timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


Fórum - Technikai topic (Motor, futómű, stb...)



 

összesen 75 bejegyzés
1  2  Következő  

Ez most egy szűkített nézet
az összes hozzászolás
válasz erre előzmények 2011.05.06. 15:49:50 (18001
Felhasználói profil
11.90 @ 190
A lambda, az égéskimaradás miatt mutat szegényet. 
Re: GMalma (17999)
válasz erre előzmények 2011.05.06. 11:21:03 (17997
Felhasználói profil
11.90 @ 190
Mivel tisztán hallani, hogy alapjáraton egyik henger nem megy, amikor annak az injektorát húzod le akkor pont nem történik semmi. A többinél méginkább döcögősen fog járni a motor. 
Re: GMalma (17996)
válasz erre előzmények 2011.05.06. 08:43:34 (17994
Felhasználói profil
11.90 @ 190
Azért gondoltam a kompressziómérésre, mert a hangja alapján ( legalábbis ami átjön a videón ) a főtengelycsapágyat is tudnám okolni. A csúnyán csapágyas motor dugattyúja, a csapágyhézag miatt nem jár fel addig mint egy hibátlan, így nem is sűrít annyit. Járó motornál próbáld egyesével lehúzni az injektor csatlakozóit, így gyorsan ki tudod szűrni, hogy melyik henger nem megy. Esetleg érdemes azt is figyelni, hogy a kopogó hang változik e a henger kioltásakor. 
Re: GMalma (17993)
válasz erre előzmények 2010.01.25. 19:20:20 (15434
Felhasználói profil
11.90 @ 190
Jellemző hiba az M40-nél, hogy a hidrotőke elkoptatja a hengerfejet, és melegen megfeszül. Ilyenkor kopik a tengely, és nem dolgoznak megfelelően a hengerek. Hasonló a jelenség, mint amikor gyujtáskimaradás van. ( alapjáraton jár, fordulaton pedig nem ) Sajnos az egész motor nem ér annyit mint amennyibe a fejtömítés kerül... 
Re: pista200sx (15433)
válasz erre előzmények 2010.01.19. 18:25:39 (15375
Felhasználói profil
11.90 @ 190
Utcai használatban teljesen O.K. Persze fontos hogy ne egy lerúgott rozsdaboglyát nézz. Mosolyog  
Re: voszi (15372)
válasz erre előzmények 2010.01.19. 18:22:48 (15374
Felhasználói profil
11.90 @ 190
Ha már ezt a kategóriát nézed, akkor inkább azokat, amik szívóban is ennél erősebbek:
S50B32 321hp, S54B32 343hp, S54B32 CSL 360hp ( ezek mind 3200ccm ) S38B36, S38B38 310-340hp( 3600, ill 3800ccm ) 
Re: voszi (15373)
válasz erre előzmények 2010.01.19. 15:01:43 (15360
Felhasználói profil
11.90 @ 190
Sor 6 24V vasblokk. Ezek közül bármelyiket jó szívvel merném ajánlani. 
Re: voszi (15353)
válasz erre előzmények 2010.01.19. 14:59:21 (15359
Felhasználói profil
11.90 @ 190
Értem. Van ilyenünk eladó, kissebb ccm-el, nagyjából aluminiumárban...Ami a maga kategóriáját jelenti, ahogy Atti is írta, az a 7-es amibe gyárilag építették. Persze a 200.000 km-t nemsok éri meg jelentős olajfogyasztás, és kartergáz nélkül. Amúgy feleekkorával mentem 11-et. Kacsint  
Re: voszi (15356)
válasz erre előzmények 2010.01.19. 09:20:39 (15348
Felhasználói profil
11.90 @ 190
Te a V8-ra gondolsz? Szerintem az egy szar. 
