Jelen állás szerint, amit pár napon belül véglegesít is a sportegyesületünk, Fertő-Rába kategóriákban nem lesz változás 2014.-ben, pár apró módosítás, és egyértelműbb meghatározás várható csak!
Jövőre szeretnék indulni Fertőn és várom a fejleményeket, hogy kategóriák terén mi fog változni.
Addig csak a kasztni ami biztos
Profi kategóriákat néztem, hogy idén mik mentek és milyen időket.
szívó 2000ccm-ig (p5 ha jól emlékszem) lenne a megcélzott kategória. Picit magas a léc mert a dobogóra a 13-as idő is kevés.
Én kifejezetten kategóriára építeném az autót. Várom hogy mi lesz, mert a profi kat-okban kicsi a létszám, de ha visszaállna a régi "rend" és együtt mennénk a street-el akkor azért lenne felháborodás. Korábban nem volt profi és street, hanem mindenki együtt. Az utcaiak is kivoltak pakolva és lehetett slicket feltenni, de a célgépek nyilván ütőképesebbek voltak. Emiatt hozták be gondolom hogy legyen pro és street.
Úgyhogy most várakozok...
Persze abba az idobe is ugyanez a lazadas megvolt...csak a hatterbe...
Az Uj kategoriak Ellen...
De lenyeltem(tuk) es epitettunk mast...
Mivel van 1 szabaly:
"mukodo versenyautot nem szedunk szet"...
Annan az idoben---hondasok( )kilobboztak maguknak Sajat Kat-ot is...
Van 1 kerdesem mindenkihez:
-mivel mindenki fel a Kat (idoalapnal!) atlepesetol--
Hogy tudtok ugy fejleszteni visszafele?!
Hogy az gyoz a dontobe aki elobb beer???
Csak az jut tovabb akinek a lampa vilagit!!!
Mar osszevalogattam leirtam milyen Kat-ok lennenek...
Atlepitek a x.00 at es????
Ott az ujjabb cel-gyorsabb katba minnel elobb vegezni---es igy tovabb...
Zoli se veletlen jutott el a 6-os celig...
Szia!
Ezzel ne is idegesits...
-Volt 1x valaha a keddi hungaroring....lasd vw derby tobbxos kategoria es osszetett bajnok(9,99-201m-1000 cm Kat)
Tamasek kiszaltak...meghalt a ring
-volt valaha 402n-en is hondamentes 1600-2000 cm(lipu corsa)
De ezt is megsxuntettek...
-v6 corsa-ezt osszesoroltak a dieselekkel-raadasul 1seggel 1lovat...
En emlekszem mikor Jure es Mirannal nagyon komoly vrsenyekkel +Dozsa Laci +Balazs corwettekkel...Nagy BMW-k...oriasi csata volt
Dieselek miatt lassan kihal...
Gondoltam-nem baj Ferton Meg Jo leszek-de Peti atvette Zoli profi kategoriait...
Igy marad a muskatli ultetes ezekbe...
Pedig Petinek szinte konyorogtem Ne vegye at...
Uresek is ott a profi Katok...
Ezt sokan mondtak mar tudom...
De "gyujto" vagyok...
Majd lesz 1x Sajat verseny..."berautokkal"...
Sot var probalkozasok voltak is...koszi Peti
Szerintem is butaság ez az időalapú kategorizálás. Az erősebb kategóriák üresek lesznek, a gyengébbekben pedig tumultus lesz mert a versenyzők nagy része a biztosra fog menni és inkább ezekben fog indulni. Én sem fejlesztenék gyorsabbat csak kiszámíthatóbbat.
Remélem azt sejted, hogy te is kupagyűjtő vagy, hiszen nem is tudom ki épített már ennyi autó.....
"Állnak a garázsba az autók:
B corsa V6
Vw derby
Lipu corsa
usw.. "
Pedig ha az idő lenne csak a célod akkor a legelsőt kellett volna tovább finomítani....
De hajtogasd csak.....
A puding próbájában benne vagyok én is. 14H katos verseny döntővel, majd után egy idő alapú.
És kupa helyett én is örülnék a következő versenyre való ingyenes nevezésnek. (+ így akkor nem "kupagyujtogetok" lennénk hanem "ingyenes nevezés gyujtogetok"
bla-bla-bla... akkor legyel arc, es allitsd at a kesleltest, addig minden csak felreduma
ennyi erovel azt is mondhatnad, hogy nem erted mit keccsolunk itt ekkora ccm-s autokkal frutti 250-350loerokkel, amikor 30 eve az turbos F1-ben 1500ccm-bol rohogve kijott 1000+ loero is mar, es utcai auto blokkja volt abban is
Kinek nem Inge....
