szerintem, egyenlőre nincs aggódni valód, mert csak 12 alatti steeteket tennénk profiba és ha bemész 11 be az 1.6 turbós autóval az 1.6 szívókkal kellene menni. És ismétlem nekem a kupák helyett ingyenes nevezés a következő versenyen jobban tetszik és max mindenki kap egy oklevelet a dobogón.
Emeld meg a P3-at 2500ccm-re, vagy annyira hogy beferjenek az audik is.Akkor S8 belefér...porsche meg gtr mehet P4, ben...abból kijön annyi ero mint a nagy ccm nitrobol, vagy a kharmanból...9.2...
Ne kelljen visszapakolnom a kocsit és S8ba neveznem, hogy utána atrakj P3ba....csináljuk normálisan...mindenki egy fasza, feltöltött kategóriában akar versenyezni...
Szerintem P3 jó lehet így...P1, P2-t döntsék el az ott versenyzők hogy legyen.
Meg úgyis jönnek ötletek, de a 12 secnel gyorsabb streeteket, a motorjuk szerinti P-be kellene tenni szerintem.
Épp ez az,mégjobban kiütközne rwd fwd jözti különbség. Miért cél az nekem,hogy mindenféle profi vassal próbáljam felvenni a versenyt? Egész évben ezen aggódtam,hogy ne basztassák a katokat már megint,mert akkor hiába építettem.
Lehet sokan úgy vannak vele,felesleges streetbe komoly gépet építeni,mert mire elkészül,borul a rendszer. Semmi biztos pont nincs,évről évre van kisebb nagyobb változtatás.A mostani katok talán 2-3 évesek max.
Én meg annak örülnek ha 10ből 5 HRing lenne...a te autodra ha felteszel egy normalis gumit profiban mondjuk, akkor az autod egy fasza 60lábbal 201m-eren nehezen megfogható....nem vernek oda az erősebbek a második 201-en...
Mekkora ccm-ed van?
Én is unom P4-et...kevesen vagyunk...jobban bejonne a feltöltött P3...ott sokan lennénk 10-esek vagy 9.9-esek...de 2-3 tizeden belül ha megemelne Zoli a P3-P4 közötti ccm-et vagy 2500ra....nem akarok se 500 kilós autóval versenyezni 1 katban, se sokezer com-el, de 2x akkoraval sem mint az enyem
Nyomjuk ezt...akkor legalább 1 Profi kat tele lenne...és 10 környéki idokkel....
Nekem tetszik az az ötlet , hogy a Street versenyzőket egyel alacsonyabb profi katba soroljuk es az is, hogy kupák helyett nevezést kapjanak a helyezettek esetleg meg egy oklevelet meg a dobogón .
Egy végtelen "űrbe" minek fejlesszek, nincs rá semmilyen motiváció, ha fejődök kicsit mi lenne? egy kat-tal feljebb, ahol már nincsenek is utcai gépek szinte, és így tovább..., annak mi értelme, egy street autóval, hogy nincsenek határok, kellenek határok, és azokat feszegetni, hogy mi az adott kat. csúcsa, és arra felé menni mindig apránként amíg el nem éred a célod, hogy te leszel/vagy a legjobb. A végén a nézők sem értenék, hogy most ki hová tartozik, elértéktelenedne a fejlesztés, és az, hogy kezded elérni a kat-od tetejét, de az semmit sem érne, mert van még előtted/feljebb 3-4 kat. igaz street már (szinte) nincs, határ sincs...stabilitásra gyurna mindenki, én is max.11-12 idők stabilan...(amit már ezután értelmetlennek tartanék)
Én meg pont ezt írom, hogy a street autókat ne az idejük alapján sorolják be, mert akkor pont az szívná meg aki esetleg eddig átlagon, és önmagán felül tudott jó időt elérni még több pénzt, energiát, időt nem sajnálva, Senki sem véletlen megy kimagaslóbb időt, annak megfizette az árát már keményen eddig is, nem őket kéne egy végtelen darálóba tenni, (még1szer írom) ott van a ccm, meghajtás, feltöltés ,ami alapján egyikből engedve be lehetne tenni a felsőbb streeteket a profik közé, csak vegyék figyelembe a gyári súllyal való versenyzést utcai gumival, ami kötelező street-be ennyi, ezt csak így lehetne értelmesen szerintem, erre írtam példákat is előző hsz-omban...
