timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


Fórum - Technikai topic (Motor, futómű, stb...)



 

összesen 598 bejegyzés
1  2  3  4  5  [...]   Következő  

Ez most egy szűkített nézet
az összes hozzászolás
válasz erre előzmények 2012.10.28. 20:23:38 (19039
Koszi, tudsz adni helyet, hol lehet beszerezni? 
Re: oioio-1 (19038)
válasz erre 2012.10.28. 19:21:01 (19037
az engem is erdekelne nagyon!!! 
válasz erre előzmények 2012.10.28. 19:20:47 (19036
20 ropiert 200 litert? hol? 
Re: ave (19034)
válasz erre előzmények 2012.10.28. 09:33:28 (19031
szabi bocsi, nem volt előbb időm, de most kellett a melóhoz a cuccos, és kikerestem neked a metanol-t bulkban, hol lehet venni.

200 literes egyutas hordóban szállítják, 207 ropi az ára a hordónak. elég húzós, de ez igen jó ár, kicsiben 1200-1300 Ft/l az ára.

link:

https://hu.vwr.com/app/catalog/Product?article_number=84529.550 
Re: szabyk RST (19027)
válasz erre előzmények 2011.02.11. 07:08:06 (17553
szia!

sztem ave, ha még csinál ilyet, akkor kiméri neked a teljesítményt keréken. a főtengelyre "mérhető" teljesítményt meg ki lehet ebből következtetni. ja, és ne feledd, hogy teljesítményt csak akkor tudsz kiszámítani, ha van hozzá rendes tisztességes tömeg adatod. mérj pontos tömeget magadnak előtte! 
Re: GMalma (17551)
válasz erre előzmények 2010.12.07. 22:38:09 (17402
milyen a turbicsekked? 
Re: radics1 (17381)
válasz erre előzmények 2010.11.26. 06:50:57 (17349
köszi, de eladtam a 3582-est is. Mosolyog

GTK500, elég lesz az bőségesen. 
Re: Atommanó (17348)
válasz erre előzmények 2010.11.23. 17:16:38 (17345
sztem igen. ez volt a sorsa. kitapostam a belét, volt amikor 1200 fokos volt az egt, csoda, hogy ennyit leforgott, áldás, békesség. 
Re: Demó (17342)
válasz erre előzmények 2010.11.20. 22:39:53 (17341
láttam a pacidat demónál! Mosolyog az én pacimat épp kivezettem a demó karámból. egész kezesen viselte (fél évet punnyadt a pinyóban), csak a turbicsekk lett tropa, sztem csapágyas. de nem fogom a demóra, elég rokkant volt már amúgy is. viszont a hürlimann tök jó lett, élmény pakolgatni a titán szinkronokkal a fokozatokat, köszi demó papa!! jeeee Mosolyog  
Re: BartiS2 (17340)
válasz erre előzmények 2010.11.18. 13:31:25 (17337
nagyjából igen, de picit azért több, mert az IAT, a BSFC és a VE is jobb szokott lenni szívó állapotban, mint megtöltve. tehát 210-215 LE -- kb. ennyit tudnak csinálni lallerék is 2,5v6-tal, minden csiga nélkül. 
Re: radics1 (17336)
válasz erre 2010.11.18. 08:28:17 (17335
azt mondja 2,5 litykóra, 8000rpm-re, és 1bar nyomásra (amit nem hiszem, hogy képes tartani 6 éhes lik esetén ez a turbó), hogy 410 LE. 90%VE-vel, 0,52-es BSFC-vel, 52 Celsius IAT-tal. (ez egy optimistább beállítás). stb., próbálgasd. Mosolyog  
válasz erre előzmények 2010.11.18. 08:23:30 (17334
ki lehet számolni, de persze nem egyetlen képlettel.

