timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


Fórum - Technikai topic (Motor, futómű, stb...)



 

összesen 727 bejegyzés
1  2  3  4  5  [...]   Következő  

Ez most egy szűkített nézet
az összes hozzászolás
válasz erre 2013.10.20. 18:47:50 (19134
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Sziasztok,

blokk tűzkarikázásával van valakinek tapasztalata? Ár,felhasznált anyag illetve újra hasznosíthatóság érdekelne! 
válasz erre előzmények 2013.01.31. 10:42:28 (19080
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Dobtam egy mailt a Sz...@gmail-re Nyelvet ölt  
Re: szabyk RST (19079)
válasz erre előzmények 2013.01.30. 14:29:54 (19078
Felhasználói profil
10.97 @ 200
PuntoGT szerkezet,gyárilag ugye 207Nm, elméletileg valahol 320 körül fekszik ki  gyári tárcsával. Nem tudom mennyit lehet erősíteni a szerkezeten (+30% nyomóerő?), valamint hogy a szinter mennyit ad még hozzá (40-50%-al nagyobb súrlódási tényező ?.)

A dolog szépsége,hogy fosvágen aggyal kell összerakni,szóval akár merev tárcsa is lehet,nem gond. 
Re: szabyk RST (19077)
válasz erre 2013.01.30. 13:36:11 (19076
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Szerintetek egy 215-ös tárcsával hogy lehet nagy biztonsággal átvinni kb 400-450 Nm nyomatékot? Attól tartok,hogy szinterrel sem annyira egyszerű. Van valakinek ilyen méretben hasonló nyomatékkal tapasztalata?
 
válasz erre előzmények 2013.01.26. 19:23:52 (19075
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Nekem 132,5m/s jött ki,elméletileg jó is lehet,de keveslem kicsit a méretét. Meglátjuk,a gyakorlatban mit mutat majd. 
Re: Bandi (19074)
válasz erre előzmények 2013.01.26. 10:58:05 (19073
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Igen,kijön,h 116 lovat tud egy 45mm-es, ergo feltöltött motorra ez nem használható. Meg amúgy sem.

A limit elméletileg 1 mach,de ahhoz nagyon kicsi folytószelep kellene. Port speedre átlagos érték 300ft/s. Nekem 470 jött ki a folytónál,ergo ez egy kicsit kicsi lehet. 
Re: hobizoli (19072)
válasz erre előzmények 2013.01.25. 22:00:25 (19071
Felhasználói profil
10.97 @ 200
1.6-ban van persze,meg a PGT-ben is,plusz ezekben még a karokban is furat,és a turbo. Nem lesz gond ezekkel.

Más: folytószelep méretezésre feltöltött autóban valami ökölszabály? Max légsebesség vagy hasonló? 
Re: hobizoli (19069)
válasz erre előzmények 2013.01.21. 20:37:53 (19068
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Ennek egy jó oldala van: a gyári dugókkal is csökkentheted a kompressziót,biztos sokan használnak ilyet. A gáz az ezzel is,hogy habár az égéstér a dugattyúban van,a squish zone mint olyan megszűnik létezni. Lesz az égéstér körül egy 2mm vastag keverékréteg,ami nem fog tökéletesen elégni,mivel a sűrítés alatt nem tolja be a gyertya köré.

 
Re: Norbitron (19066)
válasz erre előzmények 2013.01.21. 09:47:38 (19065
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Negyed mérföldre leginkább,utcán nem szoktam 20-30km-n át padlón tolni.

Szereztem 4db-ot 1.8T-ből,elvileg bele lehet rakni,a csatornának van 6mm fala,abból lejön valamennyi,hogy legyen sík tömítő felület,marad sztem 4mm,abban azért meg kell állnia a csavarnak. Mivel csak 4 sonkás a főtengely,ezért 2-2 egymás mellett elfér (ugye ahol nincs sonka,egyik hengerben jobb,másikban bal oldalon).

A dugattyúkkal is össze kell néznem,hogy abba se érjen bele.

 
Re: tommyt (19064)
válasz erre előzmények 2013.01.16. 13:46:22 (19062
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Azt,hogy kinek van erős turbós autója,amiben ilyen megoldás nincs.Ha az vígan megy 500 lóval,akkor nincs miért aggódnom.Ellenben ha ilyen nincs,mindenképp kell valami megoldás.

A lényeg az,hogy amit beleteszek,ne legyen túlméretezve a szivattyúmhoz képest.