az igaz.2tizeddel még beleférhetne ha fejleszt.de elvenné egy kicsit a varázsát,hogy adott kategóriájú autók mennek egymás ellen.ami lehet nem is baj illetve van akinek meg pont nem az számit.ezért én is azt mondom,hogy lehetne idő alapú kategória is azok helyett amik halott kategoriák.
az biztos ,hogy annál szarabb nincs mint egyedül állni a dobogón főleg egy dijátadon.
de mégha 2-3 ember van a kategóriában az se jó érzéssel tölt el.
de régen mégis volt 300 nevező vagy még több is ringen.katasztrófa volt soxor kivárni ,hogy 4 óra alatt 1x menjen az ember,de amikor bejött,hogy lehetett depobol menni az megkönnyitette azoknaK akik komolyan vették.
és most ugye drift eb-vel egybe volt kötve ezért tök máshogy volt a pálya meg a start zóna.
tapadás szar épp ezért mindenkinek szar.néző szempontból + kiállítok szempontjábol depo.... nagyon jo.én is a lacházi pályát szeretem a legjobban.nekem még közel is van.
sok dolog van ami felmerült ami elöre vinné ezt az egészet esetleg.megkell nézni,hogy hol és mikor volt csúcson és mi miatt "süllyedt" oda,hogy van olyan kategória ahol nincsenek hivatalosan helyezettek.és egész évben nem volt 2-3 nevező.van olyan ahol max 2-3an vannak.
Eleve volt szó hogy 2 tized csúszás beleférne, ez megengedné neki is hogy ott csúszkáljon egy 10-es körüli katban. Engem az motivál hogy a legtöbbet hozzam ki a kocsimból de magamnak(persze szeretek nyerni vagy közel lenni de ezt csak szerencsés plussznak veszem) én akkor is kemintem versenyezni ha tudtam hogyha nem tojik be velaki(vagy több valaki) akkor dobogó közelébe sem jutok, és én szoros versenyben szeretek nyerni, lehet én gondolom rosszul.
Egyébként 9-es gépből nagyon ritka hogy összejön 8 vagyis tavaj ritka volt, de még a 10-esekből is döntős szinte mindenki...
Igen mint írtam valóban egyet értek azzal hogy egy ilyen beosztással nem KELL fejleszteni hogy valaki nyerjen, és ez bizonyos szinten rossz fényt vethet a sportra, de a döglött kategóriák és a nygon ritkán izgalmasak döntők egy két kategóriában sem valami fényes látvány...
És mint mondtam igen Az lenne a legjobb ha maradhatna minden ahogy van, de az is egy szégyen hogy év végén fel tudsz egy összesítésben úgy állni a dobogóra hogy OB-t nyertél igaz végíg egyedül voltál a kategóriádban. És mint mondtam ez nem annak a hibája aki megy és jól megy, de szerintem nem is dicsőség neki. Én így gondolom.
Még annyi hogy szerintem aki fejleszt az akkor is fog akár milyen kategória lesz aki meg nem annak csinálhatsz akár milyen kategóriát (de akkor legalább legyenek telei, izgalmas döntők)...
Szerintem kár erőltetni ezt a 201m-t meg a ringet. Kicsi hely,rossz tapadás,201m meg kb semmire sem elég.
Most épp elfértünk,mert volt vagy 20-30 autó,nem 150 versenyző mint kkl-en.
Ha nekünk kellene választani,a versenyek 80%-a kkl-en lenne, max 1-2 kihelyezett 402m-es futammal. Ezt nem azért mondom,mert nekem közel van (350km oda vissza),hanem mert jelenleg annak a pályának a legjobbak az adottságai hely,tapadás,stb vonzatában.
