egyelőre megelégszem egy elméleti 14.8-9-es idővel, ami a kb 2.3as 60lábhoz dukálna.
ez ingyen van ;-)
ha lesz rá keret, inkább conti lesz belőle.
ez a nagy tepsi sosem lesz a 402m királya, ugyanakkor városban ill. országúton is elég élvezetes mutatványokra képes és ez nekem 2 gyermek mellett már elégséges.
Én is gumi/tapadás gonddal küzdök, rendben hogy utcai autó, de valahogy a 2.6-os 60lábas idők
gondolkodom ezeken:
- használt 205/50r15 Toyo R888,
vagy
- vadi új continental 205/55R16 W PremiumContact2.
Bátortalanul feltenném a kérdést, melyik tapadhat jobban? ok, a toyo semi-slick, de egy vadonat új gumi is szeret tapadni, erre a conti gumira az adac tesztben elég jó pontokat adtak a száraz tapadásra. Anno a favoritommal 2.31-et húztam az új 175/65r13 fulda gumikon.
Nem az a gondom, hogy 2200-tól nem áll rendelkezésre max nyomaték, hanem h komoly felújítás ide vagy oda, a teljesítménymérés görbéiből jól látható, hogy 3200 alatt semmit nem változott a karakterisztika!
Frissen összerakott a motor, a gyűrűzés + friss turbó miatt is nagyobb nyomások realizálódnak.
A kartergázszellőztető rendszerre azt mondta egy ismerősöm, hogy el lehet tömődve, dzsuvásodva. Finoman használva is nyomja fel az olajat, de még alapjáraton ketyegve is megfigyelhető, tehát a használattól független. Tény hogy valamivel nagyobb a töltőnyomásom.
Volvo 850 2.0 T5 kombi:
Elkészült az erősen kopott motor regenerálása. Kapott egy kevesett futott turbót, 13G helyett 13T-t
Az első 30km-en megette a bosch gyertyákat, a mezei 1000ft-os NGK-t viszont szereti.
Jártam vele padon: 270Le@6000, max358Nm, 3400-6200 300Nm felett. (35Le és 30Nm növekmény)
Ami viszont kellemetlen, hogy továbbra is felül indul meg kb 3000től, holott ez már tényleg gyári konfig-szerű. Wastegate?
Másik, hogy az olajbetöltő környékén a hengerfejen itt ott (pl csavar mentén) tolja ki az olajat. Van egy ujjnyi méretű talán szuszogó furat a 3. és 4. gyertyapipa között, ott lassan de biztosan jön fel az olaj, pedig nem is vagyok dzsoki jújing:-) Ha nem itatgatom fel 10km-enként, befolyik a 3. 4. gyertyákhoz. Félsiker.
400e km felett valahol még elfogadom, de a fabia-nál (vw motoros) már 80e nél gyűrűzni kellett (szériahiba egy bizonyos darabszámnál). 95ös benzinnel 88-ról 95-re javult a lóerő a gyűrűzés után, szóval itt is megvan a remény, hogy a 235 paci még tovább dagad.
előbb utóbb eljutok emberemhez, akinek van kompressziómérője, de ez majd csak január-febr. Wastegate-et nem néztem, de lehet hogy köze van a lassú nyomásfelépüléshez.
Sajnos nekem is ez a tippem. Ennek ellenére azért csak tudott 235Le/330Nm-t kat nélkül, előtte pedig 201Le/286Nm volt kat-tal a gyári 211Le/300Nm helyett.
Ismersz olyan vállalkozószelleműt aki vállal gyűrűcserét?
Turbós autókban jártasak segítségére lenne szükségem!
Volvo 850, 2.0 turbo. Hivatalosan 2000-től már nyomatékmax körül kéne lenni, nekem ez inkább 3000 felett jön meg, mondjuk 3500-tól. Hiába írtuk át a chipet, hiába ment a katalizátor kukába, 3500 alatt elég harmatos a teljesítmény. Csere: gyertyák, olaj, összes szűrő, lambdszonda.
Olajat csipeget, pl váltásnál is látszik némi kék pamacs, ha meg elkenem a száját, erősebb a kékes füstölés. Melegen némi szelephang, kerepelés hallatszik a motorból.
Valószínűleg szelepszárszimmeringes, esetleg gyűrűcserés, de ez ennyire lustává teszi kis fordulatokon? Légtömegmérő okozhat ilyet? alapjáratom stabil, hidegen, melegen szépen indul, igaz, 4-5 fordulat kell neki a beröffenéshez.