 
Re: szabyk RST (19061)
válasz erre előzmények 2013.01.16. 10:50:22 (19060
Felhasználói profil
10.97 @ 200
A legtöbb az ilyen,hogy 2 bar körül nyit. A kérdés az,hogy nyitás után ne csak 2 bar maradjon.A szivattyú szállítása lehet kevesebb,mint a fordé. 
Re: szabyk RST (19059)
válasz erre előzmények 2013.01.16. 08:41:06 (19058
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Hát én is kb erre jutottam,hogy több a haszna,mint a hátrány,a gépműhely meg csak meg tudja oldani.

Most már csak szerezni kell 4 db-ot,lehetőleg valami nem túl nagy autóból,nem szeretném,ha a fele olajnyomás itt elszökne. 
Re: szabyk RST (19057)
válasz erre 2013.01.15. 22:54:14 (19056
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Mi a véleményetek,kovácsolt dugónál mennyire fontos a hűtés olajsugárral? A legtöbb turbós ill. erősebb szívó autóban van,elsődlegesen a kopogási hajlam miatt.

Kiváncsi vagyok a véleményetekre,van-e valakinek ilyen megoldás nélküli turbós autója.
Valószínűleg utólagosan is meg lehet oldani,de nem 100%,ezért érdekelne. 
válasz erre előzmények 2012.10.01. 22:25:50 (19024
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Hát nem tudom,ti milyen váltót raktatok fel,nekem az 1Z-hez tartozó sztem legrövidebb tdi váltó került be a motorcserével,így 3000-en 5-ben 140 körül megy,4-ben 120.

Szvsz túl hosszú a dezső. 4-ben 7000-ig forgatva akkor 280,5-ben 320+

Benzines 1.8t az 5.ben 3000 120,ha leforgatod 7-ig,akkor 280.Miért jó? Talán mert nem annyira overdrive,mint a tiéd. Ez ha jól emlékszem CTE jelű.
25k-ért odaadom,mert csak útban van,esetleg bowdenes keresztmotoros váltó érdekel cserébe,ami benzinesé,de nem túl rövig. Golf 3 vagy G2 g60 ami szóba jöhet,02A. 
Re: Norbitron (19023)
válasz erre előzmények 2012.10.01. 20:34:10 (19021
Felhasználói profil
10.97 @ 200
1.8kr-re nem lesz kicsit hosszú egy tdi váltó? Ha kell,van egy eladó 1.8T váltóm,megmaradt az átépítés után.

Sokat szívtam vele,6 tollú szinter is elcsúszott,valószínűleg a szorítás túl kicsi volt.

 
Re: Norbitron (19020)
válasz erre előzmények 2012.10.01. 12:45:13 (19019
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Nem tudom egész pontosan a részleteket,de a 240-es tárcsa nem megy fel a 228-as lendkerékre,a kisharangos váltóba meg nem fér el a 240-es szett sajnos. 240-ben vannak megoldások gyárilag,228 az necces.

Anno én hosszmotorral szoptam,nem fért be nagyobb,csak a 228,de nem tudta átvinni a nyomatékot rendesen. 
Re: Norbitron (19018)
válasz erre előzmények 2012.07.30. 17:42:32 (19002
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Valószínűleg össze lehet rakni,mert a 20V fejet is volt már,aki rárakta. 
Re: hori (19001)
válasz erre előzmények 2012.07.30. 17:21:33 (19000
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Miért akarja rátenni a KR fejet,azon a blokkon nincs?

KR 81mm-es furat, ABF 82.5,ettől függetlenül rámehet,de valószínűleg nagyobb lesz a sűrítés.

Szvsz jobb,ha az 1.8 marad és az van okosítva.

Most van nálam egy G60-16V-sítve +turbo,egész jó lesz. 
Re: hori (18997)
válasz erre előzmények 2012.07.18. 07:14:02 (18988
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Arra eccer lehet szükség lesz. De most elsősorban egy in-tank walbro kellene!

 
Re: Thomas73 (18987)
válasz erre 2012.07.16. 21:13:23 (18986
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Hi,

Audi S2 k24-es turbó (nem tudom pontosan melyik méret,ha volt több is),kb mit tudhat légszállításban? 16VT-re lett applikálva,így kellene számolnom egy elméleti max teljesítményt.