Sztem arra gondolt norbi ami elég sok csúcs kategoriás street gép álma ,hogy egy 9.9.ha becsúszik 9.7-9.8ig még megeshet.de utcai szabályoknak megfelelve kb esélytelen jelenleg 9.2-9.3as gépet csinálni.a 9-10sec közötti katba lehet be se férne a 8közé egy 9.8al ha minden komoly gép kijön.ha viszont marad a mostani szinten 10.2 akár stabilan szórhatna.avval pedig a 10-11sec között elvan.de nincs motivácio a 9.9-re.
én is a 201m látnám a jelenlegi kategóriák csiszolásával ,hogy többet kéne eröltetni.ami a versenyzőknek is izgalmas és néző szempontból is jó lehet.
pl. ha lenne 3-4 ring egy évben mellette a lacházi versenyeken is lehetne külön 201-es döntőket szervezni ami mondjuk napközbe lenne amikor a nézők ott vannak és látják.és az beleszámitana egy külön 1/8ados sorozatba. gyorsan pörögnének a döntők utána még lenne 402 kvali és késő délután a döntő.utána egybe dijátadó.
hova lett a 6-8-10 éve kint lévő néha 5-6ezres tömeg a ringről.ok,hogy akkor nem volt drift meg ennyi autos rendezvény,de kedd éjjel kint volt több ezer ember és nem voltak ilyen komoly gépek mint most.10alatti 201m nagyon jónak számitott.
a 402-es versenyekre pedig azt a 2-3 kategóriát amit összevonnának és megszünnének a helyére lehetne idő alapú kategória próbábol.de ha jol emlékszem 2006-ban volt olyan,hogy 13-15-17sec kategória.
meglehet próbálni ujra és kiderül ,hogy lenne elörelépés...
Én még mindíg nem értem miért nem fogsz fejleszteni, vagy miért írjátok, hogy nem fogtok fejleszteni. Senki nem akadályoz meg, hogy fejlődjetek vagy fejlesszetek, a lehetőség adott ki nem akar gyorsabban menni??? Nem értem. Ha nem akarsz, akkor nem kell fejleszteni valóban lehetőséget megadná egy idő alapú kategória erre is és így is nyerhetsz, ezzel egyet értek. DE kérdem én ki az aki szereti ezt a sportot meg a gyorsan menést és azt mondja, hogy ja akkor én nem hozom ki az autómból a maximumot, mert nem kell... szerintem ilyet csak az mond aki különben sem fejlesztene. Nekem fura ilyet hallani .
Egyébként Zoli is ezt írta hogy a street autókat az idejük alapján lehetne besorolni egy reális profi kategóriába(mondjuk ez kicsit ha belegondolsz olyan mint egy idő alapú kategória).
Nekem sem lennének szimpatikusak az időalapú kategóriák, mert nem lenne motiváció további fejlesztésre, (pedig lenne még hova, előre, és nem visszafelé...), eddig sem kevés energia, idő, pénz lett arra fordítva, hogy az eddigi évek alatt szépen kitaposott, kiforrott (leggyorsabb) street kategóriám élmezőnyében is megálljam a helyem. Az összes kat-ban arra törekszünk, hogy a legjobbak legyünk, és azt minél tovább megtartsuk, ha összejön, ez lenne a cél évek óta jelenleg.
A magasabb street kategóriák összerakása a profikkal nem tűnik rossz ötletnek, de ne már abba a kat-ba menjünk mi srteet-ek élből ahová alapból (CCM, FELTÖLTÉS, HAJTÁS) is tartoznánk (AP4 jelenleg esetemben AS8-ból) pusztán idő alapon (mert a jobb idő a versenyző egyéni érdeme leginkább /pénz, energia, idő, rutin.../), hanem legalább az egyikből engedjünk kicsit, kompenzálva a gyári súlyt, utcai gumit...tehát AP3 lenne a jogosabb nálam, pl., még a 9-es gtr-el, porsche-val szemben is (mert fele annyi költség... sem kell, hogy elérje azt a szintet egy AP3 profi, csak ők felrakták kicsit a mércét jelen esetben, de ezért ne ők szívjanak már, mert akkor nem jönnek ki...)