egyszer linkeltem a turbótervező-s excelt, szűrd le a fórumot a kommentjeimre, keresd ki, és akkor ott pötyögd be a szükséges adatokat (köbcenti, mekkora a maximális fordulat, lambda, stb., a fogósabb input adatokhoz találsz kis segítséget). 
Re: BartiS2 (17330)
válasz erre előzmények 2010.10.11. 22:08:27 (17095
ja, meg titán forgó az elgyaszált ízületek helyett.... Mosolyog  
Re: Bkori (17094)
válasz erre előzmények 2010.10.11. 21:36:48 (17093
az a kispályás fillér bugi, nem? Mosolyog  
Re: Bkori (17090)
válasz erre előzmények 2010.10.10. 19:36:52 (17074
Mosolyog az tényleg nem a legrosszabb kezdet. 
Re: GMalma (17063)
válasz erre előzmények 2010.10.10. 19:35:39 (17073
egyetértek szabival, a gyári speckós csapágyak a legjobbak. gmalma, neked ugye láncos, öntöttvas blokkod van, a 205 pacis? az ekotek knyíga szerint ezeknek a motoroknak 500-600 paci környékén szakad széjjel a főtengelye. 
Re: szabyk RST (17050)
válasz erre 2010.09.11. 14:28:46 (16895
hát sajnálom. és jobbulást!
milyen fordulaton történt? amit írsz, abból úgy tűnik, elég alacsony.

egyébként miért van titánból? hogy valamivel könnyebb legyen? szerkezetileg a tiszta titán nem túl erős anyag. 
válasz erre 2010.08.19. 07:30:05 (16778
köszi mindenkinek az ötleteket! lallerrel beszélek először akkor. szaby, akkor úgy kérdezek, hogy mit kellene venni, ami nagyon sok Nm-t átvisz, és nem olyan undor, mint ez a szakszi maxi? tudsz valami konkrétumot ajánlani? tudom, sokkuplungos kütyü kéne, de azt nem hiszem, hogy be lehetne építeni ebbe a harangba. 
válasz erre előzmények 2010.08.18. 20:30:46 (16773
ez esetben fákoff Szomorú  
Re: szabyk RST (16772)
válasz erre előzmények 2010.08.18. 19:49:44 (16771
az ámerikai nagyfejűek szerint szmútosabb, hétköznapi közlekedésre alkalmasabb a hatágú. ez lenni nem igaz akkor? 
Re: szabyk RST (16769)
válasz erre 2010.08.18. 17:03:09 (16768
a másik, hogy tud-é-e valaki olyan emberkét, aki 5x110 -> 4x100 adaptert gyártana nekem kettőt előre (vagy esetleg van ilyenje - de ez nyilván őrültség, ezért nem várom el Széles vigyor ). megköszönöm előre is! 
válasz erre előzmények 2010.08.18. 16:59:51 (16767
Demó papa! van egy ötletem. épp szétszeded a váltómat. kijön a sachs szinter tárcsa a gépből. ha szabyk bá' tudna nekem szerezni HATÁGÚ tárcsát a négyágú helyett, akkor odaadom neked azt a (Whistler által most megpapucsozott) tárcsát. majd az árat kitaláljuk. szerintem 500 Nm-nél az se tudhat sokkal többet, de ezt majd szabyk bá' megaszondja. Mosolyog

asszem a hatágú komfortosabb, utcán a négyágú nagyon varacskos, nem nagyon szeretem. viszont dragozni mind1, jó a négyágú is. 
Re: Demó (16759)
válasz erre előzmények 2010.08.15. 18:05:41 (16725
jó kis lap. 
Re: GMalma (16722)
válasz erre előzmények 2010.08.15. 18:03:05 (16724
első körben a rugó miatt nem ment feljebb nálam sem. az lehet annak az 500 rpm-nek a nyitja nálad. mechanika 9-10ezer rpm-hez kell. a vauxhall kitcar motor 9500 rpm, az már mechanikus.

gmalma: hát 7000 valószínű azért még belefér. 
Re: szabyk RST (16721)
válasz erre előzmények 2010.08.15. 15:17:51 (16718
srácok, szerintem vegyük el tőle! Széles vigyor Széles vigyor

gyárilag mennyi a limitje a mocidnak? az enyémnek 6400, úgy, hogy 6700 5 mp-ig overboost alatt. 7500rpm-re szokták elengedni max. a szívónak 7000rpm a gyári határa, és azt 8000-ig engedik el. lehet valami ilyen oka a te csoda forgatásodnak. esetleg. 
Re: szabyk RST (16714)
válasz erre előzmények 2010.08.15. 12:56:33 (16712
nekem vitte a 7300-at, ott felette kezdődnek a bajok asszem. 
Re: GMalma (16711)
válasz erre előzmények 2010.08.15. 11:45:11 (16710
a moszadtól Széles vigyor Széles vigyor

radics úr: köszönjük, ez a lényeg! itt egy excel (lehet egyszer már csatoltam régebben), amivel lehet számolni, hogy mekkora lesz a teljesítmény adott konfiggel.

