kis injektorbol ugy lehet csak turbonyomasra nagyot csinalni, hogy nem_linearis nyomasszabalyzot hasznalsz, ami a turbonyomasra tobbel emeli a rail nyomast, mint a szivosor nyomasa emelkedik
igy csak akkor lesz nagyobb az injektor virtualisan, amikor nyomas is van, alapjaraton nem
ha viszont 1:1 aranyut emelsz 4bar-ra az mindenhol, ezzel dolgozik
szerintem 240-s helyett 280-s kene meg egy ilyen raising rate rendszeru szabalyzo, ekkor meg a gyari ECU is kikorrigalja alapjaraton jora a lambda jelbol, es nem okadja tele benzinnel sem feleslegesen, nyomason kb 340-sok lennenek
a masik lehetoseg a 440-sekre atir(at)ni az ECU-t (ez a legjobb)
persze nyilvan WBO2-vel figyelve kozben mi a stájsz
Amikor megszerztem a jogsit még anno 10+ éve, volt egy 2t Wartburg kombim. Jojaz. Az csinalt eccer egy olyat, hogy kupplung benyom, hogy karóba tegyem, és megállt a motor. Néztem is kb hogy höö? Na meg eccer, pöccre röffent -de szó szerint ám-, kupplung be és motor áll megint.
Hát kb F1 szintű váltásokkal felmentem az Üllőin a lacibácsiékhoz -fater nagybátyja autószervize-, mutatom neki a szituációt, benyom-áll, néz hogy mivót?, csináldmég1x... őőő állj oda vele át aa... áá nem, inkabb toljuk oda. Na akkor gondoltam vmi nem annyira eccerű történet lesz ez...
A hiba az volt, hogy vmi zéger vagy mi a rák eltört - mind az 50lojjerő szétszaggattaaaa-, és ahogy benyomtam a kupplungot az egész főtengelyt is eltoltam előre -hosszmotor rulla-, gyakorlatilag attól állt meg a motor, hogy dugattyukat ezzel egyúttal rá nyomtam a hengerfalra, és súrlódtak egy picinykét.
"To determine the amount of "extra" fuel required compared to straight gasoline at stoichiometric mixtures, simply divide the AFRs. For instance, comparing E85 to 100% gasoline, the extra fuel factor is 14.68/9.87 = 1.49. This will require an alteration to the REQ_FUEL value of 149% (less if the gasoline already contained some ethanol or MTBE - most do - so a value of 146% is more typical)."
Amikor mi voltunk anno a csepeli padon, ott aszondta az ember, hogy 250rpm-kent van egy merespont. Ja es FWD-re 18-20% hajtaslanci veszteseget mondott.
Nalunk meloban van ket tok egyforma dugattyus kompresszor. Az egyiknek a hajtomu olajaba probakeppen tettek a Prolong cuccbol, es annak teljes terhelesnel par A-l csokkent az aramfelvetele.
Es dajrecurotol meg egy atmoszferikus BOV-tol az mar nem is szeria GT? LOOOL
Van benne egy csip, meg fixre van allitva nyomas...mar amennyire a gyari csigaval azt fixalni lehet. Plusz a flexibilis csovek vannak kicserelve itt-ott vmi erosebbre, hogy ne pumpalja oket a levego.
Ennyi erovel alig tudnal tenyleg szeria autot mutatni.
Enyemnel is megvan, mi ebben az extra
Ha lenne vmi ertekelhetobb nyomas csak megjobban tulporogne a kerek 1-sben...a jo 1-shez elobb inkabb a tapadast kene novelni, es csak aztan a motorerot
Hat nemtom, de jueszajban ojan frutti arakban mennek ezek a h-bim hajtokarok hogy szerintem azok vmi vietkong vagy vmi afro beduin gyartmanyuak lehetnek annyiert...
Ja es majus 14-n lesz a targyalas a Pesti Kozponti Keruleti Birosag-n, be vagyok idezve tanukent az A I ellen folytatott a kozuti kozlekedes blablabla eljarasi ugyben.
E voltam utazva videkre meg melo hegyek vannak, keves idom/idonk volt ra, ha meg nem vagyok ott, akkor alig nyulnak hozza
Feltengellyel meg a motortarto bakokkal kellet meg harcolni kicsinyt.
Aztan most meg nem indul be. Kiment benne vmi isten biztositek (80A asszem vagy mennyi), oszt lon se kep, se hang, se semmi, kicsereltuk, de semmi reakcio, remelem nem az ECU mondta be az unalmast, vagy lehet a kabelkoteg lesz cseres, mert az anno kisse pofanverodott a legszurohaz altal a motorhoz (tudod, az ami ott a motor elejen megy a keresztben, laccik is lejjebb a kepen) Van egy kepem rola kb 3 hettel ezelottrol, ha erdekel, akkor ijen volt:
Persze azota mar benne vannak a hutok is meg stbstbstb.
Holnap megyek a villanyaszhoz oszt megnezzuk mi van, vagy jon a B terv, egy masik ECU. Ha megmakkant, akkor remelem kinyirodott benne a chip is. A 2-s van benne egyebkent...
Aztan a C terv: a Duna
A csepeli padon asszem 30sec alatt fut vegig a csik.
Legalabbis ha arrol van szo, ahol veteran autokat is ujitgattak -Jaguar E-type, Tatra 612(?)-, meg allt egy halom igy-ugy torott Porsche, pl villanyoszlop vagy 150 eves tolgyfa motivummal az oldalaban.
Es a es a kidorrenogazoknak mi mondja meg, hogy na sicc kifele azonkivul, hogy szetnyilik az az ize? Az Otto vagy Dizel motoroknal legalabb a dugattyu is megtaszajta kifele, nem csak benyit a szelep aztan az meg erre eszbe kapva kificcen magatol, hogy jee itt lett egy luksi...
Hat, gondolom nem mind1, hogy a pl 120 fokos olajat 30 vagy 60 fokos kornyezeti levegovel hutod, nem? Kulonben meg mittomen... Nezz olajnyomast uzemmelegen mindket olajjal.
A fordfocus-s linken is azt irjak a 2. szamra, hogy az a "mekkora kornyezeti homersekletig hasznalhato"-sagot jeloli
En ugy tudom, hogy az olajoknal az elso szam azt a homersekletet jelzi -35fokhoz kepest, ahol meg a szivattyu meg biztosan azonnal felkapja azt inditozaskor.
Azaz: 0W= -35; 5W= -30;10W= -25...
Ez nem a dermedesi pont, az -4x korul szokott lenni.
A masodik szam pedig azt kulso homersekletet mutatja, aminel meg a olajkartelt es/vagy az olajhutot ero legaramlatok miatt az vissza tud hulni, nem karosodik, nem eg meg
Na en vmi ilyesmiket olvastam ~2-3 eve vhol a MOL(?) oldalan, voltak szep diagrammok is.