Hát a gépátvétel az ilyen,sokszor így is túl sok idő elmegy reggel ezzel. Általában 1 óra telik el a megérkezéstől addig,hogy egyáltalán oda lehet állni a rajthoz. 8kor van nyitás,de mire jönnek a gépátvevők,addigra már 20-30-40 autós sor van. Mi,versenyzők tudjuk a legjobban,mennyire kevés egy versenynap. KKL-en is lehetne 2 napos verseny,mert hely van hozzá,legalább egyszer egy évben.
Ezt én személy szerint úgy tudnám elképzelni,ha átfedés lenne a katok között:
Mondjuk kvali alapján berakják a versenyzőket az időkategóriákba. Példa legyen 13.5s. Ő mehet 13-13.99s katban. Ha évközben fejlődik,és bemegy 12.8-ba,akkor se lépjen kategóriát,hanem mondjuk csak akkor,ha 0.5s-el megy túl a limiten. Mert egy 12.4-es idővel ott nem az utolsók közé,hanem a középmezőnybe esik. Visszafele is mehetne ugyanez
egy most 9.8-as kocsi akkor mehetne a 10-esben,ha 10.5-öket szórna,így ő is középre esik,és talán el lehet kerülni a "fékezéseket". Így talán,(de ezt még nagyon át kell gondolni) mindenkinek több ellenfele lenne,megszűnik a pro és street kategória,a gyenge street-eseket se kedvetlenítik el az erősebb kocsit a katban. Így lenne 1+/-0.5s ablak,és világos lenne az átsorolás szabálya is. Évközben aki katot lép,természetesen vinné a pontjait,így nem lenne az,h aki nagyot fejlődik,az bukja az évet. Aki most meg épp a határon van,annak nem kell aggódnia,hogy döntőben becsúszik határ alá és azért veszít,mert jobb lett.
Ez az akksi dolog régi téma,de szerintem érthető,annak leszorítva kell lennie,mert ha letestel,akkor könnyedén kigyulladhat az autó.
Tűzálló overál meg másik kérdés. Van olyan pro autó,amibe tényleg kell,mert melletted van a tank.De valószínűleg,ha egy GTR megy pro-ban a street helyett,ő az utcán se veszi fel. A bukócsőről nem tudom hirtelen mi a szabály,de gyanítom,hogy 9s-re már az is kötelező.
Motorosokat sokan nem csípik,de ők is befizetik a belépőt és nevezést,valószínű kell ez a pénz ahhoz,hogy fenntartható legyen a verseny. Én sem szeretem,hogy bukóban ülve a motoron úgy csinálnak,mint aki süket. Ha 11-ig csak ők mehetnek,akkor ne álljon még 20 páros a burnout zónában. Kunmadáron jó volt a lezárt terület. Aki ott benn van,az elmegy,aki kívül,az vár. Az időmérő vége előtt már nem engedték vissza a motorosokat,ha tudták,h nem fér bele.De nem kellene semmi autós meg motoros eddzés,ha szépen beállnának ők is a 3 órás sor végére. Ott én még sose láttam motorost.
Ezt meg mindenki tudja,hogy akkor tudsz menni,ha reggel ott vagy. Szerintem idén nem nagyon volt olyan,hogy nem a xx01-es lett volna a rajtszámom. El kell indulni hajnalban,ha 2 futamnál többet akarsz. Vagy fel kell pörgetni a futamokat,mert szerintem sem kell 60mp-nél több ehhez. Be lehetne hívni a következő párost még azelőtt,hogy végigérne az előző. Ha akkor hívnak,amikor már jönnek vissza,akkor még burnout,aztán kapu alatt megállás és utána stage.Ez is holtidő ilyen szempontból.
Ott a nagyon jó példa,hogy az időalapú kat visszabutítást eredményez.A profik is inkább mennek egyel feljebb,mint hogy a kat közepén kullogjanak. Mert akárhogy is,mindenki azért megy ki,hogy sikeres legyen a sportban (és nem kupagyűjteni).
AS7-ben 3 éve 12.5-el király lehetett bárki,most 11.4x a rekord. Magyarul fejlődnek az autók,ki gyorsabban,ki lassabban.
67 teszt versenyző volt 09.07-én. Őket kellene megkérdezni,miért nem férnek be street vagy pro katba. Ezzel szemben mindössze 105 rendes versenyző volt kategóriába sorolva.
