Nekem most S40 van fent, egy nagyon szuper állapotú, nincs szétrúgva, 2001-es civic-ről származik.
Minimálisan hosszabb talán mint az s20. Utcára tökéletes meg akár versenycélra is.
Elvileg az esi és az 1.3 16v dual carb( 5.gen) alatt vannak a legrövidebb váltók, nem tudom hozhat-e valamit de lehet megérné egyet kipróbálni Neked. S20-as típus. Elvileg az a legrövidebb d-s motorokhoz. Nem is nagy tétel mert 10-15-ért dobálják ezeket a váltókat. Próbának is megéri, max tovább adja az ember.
Visszakerestem, crxfórum, adok-veszek rovat október 11. "108435" számú hsz
Utcai sport tengely, nem tudom jobb-e egyáltalán valamivel mint tied, de egy kérdést megér.
Igen amit láttam én is ekörül találtam. Ebay-en nézegetek még, 550$-ért találtam b20 blokkot is, arra ha felmegy az integra fej...nem is a blokk a drága, hanem a "sallangjai".
Konkrétan, mindig is B16 motort szerettem volna. Ez tény, meg az is tény hogy szebb és jobb, mint a sohc vtec. A cél kb amit írtam, viszont így a saját dolgomat nehezítem (hogy nem flexelem szét a coupét) 1160kg, tehát a 13-as időért szerintem b16 blokkal is keményen küzdeni kellene. B18 lenne talán a legkézenfekvőbb, akár 170lovas vtec, akár itr motor. Arra egy jó leömlő meg rendszer aztán elég is lenne nekem.Csak ugye az már megint egy másik ötlet. Sok lehetőség van csak pénz legyen, ami most leginkább nincs
A d-s motort azért éreztem "járható" útnak, mert alapból megvan, bár ez lehet hülye indok.
A d-s motorhoz amit terveznék:
- púpos dugattyúk
- acl race csapágyak
- Tengely+fokolókerék, (crower stage2) + szeleprugók
- szívósor +nagyobb injektorok amennyiben szükségesek(feltételezem hogy igen)
- leömlő+rendszer katalizátor nélkül és természetesen az egész összehangolva
Ez lenne a terv ettől várom azt amit alább leírtam, nem tudom mennyi lehet így a d-s motor.
Anyagilag tudom mennyi lesz kb. ez amit leírtam+munkadíj
Hogy tisztán lássak. Turbóval pedig nincs semmi bajom, egyszerűen, nekem a coupé egy utcán jól használható nem benzintemető autó kell hogy legyen. Nem azt várom hogy 5 literből menjen el és legyen 200lovas. De ha tényleg b-s motorra adnám a fejem, akkor integra tengelyek és szívósor stb. ami kell hozzá. 180 ló lenne a cél, kb ugyanaz mint ami Horinak van. Azzal megelégednék és az még mindig utcán teljesen jól használható gép lenne szerintem(meg talán 8-10liter között megfogható városon kívül). A kérdés hogy mennyibe fáj a swap... a 2012-es év az autó helyreállítására fog menni, lesz időm még tervezgetni. Az biztos hogy a D-s motornak még húznia kell egy ideig.
Itt egy hsz-ben írnék választ mindenkinek aki hozzászólt. Köszönöm az ötleteket. Versenyen célom egy 14 alja 13 teteje lenne, kipakolás nélkül egy jó gumival.
b16 motor az szimpatikus, viszont belepapírozni 100e ft körül mondta valaki ugyanitt nekem, nem is olyan rég. Emellett viszont a b-s motorra meg a kiegészítőkre hallottam elég horror árakat.
Mennyibe lenne, egy komplett vti swap? Csak maga az anyagár?