Mirol beszelsz???
En indulok szerintem mindenki kozul a legtobb versenyen...
Raadasul mindenhol dobogos vagyok...
Kicsi a tet-kedvem sotet...
En ugy szeretek versenyezni ha van ellenfel...
Veled ellentetbe...
Nézőt ez sem hoz és profi versenyzőt sem kategóriákba...
Ennyi erővel profi kategória szűnjön meg és mint régen mindenki együtt és kész?...Akkor meg még kevesebb harc lenen a dobogóért mert még kevesebb street jut oda....ergo megint csak kevesebben jönnek...
Akkor nem tudom mit kellene....túl tág a P4...ahhoz meg nem jár ki folyton mindenki hogy ebből is kettő legyen...mert az sem reális hogy 9 alját lehessen futni 1200 vagy még több kilóval...hajtás pusztul...
Akkor mégiscsak idő kategória jobb mert a 10sec környékiek is egymással versenyeznek, és a 9 környékiek is...
Ha minden marad a régiben akkor kihal a profi.
Nagyon érdekes folyton 3-an cserélni egymást P4-ben Robival meg Brekivel....néha meg kharmannal vívni és vigyelni mit megy cikkcakkban 500 kilóval az 1200 kiló ellen...
Nemtudom...a superfinale kicsit érdekesebb.
De nézőknek meg későn van...és nyilván nem érdekes az időmérőn sem mert el sem indulunk időben, hameg igen, akkor 100 métert adunk egy 12-13 secesnek....időmérőn nincs verseny, döntőre meg nem maradnak.Profi kategóriák meg foghíjas döntősök....unalmasak.
Amúgy a 201 méter szorossága jobb, de arra sem jöttek el sokan nézők...
Világos. Eddig ugye az volt,h pro-nak éves licenc is drágább,ill enm tudom a biztosítás részét a dolognak.A piros szám meg a boxhasználathoz volt,ha jól tudom.
Ha a lentebbi kompenzálásra számítanánk, akkor full street-nek kéne maradni igen, hogy igazságos legyen az alább sorolás, mert különben ugyan oda tartoznánk ahová alapból is a profik profiként, ha könnyítenénk vagy tesztelnénk egy komolyabb gummát.
Nevezésnél a profiknál (most tudtam meg én is a h.ringen mikor közéjük neveztem) hogy ha sima nevezést fizetünk, 2 vagy 3 ropi lett volna (nekem nem az volt), akkor nincs pénzdíj, fekete rajtszám, és rendesen sorba kell állni, mint bárki, ha az emelt díjat fizetjük ami 6 ropi volt, akkor van pénz díj, piros rajtszám, és mehetünk "soron kívül" a profi sorba...
versenyezz 10 évet és fejlődj, akkor rájössz, hogy mondjuk az én 0.1x reakció időm nem számít jónak maximum elfogadhatónak abban a ligában ahol én szeretnék versenyezni, illetve versenyzek.
A tényleg profik lámpától függetlenül 0.0x reakciót húznak 10 ből 7 szer.
nem? akkor neha sumakban 5-6 futam erejeig vagy 5-10 percre allitsatok be 3sec-s kesleltetest a sarga utan zoldre, aztan vissza 0.4-re
vagy a dontokbe, aztan lehet bizonygatni a 0.021-s korabbi reakciokat, hogy megy az csuklobol akarhogy
kivi lennek dontonel ki kockaztatja be a beugrast, ha hirtelen maskepp mukodik a lampa, mint ahogy megszokta
2993 ccm van.
Idén amikor már biztosnak tűnt a street katomban az összetett dobogó gondoltam szétkapjuk kicsit a gépet, az utolsó versenyre, hogy megnézzem mit is tud ennyi plusz súly nélkül, egy komolyabb gumival pro. kat-ban, de persze egy tiszta futam sem jött össze végül..., /még egy 90%-os sem/, erre a "teszt" helyzetre jó nekem a P4, de ha full street maradok, akkor a P3 lenne korrekt szerintem, ha már az összevonást szavazná meg a nép.
Mint ahogy a szívó autókat is össze lehet párosítani egy bizonyos szorzóval a turbósokkal, úgy a profikat is össze lehetne a street-ekkel egy bizonyos osztóval, ami irányulhatna a feltöltés, meghajtás, ccm kompenzálására, maradhatnának a fő kat-ok mindenhol, csak össze kéne matekolni, hogy jó legyen mindenkinek, de szavazzunk, ha kell... és akkor kiderül...