Re: voszi (15346)
válasz erre előzmények 2010.01.19. 09:18:52 (15347
Felhasználói profil
11.90 @ 190
Ha az E85 ára elszabadul, akkor elktromos autót készítek, és napelemekkel fogom tölteni. Na annak verjék fel az árát... Mosolyog  
Re: ave (15345)
válasz erre előzmények 2010.01.18. 22:50:32 (15343
Felhasználói profil
11.90 @ 190
Felőlem elfogyhat akár holnap! Úgyis kukoricalével járok...Az asszony HDI-jébe meg jó a repcelé... Széles vigyor  
Re: hori (15332)
válasz erre előzmények 2010.01.16. 18:36:08 (15296
Felhasználói profil
11.90 @ 190
Képzeljünk el egy jól működő 200.000km-t futott diesel turbót. Oléyan lerakódások vannak a kompresszor, illetve turbinakeréken, hogy csak azt letisztítva is 15-20%-os felpörgés javulást lehet elérni. Na akkor mutatja a turbós a papírt, hogy defaszán kicentíroztam... 
Re: Turboá (15294)
válasz erre előzmények 2008.09.18. 12:21:48 (11672
Felhasználói profil
11.90 @ 190
Motor szivattyú, tartály egyben. free in one... Széles vigyor A narancs közelében sem jártam Taszár óta. Hálisten csurig a műhely. 
Re: pnanassy (11671)
válasz erre előzmények 2008.09.18. 11:57:04 (11670
Felhasználói profil
11.90 @ 190
multiplex,can-bus, de ügyesen feltöröd... Kacsint  
Re: powered (11669)
válasz erre előzmények 2008.09.18. 11:55:30 (11669
Felhasználói profil
11.90 @ 190
Van egy 307-es peugeot szervóm. Ajcsi ha gondolod. 
Re: pnanassy (11668)
válasz erre előzmények 2008.07.11. 13:44:58 (11152
Felhasználói profil
11.90 @ 190
Falco! A tied az a " gyárias konfig " amiről írtam? 
Re: Falco (11136)
válasz erre előzmények 2008.07.11. 09:46:57 (11133
Felhasználói profil
11.90 @ 190
Kacsint  
Re: GMalma (11131)
válasz erre előzmények 2008.07.11. 09:33:54 (11130
Felhasználói profil
11.90 @ 190
Hááát...Ha lehet picit vitatkoznék.0.75 lambda, minden szempontból, és felhasználási területen mocskos dús. Talán váltások között, amikor a gyorsítási dúsítást látod indokolt. Sok gyári konfig ( pl volvo hamár Svéd ) fél gázas gyorsításnál lamda1-en gyorsít akár 0.8-ig is. Nem illik összekeverni a töltőnyomást, és a légtömeget. Utazóban mondjuk egy gyárias konfig esetén ( mikor a kompresszoroldal egy 2 literes motoron nem 600 lóerős ) 0.92-0.94 között teljesen elfogadható lehet. Ha a szakirodalmat vesszük, akkor turbomotor teljes terhelése esetén 0.86 érték az optimális, és a legtöbb motor ezen az értéken jól is működik. ( mégegyszer a gyárias felállások ) Persze egy mocskosnagy kompresszorral betöltött 2 bárnál akkora a hőterhelés a motorban, hogy indokolt a 0.8-0.78 körüli lambda, hisza a párolgás-hőelvonás elvre alapozunk. üdv: powered 
Re: Falco (11113)
válasz erre előzmények 2008.06.19. 22:35:22 (10913
Felhasználói profil
11.90 @ 190
Ami ólmozatlan nyállal müködik, az bírja. 
Re: csabix (10912)
válasz erre előzmények 2008.06.19. 21:08:47 (10911
Felhasználói profil
11.90 @ 190
Igen, amior ólmos benzinnel hangoltam autót. Az a szonda ki is fingott. Szerencsénk volt, hogy egy szonda elég lett a hangoláshoz.  
Re: csabix (10910)
válasz erre előzmények 2008.06.19. 17:43:51 (10909
Felhasználói profil
11.90 @ 190
Milyen lambdákkal mész Csabi? 
Re: csabix (10900)
válasz erre előzmények 2008.05.20. 18:28:18 (10354
Felhasználói profil
11.90 @ 190
Ez így van, de én asszem crossautót olvastam, és ha a coolercsövezés szűk, vagy a cooler kicsi, talán az is okozhatja. A nyomóágban bármilyen "fal" okozhat pumpálást. 
