timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


Fórum - Technikai topic (Motor, futómű, stb...)



 

összesen 74 bejegyzés
1  2  Következő  

Ez most egy szűkített nézet
az összes hozzászolás
válasz erre előzmények 2012.06.28. 12:09:10 (18957
Felhasználói profil
12.06 @ 188
Az zsír, akkor ha esetleg újra talpra lesz állítva ezzel a kombóval, akkor leméretem máshol is Széles vigyor  
Re: Crybaby (18956)
válasz erre előzmények 2012.06.28. 10:25:59 (18955
Felhasználói profil
12.06 @ 188
Nem tudom, elvileg az Én Corsám se lehetne 300LE azzal a konfiggal, amivel megyek, mégis 307LE-t nyomott Csepelen (nem tudom mennyire pontos az a pad) és 12,06-ot mentem 188-al úgy, hogy velem együtt 980kg volt a kocsi. Széles vigyor

Az is 2000 16V, 1,1 bar nyomás, gyári K16, 630ccm spricnik, 2,5 barra visszavéve, így jó az AFR-em teligázon. 3 baron nagyon dús volt. 
Re: szabyk RST (18954)
válasz erre előzmények 2012.06.28. 09:22:52 (18953
Felhasználói profil
12.06 @ 188
Nem tudom, hogy valóban 525LE-s, vagy sem, egy A Corsáról van szó, 2000 16V, GT3582R-el, Motronic 2.8-al, most ment egy 10,3-at 220-al, de be akar menni vele 10 alá. Mosolyog

60ft : 1,614
1/8 : 6,787s
1/4 : 10,321s
100 - 200Km/h: 4,94s

Lehet nincs 400LE sem, de akkor ahhoz képest nagyon jól megy. Mosolyog  
Re: szabyk RST (18952)
válasz erre 2012.06.28. 08:57:50 (18951
Felhasználói profil
12.06 @ 188
Egyik ismerősömnek magas ellenállású, 1000ccm feletti injektorokra lenne szüksége.
Milyen lehetőségek léteznek? Valaki 1680ccm-es Bosch injektorokat ajánlott neki, de azok még 2,5 baros szabályzóval is valószínűleg nagyok lennének. Olyan 1300 körülre kellene valószínűleg belőni.
Jelenleg 875-ös injektorokat használ, 4,4 baros üzemanyagnyomással, E85-el, így 525LE-s a motorja, 2 baron, de tovább akarja növelni a nyomást.
Hogy miért nem akar Standalone ECU-t, azt nem tudom. Mosolyog  
válasz erre előzmények 2011.07.21. 10:44:09 (18213
Felhasználói profil
12.06 @ 188
"nem" nélkül akartam, csak nem lehet javítani Széles vigyor  
Re: Demó (18212)
válasz erre előzmények 2011.07.21. 10:43:01 (18212
Felhasználói profil
12.06 @ 188
Azt én is láttam nem pár hete. Széles vigyor Széles vigyor Széles vigyor  
Re: sh adam (18186)
válasz erre előzmények 2010.12.03. 00:02:06 (17384
Felhasználói profil
12.06 @ 188
Nálunk is az öntvény csonkba szokták fúrni és állítólag nem nagyon reped utána. Én mondjuk nem oda fúrtam, hanem szintén csak a downpipeba. Viszont amint lekerül az egybecsonkos turbó, máshová fog kerülni az EGT-szenzor is. 
Re: Jamal (17382)
válasz erre előzmények 2010.11.22. 23:56:03 (17344
Felhasználói profil
12.06 @ 188
Nem, én építettem át Voszi váltóját, egy olyan került bele, ami gyárilag nagyon nem passzol az OPC-be, volt is vele szopás. 
Re: Belfegor (17343)
válasz erre előzmények 2010.11.22. 19:58:55 (17342
Felhasználói profil
12.06 @ 188
Az övét is most gyors összelapátolom, végre megkaptam hozzá a cuccokat.
A turbód teljesen behalt? 
Re: voszi (17341)
válasz erre előzmények 2010.11.19. 16:20:52 (17338
Felhasználói profil
12.06 @ 188
2,5 8V 4-hengeres turbós motorról van szó nem pörög olyan sokat, most 280 LE közül tud és ha jól emlékszem, akkor most tölt 1 bart. 
Re: voszi (17335)
válasz erre előzmények 2010.11.05. 19:16:04 (17250
Felhasználói profil
12.06 @ 188
Dingi-szilent. Beírod a gugliba, tuti találsz elérhetőséget. 
Re: radics1 (17247)
válasz erre előzmények 2010.10.28. 23:42:12 (17222
Felhasználói profil
12.06 @ 188
Szerintem először is azt kellene tudni, hogy milyen autó, mert létezik több féle.
Az E30-on pl. szintén a gömbtől való távolságot kellett növelni, de a rudazatos FWD-knél elől annál a karnál kell áttételt módosítani, ami a hosszirányú mozgást továbbítja a váltó felé. Biztos nem mind ugyanolyan, de nálam eddig mindig így működött. 
Re: kisqKta (17215)
válasz erre előzmények 2010.09.22. 16:17:17 (16992
Felhasználói profil
12.06 @ 188
Ha jól tudom, akkor azok olyanok, mint ami nekem is van, fűtőszálas. 
Re: Jamal (16991)
válasz erre előzmények 2010.08.25. 22:35:23 (16789
Felhasználói profil
12.06 @ 188
Erről még nem is hallottam. Széles vigyor
Én még soha nem piszkáltam a rotorokat, ha cserélem, akkor viszont mindig csak Boscht veszek. Ha legközelebb szétszedem, akkor viszont tuti kimérem, hogy mennyi az annyi. Mosolyog  
Re: radics1 (16784)
válasz erre előzmények 2010.08.18. 23:09:37 (16776
Felhasználói profil
12.06 @ 188
Azt is lehet kölcsönadná nekem de még akkor sincs szerkezetem, meg a lendkerekem sincs még egészen kész. 
Re: Demó (16775)
válasz erre előzmények 2010.08.18. 23:05:47 (16775
Felhasználói profil
12.06 @ 188
Lalinak asszem van egy 6-ágúja F28-hoz. 
Re: voszi (16767)
válasz erre előzmények 2010.08.17. 19:53:49 (16761
Felhasználói profil
12.06 @ 188
demo072@freemail.hu

