sztem ave, ha még csinál ilyet, akkor kiméri neked a teljesítményt keréken. a főtengelyre "mérhető" teljesítményt meg ki lehet ebből következtetni. ja, és ne feledd, hogy teljesítményt csak akkor tudsz kiszámítani, ha van hozzá rendes tisztességes tömeg adatod. mérj pontos tömeget magadnak előtte!
láttam a pacidat demónál! az én pacimat épp kivezettem a demó karámból. egész kezesen viselte (fél évet punnyadt a pinyóban), csak a turbicsekk lett tropa, sztem csapágyas. de nem fogom a demóra, elég rokkant volt már amúgy is. viszont a hürlimann tök jó lett, élmény pakolgatni a titán szinkronokkal a fokozatokat, köszi demó papa!! jeeee
nagyjából igen, de picit azért több, mert az IAT, a BSFC és a VE is jobb szokott lenni szívó állapotban, mint megtöltve. tehát 210-215 LE -- kb. ennyit tudnak csinálni lallerék is 2,5v6-tal, minden csiga nélkül.
azt mondja 2,5 litykóra, 8000rpm-re, és 1bar nyomásra (amit nem hiszem, hogy képes tartani 6 éhes lik esetén ez a turbó), hogy 410 LE. 90%VE-vel, 0,52-es BSFC-vel, 52 Celsius IAT-tal. (ez egy optimistább beállítás). stb., próbálgasd.
ki lehet számolni, de persze nem egyetlen képlettel.
egyszer linkeltem a turbótervező-s excelt, szűrd le a fórumot a kommentjeimre, keresd ki, és akkor ott pötyögd be a szükséges adatokat (köbcenti, mekkora a maximális fordulat, lambda, stb., a fogósabb input adatokhoz találsz kis segítséget).
egyetértek szabival, a gyári speckós csapágyak a legjobbak. gmalma, neked ugye láncos, öntöttvas blokkod van, a 205 pacis? az ekotek knyíga szerint ezeknek a motoroknak 500-600 paci környékén szakad széjjel a főtengelye.
köszi mindenkinek az ötleteket! lallerrel beszélek először akkor. szaby, akkor úgy kérdezek, hogy mit kellene venni, ami nagyon sok Nm-t átvisz, és nem olyan undor, mint ez a szakszi maxi? tudsz valami konkrétumot ajánlani? tudom, sokkuplungos kütyü kéne, de azt nem hiszem, hogy be lehetne építeni ebbe a harangba.
a másik, hogy tud-é-e valaki olyan emberkét, aki 5x110 -> 4x100 adaptert gyártana nekem kettőt előre (vagy esetleg van ilyenje - de ez nyilván őrültség, ezért nem várom el ). megköszönöm előre is!
Demó papa! van egy ötletem. épp szétszeded a váltómat. kijön a sachs szinter tárcsa a gépből. ha szabyk bá' tudna nekem szerezni HATÁGÚ tárcsát a négyágú helyett, akkor odaadom neked azt a (Whistler által most megpapucsozott) tárcsát. majd az árat kitaláljuk. szerintem 500 Nm-nél az se tudhat sokkal többet, de ezt majd szabyk bá' megaszondja.
asszem a hatágú komfortosabb, utcán a négyágú nagyon varacskos, nem nagyon szeretem. viszont dragozni mind1, jó a négyágú is.
első körben a rugó miatt nem ment feljebb nálam sem. az lehet annak az 500 rpm-nek a nyitja nálad. mechanika 9-10ezer rpm-hez kell. a vauxhall kitcar motor 9500 rpm, az már mechanikus.
gyárilag mennyi a limitje a mocidnak? az enyémnek 6400, úgy, hogy 6700 5 mp-ig overboost alatt. 7500rpm-re szokták elengedni max. a szívónak 7000rpm a gyári határa, és azt 8000-ig engedik el. lehet valami ilyen oka a te csoda forgatásodnak. esetleg.
radics úr: köszönjük, ez a lényeg! itt egy excel (lehet egyszer már csatoltam régebben), amivel lehet számolni, hogy mekkora lesz a teljesítmény adott konfiggel.