Re: ave (10350)
válasz erre előzmények 2008.05.20. 12:26:44 (10346
Felhasználói profil
11.90 @ 190
Levegő sűrüség. Hasonló ( ezzel szinte teljesen megegyező) hibába futottam bele. kb 50 fokos vizzel, egyszer ki lehet forgatni a motort 1-5ig azt án kezdődik a műsor,. A töltőnyomásmérőn fél báros pumpálások láthatók, extrém esetben megszűnik a töltés, és orra esik az autó. 
Re: ave (10325)
válasz erre előzmények 2008.05.18. 18:43:23 (10322
Felhasználói profil
11.90 @ 190
surge... 
Re: Bálnt (10321)
válasz erre előzmények 2008.05.14. 16:33:24 (10277
Felhasználói profil
11.90 @ 190
Szia! Eltávolítani úgy lehet, hogy elvágod, és a vezérszíj felöli csonk bentmarad. Így lesz olajnyomás, és nem folyik ki a motorból az olaj. Bár én probáltam az integrale-t így is úgy is, és utcai motorbelsőnél jobb volt balansztengelyekkel. 
Re: kappa (10238)
válasz erre előzmények 2008.05.14. 16:21:31 (10276
Felhasználói profil
11.90 @ 190
Nekem működnek! Nézz körül!
http://pwracing.uw.hu/shop/index.php
www.pwracing.hu 
Re: kappa (10273)
válasz erre előzmények 2008.01.29. 10:07:47 (8646
Felhasználói profil
11.90 @ 190
Sokszor csak dyno-n használják, felprogramozáshoz. Aztán vezérlés off... 
Re: Turboá (8643)
válasz erre előzmények 2008.01.29. 10:04:55 (8645
Felhasználói profil
11.90 @ 190
Sajnos nem.És hozamkorrekcio sincs. Hobbielektronika vaze.... 
Re: Turboá (8643)
válasz erre előzmények 2008.01.28. 21:18:36 (8639
Felhasználói profil
11.90 @ 190
Holnap hozom el a 24 valve-t a fúróstól, majd lövök néhány fotot! 
Re: Turboá (8638)
válasz erre előzmények 2008.01.28. 20:06:39 (8637
Felhasználói profil
11.90 @ 190
Hugoddal különböztél össze!... Csak szimpla szakmai vita volt olyan orgánummal, hogy a hátsó sorban is hallják... Szóval a véleményem továbbra is az, hogy olyan motorban ahol ekkora hőterhelés van elmegy 7-8 század. Tapasztalatból...  
Re: Turboá (8617)
válasz erre előzmények 2008.01.27. 22:46:00 (8581
Felhasználói profil
11.90 @ 190
Holnap nyalok...Mire ma nekiálltam volna, megtaláltak megint... 
Re: Turboá (8580)
válasz erre előzmények 2008.01.27. 22:40:53 (8579
Felhasználói profil
11.90 @ 190
Az a gáz, hogy csak 1.5 bár felett, és "magas"fordulaton csinálja. Mire keszedem a gyertyát, semmi nyoma.Első körben és is a szikrát céloztam, volt gyertyacsere, trafók, gyertyakábelek. Aztán külön adtam tápot a trafóknak, aztán átkábeleztem őket, lényegében ba..ott rá. A dwell-re érezhetően reagált, de nem lett tökéletes. 3msec-el töltöm wasted spark-ban. A gyanús a keményedő vizcső lett. Persze map függvényében dwell-t...Az nem a vems... 
Re: pnanassy (8577)
válasz erre előzmények 2008.01.27. 22:23:19 (8576
Felhasználói profil
11.90 @ 190
Be van tűzkarikázva az átkozott! Szerintem kitolta a szívósortőmítést, és depresszióban beszívja a vizet a folytószelepfűtés maradványánál. Ha als-el veretem kitisztul. Asszem rászánom magam, és csinálok egy rendes szívosort. 