Köszi! 
Re: szabyk RST (16756)
válasz erre előzmények 2010.08.17. 19:52:29 (16759
Felhasználói profil
12.06 @ 188
Ha neked is 14 fogas a nyelestengelyed, mint pl. a Lackó 2.3T Saabjában is, akkor abba passzol az a tárcsa, ami az enyémbe kell. 
Re: GMalma (16751)
válasz erre előzmények 2010.08.17. 19:45:37 (16753
Felhasználói profil
12.06 @ 188
Még nem tudom, körül akarok nézni, mielőtt vadul elkezdek vásárolni.
Mondhatnál majd egy árajánlatot a Sachs Racing szettre. 
Re: szabyk RST (16748)
válasz erre előzmények 2010.08.17. 17:35:47 (16741
Felhasználói profil
12.06 @ 188
Makida Laci, elvileg ismered. Mosolyog  
Re: GMalma (16740)
válasz erre előzmények 2010.08.17. 16:28:58 (16739
Felhasználói profil
12.06 @ 188
Eddig kevlár tárcsa volt egy 960Kg-os szerkezettel. Majdnem 2 szezont bírt, de a padon elérte a határait. Előtte utcán nem csúszott meg se 5-ben, se 6-ban ugyanazon a nyomáson.
Hogy milyen szinter lesz benne, azt még nem tudom, az acéllendkerék már megvan, az egyedileg lett legyártva CNC-n.
Nekem is 228-as, könnyen lehet, hogy ugyanaz a tárcsa kell nekem is, mint neked. Haver 2,3 turbójában ugyanolyan van. 
Re: GMalma (16738)
válasz erre előzmények 2010.08.17. 15:29:08 (16737
Felhasználói profil
12.06 @ 188
acéllendkerék + szinter 
Re: szabyk RST (16736)
válasz erre előzmények 2010.08.17. 13:09:57 (16735
Felhasználói profil
12.06 @ 188
Persze, tudtam is hogy ez lesz a vége. Mindegy, majd jövőre folytatom, akkor már rendes kuplunggal. Széles vigyor  
Re: Atommanó (16734)
válasz erre előzmények 2010.08.17. 11:52:25 (16733
Felhasználói profil
12.06 @ 188
Teljesen igazad volt a kuplungom miatt, amikor mondtad, hogy kb. 450Nm-t bír. Széles vigyor
Tegnap voltam vele padon és 1,1 baron 307LE-t és 470Nm-t mértünk, majd 1,3 baron megcsúszott a kuplungom. Cartman  
Re: szabyk RST (16730)
válasz erre előzmények 2010.07.29. 19:18:05 (16556
Felhasználói profil
12.06 @ 188
Amúgy van már terv, de kíváncsi lennék tőlem sokkal okosabb emberek véleményére, hogy ők mit kezdenének ezekkel. A kidobás és komoly tengelyek vásárlása egyelőre nem jöhet szóba. Széles vigyor  
Re: Demó (16554)
válasz erre előzmények 2010.07.29. 19:11:15 (16554
Felhasználói profil
12.06 @ 188
Ez az utcai autóm is. Széles vigyor