Örülnék ha kijönne. Nem tudom mit ment a low 11 a végén,de legalább lenne cél,h hova kell eljutni.
Ozoli 11.8-at ment,ha jól tudom jövőre valaki indulni fog a konfigjával,jó csaták lesznek.
Nem fogok új katokért sírni,még ha dobogóra se jutok,mert elismerem,h erősebbek,jobbak.
A G1 team akkor ugyanaz,mint én,vagy tévedek? Mert gyorsabbak,mint a többi versenyző a kategóriában,sokkal (itt 0.6-0.8s arányosan olyan,mint nálunk 1.2-1.5 szerintem,mert sokkal több erő kell ekkora különbség leküzdéséhez)
Nem írtad h fasz vagyok,valóban,csak félek az igazságtól.
Szerintem meg nem akarok időlimitre menni,mert nem fogok fejben mp-eket számolni.Hadd legyen nekem is véleményem,még ha nem is vagyok ebben a sportban senki.
Ez a hozzászólásod semmi másról nem szólt,mint az én eredményeim becsmérléséről. Akárhogy is próbálsz majd most ezen szépíteni.
Ez egy 17.4s-es autó a gyári adatok szerint. Én büszke vagyok arra,ami lett belőle. Lehet mondani,h nem érdemeltem meg azokat a helyezéseket,amit idén elértem,mert nem volt ellenfél.Nem ez az egyetlen ilyen kat,ahol a legjobb elhúzott a többi mellett.
Képzeld,nekem se tetszik,h nincs a katomban komoly ellenfél,illetve kb év középétől nincs,addigra értem el ezt a szintet. Jöhetne pár turbo honda,máris lenne verseny. Ezt is írtam.
De hogy nekem miért fáj az igazság,azt nem értem. Nincs értelme időkorlátra versenyezni,mert az nem más,mint taktika. Vagy azt feltételezed,hogy minden katban a limit felett lesznek a kocsik 0.3s-el? Akkor lenne verseny,valóban.Az összes többi meg lassítva egy 1mp-vel feljebb.
ha nem tudsz személyeskedés nélkül érvelni,akkor inkább ne is tedd,mert ezzel a bunkó "vakok között félszemű a faszom " baromsággal másokat se zaklassál.
Tudod,kurvasokat melóztam a kocsin,úgy építettem,hogy az AS6-nak megfeleljen,szoptam azzal,hogy a gyári 31 éves 85 lovas szarból építsek ütőképes autót,túrtam az alkatrészekel,látástól mikulásig szenvedtem,dolgoztam. Erre jön valaki,és megmondja h én vagyok a fasz,mert jobban sikerült,mint amire számítottam.
Kérdem én,az én hibám,hogy mások nem dolgoztak ennyit télen az autójukon? Én tehetek róla,hogy nincs rá pénzük? Vagy épp tudásuk? As6-ban 11.8 a rekord,amit egy turbós honda állított fel. Az én hibám,hogy már nem versenyzik,vagy hogy nem épült még 5 másik ilyen ugyanolyan jóra?
Ha jól sejtem,épp te kezdtél el sírni,h ha kijön a G1 akkor esélyed sincs. Fel sem merült benned,hogy valamit jobban csinálnak,ha egy fwd autóval leküldenek egy rwd-t?
Most kezdődhet a karate,de kurvára gyűlölöm,ha ilyen okosan megmondják h egy mocskos buzi vagyok,mert 85 lóból csináltam 270-et és ez elég arra,hogy üsse a többi autót.
Bárki vehet egy ilyen romot,vagy bármi mást,dolgozhat rajta 8-10 hónapot és jövőre meg lehet mutatni. Nem fogok ugatni,ha valaki jobbat épít,inkább gondolkodom,hogy érhetném utol.
Sokan nyomatják ezt az időalapút most itt hirtelen,de úgy látom az ellentáborban is vagyunk páran. Lehet arról is szó,hogy a jelenlegi helyzeten módosítunk nem időalapú katokkal? Ezen most épp senki nem pörög. Remélhetőleg ideér a többi versenyző,és több input jön.
Megmondjam hogy lehetne több street versenyző szerintem? Ha lazítanátok a szabályokon: régen mindegy volt milyen motor volt a kocsiban,ccm szerint volt kategorizálva. Lehet NKH műszakin nem megy át egy A corsa 2.0 16v GSI motorral,de itt viszont mehetne,természetesen a motor szerint besorolva az eddigi katokba. Van pár ember,aki emiatt tesztbe kényszerül vagy be se nevez,mert minek.