Ja amit elfelejtettem, nálam a "varázsszó" a d16z6/z9, sohc vtec. Meglátjuk mi jön ki belőle. Első körben felújítás az mindenképp szükséges ha D-be gondolkodom. Alapból púposabb dugattyúkkal lesz összerakva, meg acl race csapágyakkal. Aztán ha szépen bejáródott minden, akkor jöhet, a szívósor, kipufogórendszer. Meglátjuk mi jön így ki belőle. Én a jelenlegi 128-130-ról olyan 140 nagyon max. 145-re saccolnám (de majd a mérőpad megmondja). Aztán amíg ez így fut, addig mellette készül egy másik hengerfej, amibe már szelepek, rugók, tengely is lesz. Van rá példa, esi motorból utcán 166ló és 168Nm (padi mért adat) stage 2-es crower tengel.
Ez az autó egy sedan 5.gen esi. 15,0-t futott 150-es célvonalival, szar gumikon, full utcai súllyal.
Szóval nekem is 170ló körül lenne a cél. bár utcán még a 130 is bőven elég. A coupé blokkját mindenképp fel kell újítani, mert eszi az olajat elég szépen
Aztán hogy most a húzott D-s blokk ebbe épül vagy egy kicsontozott 4 vagy 5.gen 3ajtósba az még a jövő zenéje. Megmondom őszintén még csak elképzeléseim vannak de nem fix semmi még. Egy biztos a coupét nem flexelem és nem könnyítem.
Igen, tudom korai az injektor csere, azt csak úgy írtam... hogy az is esedékes lesz annál a teljesítményszintnél amit szeretnék elérni. Mindenképp egy másik tengelyt fog kapni a motor, tudom B-s motorral alapból onnan indulnék, ahol a D-s akkor fog tartani mikor már sok pénzt belelapátoltam. Viszont én is úgy vagyok, hogy a coupé az alapgép. Ahhoz drága volt hogy most vegyek bele egy B-s motort és elkezdjem húzni felfelé. Max egy 170lovas b18 vti-t raknék bele, széria állapotban, de azt is csak akkor ha találnék egy rottyra törött autót bagóért, amiból kiveszem és átrakom. Ebay-t is nézegetem, meglátjuk mi alakul. jelenleg motorfelújítás előtt állok, számolgatok, mi érné meg jobban, és hogy mi mennyi anyagilag.
Van egy telem még átgondolni, addig meg gyűjtögetek
Télre jó reszelést
Egy kérdésem lenne, de ez nem csak hozzád hanem mindenkihez. Hol lehet kapni 5.gen coupé-hoz küszöbjavító elemet? Ajánlották az ebay-t de nem nagyon találtam semmit, csak a rávaló műanyag burkolatokat. Itthon azt mondják horror ára van, de még itthon sem találtam semmit hozzá...Hol érdemes keresgélni?
Én is gratulálok, a munka és a kitartás meghozta a gyümölcsét
Nekem két versennyel egy összetett negyedik hely jött össze.
Nemrég láttam crxforumon, d16a8 mocihoz 1pár sportvezérműtengelyt, nem tudom jobb-e rosszabb-e mint a tied. Télen elkezdek én is tervezgetni gyűjtögetni, a z9 motorhoz szívósor, nagyobb injektorok stb...generál, púposabb dugattyúkkal...meg leömlő és végig valami értelmes rendszer alá. Ez a cél egyenlőre, aztán majd egy komolyabb hengerfej is lesz, de az még a jövő zenéje. Mindenki leakar beszélni a D-s motor tuningról, de én most széllel szembe... elkezdem
Igen...
Tegnap éjjel jöttem hazafelé a civiccel majdnem felforrt a vizem 12fokban....
A kiegyenlítő tartályban hideg volt a víz, nem bugyogott, nem is fogy szóval nem hengerfejes...
Nem nyitott a termosztát... szóval ma amúgy is megyek Unixba a megrendelt alkatrészekért(Vízpumpa, feszítőgörgő, vezérműszíj). Most csaphatom a listához a termosztátot is...
Mindenkinek szebb szombat reggelt mint amilyen az enyém most
Köszönöm az infót. Nem várok csodát, csak szeretnék a gyárinál jobb időt futni, 16,6 a coupé gyári ideje papíron, innen még "könnyű" fejlődni vele szerintem 16 alja, 15 tetejéig, aztán onnan kell belenyúlnom a motorba, bár gondolom ti ezt jobban tudjátok hisz ti is így kezdtétek valamikor.