Amúgy mivel itt mindenki jobban vágja ezeket a dolgokat mint én, így szívesen elfogadok bármilyen tanácsot vezérműtengely beállításra, a tengelyeim értékeit már leírtam korábban. Cartman

Nem azt kérem, hogy így fórumon keresztül tökéletesen lőjétek be, hanem hogy szerintetek mit próbáljak ki, mert esetleg egy jó kompromisszum lehet.

Ha szükség lenne a másik két tengely adataira is, tehát a szívóoldali és kipufogóoldali párjára, akkor azokat is beírom. 
Re: szabyk RST (16553)
válasz erre előzmények 2010.07.29. 17:34:24 (16539
Felhasználói profil
12.06 @ 188
Köszi a tippet, találtam is párat, vannak elég komolyak is. Mosolyog

partnr. duration[0.1mm+cl]  duration[1.0mm+cl]  maximum lift   lift at TDC   application

4600748  267 / 257°  228 / 215°   10.95 / 9.90mm  1.25 / 0.60mm  HYDR: Fast Road Turbo
4600886  261 / 238°  233 / 212°  11.30 / 10.75mm  1.40 / 0.85mm  MECH: Ultra Fast Road Turbo
4610801  277 / 261°  244 / 224°  12.75 / 10.15mm  2.80 / 0.80mm  MECH: Drag Race Trubo
4610803  277 / 278°  244 / 230°  12.75 / 11.00mm  2.80 / 0.80mm  MECH: Drag Race Turbo

duration[0.1mm+cl]  duration[1.0mm+cl] <-----  Ez mit jelent? 
Re: szabyk RST (16538)
válasz erre előzmények 2010.07.29. 15:28:06 (16535
Felhasználói profil
12.06 @ 188
Nem másolni akarok, csak érdekelne. Kacsint
Kb. azonos teljesítményű, lökettérfogatú gyári motorok között is hatalmas különbségek vannak a vezérműtengelyek között.
Amikor pl. Peugeot-s havernak meséltem, hogy nálunk a 150LE-s szívónak 272°-os, a turbósnak meg 262°-os tengelyei vannak, akkor csak pislogott, hogy milyen nagyok, mert neki a 306 GTI-ben, ami szintén 150pár LE-s, csak 240-250° körüliek a gyári tengelyei.
Tehát minden motor más, ezért is csak érdekesség képpen lennék kíváncsi, hogy a komoly, épített motorokban mekkorák, milyenek a vezérműtengelyek. Mosolyog  
Re: Demó (16534)
válasz erre előzmények 2010.07.29. 15:17:54 (16534
Felhasználói profil
12.06 @ 188
Arra lettem volna kíváncsi, hogy mekkora tengelyek vannak pl. a Tiédben, vagy más komolyabb gépekben.
Nálunk a turbós motorhoz nem nagyon lehet vezérműtengelyt kapni. Létezik egy-két cég, aki foglalkozik ilyen motorokkal, de komolyabb veztengelyeik nincsenek. Szívóhoz létezik elég sok féle, de nem tudom, hogy van-e olyan, amivel érdemes lenne esetleg foglalkozni feltöltött motoron.
Létezett az én motoromból egy gyári, turbós versenymotor is, annak a vezérműtengelyeinek is megvannak az adatai, lehet érdemes lenne olyant gyártatni. 
Re: szabyk RST (16531)
válasz erre előzmények 2010.07.29. 12:52:03 (16526
Felhasználói profil
12.06 @ 188
Ez engem is érdekelne, mert az én motoromhoz eddig nem találtam olyant, ami mondjuk nem jelenti azt, hogy nincs is. 
Re: Kutasi Richárd (16523)
válasz erre előzmények 2010.07.29. 12:50:31 (16525
Felhasználói profil
12.06 @ 188
A max. nyitási szöget ki lehet ebből számolni, mert szimmetrikus mind a két tengely profilja. 
Re: Demó (16524)
válasz erre előzmények 2010.07.29. 12:49:20 (16524
Felhasználói profil
12.06 @ 188
Szívó nyit 20° felső holtpont előtt
Szívó zár 72° alsó holtpont után (9,5mm szelepemelés)

