PuntoGT szerkezet,gyárilag ugye 207Nm, elméletileg valahol 320 körül fekszik ki gyári tárcsával. Nem tudom mennyit lehet erősíteni a szerkezeten (+30% nyomóerő?), valamint hogy a szinter mennyit ad még hozzá (40-50%-al nagyobb súrlódási tényező ?.)
A dolog szépsége,hogy fosvágen aggyal kell összerakni,szóval akár merev tárcsa is lehet,nem gond.
Szerintetek egy 215-ös tárcsával hogy lehet nagy biztonsággal átvinni kb 400-450 Nm nyomatékot? Attól tartok,hogy szinterrel sem annyira egyszerű. Van valakinek ilyen méretben hasonló nyomatékkal tapasztalata?
Igen,kijön,h 116 lovat tud egy 45mm-es, ergo feltöltött motorra ez nem használható. Meg amúgy sem.
A limit elméletileg 1 mach,de ahhoz nagyon kicsi folytószelep kellene. Port speedre átlagos érték 300ft/s. Nekem 470 jött ki a folytónál,ergo ez egy kicsit kicsi lehet.
Ennek egy jó oldala van: a gyári dugókkal is csökkentheted a kompressziót,biztos sokan használnak ilyet. A gáz az ezzel is,hogy habár az égéstér a dugattyúban van,a squish zone mint olyan megszűnik létezni. Lesz az égéstér körül egy 2mm vastag keverékréteg,ami nem fog tökéletesen elégni,mivel a sűrítés alatt nem tolja be a gyertya köré.
Negyed mérföldre leginkább,utcán nem szoktam 20-30km-n át padlón tolni.
Szereztem 4db-ot 1.8T-ből,elvileg bele lehet rakni,a csatornának van 6mm fala,abból lejön valamennyi,hogy legyen sík tömítő felület,marad sztem 4mm,abban azért meg kell állnia a csavarnak. Mivel csak 4 sonkás a főtengely,ezért 2-2 egymás mellett elfér (ugye ahol nincs sonka,egyik hengerben jobb,másikban bal oldalon).
A dugattyúkkal is össze kell néznem,hogy abba se érjen bele.
Azt,hogy kinek van erős turbós autója,amiben ilyen megoldás nincs.Ha az vígan megy 500 lóval,akkor nincs miért aggódnom.Ellenben ha ilyen nincs,mindenképp kell valami megoldás.
A lényeg az,hogy amit beleteszek,ne legyen túlméretezve a szivattyúmhoz képest.
Mi a véleményetek,kovácsolt dugónál mennyire fontos a hűtés olajsugárral? A legtöbb turbós ill. erősebb szívó autóban van,elsődlegesen a kopogási hajlam miatt.
Kiváncsi vagyok a véleményetekre,van-e valakinek ilyen megoldás nélküli turbós autója.
Valószínűleg utólagosan is meg lehet oldani,de nem 100%,ezért érdekelne.
Hát nem tudom,ti milyen váltót raktatok fel,nekem az 1Z-hez tartozó sztem legrövidebb tdi váltó került be a motorcserével,így 3000-en 5-ben 140 körül megy,4-ben 120.
Szvsz túl hosszú a dezső. 4-ben 7000-ig forgatva akkor 280,5-ben 320+
Benzines 1.8t az 5.ben 3000 120,ha leforgatod 7-ig,akkor 280.Miért jó? Talán mert nem annyira overdrive,mint a tiéd. Ez ha jól emlékszem CTE jelű.
25k-ért odaadom,mert csak útban van,esetleg bowdenes keresztmotoros váltó érdekel cserébe,ami benzinesé,de nem túl rövig. Golf 3 vagy G2 g60 ami szóba jöhet,02A.
Nem tudom egész pontosan a részleteket,de a 240-es tárcsa nem megy fel a 228-as lendkerékre,a kisharangos váltóba meg nem fér el a 240-es szett sajnos. 240-ben vannak megoldások gyárilag,228 az necces.