http://adeptnet.hu/docs/misc/EnginePowerCalculator.xls

beállítottam Neked rajta 1,2bar-t, meg 8000rpm-et, és csodák csodája, 390 paci jött ki. na itt van a kicskutya elásva, a hidrós hengerfejeddel 8000 rpm-et nem nagyon fogsz Te se összehozni (nekem legalábbis messze nem jött össze). 6500-on meg "csak" 320 a pacik száma. 
Re: szabyk RST (16706)
válasz erre előzmények 2010.08.13. 20:03:02 (16691
jó kis knyíga, köszi! 
Re: GMalma (16685)
válasz erre előzmények 2010.08.13. 19:44:57 (16690
a motor fordulatszámot is látni kellene az adatsorhoz (ki lehet persze számolni is könnyen, de most ehhez lusta vagyok Mosolyog ). ha felrajzolod az adatokat a kompresszor map-re, akkor láthatod, hogy a pontok a tartomány középső, legnagyobb hatásfokú részén vonulnak végig. ez egy nagyon konzervatív programnak tűnik, messze nem a legerősebb konfig. 
Re: GMalma (16684)
válasz erre előzmények 2010.08.13. 19:33:36 (16683
hát, ha a 30 lbs/min a max, akkor tényleg csak annyi lenne a teljesítmény max. de azért nem hiszem, hogy csak annyi fér be a motorod pofájába. az enyém képes megenni 42-44 lbs/min-t is megfelelő nyomáson, teljesen gyári szívósorral, meg hengerfejjel. oszt tök ugyanaz, mint a tiéd. Mosolyog  
Re: GMalma (16680)
válasz erre előzmények 2010.08.13. 19:28:54 (16682
viszont az "1,7bar" esetén valóban olyan 350 paci a vége. a nagyobb lóerőhöz jobban forgatni kellene a motrot, kisebb (1,2...1,3bar) nyomáson. 
Re: voszi (16681)
válasz erre előzmények 2010.08.13. 19:27:26 (16681
tisztelt fő sakkozó mester kartárs, azon a map-en tisztán látszik, hogy majdnem 40, azaz negyven lbs/min-ig van a görbics. Mosolyog Mosolyog vagyis a maximális teljesítmény olyan 380 LE. a 400 paci általában marketing szöveg.

viszont az "1,7bar" esetén valóbnan olyan 350 
Re: GMalma (16680)
válasz erre előzmények 2010.08.13. 18:55:44 (16677
turbóbájgarrett dát kom - kezdetnek ideális [ha beszélsz picit angolul] Kacsint  
Re: --Atesz-- (16674)
válasz erre előzmények 2010.08.13. 18:52:17 (16676
nyomás-nyomás. Mosolyog nekem mind1. Mosolyog

egyébként a motorban tudtok mérni nyomást? van ötletem, hogy kéne. 
Re: tommyt (16673)
válasz erre előzmények 2010.08.13. 18:50:25 (16675
Mosolyog az én pöcsnyi k04-eimnek csak m3/s kompresszor map-jei vannak. néztem is nagyot, mikor először lbs/min map-eket láttam. Mosolyog Mosolyog  
Re: tommyt (16670)
válasz erre előzmények 2010.08.13. 18:39:03 (16672
ezt nem vágom teljesen, mire gondolsz, a kompresszor map (aminek a turbinához valóban nem sok köze) az lehet m3/s-ban (tehát SI-ben) is ábrázolva. 
Re: tommyt (16668)
válasz erre előzmények 2010.08.13. 18:32:47 (16671
de nem ám. Mosolyog az a lángfronon a lökéshullám nyomása. (ha kopog) 
Re: tommyt (16667)
válasz erre előzmények 2010.08.13. 17:13:31 (16666
"akkor az ahhoz tartozó lbs/min értéknek majdnem pontosan a 10-szerese lesz az adott pontohoz tartozó pillanatnyi teljesítmény"

lóerőben, ezt elfelejtettem. Mosolyog  
Re: voszi (16665)
válasz erre előzmények 2010.08.13. 17:12:06 (16665
a turbicsekknek ezt a "map"-jét a szívócsőben elhelyezett nyomásmérővel állítják elő, ezért érdemes magadnak is ott mérni a nyomást (MAP szenzor). ha vennéd a bátorságot, és máshol, mondjuk a hengerben méricskélnél, meglepően más értékeket tapasztalnál adott térfogatáramhoz, mondjuk némikori esetekben 100-200 szorosat.