Kipufogó nyit 54° alsó holtpont előtt
Kipufogó zár 28° felső holtpont után (8,5mm szelepemelés)

A kipufogó jó, ahogy van, a szívót a tapasztalatok alapján 7°-al későbbre kell állítani.
De ezek nem az én tapasztalataim, Én csak internet tunnerkedek. Széles vigyor

Mivel a hengerfejtömítésem is magasabb, mint a gyári, így mindent alaposan ki kell majd mérnem és beállítanom, erre a verseny előtt már nem volt lehetőségem, így is örültem, hogy elkészült egyáltalán, mert elrepedt még egy féktárcsám is, amiből az újat CNC-n még át kellet faragni, hogy nekem passzoljon, mert subaru WRX-é. Cartman  
Re: NISSAN (16522)
válasz erre előzmények 2010.07.29. 12:26:35 (16521
Felhasználói profil
12.06 @ 188
Van aki fokra álltja, van aki szelepemelésre mm-ben. Nekem egyszerűbb volt elsőre összenyitásra álltani, mert ahhoz kaptam értékeket. 
Re: NISSAN (16519)
válasz erre előzmények 2010.07.29. 12:23:19 (16520
Felhasználói profil
12.06 @ 188
Ezek gyári tengelyek, senki nem köszörült rajtuk semmit. 
Re: szabyk RST (16518)
válasz erre előzmények 2010.07.29. 11:18:35 (16517
Felhasználói profil
12.06 @ 188
262-es a kipufogó, 8,5mm szelepemeléssel és 272-es a szívó 9,5mm szelepemeléssel.
Összenyitásra állítottam felső holtponton, mert ahhoz kaptam már kipróbált értékeket és azzal kezdtem a próbálgatást.
A szívó szelepem most 1mm-t van nyitva felső holtponton, a kipufogó 0,3mm-t.
Megvan a többi érték is a tengelyeimhez, ha valaki segítene és van ötlete hogy lehet a legjobb, akkor leírom azokat is. Mosolyog  
Re: szabyk RST (16516)
válasz erre előzmények 2010.07.29. 10:45:47 (16515
Felhasználói profil
12.06 @ 188
Ezeket normális használat mellett mérem, de hosszú távon hajtani nem nagyon tudom erre sehol, mert elég hamar 200 fölött van. Széles vigyor
Hogy mennyire pontosak az értékek azt nem tudom, az ECU által mért értékeket látom, egy diagnosztikai műszeren keresztül. Összezavarodott  
Re: GMalma (16511)
válasz erre előzmények 2010.07.29. 10:35:49 (16514
Felhasználói profil
12.06 @ 188
Akár meg is lehet, ha nem romlik sokat a tapadás. Erről viszont még semmi tapasztalatom, mert idén még csak két versenyen mentem, mind a kettő 35°C körüli hőségben.
Az elsőnél benzinnel 12,46@180 lett a legjobb 1,9 60'-al, utána jöttek a nagyobb spricnik, E85, másik szívó oldali vezérműtengely, fokolótárcsák és a veztengelyek beállítása. Ez hozott 4 tizedet és majdnem 8 km/h-t ugyanazon a nyomáson.
A tengelyek beállítását még kicsit finomítani fogom, aztán majd szeptemberben kiderül, hogy ez mire lesz elég. 
Re: Lizard21 (16513)
válasz erre előzmények 2010.07.28. 23:13:43 (16509
Felhasználói profil
12.06 @ 188
Na meg így is már összerakhatom a két kezem, hogy a maszek féltengelyeim nem köszönték meg a lehetőséget az 1,89-es 60'-nál, főleg hogy akkor még csak tartalék se volt nálam. Széles vigyor
Vicces lett volna hazahúzni megint 120Km-t Lacházáról, törött féltengellyel, mint 4-5 éve egyszer, miután megfutottam a szívóval a 14,08-at. Szemforgató Mosolyog  
Re: Demó (16505)
válasz erre előzmények 2010.07.28. 23:09:30 (16505
Felhasználói profil
12.06 @ 188
De nem fog, mert olyanom idén már tuti nem lesz. Széles vigyor  
Re: voszi (16502)
válasz erre előzmények 2010.07.28. 23:03:21 (16501
Felhasználói profil
12.06 @ 188
Van most még egy elég jó állapotú olasz GSI bódém, ha megegyezünk viheted. Széles vigyor  