Anno én hosszmotorral szoptam,nem fért be nagyobb,csak a 228,de nem tudta átvinni a nyomatékot rendesen.
Audi S2 k24-es turbó (nem tudom pontosan melyik méret,ha volt több is),kb mit tudhat légszállításban? 16VT-re lett applikálva,így kellene számolnom egy elméleti max teljesítményt.
Ha 5km után lett csapágyas,akkor ott 100% hogy nincs nyomás. Nem a maradék 3 hajtókar szar.Ha a pumpa nyomja rendesen,akkor valahol elmegy a nyomás. Spricnik megvannak?
Hát ez bármire igaz lehet,attól függ meddig hajtották csapágyasan.Lehetséges,hogy eldeformálódik a furat,de azért elég extrém eset.
A régi Fiat-om csapágyas volt,amikor vettem,főtengely és csapágycsere után tökéletesen ment még 80ekm-t mire eladtam (azóta 4 év telt el és még mindig megy).Ott is azt mondták,a csapágyas hajtókar ki,mert nem lesz jó.Hát jó lett,csak az olajcserét nem szabad elbliccelni.Mivel később nem lett csapágyas,más hiba nem lehetett.
Mit jelent nála az,hogy egyszer használatosak? Ez nekem elég homályos. Egyszer lehet összerakni? Ez f.szságnak tartom,semmiben sem speciálisabb ez a hajtókar,mint akármelyik másik VW-Audi,amit ezerszer is összerakhatsz.
Ha megforog a csapágy,a hajtókartól vesznek le anyagot,ahol a kar és a csésze össze van csavarozva,így nem lesz tökéletes kör alakú a furat.Ezután kialakítják újra a furatot,így már használható a kar. Asszem.
Csodálkoznék,ha az olajtól lett volna csapágyas.Ez egy urban legend,hogy aki castrolt használ,az hamisított szar. Amióta autóm van,csak castrolt teszek bele,soha semmi hasonló gond nem volt se az unoval,se az 1.8T-vel,se a tdi-vel.
Az meg pláne egy faszság,ha lóg a turbó,akkor lesz hajtókarcsapágyas.Ugyan mitől? Ha eltöröm a turbó tengelyt és kiveszem a helyéről,még akkor is marad elég nyomás a forgattyús mechanizmusnak.
Olajnyomás meg lett mérve? Hallottam már ilyen olajnyomás gondokról az újabb 1.8T-kben. Ha a pumpa lett cserélve,akkor már csak valami dugulásra lehet gondolni.Szívókosár,főtengely járata (valószínű a bontott nem lehet ugyanúgy szar) illetve a blokk járatai.
Mindegyik olajspricni megvan illetve működik? Elméletileg alapjáraton nemigen vannak nyitva (fejből nem tudom a nyitási nyomást)
Nos egyelőre bukni látszik az átépítés téma,papír oldalról megoldhatatlannak tűnik a helyi erőknél.
Ha valaki tud valamit,hogy lehet ezt kivitelezni (nekem úgy tűnik itt még nem csináltak ilyet,ezért NASA által kiállított műszaki doksi kell),szóljon!
Kell adásvételi a donorról vagy motorról,regadó különbözet (ha van),átalakítási engedély (előre),Műszaki dokumentáció (kamarai tagtól),forgalmi,törzskönyv,műszaki.
Ilyen műszaki doksija van valakinek esetleg mintaképp? Elvileg fel kell sorolni mit mire és hogyan cseréltem,kellett-e faragni,ilyesmi.
Nagyon megköszönném,ha valaki tudna egy ilyet mutatni,kb milyen mélységig kell részletezni az átalakítást.
blokk tűzkarikázásával van valakinek tapasztalata? Ár,felhasznált anyag illetve újra hasznosíthatóság érdekelne!