Kiszedtük a motort újra,leszedtük az egész kuplungot,lendkereket.
Asztalon összecsavaroztuk,a rugó villái 4mm-el a ház síkja alatt van.Ugyanebben a szerkezetben a kopott tárcsám (7.2mm) 6mm-el kijjebb.
Hol kell állnia,ha minden ok? Ha jól sejtem max síkban lehet,beljebb nem.
Tányérrugó a kuplungban. Az van valamiért előfeszítve a csapággyal,legalábbis nekem úgy tűnik.Magyarul olyan,mintha folyamatosan nyomnám a kuplungot.
Délután kiderül,hogy a munkahenger nyomja oda a csapágyat folyamatosan (tehát rossz az automata állítása),vagy tényleg rossz a kuplung előfeszítése (ami a tárcsa vastagságból és a szerkezetből adódik).
Ha jól értem,te arra gondolsz,hogy vastag a tárcsa a szerkezethez,emiatt lehúzáskor már átbillenik a rugó.
Azt hittem a tányérrugó azért felelős,hogy nyomja a nyomólapot a tárcsához,plusz a kiemeléshez.A hidraulika meg működteti a kiemelést és beállítja ,hogy hol fogjon.
Értem mire gondolsz,de a hiba már a gyárival kezdődött,nagyon fenn fogott,mégse volt elkopva.Utána az új sachs szett (tárcsa,kinyomó,szerkezet),2 nap után ilyen szar lett.Most meg ezzel.
Ha úgy van,ahogy gondolom,akkor a légtelenítő megnyitásakor ki kellene lőnie az olajat,amíg a rugó nyomja vissza.Ha nem,akkor lehet,h szarul állították be az előfeszítést.Ezt kétlem,az öreg nem ma kezdte,csinált már pár kuplungot.
Nem 300-400NM-nél csúszik meg,hanem kb 150-nél,tehát amikor még kicsi a teljesítmény is.
Kiszedtem a felső munkahengert,a visszacsapójában meg van kopva a lemez,valószínűleg visszaengedéskor túl sok olajat enged utána,és így szépen fel van pumpálva olajjal.Magyarul az automata állítása szar.
Megnéztem a kinyomóvillát,még 2-3 cm-t vissza lehet húzni,ha nincs benn a munkahenger,tehát nem lehet mechanikailag előfeszítve.
Nem érted látom a problémát.Nem 300 nm-nél csúszik meg ez a fos,hanem 100nál,tehát elég picsa nyomatéknál.Nehogy már 3 szett legyen zsinórban szar.Sachs volt,vadi új,komplett szett,azzal is szar volt,fent fogott.
Adott az 1.8t-m. Gyári kuplung le lett cserélve tdi-re egytömegűsítés miatt,meg már fent fogott,mondom kopott.Utána ugyanaz a tárcsa került be rövid időre,,dettó ugyanaz az effekt,fent fog,épp hogy ráteszem a lábam,kiemel,puha mint a fos.
Utána jött az új kuplung:szerkezet,tárcsa,kinyomó.Ez jó volt 2 napig,középen fogott,ahogy kell,aztán egyszercsak ez is fenn fogott.Itt vissza volt tekerve a nyomás,téli kímélő üzemmód.Nem is volt vele baj,amíg nem erősödött meg a kocsi,csúszni kezdett.
Most lett bele egy 6 ágú szinter,mondhatom,rosszabb,mint előtte a sachs.Nagyon fent fog,nagyon könnyen megcsúszik menet közben is.
Már nem tudok mire gondolni,alsó munkahengert megnéztük,azzal minden ok,még a felső van hátra.Olyan,mintha valamiért rosszul állítaná be magát.
Ilyen DOHC motoroknál,ahol középen van a gyertya,nagyon könnyen ki lehet szűrni,csapágyas-e és melyik: felhajtod a hengert felső holtponra és tovább fordítod kicsit,hogy elinduljon lefelé a dugó.Egy hosszú csavarhúzóval vagy egyéb eszközzel,ami nem sértimeg a dugót,megnyomod erősen lefelé.Ha csapágyas,érezni fogod még a pár tized lógást is.
Nagy faszságot nem akarok mondani,de úgy tűnik,mintha a főtengely nem lenne egytengelyű a nyelestengellyel. Kivéve tök jó a kuplung,bent mégse jól működik,érdekes.
Nekem volt 4 tárcsás fix,sima lendkerékkel,semmi negatív hatást nem tapasztaltam,csak kicsit határozottabban fogott.Lehet ott kisebb volt a nyomóerő,mint nektek,viszont sose csúszott meg.
Nézegettem azokat is,elvileg van mindenhez,de nekem 1 tömegű tdi szerkezet+tárcsa kellene,de az a motorkód nincs a katalógusukban,kép alapján mindegyik 2 tömegű.
Raknék én fel szintert is,nem sajnálom rá a pénzt,de nem tehetem meg,hogy havonta cserélgessem a kuplungot,mint GMalma.
Volt szinterem az előző kocsiban,sose csúszott meg,egészen 1 éves koráig.Akkor szétszedtem,minden sértetlen és kopásmentes volt,viszont a lendkerékből elfogyott kb 2mm anyag.Ezt nem szeretném megjátszani egy munkába járó autóval.