 
válasz erre 2012.07.05. 13:31:33 (18975
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Nincs valakinek egy garnitúra (4db) eladó 630-as dekája? 
válasz erre előzmények 2012.04.03. 07:33:50 (18900
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Azért ott egy suprát kellett építeni hogy "10 second car" legyen,itt meg a szívók és a  dezsők is megfutják Széles vigyor  
Re: Robi-ka (18899)
válasz erre előzmények 2012.03.08. 21:17:45 (18875
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Vagy ha soproni vagy,ismerek egy szerelőt (aki nem mellesleg S2-vel jár Széles vigyor ),aki látott már ilyet... 
Re: Audi-f1 (18874)
válasz erre előzmények 2012.03.07. 21:31:34 (18873
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Na most már világos,nem keverem a szart tovább. Széles vigyor  
Re: scitec86 (18872)
válasz erre előzmények 2012.03.07. 20:36:10 (18871
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Ha 5km után lett csapágyas,akkor ott 100% hogy nincs nyomás. Nem a maradék 3 hajtókar szar.Ha a pumpa nyomja rendesen,akkor valahol elmegy a nyomás. Spricnik megvannak?  
Re: scitec86 (18870)
válasz erre előzmények 2012.03.07. 19:28:05 (18867
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Elolvastam elejétől végéig,de a csapágyas kart cseréltétek,ez így zsír,a másik 3-nak semmi baja nincs elméletileg,akkor minek kellene cserélni? 
Re: scitec86 (18866)
válasz erre előzmények 2012.03.07. 18:58:52 (18865
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Hát ez bármire igaz lehet,attól függ meddig hajtották csapágyasan.Lehetséges,hogy eldeformálódik a furat,de azért elég extrém eset.

A régi Fiat-om csapágyas volt,amikor vettem,főtengely és csapágycsere után tökéletesen ment még 80ekm-t mire eladtam (azóta 4 év telt el és még mindig megy).Ott is azt mondták,a csapágyas hajtókar ki,mert nem lesz jó.Hát jó lett,csak az olajcserét nem szabad elbliccelni.Mivel később nem lett csapágyas,más hiba nem lehetett. 
Re: scitec86 (18864)
válasz erre előzmények 2012.03.07. 18:38:00 (18863
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Mit jelent nála az,hogy egyszer használatosak? Ez nekem elég homályos. Egyszer lehet összerakni? Ez f.szságnak tartom,semmiben sem speciálisabb ez a hajtókar,mint akármelyik másik VW-Audi,amit ezerszer is összerakhatsz. 
Re: scitec86 (18862)
válasz erre előzmények 2012.03.06. 18:39:18 (18861
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Ha megforog a csapágy,a hajtókartól vesznek le anyagot,ahol a kar és a csésze össze van csavarozva,így nem lesz tökéletes kör alakú a furat.Ezután kialakítják újra a furatot,így már használható a kar. Asszem. 
Re: scitec86 (18860)
válasz erre előzmények 2012.03.05. 20:01:06 (18850
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Az látszik a csapágy külsején,ha megforgott,meg a pöckön is. 
Re: scitec86 (18849)
válasz erre előzmények 2012.03.05. 19:43:41 (18848
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Yah túróval már azért jobb a mérleg. 
Re: scitec86 (18847)
válasz erre előzmények 2012.03.05. 19:26:16 (18846
Felhasználói profil
10.97 @ 200
480-ból megvan egy fullos motorgenerál kovácsolt dugókkal meg H-karokkal,síkolva,fúrva,köszörülve,csapágyazva...

Ha a gyári megdöglik,akkor az ACL is meg fog. 2-300 lóhoz nem kell hiper csapágy. Nekem Kolbenschmidt volt benne,de sztem a glyco sem rossz. 
Re: scitec86 (18844)
válasz erre előzmények 2012.03.05. 18:15:17 (18841
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Hát ezt meg nem mondom neked,de nem kizárt,hogy Glyco.Amúgy meg nemigen találkozni "szar" csapággyal.

Hidd el,ott nem volt elég olaj,a kérdes az,miért. 
Re: scitec86 (18840)
válasz erre előzmények 2012.03.04. 17:29:41 (18835
Felhasználói profil
10.97 @ 200
De vajon mitől szorult? Csak megnézném,mit küldött át a motoron. 
Re: hori (18834)
válasz erre előzmények 2012.03.04. 16:53:15 (18833
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Csapágynak sztem tökmindegy,800km után meg aztán pláne.Az új motort a gyárban megjáratják ennél durvábban is,mégse lesz baja.

Én mindenképp megmértem volna a nyomást,hiába új a pumpa. Gondolom szétszedve nem lett,hogy lássátok mi a baja,mert "úgyis az volt a szar". 
Re: hori (18832)
válasz erre 2012.03.04. 15:31:23 (18831
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Csodálkoznék,ha az olajtól lett volna csapágyas.Ez egy urban legend,hogy aki castrolt használ,az hamisított szar. Amióta autóm van,csak castrolt teszek bele,soha semmi hasonló gond nem volt se az unoval,se az 1.8T-vel,se a tdi-vel.