Arra voltma kiváncsi hogy hátráltat-e valamilyen mértékben ez a váltó, de ahogy néztem nem különösebben változtat semmin. Ha ebbe az autóba akarnék blokkot cserélni akkor mindenképp b16 vagy b18, a b20-nak nem tudom mik az anyagi vonzatai a többit nagy vonalakban sejtem.
Igazából egy kicsontozott, 3 ajtós 4 vagy 5.gent szeretnék kizárólag verseny célra és akkor abba bele egy ilyesmi b-s blokkot. Ha ez valami miatt nem jönne össze akkor a coupéba menne a b-s blokk, bár utcára bőven elég a mostani 130 ló is a d16z9-cel
Közben azért találtam hozzá egy táblázatot szerencsére, végáttétel egyezik s40 és d16y8/d16z6 esetében illetve az s40 3-ikja elvileg rövidebb mint az s20-é, na majd letesztelem, kiderül.
Köszönöm eddig eljutottam magam is, előbb olvasok aztán kérdezek.
Találtam adatokat, de s20-asra három variációt is találtam. Megtaláltam az áttételsorokat is az előbb említett 3 db s20-as variációt és az s40-est is, ez van az 1.4-es ek3 alatt is pl. de ettől még nem jutottam közelebb a megoldáshoz.
Mert azt tudom hogy s20 volt a coupé alatt eredetileg, na de melyik? Mert van ex (amcsiban ez volt asszem a coupé) aztán van az európai esi coupé ami nekem van. ez már megint két lehetőség ha jól tudom az egyik alatt(amcsi) hosszabb váltó volt.
Az s40 adatai biztosak, azokat tudom, na de melyik áttételsor volt az eredeti gyári? melyik s20?
Az ok amiért kérdezem, mert kuplungcsere lesz, megy fel az exedy, és akkor egy füst egy dörej visszacserélném s20-ra a váltót is. Viszont ez az s40-es ez egy 2001-es autóról való és nagyon patent. Nem tudom mennyi hoz vagy veszít az autó ezzel a váltóval. Hiába vannak száraz számadatok, nem vagyok gépész, ezért nem tudom hogy a két áttételsor összehasonlításakor mondjuk a kettes fokozatot nézve épp, 1.900 és 1.761 között mekkora a különbség mármint a gyakorlatban.
A coupé civicem alatt s40-es váltó van, ehhez találtam is adatokat, háromféle áttételezéssel, gyárilag ugye az esi coupé (d16z9 motorkód) s20-as váltóval jött ki, amihez szintén több áttételadatot találtam. Kérdésem az hogy ez az s40-es váltó mennyivel lehet hosszabb mint az s20? az s20-ról hallottam azt hogy a legrövidebb civic váltó. leginkább az érdekelne hogy gyorsulás szempontjából nekem ez az s40-es váltó mennyi hátrányt jelent?
Valójában a 6.gen coupé (békalámpás) civic Si 2000 néven jött ki vti motorral, de ámerikai piacra, itthon is alig pár darab van belőle. 5.genről eddig nem tudtam, de ha létezik akkor megkönnyítené a papírozást, mert kell hogy legyen egy műszaki specifikáció hozzá, ami alapján már nem kell terveztetni az engedélyezéshez(ha jól futtattam végig a gondolatmenetet).
Köszi az infót, utána nézek
Köszi
Délután úgyis megtárgyaltuk ezt, szívem szerint 5.gen ej coupé lenne, de az sose jött ki dohc vtec motorral, így marad a "hecsi", ami persze semmivel sem rosszabb
Igen ilyesmire gondoltam, az alább említett 4g-n kitudnám élni ilyen irányú "perverziómat"
A lefalazott kilincsek és egyebek nekem a "soha nem csinálnám meg" kategória, sima zárak, nem kell központis, meg a "biomotoros" ablakemelő, ha már súlycsökkentés
Találtam pár napja 2db 5g 3d vti-t, egy budapestit 660-ért (integra szeleprugók , b16b-s dugók),felújítva. Iletve egy bordó metál ugyanilyet, 1994/10 havi, ez vecsésen volt 690-ért.