Re: orgyi (16499)
válasz erre előzmények 2010.07.28. 23:02:22 (16500
Felhasználói profil
12.06 @ 188
Yokohama Y801 200/575 -15
Keverék jelzést nem találtam rajta, de ez csak S és SS-ben létezik.
felni szélesség: 8,5-9,5 ehhez képest egész jól elvan a 6,5-ös felnimen Széles vigyor
teljes átmérő: 592mm
futófelület szélesség: 234mm
diagonal 
Re: Demó (16498)
válasz erre előzmények 2010.07.28. 22:53:45 (16498
Felhasználói profil
12.06 @ 188
Leszaladtam a garázsba, megnéztem mivel megyek, most már engem is érdekelt. Széles vigyor
Yokohama Y801, 200 széles és ezzel mentem 1,89-es 60'-at, sperr nélkül. 
Re: voszi (16497)
válasz erre előzmények 2010.07.28. 22:11:32 (16495
Felhasználói profil
12.06 @ 188
Igazából teljesen rendben van, 30-35 fokos levegő mellett, még mindig 40 és 50°C körül van, az IAT, még terhelés alatt is. Tartósan 200Km/h felett azért felmegy 50 fölé is, de amint leszállok a gázról, visszaesik.Utcán a rendszámom a Cooler előtt van. Mondjuk nem közvetlenül előtte, hanem kb. 7-8 cm-el előtte. 
Re: radics1 (16494)
válasz erre előzmények 2010.07.28. 21:48:51 (16493
Felhasználói profil
12.06 @ 188
Ilyen 30-40 fokokban agyaltam rajta, hogy lehet nem ártana egy kicsivel alacsonyabb IAT.
A versenyen is éreztem, még a 12,06-os futamban is, hogy mintha elfogyna 4-5-ben, amit utcán nem annyira érzékeltem. Pedig a sebességem nem ezt mutatja.
Most, hogy már csak 18-20 fokok vannak, észrevehetően jobban érzi magát a motor, ami ugye teljesen normális, de jó lenne, ha mondjuk versenyen is menne így a gép.
Mivel a mostani konfigom, ezzel a motorral, ezzel a turbóval már eléggé a határokat feszegeti, így elkezdtem azon agyalni, hogy hogyan tudnám mégis betolni 12 alá. Széles vigyor
Mivel ez még mindig utcai autó és ott így nagyon jól is működik, így nem szeretném bántani.
Majd ha minden összejön, akkor lehet lesz egyszer egy célgép, másik motorral, másik turbóval, célirányosan dragra építve.
Viszont idén még szeretnék ezzel futni egy 11-es időt. Amikor elkészült, úgy voltam vele, hogy ha 12,5-12,4-et tudni fog, akkor már nagyon elégedett leszek. Erre kiderült, hogy kicsit jobbat is tud, most pedig vérszemet kaptam a 11,99 közelsége miatt. Széles vigyor  
Re: szabyk RST (16491)
válasz erre előzmények 2010.07.28. 17:10:47 (16490
Felhasználói profil
12.06 @ 188
Csak mint infó. 
Re: szabyk RST (16487)
válasz erre 2010.07.28. 14:44:43 (16485
Felhasználói profil
12.06 @ 188
Kik használnak víz-metanol befecskendezést, milyen rendszert és mik a tapasztalatok? 
válasz erre előzmények 2010.06.01. 11:48:12 (16151
Felhasználói profil
12.06 @ 188
Nekem kellene 4 db. Mondanál egy elérhetőséget? 
Re: GMalma (16149)
válasz erre előzmények 2010.06.01. 11:24:49 (16147
Felhasználói profil
12.06 @ 188
Amúgy én is keresek 4db kb. 550 és 650ccm közötti magas ellenállású injektort. 
Re: Demó (16146)
válasz erre előzmények 2010.06.01. 11:22:58 (16146
Felhasználói profil
12.06 @ 188
630-as Siemens? Eladók lesznek? 
Re: GMalma (16139)
válasz erre előzmények 2010.04.04. 03:03:57 (15729
Felhasználói profil
12.06 @ 188
Rendben, a 225-ösökre lehet lesz valaki. Majd rákérdezek, hogy most végülis kell-e neki, vagy sem. Ha nem, akkor meg visszaviszem őket. Mosolyog  
Re: Turboá (15723)

összesen 74 bejegyzés
1  2  Következő  





                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!