AS6-ot pl. az AP1-be eltudnám képzelni,
AS7-et az AP5-be
AS8-at az AP3-ba
szerintem nem szűnnének meg, igaz a jó reakció időhöz jó versenyzőnek is kell lenni, a jelenlegi profi kategória nagy része ilyen versenyző és bármikor jöhet a lámpa.
2-3 gépátvevő van versenyenként, csak annyit mondok, hogy a Németországban a Nitroolimpián közel 1 nap volt a gépátvétel, vagy mondhatom azt is, hogy Magyarországon egy rallyban se 1 óra a gépátvétel igaz a nevezés se 2000 hanem 186.000 egy versenyre.....
A pörgőség a versenyzőkön is múlik, jövőre ezen biztos javítunk, a rajt után már be lesznek hívva a következő páros, max ha nem jön akkor félreállítjuk :-)
Nem bírod befejezni? Ha jól emlékszem,te kezdted el ezt az egész időalapú szart,azzal az indokkal,hogy nem tudod megverni az ellenfeled. Magyarul nem nyersz elégszer. Jövőre kupa se lesz,szóval nem leszek kupagyűjtő.
Komolyan mondom,tiszta óvóda egy régi versenyzőtől.
az a diffi, hogy egy ujabb generacios auto, mar sokkal nehezebb, mikozben kb uyganakkroa motorja, meg az Euro3-4 normak miatt sokkal nehezebb hekkelni meg ujabb autohoz nyilvan dragabb lesz minden, kevesebb a tapasztalat is vele... ergo a regi auto azonos ccm-s motorral mindig potensebb lesz mar csak a sulya miatt is
Most gyorsan ránéztem a szept 7-i versenyre,s8-at leszámítva egyetlen verersenyző ment 12 alatt,Kis Zoli a mitsuval. S8nál meg miért űridő a 11.x? Ott minden adott,hogy gyors street autó lehessen.
senki nem mondta, hogy bármilyen változás lesz, de az is igaz, hogy ennek az ellenkezőjét se. Itt csak beszélgetünk és előkészítjük a szokásos éves megbeszélést, természetesen 2014 től kötelező kategória minimum súlyok lesznek, mint azt már tavaly megígértük.
az a 0.2-s reakció is azért van csak, mert fix időzítésű a rajtgép, és betanulható, hogy már a sárgara indulj el, azaz gyakorlatilag az a zöld
de már vagy 2-3 éve leírtam, hogy egy f@szság ez így
ha véletlenszerű késleltetés lenne benne a sárga után zöldre váltásra (pl 0.5-3sec), hamar megszünnének azok a 0.2-s (űr)idők
ugyanúgy, ahogy azt ir hogy jó lenne ha nem csak fastcar lenne gépátvevő kb egyedül, aztán azért kell reggel közel egy órát ott dekkolni, na meg a stage-elés is maga lehetne sokkal gyorsabb
mert azért az sem normális, hogy simán 4 órát is lehet sorban állni, sőt akár 5-t is
és akárhogy is nézzük, azért régen Hring-n 4 órán át volt a kvali 20-24h-g és az alatt simán mentél 2-3x akkora sorban VIP-s csókoskártya nélkül is, hogy a box-k mögött 4-5-6 auto széles sorban álltak
és motorosok ott is voltak közben, meg a sponzoroknak reklámidő
A díjjátadós dologgal én is egyet értek, nekem is tetszik.
Az hogy a profikhoz áttegyünk street kocsit jól meg kell gondolni mert én nem tudok olyan kategóriát ahonnan bármelyik street-es is örülne, hogy bekategorizálod a profiba.
S1 messze sehol nem rúg labdába
S2 14s körüli idők még ez sem férne be sehova eredményesen
S3 12,8-as idő a csúcs de mondjuk ez a kategória azon kevesek egyike ami mindíg rogyásig van akár mikor legyen is verseny.
S4 14,3s-es csúcs. ez besorolható lenne csak nem megy senki olyat hogy mégis.
S5 Talán innen lehetne már tenini ha valaki fejlesztene mivel itt is 2 versenyző jött idén stabilan de a csúcs még mindíg csak 12,4
S6 Radics kolléga biztos szivesen jönne profiba de hova is kerülne ugye a profi 3 lenne a kategóriája de egyel vissza vagy kap egy üres kategóriát vagy egy első kerekest amiból csak az AP1 jöhet szóba ahol jelenleg nincs is versenyző...tehát ide valóba át lehetne kompletten tenni az S6-ot de akkor akár hagyhatnánk is S6-nak.