Az meg pláne egy faszság,ha lóg a turbó,akkor lesz hajtókarcsapágyas.Ugyan mitől? Ha eltöröm a turbó tengelyt és kiveszem a helyéről,még akkor is marad elég nyomás a forgattyús mechanizmusnak.

Olajnyomás meg lett mérve? Hallottam már ilyen olajnyomás gondokról az újabb 1.8T-kben. Ha a pumpa lett cserélve,akkor már csak valami dugulásra lehet gondolni.Szívókosár,főtengely járata (valószínű a bontott nem lehet ugyanúgy szar) illetve a blokk járatai.

Mindegyik olajspricni megvan illetve működik? Elméletileg alapjáraton nemigen vannak nyitva (fejből nem tudom a nyitási nyomást) 
válasz erre előzmények 2011.10.30. 20:47:24 (18608
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Hú bazz,ez elég durván néz ki. Gondolom nem épp rugatás közben sikerült. 
Re: GMalma (18607)
válasz erre előzmények 2011.10.11. 16:02:16 (18457
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Már várjuk!

Várható valami komolyabb szabályváltozás? 
Re: oioio-1 (18456)
válasz erre előzmények 2011.10.05. 11:55:40 (18423
Felhasználói profil
10.97 @ 200
A kompresszor oldal T04B lehet,kb 60 trim

A turbina meg T4 wheel lehet 
Re: MarcoR5 (18421)
válasz erre előzmények 2011.07.27. 12:03:32 (18219
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Köszi,felírom ezt is,ha a másik lehetőség befuccsolna. 
Re: Robi-ka (18216)
válasz erre előzmények 2011.07.27. 12:03:03 (18218
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Igen,sajnos erre kényszerültem,hogy minél olcsóbban tudjak közlekedni. 
Re: sh adam (18217)
válasz erre előzmények 2011.07.27. 08:27:25 (18215
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Nos egyelőre bukni látszik az átépítés téma,papír oldalról megoldhatatlannak tűnik a helyi erőknél.
Ha valaki tud valamit,hogy lehet ezt kivitelezni (nekem úgy tűnik itt még nem csináltak ilyet,ezért NASA által kiállított műszaki doksi kell),szóljon! 
Re: radics1 (18199)
válasz erre előzmények 2011.07.19. 09:44:33 (18210
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Progi is,szóval lesz vele dolog. Gyári ecuval hidegen kurvára röfög,melegen már autózható volt.Meglátom mit sikerül finomítani rajta. 
Re: Belfegor (18209)
válasz erre előzmények 2011.07.18. 18:34:22 (18208
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Mindjárt... 
Re: Belfegor (18207)
válasz erre előzmények 2011.07.18. 12:09:57 (18206
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Injektor elkelt. Mosolyog  
Re: radics1 (18205)
válasz erre 2011.07.11. 19:02:53 (18205
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Hi,

Precision T3/T4, Walbro 255 HP, Deka 630 eladó. Lásd hirdetések topic. 
válasz erre előzmények 2011.07.06. 18:15:27 (18201
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Hát épp erről lenne nálam szó. Kamarai tagnak kell aláírni,de már rajta vagyok az ügyön. 
Re: Belfegor (18200)
válasz erre előzmények 2011.07.05. 08:53:55 (18199
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Voltam az NKH-nál:

Kell adásvételi a donorról vagy motorról,regadó különbözet (ha van),átalakítási engedély (előre),Műszaki dokumentáció (kamarai tagtól),forgalmi,törzskönyv,műszaki.

Ilyen műszaki doksija van valakinek esetleg mintaképp? Elvileg fel kell sorolni mit mire és hogyan cseréltem,kellett-e faragni,ilyesmi.

Nagyon megköszönném,ha valaki tudna egy ilyet mutatni,kb milyen mélységig kell részletezni az átalakítást. 
Re: radics1 (18189)
válasz erre előzmények 2011.06.27. 12:55:06 (18189
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Típusazonos átépítés,nem egy cummins diesel blokk.

Ennél azért ésszerűbb összegekről beszéltünk. Regadó különbözet,ha van,átalakítási eng. 12e, forgalmi+törzskönyv 6+6,műszaki. 
Re: MarcoR5 (18188)
válasz erre 2011.06.26. 19:15:33 (18187
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Nem tudja valaki véletlenül,hogy lehet benzinesből hivatalosan kisebb teljesítményű dieselt építeni/papírozni?Mik a járulékos költségek? 

összesen 727 bejegyzés
1  2  3  4  5  [...]   Következő  





                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!