Re: pnanassy (8575)
válasz erre előzmények 2008.01.27. 22:12:16 (8573
Felhasználói profil
11.90 @ 190
Hajrá! Én is ezeket  a dugókat használom. De ezekszerint nem a dugattyú a szűk keresztmetszet...Mi volt a 4hengerezősdi? Úgy tűnik hogy a bajor eszi a fagyállót az 5. hengerben.. 
Re: pnanassy (8572)
válasz erre 2008.01.27. 22:00:52 (8571
Felhasználói profil
11.90 @ 190
Peti! Ezek még a gyári dugók? 
válasz erre előzmények 2008.01.27. 14:12:43 (8546
Felhasználói profil
11.90 @ 190

Vasárnap van! Ilyenkor úgyis érdemes pihenni... 
Re: dr.walrus (8542)
válasz erre 2008.01.27. 12:54:42 (8539
Felhasználói profil
11.90 @ 190
Sziasztok! Néhány gondolat az elmult napok történéseire reagálván. Elméletben, az elmélet és a gyakorlat között nincs különbség. Gyakorlatban van!...Kedves Drt! Meghajlok a lexikális tudásod előtt, de kérlek adj magyarázatot arra, hogyha mindenre van képlet, séma, egyenlet változókkal, akkor miért van a GYAKORLATBAN, hogy pl. turbóméretezésnél, több komponenset is górcső alá vesznek a mérnökök? Hiszen ki tudják számolni hogy adott teljesítményhez, motorkarakterhez mi passzolna.Igenis ismert, és elismert eljárás, a tapasztalati úton választott mechanikai alkatrészek próbája. Könnyításről mint teljesítménynövelésben elfogadott tényről vitázni balgaság (szvsz) Az, hogy ezt profi szinten ki képes elvégezni, az más kérdés. Bicskanyitogató, lekezelő hangnemű stílusban nem lehet szakmai vitát folytatni, erre már többször fényderült. Maradakok tisztelettel : Kovács Ákos
u.i  Kedves Kori! A trófeák szószerint ékes bizonyítékai annak hogy valaki az adott sportban eredményes. Ezt kétségbevonni modortalanság, még ha ezzel is szeretné bizonyítani valaki, hogy ért ahhoz amit csinál.  
válasz erre előzmények 2008.01.25. 11:35:40 (8321
Felhasználói profil
11.90 @ 190
Rossz példa. A civic főtengelye nem az a drabális darab ugye? És talán azt sem felejtjük el hogy szívómotorból épített turbósra, így a tervezett teljesítmény-igénybevétel uszkve háromszorosát kapja...Te könnyítenél? 
Re: DrT (8306)
válasz erre előzmények 2008.01.25. 11:26:19 (8319
Felhasználói profil
11.90 @ 190
Leírom az én tapasztalatomat ebben az ügyben. Lehet hogy Kacsóék tudnek főtengelyt könnyíteni, és centírozni. Neked készséggel elhiszem. 2003-ban nem tudtak, annak ellenére hogy ezt állították. Egy integrale motorom ment tönkre Veszprém rallyn, bár célba vitte az autót az álltaluk készített tengellyel. Centírozottság hiányára utal, hogy az összes nyugvó csapágyat romosra verte azmelett, hogy a hajtókarcsapágyaknak kutyabaja sem volt. Öreg szakikkal konzultáltam, akik életükben ilyenről nem hallottak. 
Re: Turboá (8318)
válasz erre előzmények 2008.01.25. 11:07:03 (8317
Felhasználói profil
11.90 @ 190
Van! A kuplung röpsúly. Valóban így már érthető! 