Már egy ideje árulták őket, aztán tegnap eltűnt mind a két hirdetés, remélem csak lejártak, mert ha útnak indulok akkor megnézném a 4g-t meg ezt a kettőt.
Akkor b16 lesz, utcaiként szeretnék egy 13-as időt menni, persze csak idővel lassan fejlesztgetve.
Mindenképp szeretném ha forgalomban mehetne az autó. Úgyhogy motorcserét nem nagyon szeretnék, vagy ha van hely ahol átengedik az autót akkor szóbajöhet
Mindenképp olyat szerettem volna, ami papíros utcán használható, szóval mindenképp az eredeti motorjával (felújítva és megépítve) gondolkodom, b18-at belepapírozni gondolom egy vagyon lehet.
Ha meg bepapírozás akkor egy 5.gen ej coupéba tenném inkább.
B16 4 vagy 5.gent szerettem volna, de akkor ezekszerint a 4.gen felejtős.
d16 vtec motorról vélemény? Alkatrész van bőven hozzá, ahogy látom, gyári illetve versenyholmik is.
Megéri túrni a d16-ot? Van értelme szívóba? Mert mire a vti 160lovát elérem, arra már többe kerülne mint egy vti-t venni. Teljesítményben meg kb ugyanott lennék.
Köszönöm az infót.
4.gen az rendben is van, csak érdekelne hogy mennyire parasztvakítás a dolog?
Mert képen nagyot lehet csalni. (tapasztaltam már) Lementem megnézni egy hondát 4.gen 1.5 még régebben, aztán szétvolt esve, szó szerint semmi ép nem volt rajta, képen viszont nagyon csilli-villi volt.
Aki tud valamit az állapota felől, az ne tartsa magában
Erről a Hondáról kellene nekem info, mert lehet lemennék megnézni.
Főként az érdekelne (ha valakinek ismerős az autó) hogy kasztnira milyen állapotban van? Hogy valóban jó-e vagy 35kg gitt tartja össze?
Nem várok tökéleteset, de nem is szeretném ha úton-útfélen minden széthullana rajta, aztán pisloghatok mint hal a szatyorban. Motorikusan úgyis fel lesz újítva, a kasztni, futőmű, fékek legyenek rendben. (A külseje visszanyeri eredeti gyári formáját, ha hozzámkerül).
Köszi a gyors választ(nem baj hogy nem Hori válaszolt , úgy néz ki, hogy D-s motor lészen mégiscsak. Ha sikerül akkor veszek egy jó kasztnis coupé-t ami nincs szétrohadva. Motorikusan húzza még egy darabig, amíg épül mellette egy másik d16. A Suzi elvisz bárhová addig is, amíg a civic épül és szépül
hol csináltattad a honda blokk felújítását? Fúrás, síkolás, összefűzés (munkadíj) érdekelne nagy vonalakban, ha elmondanád. D-s honda motorhoz mennyi lehet a a csapágyszett? (a blokk összes csapágya)
Az igen... ennyire lent lenne az ára? Az a helyzet hogy a bepapírozás a coupéba, (mármint a motorja, na az a durva költség )
Amúgy köszönöm a segítséget mindegyikőtöknek, tehát lényegében ha blokkreszelés, akkor mindenki a dohc vtec felé terelgetne engem és ha lehet akkor 1,8. Köszönöm a hozzászólásokat.
Én elhiszem , de akkor még jó ideig gyűjtögethetek
Igazából ha nem lennék megveszve annyira ezért az ej coupé-ért akkor simán kapnék vti 3 ajtóst. Amivel máris ott az alapgép, mindenfajta átalakítás nélkül. Sőt majdnem egy árban van a coupé (ami szép) meg egy ( a piacon átlagosnak számító) vti.