Én azt világosan értem,hogy versenyzőket akartok becsábítani. A gond itt az,hogy nem az fog nyerni,akinek jobb a reakciója,jobban vált,erősebb a kocsija,hanem aki épp azt a megadott időt tudja futni,lehetőleg legjobban közelítve felülről.
Azt azért elmondanám zárójelben,engem sem vet fel a pénz,kicsit erőn felül építettem meg a kocsit és toltam végig az évet.Ez viszont nem jelenti azt,hogy 1 szezonra épült volna a kocsi.
Azért nem,mert 12 alját így is tudja,nem azért szopok a kocsival ennyit és dolgozok,költöm rá a pénzt,hogy ne javítsak. Azért meg nem építek,hogy a saját rekordomat döntögessem, helyezés nélkül meg hazamenjek.
Most volt a hétvégén verseny a ringen, 2 tizedet hoztam a döntőben az időmön 201m-en,csak azért,mert most abban a futamban véletlenül valamit jobban csináltam. Most emiatt kiesnék,hiába jobb a kocsi,mint a másik?
Most 12.15-öt tudtam idén,ez a legjobb,szeretnék fejleszteni és 11 közepét futni,ami nem tűnik egyelőre lehetetlennek. Most akkor ne fejlesszek,mert 12s katba jó így az autó,mert nem tudom túllépni jelenleg? Vagy fejlesszek a saját kedvemre,menjek egy 11.x-et,utána meg vegyem vissza,h 12 felett maradjon?
Ha a másik autó jobb,gyorsabb,az nem azt jelenti,hogy igazságtalan a ketegória. AS3-ban a szívó 1.6 16v hondák 13 közepét mennek,míg egy 2.0 16v akármi meg 15-öt tud. Ők nem sírhatnak,hogy honda meg dohc,nekik is ott a lehetőség fejleszteni,csak pénz/munka nélkül akarnak bajnokok lenni. 2005 óta ez a 3. kat amiben próbálkozom,az előző kettőben nem volt ütőképesek az akkori autóim. Nem azért mert rossz volt a kat,ugyanilyen kategóriájú autók egyszerűen jobbak voltak.Ha valaki nyerni szeretne,költsön a kocsira,fejlesszen,különben nem jönnek az eredmények. Milyen lenne egy olimpia,ahol a kicsit kövérebb futók is arra mennének,hogy a 100-at nehogy 6 alatt fussák? Hülye példa,tudom,nekem ez a véleményem személy szerint.Kiváncsi vagyok ki mit gondol erről.
"Ha rajtam múlna, lenne olyan szabálymódosítás, hogy érvényes kvalifikációs időt csak kategóriabeli autó ellen menve lehessen szerezni. (már ha van kivel, persze, de legtöbbször azért van)."
Ez eléggé kivitelezhetetlen.Így is sokszor nehéz párban állni,mert a spanok egymás ellen akarnak menni,nemhogy még katon belül keressek valakit,aki jönne épp akkor,amikor én.
Egy versenyzős futamok tényleg feleslegesek (hacsak nem valami überbrutál verda az,ami nem 100%,hogy be is fejezi egyenes vonalban a futamot),lehetne az a szabály,hogy mindenki sorban áll,ahol van egy lyuk,oda beállhat bárki,így rövidítve a sorbanállást.Persze ez eddig is volt,de nem értem miért jobb valakinek a sor végére állni,mint mondjuk valaki mellé a sor elejére. Ha ez beépül a fejekbe,nincs anyázás az "előzés" miatt.
Arról nem is beszélve,hogy 0.3s-nél többet simán szórhat egy autó. Nem egyszer fordult elő,hogy döntőben sokkal jobb lett az idő,mert nyáron a pálya meleg,a levegő meg már nem 40 fokos,jön egy kis erő,stb.
Kérdés,hogy miért is nem jó ez a heads up verseny,ami eddig volt?
"egyik versenyen mehetsz a 13s-es időkatba és ha fejlesztettél a következőn mehetsz a 12s-esek közt"
Hova mennek ilyenkor a pontok? Két katba? Év végére lehetne akár 2-3-ban is pontom,mert egy jó versenyen 12 alja sikerül,ha esik,akkor meg a 14 alá bemenni is csoda.
Még mindig nem értem,hogy miért lenne jó a versenyzőnek fejben számolni a másodperceket,hogy a cél előtt elengedje,nehogy a kitűzött idő előtt érjen be.