Eleinte a katalizátorra gyanakodtam, és kiderült hogy a 60-as rendszerben egy 40.es szűkület volt...kat off, így lett +35Le és +45Nm, de maradt az alacsony fordulati lustaság.
Mi okozhat ilyet?
"Lássuk, hogyan működik ez a remek készülék:
Amikor a gépjármű motorját beindítjuk, a generátor kb. 14V (DC) feszültséget termel, ami a gyújtótekercsen és gyújtáselosztón keresztül eljut a gyújtógyertyákig. Itt a gyertya által létrehozott szikra gyújtja be az üzemagyag-levegő keveréket.
Az F-16 Pulse King egy úgynevezett VCO-t tartalmaz (Voltage Controlled Oscillator), amely eszköz másodpercenként közel egymillió feszültség impulzust hoz létre. Ennek a nagyfrekvenciás jelnek köszönhetően, ami mintegy "ráül" az akkumulátor egyenfeszültségére, a gyújtótekercsre 1,5V (AC) effektív többletfeszültség kerül.
Az effektív feszültség növekedés abból fakad, hogy a nagyfrekvenciás (négyszögjelhez közeli) jel kitöltési tényezője nagyobb, mint a kisebb frekvenciájú szinuszos jelé. Ezt a többlet feszültséget, nagyfrekvenciás mivolta miatt csak oszcilloszkóppal lehet kimutatni. E többlet feszültség miatt tökéletesebb lesz az égés a hengerekben.
Emiatt, azaz a tökéletesebb égés hatására fog jelentkezni a fogyasztáscsökkenés, amely akár 8-10% is lehet"
hihetetlen mekkora baromságokat forgalmaznak ezek a póvertunyingosok...
Azért, mert előtte dúsabb keveréked volt, utána pedig szegény. A fabiam 1.000 lambdára törekszik a vag-com szerint is, simán lekezeli hibakód és átalakító nélkül is az E85-öt. 8 alatt járok vele a városban...E85-ből Érden 198ft literje...a 98as benya pedig 300 felett van.
A Hungrana forgalma télen gyakorlatilag 0 volt, hiszen nagyon lent volt a benzin ára és a hidegindítási problémák miatt senki sem alkoholizált. Múlt hónapban rekordot döntött az E85 forgalma. Én mindenkinek ajánlom, olcsóbban autózom, erősebb a verda és pálinkaszagú a kipufogógáz. Hátránya a kisebb hatótávolság és a minimál kúthálózat felvert árakkal (210ft körül)
Az etanol.blog.hu-n remélhetően nemsokára megjelenik a fogyasztásméréses publikációm.
talán az, hogy régi volt az olaj, illetve a kipuffrendszerem már régóta a kisfordulatos alacsonyfogyasztásos üzemre állt be, valószínűleg egy padlógázas budapest miskolc táv segítene
a gyár 98-as benzint javasol ehhez a motorhoz.
Ma jártunk Szabadegyházán, a magyarországi bioetanolgyártás fellegvárában, a Hungranánál, hogy energotest fékpadjukon fogyasztást és teljesítményt is mérjünk a Skoda Fabia 1.4 16v kombimon (71500km).
A fogyasztásmérést egy különálló pc-s mérőrendszer szolgáltatta. 5.-ben pad szerinti 100km/h-t (óra 110) kellett tartanom és ha sikerült 0.3 tizedes tűrésen belül, megkezdte 360 másodperc mérését.
ha jól emlékszem 5.96l/100km jött ki valós 100-as tempó mellett, ami egybevág az általam kigrammolt óra szerinti 100 (91 valós) 5.62l/100km-el (comp szerint csak 5.3). A fedélzeti comp. 5.5-5.6l/100km-t mutatott a mérés alatt.
ok.
E85-re 7.26l/100km jött ki úgy, hogy 1.3x szorzótényező mellett a fed.comp. 5.6-5.7l/100km-t mutatott az 5.5-5.6 helyett, amiből ki is jönne az 1.32x. Viszont a 7.26/5.96 csak 1.22x, azaz 21.8%-al evett többet az egyik lötyiből, mint a másikból.
Én a kúton kapható üzemanyaggal mértem hasonló, különálló grammolható üzemanyagrendszeres 100km/h autópályás köröket 7x is, 2 különböző autóval, de mind a 7 esetben 1.32x jött ki.
Érdekesség, hogy a városi mérés 1.26x többletfogyasztással járt, ami a mérés jellegéből és a nyomatékosságból adódott.