Be kell látnom ha ilyen céljaim vannak, akkor kompromisszumot kell kötni.
Na igen így lenne a legjobb ahogy írtad, szokták mondani hogy "addig nyújtózkodj ameddig..."hát az ej coupé-ig fog érni először csak szerintem egy ideig annak is nagyon fogok már örülni,,akkor mellette épülhetne csendesen egy másik d-s blokk is, sokfélén gondolkodtam már.
Turbóval gondolom a 12-es idő is simán meglehetne, csak az már elég radikális módosítás... rendőri igazoltatás, műszaki vizsga, ezektől parázok a turbó miatt. Legyen csak meg az alap, aztán majd adja magát de valamelyik variációba belevágok ez tuti.
Még egy kérdésem lenne, lehet kapni "NPR" dugattyút. Ezek minőségre mennyire jók? Kifejezetten d-s motorok tuningolásához ajánlják, elvileg régi integra utángyártott dugattyúja és a d16z6-ba magaskompressziós motorhoz ideális(nak írják). Árban meg egész jó.
Na ez most jó kusza lett. Szóval elsőre elég lesz a 120-130ló szerintem. Aztán későbbiekben izmosítunk A számok amiket írtam azokat tartom, első körben 15 körüli idő a cél. aztán egy 13 közepe, utcai fullos autóval. Semmi kipakolás meg ilyesmi...
Köszi
Igazából egy széria vti blokk ha hivatalosan belemegy az is szuper lenne. vagy ne adj isten integra )bár elég drága megvenni azt a motort bontva ahogy nézegettem).
Papírozás nem nagyon macerás? átalakítási engedély meg miegymás?
Első körben jövőre valami jobb állapotú coupét szeretnék venni. Aztán ha d15 blokkja van akkor swap, ha d16 vtec akkor meg kap pár sallangot és meglátjuk mit megy.
A cél egy kb. 6,5-7 másodperc körüli százas sprint amit a vti majdnem hogy tudna is (ha jól sejtem kis belenyúlással).
15alja 14 teteje lenne a cél, aztán későbbiekben, lehet hogy komolyabb is lesz, de azt már dohc vtec motorral szeretném.Elsőre utcainak/ meg bohóckodósnak elég lenne nekem az esi 125 lova is.
Aztán későbbiekben egy dohc blokk is szóba jöhet. Ami fix az a kasztni a forma, hogy azt szeretném. Motorikusan biztos hogy folyamatosan lesz valami változtatás, ahogy anyagi lehetőségeim engedik. Mindenképp szívó motorban gondolkodom. 13 közepe, teteje lenne a végső cél. Persze utcai formában.
Köszönöm a választ, kb. ilyesmire számítottam. Jövő évben tervezek venni egy ej coupé-t.
Ugye ebbe nem szereltek dohc vtec blokkot gyárilag, ha létezik mégis akkor nem nagyon tudok eladót, belepapírozni meg elég kemény meccs lenne. Viszont van ej-ből esi motoros, illetve d15b7-es blokkal. D15ös motorral még vannak elég jók amik nincsenek lestrapálva, ezért gondoltam a vtec swap-ra. Igazából hétköznapi verda lenne amolyan melóba járós, amivel néha beesnék versenyre, kiélni kicsit magam, aztán a későbbiekben, lenne rajta valami komolyabb fejlesztés is természetesen. Szóval nem profi versenyző szeretnék lenni, csak amolyan "hobbista".
Hondásokhoz intéznék egy kérdést.
Ha adott egy d15b2 vagy b7-es motorizáltságú civic. akkor kb mennyibe fájna egy vtec swap?
(d16z6?z9? fejjel, nem tudom melyik a jobb, illetve melyik passzol hozzá)
Gondolom szívósor, hengerfej , computer az alap, ezen kívül mit kell még cserélni?
Mekkora teljesítény várható így egy d15 motortól, ha nincs beletúrva semmibe, csak gyári alkatrészekből össze van rakva?