Tehát ne menjen azért a legnagyobb street kat. a legnagyobb pro kat-ba élből, mert ott már nagyobb elvárások, jobb idők vannak/lesznek azért, leegyszerűsítve a pro katok-ba a streeteket eggyel lejjebb kéne sorolni CCM, vagy FELTÖLTÉS, vagy HAJTÁS alapján (legalább az egyik alapján lejjebb!!!), mint ahová alapól tartoznának, számolja ki mindenki, hogy ez mennyire életszerű a saját kat-jában, sz.tem eléggé azonos lehet...
Pl.: Ha jövőre valamilyen oknál fogva (vagy véletlen most mindegy) menne valaki egy 8-as időt AP4-ben, akkor azt meg év végén száműznénk a dragster-ekhez, mert már ott is megállhatná a helyét az ideje szerint..., vagy egy másik pl.: full utcai turbós Hondával sem mentek olyan időt még, mint a pro kat-ban ( jelenleg Kis Gyuri) a szívó Hondával, tehát őket is össze lehetne tenni, csak mérlegelni, kiszámolni, megvitatni, szavaztatni kéne a dolgokat...
Maradhatna az olcsóbb nevezés pénzdíj nélkül, a drágább meg "soronkívüliséggel" és pénzdíjjal
ugyan úgy mint eddig. Egyből fel lennének töltődve rendesen a felsőbb kategóriák...
A 200m-es népszerű hungaroringi versenyekből is több kéne 2014-ben legalább 2-3, külön +pontokért a seb-idő rekordokért, mert ott jobban kiegyenlítődnek a csaták, sokan is voltak, jó volt nézni Tibi bá-t a super final dobogón a szívó RWD-vel a dragster-ek közt.
A super final pont elég idő alapúnak, mondjuk a felsőbb kategóriának van jelenleg, de lehetne a közép mezőnynek is ha van rá igény (medium final)..., a másik ötlet meg hogy a közönség nagyobb része tényleg nem várja meg a döntőzést, mert elég későn van, azt lehetne, hogy előrébb hozni az egész döntőzést pl.: 14-tól, és ha még marad idő a végén utána, akkor az a következő verseny kvalifikációjába tartozna, így a kvali. lenne reggel, délelőtt és este a döntők után már a következő versenyre, (úgy is általában korán reggel, és este lehet a legjobbat menni) és főidőben lehetnének a döntőzések...amikor a legnagyobb létszám van kint.
Versenyenkénti díjkiosztó: elég lenne félévenként, vagy évenként is, nézni összetettet és az alapján ennyi, kupából már van elég, én jobban örülnék, ha legalább a következő versenyre nevezést lehetne nyerni cserébe, vagy minőségi verseny olajat (akár 1 litert )
A street kat-ba is még többen jönnének (nem magamról beszélek), ha nem néznék a motorszámot, (bár én még nem láttam, hogy nézték volna) típus azonos ccm bevallva és ennyi, /műszakin sem nézik/ de ezt sokan nem tudják, /én se biztosra/ és ezért nem jönnek., mert azt hiszik, hogy nézik... (többe kerül a hivatalos bepapírozása, mint maga a másik motor...
Szappanopera minden évben van a holt szezonban csak nem ilyen korán szokott lenni.
Szerintem meg minden a gyakorlatban dől el! Gondolók erre kell egy teszt nap csak is olyan versenyzőkkel akik regisztrálnak és vállalják a vonzatát ,legyen egy olyan nap mikor minden lehetőséget ki kell próbálni.Legyen ez idő alapú vagy bármi ami eddig itt elhangzott próbáljatok ki mindent!És ami legjobban működik legyen az!!! És minél előbb,hogy a 2014 szezon már tisztán induljon !