az lbs/min régi brit mértékegység, ami cseppet sem SI, és ezért nem OK, mégis ebben az esetben haszonos és OK, mert a map, ha ebben a mértékegységben van kifejezve, akkor ha valahol egy ponton megállsz rajta, akkor az ahhoz tartozó lbs/min értéknek majdnem pontosan a 10-szerese lesz az adott pontohoz tartozó pillanatnyi teljesítmény. vagyis ha a map legnagyobb lbs/min értékű pontját kikeresed (ebben az esetben az uszkve 58 lbs/min), akkor megkapod a maximális elérhető teljesítmény értékét osztva tízzel. tehát akkor most 580 pacit. sőt azt is látod, hogy valahol 2,3-as nyomásaránynál, vagyis "1,3 bar nyomásnál" [ahogy azt egyszerűen szoktuk mondani] van ez a csúcsteljesítmény. 
Re: tommyt (16663)
válasz erre előzmények 2010.08.11. 23:01:41 (16643
28 kg-os felni az egy hoax. Széles vigyor a hencynek van a krómlavra, ami ránézésre tudja a 28 kg-ot (8x18 az is), és hát megmértem, azt volt valami 14 kg. az is elég sok, de nem 28.

jaja láttam én is, ez a 2200 EUR ez elég hidegzuhany, annyiért veszek egész profi szpídlájn felnit, vagy valami hasonlót. 
Re: GMalma (16642)
válasz erre 2010.08.11. 21:41:17 (16641
az 8,44 kg a leírás szerint. a fantáziámat izgassa nagyon mi lehet ez a svédacél. vagyis svédalu. svédmagnézium? 
válasz erre 2010.08.11. 21:37:52 (16640
ösmerem a cuccot, nekem nem gyött be. a tömegét azért mérd meg, vettem mak xlr-t anno, 8x17, 7,8 kg a súlya reklám ügyileg, de a mérleg masszívan 8,4-et mutat, akárhányszor ráteszem...... Mosolyog

nézegettem ezt a maptunerizmustz, és találtam rajta ezt a "MapTun forge wheel", 8x18. az egyébként milyen? 
válasz erre előzmények 2010.08.10. 06:56:11 (16630
voszi(kikac)frímél(pont)hu 
Re: szabyk RST (16629)
válasz erre előzmények 2010.08.09. 22:51:02 (16628
van egy fotód mr? 
Re: szabyk RST (16626)
válasz erre 2010.08.03. 18:10:34 (16622
az a baj, hogy itt nem sz@ros a kő, hanem sz@rból van az egész út..... egyébként meg egész jól haladtam, 1.5 éve nem gondoltam volna, hogy itt fogok állni! sokkal előrébb hittem magam! Széles vigyor Széles vigyor Széles vigyor Zokog  
válasz erre előzmények 2010.08.02. 20:19:52 (16614
hát lehet, hogy erre hudini se tudna válaszolni. rajtam semmi se múlik. de az biztos, hogy csak a komplikált mutatványok érdekelnek, amit más még nem próbált, azok az utak meg sz@rral vannak kikövezve. 
Re: NISSAN (16610)
válasz erre 2010.08.02. 20:05:16 (16613
2018? eszed vette bubarista a bubaru bugyborgás? hogy lenne akkorra már kész? Széles vigyor Széles vigyor  
válasz erre előzmények 2010.08.01. 22:44:51 (16609
szabi! profi drag gumit hogyan vételeztek? tudnál ebben engem elmatatni a felvásárlási ponthoz? segítséget előre is köszönöm! 
Re: voszi (16608)
válasz erre előzmények 2010.08.01. 22:43:02 (16608
demónál van, azzal is futnia kell egy 11-es időt, addig nem adhatja vissza Széles vigyor Széles vigyor viccen kívül nála van, épül a csoda hürlimann váltó. ha minden igaz, azt nem fogom tudni széttépni két kör alatt.

nincs valami tankönyv, ahol a vezérmű beállítás fortélyait meg lehetne tanulni? nagyon érdekel a téma engem is. de csak az elmélet, a gyakorlathoz veszélyesen hülye vagyok még mindig. 
Re: NISSAN (16510)
válasz erre előzmények 2010.07.28. 23:07:15 (16504
ciszterna bödöny lenne belőle, mire gondoltál? Széles vigyor  
Re: Kutasi Richárd (16503)

összesen 598 bejegyzés
1  2  3  4  5  [...]   Következő  





                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!