Nekem az a véleményem,hogy jók a kategóriák így ahogy vannak,nagyjából igazságos az elosztás. Ott van az AS3,minden versenyen a legnépesebb tábor. Van már 12s autó is,de mennek azok is,akik 16 alá be tudnak csúszni.Nekem sajnos üres a kategória,nem sokan vannak AS6-ban,ami érthetetlen,mert annyi turbó honda van itthon,mint a tengerentúlon
Ehhez képest talán egyszer sem volt meg a 8-as tábla.
Azzal nem értek egyet,hogy sok a versenyző,ha autó kategóriákat nézzük. A 2-3 órás sorbanállás tényleg elég fárasztó/idegesítő. 2-3 óra akkor,ha van kb 20 páros meg mondjuk még 10-et beengednek a fizetős sorból,ez átlag 4-6 perc/ páros. Javítsatok ki,ha tévedek,majd megnézem hány mért futam van egy versenynapon. Azokat a versenyzőket nem értem,akik 20-al szarakodnak visszafele,ezzel megakadályozva az új futam indítását. Én személy szerint szabályt szegek,mert 30-al lehetne menni a visszatérő sávban,ehelyett fordulás után dinamikusan jövök,aztán a korláttól meg 60 körül,így kb 1 percig se foglalom a pályát egy futammal.
Döntőre regisztráció lehet,nem rossz,hasznos lenne,de ki kell találni,hogy hogyan legyen. Az nem jó,ha 100 versenyző egyszerre rohamoz meg valakit.Az lenne a legjobb,ha csak az szólna,aki elmegy/nem tud indulni,de elég utópisztikus lenne tőlük elvárni,hogy szóljanak,úgyis leszarják,pedig ők vannak kevesebben.
Ez felmerült már többször is,de nem látom sok értelmét (én személy szerint). Ha gyorsabb az autóm mint a limit,akkor súlyozzam ki,nyomjam a féket a végén? Vagy lépjek kategóriát,ahol meg nem ütőképes a kocsi,mert mondjuk csak 1x.8-at tud?
Régebben volt valami bracket racing,az is hasonló volt,el is halt.
Kiváncsi vagyok,kinek mi a véleménye. Én mindig gyorsabb szeretnék lenni,nem butítani a kocsit,hogy ne menjen a határ alá.
100.000€? Csak? Jó,ez kicsit hülyén hangzik,de azt hittem egy ilyen "Komplexum" több 100 millió ft-os tétel lenne.
Nagyszerű autós paradicsomot lehetne építeni belőle,gyakorlatilag a gyorsulás,körpályás versenyen át a rallyig bármire használható.
Persze értelemszerűen itt a megtérülésre is gondolni kell,de ha minden héten van valami rendezvény,vagy bérlik tőletek,lehet nem kell 100 évet várni.Most valószínűleg nem nagyon van kihasználva.
Én nem akarok elégedetlenkedni,megtették már előttem páran. A speaker ha nem változtat magán,valaki még beszól neki keményebben.
A döntőnél érthető a 60 másodperces limit,szokott ez működni is. Most valamiért nem volt rendszer a döntők sorrendjében. Mi As6-ban 4-en voltunk,értelemszerűen lementek a nyolcaddöntők a többi kategóriában. Utána elődöntők,gondoltam ha AS3 megy,akkor indítom a gépet. Erre hirtelen szólítanak. Ezt nem lehet kiszámolni,profiknak meg főleg nem,ők nem fognak odaállni hideg motorral.
A másik,hogy szólították pl Tóth Józsefet,de rajtszámot véletlenül se mondta be.
Mindegy,ettől függetlenül reggel tudtunk menni viszonylag gyorsan,később csak 3 órás sorbanállással,de ilyen volt régen is. Az eredmény hihetetlen,a kunmadári ragasztós időmhöz képest itt betonon is tudott javítani a kocsi egy kicsit.
Lényeg a lényeg,aki ott lesz,az tud menni,lesz mért ideje,pontja,akár esik akár nem.
Écs is riasztó volt reggel indulásnál,de aztán egész napos szitálás-felszáradás vállalható volt.Nem mentünk űridőket,de ennek ellenére jó verseny volt.
Egyszer KKL-re menet is olyan felhőszakadás volt Balatontól KKL-ig,hogy már kételkedtem a versenyben,de szerencsérea pálya felett valamilyen rejtélyes okból nem volt eső,egész nap száraz maradt :P