Haliho?!
Mi ez a Nagy "kampànycsend"???
Egyèb ötlet?
Ha igy megyunk neki a "megbeszelesnek"-
Az lesz ami volt eddig is---
2-3 tabor 1masnak ugrik...
Majd eljon az este es bezarjak a termet es kitessekelnek finoman...
Nem jutunk sehova...minden log tovabb a levegobe...
Kàr lenne...
Eh, f@szom, már 6 éve cipeli a Nova a delay boxot, azt hittem ki tudom majd próbálni, eddig csak szépen világított!
Legalább tudok fejleszteni jövőre, súlyt csökkentek, kiveszem a boxot meg a loggert, hoz majd 5 tizedet!
Szerintem senki nem akar igazán bracketelni, én is örülnék inkáb ha tele lennének a kategóriák, de csak kíváncsiságból megnéztem hánysor és hány kategóriában voltak ki a 8-as táblák (KKL versenyeken meg ob-n) és azt láttam hogy 3 azaz három kategóriában van teljes 8-as tábla rendszeresen a többiben átlagosan 4 de inkább 3 ember döntőzik, szerintem azért jött föl ez a téma mert ilyen létszámra nem lehet kategóriákat alapozni vagy fenttartani, mert fölösleges (de lehet tévedek és más idok miatt jött föl a téma). Én minden megbeszélésen azt veszem észre, hogy ígérgetés hogy ide is oda is épül kocsi, meg jönnek és ezzel szemben ha megnézzük nagyon sok kategória épült le teljesen az évek során, nem hogy fejlődött volna. Az hogy messziről is eljönnek szerintem ahogy hallottam a külföldiektől annak köszönhető, hogy jó szervezéssel vannak a varsenyek, és van verseny, de nagyon sok külföldi is eltűnt a sorozatból akik régebben rendszeres látogatók voltak most csak meg meg jelennek, én sajnos ezt látom...
Lehet nem tökéletes az idő alapú besorolás de tökéletes sosem lesz és én is úgy gondoltam ez kevésbé fájdalommentes mint telejsen új kategóriákat csinálni, vagy megszűntetni jelenlegieket, mert itt mindenki megtalálhatja a helyét a jó versenyhez és a fejlesztéshez is. Ötletelni kell mi lenne a megoldás, mert az hogy majd megtelnek egyszer a jövőben az sajnos nem megoldás. Csatlakoznék viszont néhány társamhoz, akik már elmondták előttem, én akkor is fejlesztem a kocsim és elmegyek minden versenyre és tövig nyomom a gázt amikorcsak időm pénzem energiám engedi és lehet akármilyen kategória, nem érdekel én menni akarok és egyre gyorsabban akarok menni....
Kevés as8 döntőre? Tesztben mitől jobb? Ott még annyi esély sincs bekerülni,mint as8-ban egy trabanttal.Inkább mentél volna as8-ban,simán nyert itt már esélytelennek tűnő autó is. Műszaki hiba vagy egyéb bárkivel lehet,pl beugrik,akkor egy 8-ast is elvertél.
Imádnánk ha így lenne mindenhol!
Eladtam a Clio-t, mától árulom a házat is, elköltözünk felétek.
Ha ez a 12s baromság lesz, akkor semmi értelme megépítenem az újat.
Eddig tudtam 11.6-12.0 körül. Kérdem én ennek melyik Profi katban is
lenne bármi esélye? Az új meg persze a 10est szeretné közelíteni...
Fel kellene keresni azokat,akik tesztbe mentek,és megtudni,miért nem férnek be streetbe vagy pro-ba. A cél az lenne,hogy teszt megszűnne,az a 60-70 versenyző meg töltené fel a katokat.