Re: ave (8316)
válasz erre 2008.01.25. 10:59:15 (8315
Felhasználói profil
11.90 @ 190
Könnyítésről. Volt szerencsém látni olyan rallyautót ami a VB-n ment, és nemhogy főtengelyt, és lendkereket, hanem kardánt ( karbonból, hiszen direktben ugyanannyit forog mint a főtengely ) féltengelyszárat, ékszíjtárcsákat, és mindent könnyítenek ami forog, mozog. Lásd üreges lemez hajtókar. Azt kogy ki tudja ezt a könnyítést profi módon elvégezni, az más kérdés. Hazai viszonylatban egy grammolt centírozott motorbelsőt többre tartok mint egy könnyítettet, mert én már ráfáztam  a kacsó féle lesonkázott főtengellyel.  
válasz erre előzmények 2008.01.25. 10:51:29 (8314
Felhasználói profil
11.90 @ 190
Ave! Maximális tiszteletem melett kérdezem: TE komolyan azt gondolod hogy a 7000 körül pörgő lada motor, a könnyítés miatt kenguruzik?...
Úgy tudom szoktál gokartozni. Ami tudjuk hogy nem rugózik. Profi gokartosoknál láthatod kanyarban kigyorsításkor, fel-le pattognak, hogy a motor felpörgését segítsék, mivel nem tudnak visszaváltani. Majd egyszer hallgasd meg egy ilyen gokart hangját! Pedig nem 7000 forog... 
Re: ave (8309)
válasz erre előzmények 2008.01.25. 06:55:49 (8291
Felhasználói profil
11.90 @ 190
Klassz! Ez bizonyíték arra, hogy Szél Pistinek kegyetlenül túlkeményítették a futóművét a régi, már nagyon rossz minőségű hegyi pályára. Mi köze a forgó tömegek könnyítéséhez? 
Re: ave (8287)
válasz erre előzmények 2008.01.07. 20:06:35 (8043
Felhasználói profil
11.90 @ 190
Szevasz! Egy fél éve vitáztunk erről...  
Re: soma (8008)
válasz erre előzmények 2008.01.03. 18:45:03 (7974
Felhasználói profil
11.90 @ 190
Tehát hogy pontos legyek, a gond egyik része a levegő térfogat-oxigén aránya, a másik hogy az elektronika is beavatkozik az előgyujtásba a melegebb levegő miatt. 
Re: Robi-ka (7972)
válasz erre előzmények 2008.01.03. 18:41:46 (7973
Felhasználói profil
11.90 @ 190
A gond az, hogy nyári melegben akár 20 fokos diferenciáról is beszélhetünk. A mat méri, és retardálja a gyujtást, ha kis mértékben is. 
Re: Robi-ka (7972)
válasz erre előzmények 2008.01.03. 18:27:11 (7971
Felhasználói profil
11.90 @ 190
Én ezt tapasztalati úton állítom hogy számít! 2003-ban versenyeztem hf integrale-val, és ezeken a buktatókon, balga fejemmel már túl vagyok. Persze a jól bevált Magyar virtus...Előbb elbaszom, aztán előveszem a szakirodalmat...Minden álltalam ismert gyári turbós modellen megoldották a mérnökök hogy külső levegőt szívjon a motor. És a meglátásom szerint pont azoknál az öregebb modelleknél érezhető-mérhető a különbség, ahol a tervezéskor a kereskedelmi forgalomban akkor kapható gyengébb minőségű üzamanyaghoz lőtték a gyujtást, r-go eleve konzervativ gyujtástáblából megy. 
Re: Robi-ka (7969)
válasz erre 2008.01.03. 18:05:44 (7966
Felhasználói profil
11.90 @ 190
 
válasz erre előzmények 2008.01.03. 18:02:53 (7965
Felhasználói profil
11.90 @ 190
Hopsz! Jut eszembe, a kompresszor szívoldala mellett meg a cooler...Elvadult szerkezet! 
Re: powered (7964)
válasz erre előzmények 2008.01.03. 17:59:08 (7964
Felhasználói profil
11.90 @ 190
Pontosabban weber-marelli. Amúgy tényleg jó ötlet lenne a direktszűrőt mindjárt a kompresszorházhoz rögzíteni...Ezen a tipuson a vízhűtő, és a blokk között szemből van a turbó. Ha létezik meleg hely, na akkor az ott van. 
Re: powered (7963)

összesen 75 bejegyzés
1  2  Következő  





                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!