S7 őket talán reálisan az AP5 kaphatná idő szerint bár nem tudom mennyire fer egy turbóst a szívóba tenni, de legyen valamit ez a kategória is azért átlag 6 versenyzőbel büszkélkedhet de az összes többi profi katban csak a végén kullognának még a legjobb idővel is ami idén ott volt.
S8 Na az ő idejükkel fodítva van baj, mert ők ugye igazán AP4-be felelnének meg, de oda nem akarnak menni pedig tökéletes is lehetne nekik de nem mehetnek mert nem pakolhatnak ki... Nem egyszerű mert igazán sehova máshova nem lehet benyomni se Nórbit se a porschét vagy még valami nagymotoros feltöltöttet... nehéz.
A dízelt fogalmam sincs hova lehetne tenni mert tutti kilennének hogy ez dízel az menjen dízellel, és igazuk is van valamint mindíg kivan a 8-as tábla és ha jól tudom ott a vereny is mindíg szoros.
Szóval ezt kimondani könnyebb mint megvalósítani szerintem sajnos. Csak gondoltam megnézem milyen idők is voltak idén és ebből az eszmefuttatás lehet ezt többen nem szeretnék mint akár mi mást, nagyon nehéz.
És sajnos azt kell mondjam még hogy a baj igazából a Profi kategóriákkal van, mármint ott vannak inkább lyukas kategóriák... ezeket a kategóriákat nehéz így összekeverni mivel jók.
Nézők szempontjából...tegyük fel motorosok nem jönnek.
8-14 402m qualy, 14-döntők.Latjak a nezok is.Közben meglesz a 201m idosorrend is.402 döntők utan aki benevezett 201m döntők is :-) Profik is kihulnek addig, ha oda neveznek...
Vagy újabb ötlet...a 402m ugymarad mint eddig...döntők 14től....a 201m utána idoalapu kategóriás egy másik bajnokságban...
Zoli?
Így kiprobalhato 1 éven at a 201 idoalapon mindenki egyben....de mellette a 402 ugyanígy marad...
Ez is egy verzió...lényeg a 2 döntő autoke és az egész nap autoke...
Vagy 402 módosított, 12 sec alattiak profiba, P3 határ 2500ra, 14től döntők...201 utána a régi kategóriákban....van sok variáció, de legyen döntő napközben is a nézőknek hátha bejön...
Én még mindig nem értem h ami tavaly télen ki lett tűzve h lesznek súlyhatárok az miért nem jöhet be?Ha közelíteni akarjuk az autókat akkor a jelenlegi (vagy kicsit változtatott) ccm-hez tartozó minimál súlyt rakunk akkor máris meglessznek a kicsit egyformább autók!!!Tényleg rossz h enyit van bolygatva az egész mert így téll nem lehet autót építeni pont ez a drága h minden évbe át kell alakítani teljesen másra az autókat...Sztem ez így már elkezdett egy kiforott kategória besorolás lenni amit mindenki egész jól elfogadott ezt finomítsuk még tovább de ne úgy h merőben újra csináljuk megint!
szerintem, egyenlőre nincs aggódni valód, mert csak 12 alatti steeteket tennénk profiba és ha bemész 11 be az 1.6 turbós autóval az 1.6 szívókkal kellene menni. És ismétlem nekem a kupák helyett ingyenes nevezés a következő versenyen jobban tetszik és max mindenki kap egy oklevelet a dobogón.
Emeld meg a P3-at 2500ccm-re, vagy annyira hogy beferjenek az audik is.Akkor S8 belefér...porsche meg gtr mehet P4, ben...abból kijön annyi ero mint a nagy ccm nitrobol, vagy a kharmanból...9.2...
Ne kelljen visszapakolnom a kocsit és S8ba neveznem, hogy utána atrakj P3ba....csináljuk normálisan...mindenki egy fasza, feltöltött kategóriában akar versenyezni...
Szerintem P3 jó lehet így...P1, P2-t döntsék el az ott versenyzők hogy legyen.
Meg úgyis jönnek ötletek, de a 12 secnel gyorsabb streeteket, a motorjuk szerinti P-be kellene tenni szerintem.
Épp ez az,mégjobban kiütközne rwd fwd jözti különbség. Miért cél az nekem,hogy mindenféle profi vassal próbáljam felvenni a versenyt? Egész évben ezen aggódtam,hogy ne basztassák a katokat már megint,mert akkor hiába építettem.
Lehet sokan úgy vannak vele,felesleges streetbe komoly gépet építeni,mert mire elkészül,borul a rendszer. Semmi biztos pont nincs,évről évre van kisebb nagyobb változtatás.A mostani katok talán 2-3 évesek max.
köszönöm