Úgyhogy még mindig nem tudtam pontot tenni a fogyasztástöbbletekről szóló mítoszokra...
azért sántít, mert hajtóanyagegyenértékben illene nézni. 95benzin: 32.5MJ/l ; E100: 21.2MJ/l --> E85: 22.8MJ/l
ez azt jelentheti, hogy 42%-kal kellene többet adagolni. viszont más sebességgel ég, nagyobb oktánszám, így az előgyújtás növelésével tovább fokozható a hatásfok. turbós autók előnyben. mindezek figyelembevételével valahol 20-40% között lehet a szükséges többlet. 20% hogy ne vedd észre egy átlagos használat mellett, 40% pedig a max teljesítményhez :-) persze ez mind csak feltételezés, találgatás. Totalcar-os cikkben mértek olyat, hogy a normál tartományban 20% volt, felette 25%-ig növekedett.
E85 vs prémium benzin téma
------------------------------------------
E85-re való áttérésnél olyat olvasgattam, hogy 27% többletet kellene biztosítani, de van aki mást ír. Viszont a max teljesítményhez benzinnél 0.85 lambda, míg E85-nél 0.7143 lambda értéket írnak.
E85 requires 39% more fuel to reach stoich even if that is not what you may come up with when doing calculations based on the table below.
Fuel ........................ AFRst ........ FARst ....... Equivalence Ratio ... Lambda
ULP stoich ................ 14.7 .......... 0.068 ................ 1 ................... 1
ULP max power rich .... 12.5 .......... 0.08 ................. 1.176 .............. 0.8503
ULP max power lean .... 13.23 ........ 0.0755 .............. 1.111 ............. 0.900
E85 stoich .................. 9.765 ....... 0.10235 ............ 1 ................... 1
E85 max power rich ...... 6.975 ....... 0.1434 .............. 1.40 ............... 0.7143
E85 max power lean ..... 8.4687 ...... 0.118 ............... 1.153 .............. 0.8673
E100 stoich ................ 9.0078 ...... 0.111 ............... 1 .................... 1
E100 max power rich .... 6.429 ........ 0.155 .............. 1.4 .................. 0.714
E100 max power lean .... 7.8 .... ...... 0.128 .............. 1.15 ................ 0.870
Many people with some experience in mapping an ECU for use with E85 says that as high AFR as 8.5 or lambda=0.80-0.85 works well.
I run my car on 8.3:1 right now. I have tried much richer mixtures but i have not compared it on a dyno yet.
Én ugyebár szívó karburátoros motorral versenyzem és nagy dilemma, hogy vajon mennyivel bővítsem az üzemanyagfúvókákat, hogy ne szenvedjek telj.veszteséget? természetesen az előgyújtástállítás nem gond, hiszen mechanikus.
158-as fúvókáról 180-ra gondoltam váltani, ez 30% keresztmetszet növelésnek felel meg. elég ennyi?
én a metabondos ecotek100 olajadalékot teszteltem. gyakorlatilag mindig uazon üzemanyaggal megyek, az autó súlya nem igazán változott, új slickkel mentem (tapadás gyaklag uaz minden rajtnál). 10w60, tököl,14.2-14.3s, aztán adalékoltam az olajat 10w60, fertőn 14.6s-14.8s, taszár 14.6-14.7. tisztítófolyadékos olajcsere következett 950km!!! megtétele után, mert érezhetően szarabb lett az autó. mobil1 5w50 no adalék, azóta 14.2 simaliba, okosítással 14.0
Egy: pontosan ezért megyek majd a csonkajánosba
Kettő: egy
Három: 10kg nyereségem van tavalyhoz képest, az nem hoz annyit.
Ave-val ugyanott mértünk, ugyanazzal a gumival, 5kg súlynyereséggel. a 2006os görbém rossz súlyadattal kalkulált (810 a 770 helyett), tehát az akkori valós teljesítményem kisebb volt. az újjal összevetve keréken 20lóerő differencia mutatkozik, ami főtengelyen hangyafasznyival több
egyebet nem tok emondani, kérem kapcsojja ki
ma elszaladtam ugyanoda telj.mérésre, de nem tudtunk nyomatékot mérni, így a telj.adatot is falsnak veszem. 300nm nyomatékom volt 112le 5600fordulaton.... na ez az amit nem hiszek el. tavaly volt 100le 5000nél, akkor 15.7-15.9et mentem, viszont a 10-12lóerő nem javít rajtam közel 1s-ot. Ave méréséből is kitűnik, hogy tavalyhoz képest keréken majd 20lóerő a többlet, pedig akkor szar volt a gyújtásom is.
jövőhéten szerdán megyek a csonkába méretni, majd megosztom a mennyiazannyit