek sem sikerült 100%-osan ez a futam.  12.3 vs. 12.5 talán?

 

FWD, első forduló:

Vogelsinger Sanyi Civic bye
Kimélő programon, nem tolta el.

Zoomby Opel Astra Coupe turbo vs. Krysio CRX
A CRX próbált pszihikai hadviselést folyatni, elhúzta a burnout-ját, nagyon lassan állt be a stage-be, majd azzal a lendülettel, el is indult, csak úgy a levegőbe, természetesen piros lámpát kapott, így az Astra jutott tovább.

Kovács Szabolcs Ford Fiesta vs. Civic turbo
Nagyon szoros futam volt, Szabi elmondása alapján kb. 10 centivel nyert a lengyel Civic.

FWD, második forduló:

Sanyi bye
Mivel öt autó volt, és nem akartak csak négyes döntőt, Sanyi erőnyerőként éles futam nélkül a döntőbe került.

Zoomby Astra vs. Civic turbo
A horvát Astra ismét sajnos eltörte a féltengelyét a rajt után, szerencsére nem okozott nagyobb felfordulást, letolták a pályáról is mehetett tovább a verseny. A lengyel Civic lett tehát Sanyi ellenfele a döntőre.

FWD, döntők:

3. helyért Szabyk vs. Zoomby Astra
Természetesen az Astra féltengelyét nem is próbálták meg kicserélni, így Szabi ellenfél nélkül lett harmadik.

1. helyért CCH vs. Civic turbo
Az volt a nagy kérdés, kibírja-e a Sanyi váltója a döntőt. Kibírta. A rendesen eltolt futamban némi túlzással élve 50 méter után már volt 60 méter előnye. :)  Sanyi a király!

 

RWD, első forduló:

Frank Boutchyard Trans Am bye
Ellenfél nélküli bye futam, de olasz barátunk végigtolta ezt is szépen.

Dominak Maceig Porsche 911 GT2 vs. Nissan 300ZX
A 300ZX műszaki hiba miatt már korábban feladta a küzdelmet, így ez is egy bye futam lett.

RWD, döntő:

Trans Am vs. Porsche 911 GT2
A Trans Am nyert köszönhetően az jobb rajtjának. Az automata tudta a dolgát, míg a Porke csúnyán befulladt.  A végére viszont nagyon szépen behozta az amerikai vasat, igen kis különbséggel veszített.

 

AWD, első forduló:

Grzegorz Corvette vs. Boguslaw Kukieczak EVO IX
A EVO-s srác becsületesen végigtolta a futamot, meg kell hagyni ügyesen kezeli a járgányt egyetlen lábbal. Mint megtudtuk motorbalesetben vesztette el a jobb lábát, így kézigázzal oldja meg a futamokat.
Nem lehet egyszerű, hiszen váltani is a jobb kezével kell.
A Corvette könnyedén nyert, nem is erőlködött, csak meggurította, egy kis tolás, majd nagyjából begurult a célba.

Krcmar Bojan Scirocco Bimoto vs. Ukrán 3000GT
A nap legérdekesebb futama volt ez, mindkét autó ugyanis borzasztóan ment, 14másodperc felett teljesített mindkettő, hallhatóan dadogó motorokkal. Végül a Scirocco ért be előbb, de nem sokkal.
(sci vs. Vette, evo vs 3gt for 3rd, evo 3.)

AWD, döntő:

3. helyért: Mitsubishi EVO vs. 3000 GT
Jól kapták el a rajtot, de az EVO jóval erősebbnek tünt folyamatosan távolodott és nyert.
A 3000GT itt sem volt 100-as.

1. helyért: Corvette vs. Scirocco Bimoto
No contest. Azt hiszem ebben a futamban futott a Corvette egy 8.9-es eredményt úgy, hogy jóval a cél előtt már fékezett.

 

 

Szuperdöntő, 1. forduló:

Vogelsinger Sándor Civic vs. Porsche 911 GT2
Sanyi egy kissé ügyetlen rajt után túl hamar váltott, befulladt, ezért féltávnál alig 2 autó volt az előnye. :)
Végülis simán nyert.

Gianni Santi R5 vs. Krcmar Bojan Scirocco Bimoto
Mindkét jármű elég rosszul rajtolt, de a Scirocco 60 láb után teljesen fel is adta, az R5 pedig ekkor már tökéletesen robogott, fél pálya előnnyel nyert.

Frank Boutchyard Trans Am vs. Robert Nawrot Civic turbo
A Civic nem jelent meg a döntőben, nem tudom miért, így a T/A simán jutott tovább.

Grzegorz Corvette vs. Schuster RS2
Itt még a korábbiaknál is lazábbra vette a Vette. :) 11mp feletti időeredménnyel, de az Audi előtt ért célba.

Szuperdöntő, 2. forduló:

Gianni Santi R5 vs. Vogelsinger Sándor Civic turbo
Az olasz kicsit jobban kapta el a rajtot, de a 60lábas fotócellát már Sanyi érte el hamarabb, és bár szépen tartotta magát a kis R5, kb. 30 métert így is kapott a célig.

Grzegorz Corvette vs. Frank Boutchyard Trans Am
Ismét nagyon lightos futam, talán 2 autó különbséggel nyert a Vette.

Szuperdöntő, döntő:

3. helyért: Gianni Santi R5 vs. Frank Boutchyard Trans Am
Kb. egyszerre indultak meg, de az R5 szinte azonnal megállt, mint kiderült eltörte a féltengelyét.
Figyelembe véve a pocsék rajtjait, ez egy érdekes információ, aki tud olvasni a részletek között.

1.helyért: Grzegorz Corvette vs. Vogelsinger Sándor
Sanyi jóval hamarabb, de kicsit befulladósan rajtolt és bár 60 lábnál még ő vezetett, 100 méternél már jelentős előnnyel vezetett a Corvette és innen már csak annyit ment, hogy a távolság megmaradjon közöttük.  Megmaradt.

A szűk mezőnyt leszámítva jó kis verseny volt, reméljük lesznek még hasonlóan rangos versenyek nálunk, de addig is, nyomjunk le mindenkit külföldön... :)
Hajrá fiúk! :D










                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!


Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function mysql_query() in /data/webhosting/timeslip.hu/www/jobboldal.php:327 Stack trace: #0 /data/webhosting/timeslip.hu/www/keret_vege.php(16): include() #1 /data/webhosting/timeslip.hu/www/blog.php(1128): require('/data/webhostin...') #2 /data/webhosting/timeslip.hu/www/404.php(282): include('/data/webhostin...') #3 {main} thrown in /data/webhosting/timeslip.hu/www/jobboldal.php on line 327