Mivel tisztán hallani, hogy alapjáraton egyik henger nem megy, amikor annak az injektorát húzod le akkor pont nem történik semmi. A többinél méginkább döcögősen fog járni a motor.
Azért gondoltam a kompressziómérésre, mert a hangja alapján ( legalábbis ami átjön a videón ) a főtengelycsapágyat is tudnám okolni. A csúnyán csapágyas motor dugattyúja, a csapágyhézag miatt nem jár fel addig mint egy hibátlan, így nem is sűrít annyit. Járó motornál próbáld egyesével lehúzni az injektor csatlakozóit, így gyorsan ki tudod szűrni, hogy melyik henger nem megy. Esetleg érdemes azt is figyelni, hogy a kopogó hang változik e a henger kioltásakor.
Jellemző hiba az M40-nél, hogy a hidrotőke elkoptatja a hengerfejet, és melegen megfeszül. Ilyenkor kopik a tengely, és nem dolgoznak megfelelően a hengerek. Hasonló a jelenség, mint amikor gyujtáskimaradás van. ( alapjáraton jár, fordulaton pedig nem ) Sajnos az egész motor nem ér annyit mint amennyibe a fejtömítés kerül...
Ha már ezt a kategóriát nézed, akkor inkább azokat, amik szívóban is ennél erősebbek:
S50B32 321hp, S54B32 343hp, S54B32 CSL 360hp ( ezek mind 3200ccm ) S38B36, S38B38 310-340hp( 3600, ill 3800ccm )
Értem. Van ilyenünk eladó, kissebb ccm-el, nagyjából aluminiumárban...Ami a maga kategóriáját jelenti, ahogy Atti is írta, az a 7-es amibe gyárilag építették. Persze a 200.000 km-t nemsok éri meg jelentős olajfogyasztás, és kartergáz nélkül. Amúgy feleekkorával mentem 11-et.
Képzeljünk el egy jól működő 200.000km-t futott diesel turbót. Oléyan lerakódások vannak a kompresszor, illetve turbinakeréken, hogy csak azt letisztítva is 15-20%-os felpörgés javulást lehet elérni. Na akkor mutatja a turbós a papírt, hogy defaszán kicentíroztam...
Hááát...Ha lehet picit vitatkoznék.0.75 lambda, minden szempontból, és felhasználási területen mocskos dús. Talán váltások között, amikor a gyorsítási dúsítást látod indokolt. Sok gyári konfig ( pl volvo hamár Svéd ) fél gázas gyorsításnál lamda1-en gyorsít akár 0.8-ig is. Nem illik összekeverni a töltőnyomást, és a légtömeget. Utazóban mondjuk egy gyárias konfig esetén ( mikor a kompresszoroldal egy 2 literes motoron nem 600 lóerős ) 0.92-0.94 között teljesen elfogadható lehet. Ha a szakirodalmat vesszük, akkor turbomotor teljes terhelése esetén 0.86 érték az optimális, és a legtöbb motor ezen az értéken jól is működik. ( mégegyszer a gyárias felállások ) Persze egy mocskosnagy kompresszorral betöltött 2 bárnál akkora a hőterhelés a motorban, hogy indokolt a 0.8-0.78 körüli lambda, hisza a párolgás-hőelvonás elvre alapozunk. üdv: powered
Ez így van, de én asszem crossautót olvastam, és ha a coolercsövezés szűk, vagy a cooler kicsi, talán az is okozhatja. A nyomóágban bármilyen "fal" okozhat pumpálást.
Levegő sűrüség. Hasonló ( ezzel szinte teljesen megegyező) hibába futottam bele. kb 50 fokos vizzel, egyszer ki lehet forgatni a motort 1-5ig azt án kezdődik a műsor,. A töltőnyomásmérőn fél báros pumpálások láthatók, extrém esetben megszűnik a töltés, és orra esik az autó.
Szia! Eltávolítani úgy lehet, hogy elvágod, és a vezérszíj felöli csonk bentmarad. Így lesz olajnyomás, és nem folyik ki a motorból az olaj. Bár én probáltam az integrale-t így is úgy is, és utcai motorbelsőnél jobb volt balansztengelyekkel.
Hugoddal különböztél össze!... Csak szimpla szakmai vita volt olyan orgánummal, hogy a hátsó sorban is hallják... Szóval a véleményem továbbra is az, hogy olyan motorban ahol ekkora hőterhelés van elmegy 7-8 század. Tapasztalatból...
Az a gáz, hogy csak 1.5 bár felett, és "magas"fordulaton csinálja. Mire keszedem a gyertyát, semmi nyoma.Első körben és is a szikrát céloztam, volt gyertyacsere, trafók, gyertyakábelek. Aztán külön adtam tápot a trafóknak, aztán átkábeleztem őket, lényegében ba..ott rá. A dwell-re érezhetően reagált, de nem lett tökéletes. 3msec-el töltöm wasted spark-ban. A gyanús a keményedő vizcső lett. Persze map függvényében dwell-t...Az nem a vems...
Be van tűzkarikázva az átkozott! Szerintem kitolta a szívósortőmítést, és depresszióban beszívja a vizet a folytószelepfűtés maradványánál. Ha als-el veretem kitisztul. Asszem rászánom magam, és csinálok egy rendes szívosort.