Ismételten csak azt tudom mondani, hogy nincs a meglevő kategóriákkal különösebb gond...itt-ott némi finomhangolás esetleg kellhet, de semmi komoly. Nekünk pl. nagyon is bejött a Westdragrace street-ben a lökettérfogat alapján besorolás forgalmi nézegetése nélkül és a Drag Radial engedélyezése. A7-ben atom csaták voltak, általában 1-2 tized döntött a helyezésekről, de volt sok olyan nap, hogy századokon belül voltak az autók....és már most bejelentkeztek új autók, akik kimondottan az A7-re fejlesztenek. Ha vannak üres profi kategóriák, hát vannak, az sem a világ vége. Majd idővel megtelnek. Szerintem pl. a P4 jövőre egész akciódús lesz, pedig senkit sem tolunk át oda a street-ből. Hülyeség lenne ezeket felborítani, csak mert páran bracketelni akarnak. A magyar drag azért tart itt, mert heads up verseny van, ahol a gyorsabb nyer. A világ faxáról eljönnek ide versenyezni, mert verseny van, nem pühapöcs bohóckodás.
Vannak egyéb dolgok, amelyekben lehetne javítani dolgokon, zömüket szintén felsoroltátok, de a kategóriákat speciel nem kéne baxtatni. Ez a TTech csapat hivatalos álláspontja. A többit majd lemeccseljük élőben a megbeszélésen.
Gépátvételt picit meg lehetne gyorsítani azzal, hogy a nevezési lapot otthon le tudnád tölteni, kinyomtatod és kitöltöd, magaddal hozod a gépátvételre. Bemutatod, megnézik az autót frankó-e és puszi
Így nem kell kolbászolni tollért, keresni a gépátvevős srácokat a nyomtatvány miatt Nem sokat számít, de picit gördülékenyebb lenne szerintem.
Persze ez csak egy ötlet...
Ezért beszélgettet minket itt Zoli, hogy mindenki leírja amit gondol.
Meg ezért jó ha minél hamarabb megvan az új rendszer, vagy a régi marad bemondás.
En csak a velemenyemet es otleteimet mondom el, hatha lattok benne raciot. Szemely szerint nekem messze van KKL, hogy csak 3-4-et tudjak gurulni egy nap, sajnos :S De gondolom a nevezoknek is jobb lenne, ha minnel tobbszor elrughatnak a gepeknek...
Viszont, egyetertek azzal, hogy ahogy szet lettek szedve profi es street-re a kategoriak a regi szabalyzatbol, ugy most is lehetne a streetnek ido alapu kategoria frissites... Vagy ahogy wolf mondta, legyen az elso versenyen tesztelni lehetne ezt az opciot, mert a puding probaja az eves
>Motoros időmérő és gépátvétel kapnyitástól 8-10-ig.10-11-ig döntő nekik és vége.
Kiraly otlet, igazi METACS.
Ugy remlik anno (lassan 10 eve) a dijatadojukat is azert hoztak elobbre, hogy haza tudjanak erni idoben. (Mert ugye az autosok azok nem mentek haza)
Esetleg az epitett (ranezesre nem utcai) motorok mehetnek 1-1 bemutato futamot 10 utan is.
Ez is csak ötletelés, de, ha a 12 alatti streeteket besoroljuk valahogy, például nem a motor és a hajtás alapján hanem az ideje alapján a profi katokba akkor talán jobban fel lesznek töltve a profi katok és izgalmasabb versenyek lesznek, vagy azt is mondhatjuk, hogy 12 alatt nincs street csak profi. Ezek csak ötletek és egyáltalán nem biztos, hogy jó ötlet, csak beszélgetünk.
Jövőre 11.x-et tervezek menni,ha bekerülök emiatt AP3-ba (2100 ccm alatt awd/rwd)kb abba is hagyhatom a sportot.
Gondolom nem kell ecsetelni egy 1.6 8v RWD és 2.0 16V AWD közötti fejlesztési potenciál különbségeket.
Kvázi ugyanennyi pénz lett volna építeni bele egy 2.0 16v motort,de én streetben akartam versenyezni,mert oda való az autó,trélerezni se lehetőségem,se pénzem nincs.Most már nem fogok másik motort építeni,ez 100%.