beállítottam Neked rajta 1,2bar-t, meg 8000rpm-et, és csodák csodája, 390 paci jött ki. na itt van a kicskutya elásva, a hidrós hengerfejeddel 8000 rpm-et nem nagyon fogsz Te se összehozni (nekem legalábbis messze nem jött össze). 6500-on meg "csak" 320 a pacik száma.
a motor fordulatszámot is látni kellene az adatsorhoz (ki lehet persze számolni is könnyen, de most ehhez lusta vagyok ). ha felrajzolod az adatokat a kompresszor map-re, akkor láthatod, hogy a pontok a tartomány középső, legnagyobb hatásfokú részén vonulnak végig. ez egy nagyon konzervatív programnak tűnik, messze nem a legerősebb konfig.
hát, ha a 30 lbs/min a max, akkor tényleg csak annyi lenne a teljesítmény max. de azért nem hiszem, hogy csak annyi fér be a motorod pofájába. az enyém képes megenni 42-44 lbs/min-t is megfelelő nyomáson, teljesen gyári szívósorral, meg hengerfejjel. oszt tök ugyanaz, mint a tiéd.
tisztelt fő sakkozó mester kartárs, azon a map-en tisztán látszik, hogy majdnem 40, azaz negyven lbs/min-ig van a görbics. vagyis a maximális teljesítmény olyan 380 LE. a 400 paci általában marketing szöveg.
a turbicsekknek ezt a "map"-jét a szívócsőben elhelyezett nyomásmérővel állítják elő, ezért érdemes magadnak is ott mérni a nyomást (MAP szenzor). ha vennéd a bátorságot, és máshol, mondjuk a hengerben méricskélnél, meglepően más értékeket tapasztalnál adott térfogatáramhoz, mondjuk némikori esetekben 100-200 szorosat.
az lbs/min régi brit mértékegység, ami cseppet sem SI, és ezért nem OK, mégis ebben az esetben haszonos és OK, mert a map, ha ebben a mértékegységben van kifejezve, akkor ha valahol egy ponton megállsz rajta, akkor az ahhoz tartozó lbs/min értéknek majdnem pontosan a 10-szerese lesz az adott pontohoz tartozó pillanatnyi teljesítmény. vagyis ha a map legnagyobb lbs/min értékű pontját kikeresed (ebben az esetben az uszkve 58 lbs/min), akkor megkapod a maximális elérhető teljesítmény értékét osztva tízzel. tehát akkor most 580 pacit. sőt azt is látod, hogy valahol 2,3-as nyomásaránynál, vagyis "1,3 bar nyomásnál" [ahogy azt egyszerűen szoktuk mondani] van ez a csúcsteljesítmény.
28 kg-os felni az egy hoax. a hencynek van a krómlavra, ami ránézésre tudja a 28 kg-ot (8x18 az is), és hát megmértem, azt volt valami 14 kg. az is elég sok, de nem 28.
jaja láttam én is, ez a 2200 EUR ez elég hidegzuhany, annyiért veszek egész profi szpídlájn felnit, vagy valami hasonlót.
ösmerem a cuccot, nekem nem gyött be. a tömegét azért mérd meg, vettem mak xlr-t anno, 8x17, 7,8 kg a súlya reklám ügyileg, de a mérleg masszívan 8,4-et mutat, akárhányszor ráteszem......
nézegettem ezt a maptunerizmustz, és találtam rajta ezt a "MapTun forge wheel", 8x18. az egyébként milyen?
az a baj, hogy itt nem sz@ros a kő, hanem sz@rból van az egész út..... egyébként meg egész jól haladtam, 1.5 éve nem gondoltam volna, hogy itt fogok állni! sokkal előrébb hittem magam!
hát lehet, hogy erre hudini se tudna válaszolni. rajtam semmi se múlik. de az biztos, hogy csak a komplikált mutatványok érdekelnek, amit más még nem próbált, azok az utak meg sz@rral vannak kikövezve.
demónál van, azzal is futnia kell egy 11-es időt, addig nem adhatja vissza viccen kívül nála van, épül a csoda hürlimann váltó. ha minden igaz, azt nem fogom tudni széttépni két kör alatt.
nincs valami tankönyv, ahol a vezérmű beállítás fortélyait meg lehetne tanulni? nagyon érdekel a téma engem is. de csak az elmélet, a gyakorlathoz veszélyesen hülye vagyok még mindig.