Hajrá! Én is ezeket a dugókat használom. De ezekszerint nem a dugattyú a szűk keresztmetszet...Mi volt a 4hengerezősdi? Úgy tűnik hogy a bajor eszi a fagyállót az 5. hengerben..
Sziasztok! Néhány gondolat az elmult napok történéseire reagálván. Elméletben, az elmélet és a gyakorlat között nincs különbség. Gyakorlatban van!...Kedves Drt! Meghajlok a lexikális tudásod előtt, de kérlek adj magyarázatot arra, hogyha mindenre van képlet, séma, egyenlet változókkal, akkor miért van a GYAKORLATBAN, hogy pl. turbóméretezésnél, több komponenset is górcső alá vesznek a mérnökök? Hiszen ki tudják számolni hogy adott teljesítményhez, motorkarakterhez mi passzolna.Igenis ismert, és elismert eljárás, a tapasztalati úton választott mechanikai alkatrészek próbája. Könnyításről mint teljesítménynövelésben elfogadott tényről vitázni balgaság (szvsz) Az, hogy ezt profi szinten ki képes elvégezni, az más kérdés. Bicskanyitogató, lekezelő hangnemű stílusban nem lehet szakmai vitát folytatni, erre már többször fényderült. Maradakok tisztelettel : Kovács Ákos
u.i Kedves Kori! A trófeák szószerint ékes bizonyítékai annak hogy valaki az adott sportban eredményes. Ezt kétségbevonni modortalanság, még ha ezzel is szeretné bizonyítani valaki, hogy ért ahhoz amit csinál.
Rossz példa. A civic főtengelye nem az a drabális darab ugye? És talán azt sem felejtjük el hogy szívómotorból épített turbósra, így a tervezett teljesítmény-igénybevétel uszkve háromszorosát kapja...Te könnyítenél?
Leírom az én tapasztalatomat ebben az ügyben. Lehet hogy Kacsóék tudnek főtengelyt könnyíteni, és centírozni. Neked készséggel elhiszem. 2003-ban nem tudtak, annak ellenére hogy ezt állították. Egy integrale motorom ment tönkre Veszprém rallyn, bár célba vitte az autót az álltaluk készített tengellyel. Centírozottság hiányára utal, hogy az összes nyugvó csapágyat romosra verte azmelett, hogy a hajtókarcsapágyaknak kutyabaja sem volt. Öreg szakikkal konzultáltam, akik életükben ilyenről nem hallottak.
Könnyítésről. Volt szerencsém látni olyan rallyautót ami a VB-n ment, és nemhogy főtengelyt, és lendkereket, hanem kardánt ( karbonból, hiszen direktben ugyanannyit forog mint a főtengely ) féltengelyszárat, ékszíjtárcsákat, és mindent könnyítenek ami forog, mozog. Lásd üreges lemez hajtókar. Azt kogy ki tudja ezt a könnyítést profi módon elvégezni, az más kérdés. Hazai viszonylatban egy grammolt centírozott motorbelsőt többre tartok mint egy könnyítettet, mert én már ráfáztam a kacsó féle lesonkázott főtengellyel.
Ave! Maximális tiszteletem melett kérdezem: TE komolyan azt gondolod hogy a 7000 körül pörgő lada motor, a könnyítés miatt kenguruzik?...
Úgy tudom szoktál gokartozni. Ami tudjuk hogy nem rugózik. Profi gokartosoknál láthatod kanyarban kigyorsításkor, fel-le pattognak, hogy a motor felpörgését segítsék, mivel nem tudnak visszaváltani. Majd egyszer hallgasd meg egy ilyen gokart hangját! Pedig nem 7000 forog...
Klassz! Ez bizonyíték arra, hogy Szél Pistinek kegyetlenül túlkeményítették a futóművét a régi, már nagyon rossz minőségű hegyi pályára. Mi köze a forgó tömegek könnyítéséhez?
Tehát hogy pontos legyek, a gond egyik része a levegő térfogat-oxigén aránya, a másik hogy az elektronika is beavatkozik az előgyujtásba a melegebb levegő miatt.
Én ezt tapasztalati úton állítom hogy számít! 2003-ban versenyeztem hf integrale-val, és ezeken a buktatókon, balga fejemmel már túl vagyok. Persze a jól bevált Magyar virtus...Előbb elbaszom, aztán előveszem a szakirodalmat...Minden álltalam ismert gyári turbós modellen megoldották a mérnökök hogy külső levegőt szívjon a motor. És a meglátásom szerint pont azoknál az öregebb modelleknél érezhető-mérhető a különbség, ahol a tervezéskor a kereskedelmi forgalomban akkor kapható gyengébb minőségű üzamanyaghoz lőtték a gyujtást, r-go eleve konzervativ gyujtástáblából megy.
Pontosabban weber-marelli. Amúgy tényleg jó ötlet lenne a direktszűrőt mindjárt a kompresszorházhoz rögzíteni...Ezen a tipuson a vízhűtő, és a blokk között szemből van a turbó. Ha létezik meleg hely, na akkor az ott van.